Voi ristus..

Jarkkis89

Voiko Amista edes kutsua kouluksi? Epäilen.
Eräs kaverini käy raksaa parhaillaan. Ja niillä on suunnilleen joka perjantai vapaa, tällä viikolla torstai mukaan lukien.
Niin ja tästä linjasta olen saanut sellaisen leikkikoulun kuvan, että "naulataan ja sahataan", lasketaan vähän pinta-ala laskuja ja se on siinä. Eli siis aika helppoa touhua, ei voi verrata lukioon tai mihinkään muuhun "vaativampaan" oppilaitokseen.

Itseasiassa yksi haista paska -koulu koko ammattikoulu. Koulussa kaivetaan tunneilla nenää ja välitunnit poltetaan tupakkia. Ja sitten muka "opitaan" jotain. Hahaha.

28

2653

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • misukka85

      joo asiaa puhut. amis on lapsellinen leikkikoulu! siis älytöntä menoa, meilläkin oli perjantait vapaat. kokeet oli naurettavan helppoja.. siis opettajatkin oli kuin jostain yläasteelta kun oppilaat ovat jotai teinejä. siis tosi lapsellisia oppilaita... en ymmärrä.

      • Elina83

        Tottakai amiksessa helpompaa on kun kauppiksessa tai lukiossa, mutta ihan yhtä lapsellisia ja siinä iässä maailmasta tietämättömiä ne on oppilaat ihan missä tahansa toisen asteen koulussa. Ihan ahistaa kun ajattelee tuota omaa opiskeluaikaa... kaikkein lapsellisimpia ja tyhmimpiä oli lestadoilaiset... siitä ei sitten sen enempää...


      • misukka85
        Elina83 kirjoitti:

        Tottakai amiksessa helpompaa on kun kauppiksessa tai lukiossa, mutta ihan yhtä lapsellisia ja siinä iässä maailmasta tietämättömiä ne on oppilaat ihan missä tahansa toisen asteen koulussa. Ihan ahistaa kun ajattelee tuota omaa opiskeluaikaa... kaikkein lapsellisimpia ja tyhmimpiä oli lestadoilaiset... siitä ei sitten sen enempää...

        kauppis=amis


      • ,.,.,.....
        misukka85 kirjoitti:

        kauppis=amis

        Se kauppis mitä käyn on vaikeampi kuin useimmat lukiot suomessa!


    • tosissasi????

      Lukion käyneenä ja nyt amiksessa laboratorioalaa opiskelevana on jonkinlaista perspektiiiviä tahän asiaan.

      Myönnän, että lukio on vaativa, varsinkin iltapuoli jonka minä kävin. Joka aineessa vähemmän tunteja kuin päiväpuolella ja samat asiat piti oppia. Siihen kun olit vielä päivät töissä niin tiesi opiskelevansa.

      Nyt kun tätä amish uraa on tässä muutama viikko takana, niin en kehuisi mitenkään helpoksi tätäkään. Ainakaan tällä alalla. Joka päivä on ollut tekemistä liiankin kanssa.

      Labratöitä vaikka muille jakaa. Monistetta monisteen perään. Kokeita (työ ja paperilla olevia) parikin viikossa. Taukoja et pidä labrassa työskentelyn aikana. Hyvä jos kusella ehtii juoksemaan. Koko ajan oltava jumalattoman skarppina kaikkien myrkkyjen kanssa, ettet räjäytä koko labraa ilmaan.

      Yhtään vapaapäivää ei ole ollut, eikä tule ennen syyslomaa ja hyvä jos sittenkään, kun on jo työssäoppimiskausi silloin.

      Että silleen meillä.

      • misukka85

        kyllä meijän labrakoulussa sai taukoja pitää (oikein olan takaa) ja jotkut asiat oli niin yksinkertasia ja helppoja et en ymmärrä miks niihin tuhrattiin aikaa.

        ja aikaa silellä menikin. huh, oisin helposti vuodessa valmistunut jos ois ollu mahdollista.


      • päivä ja iltaopiskelussa
        misukka85 kirjoitti:

        kyllä meijän labrakoulussa sai taukoja pitää (oikein olan takaa) ja jotkut asiat oli niin yksinkertasia ja helppoja et en ymmärrä miks niihin tuhrattiin aikaa.

        ja aikaa silellä menikin. huh, oisin helposti vuodessa valmistunut jos ois ollu mahdollista.

        Kaverini on päiväopiskelija ja sanoo, että siellä on enemmän nuoria ja kaikki väännetään rautalangasta, on itse aikuisena vaikea motivoitua. Itse olen iltaopiskelija ja tahti on ihan sopiva, jos ei ole töissä samana päivänä. Tosin kyllä siitäkin selviää. Amk on kuitenkin vaativampi koulu jo, mutta veikkaan, että tässä on sama juttu, että rautalangan vääntäjille tarjolla päiväopinnot ja haasteita kaipaaville illat?


      • tosissasi2
        päivä ja iltaopiskelussa kirjoitti:

        Kaverini on päiväopiskelija ja sanoo, että siellä on enemmän nuoria ja kaikki väännetään rautalangasta, on itse aikuisena vaikea motivoitua. Itse olen iltaopiskelija ja tahti on ihan sopiva, jos ei ole töissä samana päivänä. Tosin kyllä siitäkin selviää. Amk on kuitenkin vaativampi koulu jo, mutta veikkaan, että tässä on sama juttu, että rautalangan vääntäjille tarjolla päiväopinnot ja haasteita kaipaaville illat?

        No valitettavasti minulla ei ollut mahdollisuutta valita sitä olenko päivä- vai iltaopiskelija. Oli mentävä päiväopiskelijaksi, jos yleensä laboratorioalaa meinaa käydä.

        Tosin olisihan se ollut mahdollisuus mennä AMK:hon, mutta kun ei kiinnosta se "ihmispuoli", vaan tämä teollisuus laborantin koulutus. Meillä on puolet pentuja ja puolet aikuisia ja tahti on kova kaikille.

        Eipä vielä yksikään opettaja ole mitään meille ilmaiseksi antanut tai edes siitä rautalangasta vääntänyt.


      • bioanalyytikko opiskelija
        tosissasi2 kirjoitti:

        No valitettavasti minulla ei ollut mahdollisuutta valita sitä olenko päivä- vai iltaopiskelija. Oli mentävä päiväopiskelijaksi, jos yleensä laboratorioalaa meinaa käydä.

        Tosin olisihan se ollut mahdollisuus mennä AMK:hon, mutta kun ei kiinnosta se "ihmispuoli", vaan tämä teollisuus laborantin koulutus. Meillä on puolet pentuja ja puolet aikuisia ja tahti on kova kaikille.

        Eipä vielä yksikään opettaja ole mitään meille ilmaiseksi antanut tai edes siitä rautalangasta vääntänyt.

        Tuolla aiemmin oli viesti, että labra-alalla olisi ollut mahdollisuus mennä AMK:iin, mutta ei se ihmispuoli kiinnostanut. Sanooko laboratorio-analyytikon koulutus mitään?


      • Elä ootko tosissasi 4
        bioanalyytikko opiskelija kirjoitti:

        Tuolla aiemmin oli viesti, että labra-alalla olisi ollut mahdollisuus mennä AMK:iin, mutta ei se ihmispuoli kiinnostanut. Sanooko laboratorio-analyytikon koulutus mitään?

        Kävin etsimässä siitä tietoa ja se olisikin voinut olla ihan kivaa opiskella, mutta kun tällä paikkakunnalla ei moista ole ja sattuneista syistä en voi lähteä opiskelemaan muualle. Joten täytyy vaan käydä tämä tavallinen laboranttikoulutus nyt loppuun.


      • HardWorkLaborant
        misukka85 kirjoitti:

        kyllä meijän labrakoulussa sai taukoja pitää (oikein olan takaa) ja jotkut asiat oli niin yksinkertasia ja helppoja et en ymmärrä miks niihin tuhrattiin aikaa.

        ja aikaa silellä menikin. huh, oisin helposti vuodessa valmistunut jos ois ollu mahdollista.

        sinä taidat olla sitten niitä lusmu laborantteja, jotka työskentelee labra parin siivellä.

        voin yhtyä "tosissasi????" kirjoituksiin laborantin puolesta, töitä riittää tosiaan, eikä se riitä että saa kaikki labratyöt, kokeet, työssäoppimiset, näytöt, ja raportit valmiiks.
        koulutus on niin monipuolinen, että tulee ymmärtää paljon fysiikan ja kemian lisäksi niin monen erilaisen laitteen päälle.
        Lisäksi se käden taitaminen mitä laboratoriossa tulee osata, työturvallisuudesta puhumattakaan. ei itse altistuta kemikaaleille, eikä myöskään kukaan muu samassa tilassa työskentelevä.
        sitten kun labra työt on tehty, tulee vielä jälkien korjaus, ja astiat tiskataan itse.


    • kori

      Amattikoulussa tuota lukuainepuolta ei vielä niin pitkälle kuin lukiossa (josta muuten et valmistu mihinkään, etkä ole mitään). Ammattikoulussa käydään perusainet, mutta ammatillisia opintoja on sitäkin enemmän, ja usea jatkaa ammattikoulusta suoraan työelämään, toiset esim. ammattikorkeaan opiskelemaan vaikkapa insinööriksi. Tuleppa tekemään täysi työpäivä esimerkiksi raksalla, niin tiedät miten helppoa ja turhaa se on.

    • jeah,,,,...

      Ammatillista väylää työelämään edennyt paperi- ja selluteollisuuden työntekijä on 50-ikävuoteen mennessä tienannut n. 1,1 miljoonaa euroa. 22-vuotiaana valtiotieteitä opiskelemaan päässyt ylioppilaskollegansa tienaa samassa ajassa maisterina 32% vähemmän eli n. 750 000 euroa.

      (Luvut ovat viitteellisiä ja perustuvat Metsäteollisuus ry:n ja Suomen Valtiotieteilijöiden Liiton verkkosivuilla ilmoitettuihin keski- ja mediaanipalkkatietoihin.)


      http://youtube.com/watch?v=P7z3JMYYEI4

      • ...

        jos ei lähe yt-neuvotteluissa pihalle :)


    • akateemisuus=taivas

      Itse en amiskua arvosta tai ketään sieltä "valmistuneita". Naureskelen paskaisesti kaikille surkeita kosliaan tuunanneille amispälleille jotka kuvittelevat että on "siistii olla amis". Ellei itselläni olisi aikoinaan riittänyt keskiarvo lukioon, mistä ei onneksi ollut pelkoa, niin olisin luultavasti tappanut itseni ennen kuin mennyt amiskaan.

    • pikku-kata

      Ja taas näitä leuhkoja tyyppejä jotka luulevat olevansa jotain parempaa kuin ammattikoululaiset! Itselläni on kokemusta niin lukiosta kuin ammattikoulusta ja mielestäni kumpikin on ihan hyvä vaihtoehto, JOS ON VALINNUT OIKEIN! Minä lähdin peruskoulun jälkeen lukioon, mikä oli varmaan elämäni pahin virhe! Minun piti opetella asioita, joilla en tule tekemään elämässä yhtään mitään ja jotka kiinnostavat yhtä paljon kuin kilo hevosen paskaa. Mitä helvettiä teen Newtonin toisella lailla? En ole alkamassa miksikään fyysikoksi tai psykiatriksi, haluan ihan tavallisen työn itselleni! Joten puolen vuoden jälkeen lopetin ja lähdin opiskelemaan alaa, joka todellakin kiinnostaa.

      Tympäsee tuollaiset lukiolaiskusipäät, jotka ovat muka niin parempia, sivistyneempiä, viisaampia jne. Ammattikoulu ja lukio ovat kumpikin yhtä hyviä vaihtoehtoja, jos joku haluaa siivoojaksi niin miksi helvetissä hänen pitäisi käydä lukio ja saada joku kusinen ruma lakki, kun voi mennä suoraan amikseen puhdistuspalvelu-alalle ja pääsee varmasti töihin, kun taas lukion jälkeen joutuisi vielä kolme vuotta opiskelemaan? Ja jos joku haluaa aivokirurgiksi, niin silloin lukio on se, johon ensimmäisenä mennään!

      Ja koulujaki on niin monenlaisia, joku koulu on huonompi kuin toinen ja se riippuu niin paljon myös opettajasta! Täälläkin koulussa missä olen, niin on tullut vastaan hyviä ja huonoja opettajia, JA VARMASTI SELLAISIA TULEE MYÖS LUKIOSSA VASTAAN!

      Ja noista vapaapäivistä, ei niitä nyt huvikseen kenellekään anneta, jos on tehty putkeen joitakin tunteja niin silloin on ihan oikeutettua pitää yksi päivä vapaata, jolloin olis kyseisen aineen tunnit. Lisäksi opettajilla on koulutuspäiviä, joten minkä takia tulla kouluun kun voi tehdä tehtävät kotona...?

      • pikku-kata

        Näköjään tyypeillä on täällä sellainen kuva ammattikoulusta, että kaikki on rumia amisviiksikavereita joilla on paskaset vaatteet ja haisee pahalta kun ovat päivät pitkät raksalla/autoa laittamassa/hitsaamassa. Mistä vitusta teille on tuo käsitys tullut? Pistää niin vihaksi tuollaiset "minä olen parempi kun olen käynyt lukion kälä kälä"-ihmiset että huh huh! Tekisi mieli tappaa saatana kaikki, jotka tuollalailla ylistää lukiota! Samallalailla sekin on koulu kuin amiskin, jollekin toiselle se sopii, jollekin taas ei. Jotkut ihmiset ovat sellaisia, että haluavat päästä mahdollisimman helpolla ja menevät amikseen ja sieltä sitten hyvillä tai huonoilla papereilla pois, no, se on hänen valintansa eikä ketään tarvitse tuomita tuon takia!


      • Kuusi-Kalle
        pikku-kata kirjoitti:

        Näköjään tyypeillä on täällä sellainen kuva ammattikoulusta, että kaikki on rumia amisviiksikavereita joilla on paskaset vaatteet ja haisee pahalta kun ovat päivät pitkät raksalla/autoa laittamassa/hitsaamassa. Mistä vitusta teille on tuo käsitys tullut? Pistää niin vihaksi tuollaiset "minä olen parempi kun olen käynyt lukion kälä kälä"-ihmiset että huh huh! Tekisi mieli tappaa saatana kaikki, jotka tuollalailla ylistää lukiota! Samallalailla sekin on koulu kuin amiskin, jollekin toiselle se sopii, jollekin taas ei. Jotkut ihmiset ovat sellaisia, että haluavat päästä mahdollisimman helpolla ja menevät amikseen ja sieltä sitten hyvillä tai huonoilla papereilla pois, no, se on hänen valintansa eikä ketään tarvitse tuomita tuon takia!

        Tässäkään keskustelussa ei alun perin ollut kyse siitä, kumpi koulutusväylä on parempi tai huonompi. Kaikkia tarvitaan. Silti uskon, että ammattikoululaisten lukiolaisia heikompi maine ainakin osittain johtuu heistä itsestään. Ammattikoululaiset usein vaikuttavat tuntevan myös jonkinlaista alemmuudentunnetta räksyttäessään, kuinka lukio on täynnä sosiaalivammaisia nörttejä. Ylioppilasjuhlien vietto ja perinteikäs tapa laittaa ylioppilaiden nimet sanomalehtiin tuntuu myös olevan monien amiksien kotkotuksen pääsisältö. Kannattaisi yleensäkin pohtia, miksi ammattikoulutuksen arvostus on huono. Kaikkihan tietävät, että yläaste on täynnä idiootteja, ja k a r k e a s t i yleistäen pahimmat tapaukset päätyvät amikseen, kun kaljanjuonti kiinnosti läksyjentekoa enemmän. Lukioon menevät, edelleen karkeasti yleistäen, ne joita työnteko ja opiskelu kiinnostavat. Hyvä koulumenestys yhdistetään useimmiten ahkeruuteen ja määrätietoisuuten: ne ovat arvostettuja asioita tässä yhteiskunnassa.

        Lukiossa täytyy kielissä saada vähintään puolet oikein saadakseen hyväksytyn, eikä ylioppilastutkinnon läpäisy todellakaan ole mikään läpihuutojuttu. Joka vuosi melkein 10 prosenttia saa tyytyä reppuihin. Jokainen osaava ammattilainen sekä sydämeltään sivistynyt ammattikoululainen ansaitsee täyden arvostukseni. Samoin itse, kuten suurin osa lukiolaisista, olen todella laittanut itseni likoon hyvän koulumenestyksen eteen. Miksei minulla siis olisi oikeutta juhlia kolmen vuoden työtaakkani loppuunviemistä? Rehellisesti sanottuna olen aivan saatanan ylpeä itsestäni, kun ensi keväänä saan painaa valkolakin päähäni. Tiedän tehneeni todella töitä sen eteen ja siten tunnen ansainneeni sen. Vituttaa tuo jatkuva kateellinen naputus, kuinka paska paikka lukio on, eikä ylioppilastutkinnolla tee yhtään mitään.


      • tosissasi3
        Kuusi-Kalle kirjoitti:

        Tässäkään keskustelussa ei alun perin ollut kyse siitä, kumpi koulutusväylä on parempi tai huonompi. Kaikkia tarvitaan. Silti uskon, että ammattikoululaisten lukiolaisia heikompi maine ainakin osittain johtuu heistä itsestään. Ammattikoululaiset usein vaikuttavat tuntevan myös jonkinlaista alemmuudentunnetta räksyttäessään, kuinka lukio on täynnä sosiaalivammaisia nörttejä. Ylioppilasjuhlien vietto ja perinteikäs tapa laittaa ylioppilaiden nimet sanomalehtiin tuntuu myös olevan monien amiksien kotkotuksen pääsisältö. Kannattaisi yleensäkin pohtia, miksi ammattikoulutuksen arvostus on huono. Kaikkihan tietävät, että yläaste on täynnä idiootteja, ja k a r k e a s t i yleistäen pahimmat tapaukset päätyvät amikseen, kun kaljanjuonti kiinnosti läksyjentekoa enemmän. Lukioon menevät, edelleen karkeasti yleistäen, ne joita työnteko ja opiskelu kiinnostavat. Hyvä koulumenestys yhdistetään useimmiten ahkeruuteen ja määrätietoisuuten: ne ovat arvostettuja asioita tässä yhteiskunnassa.

        Lukiossa täytyy kielissä saada vähintään puolet oikein saadakseen hyväksytyn, eikä ylioppilastutkinnon läpäisy todellakaan ole mikään läpihuutojuttu. Joka vuosi melkein 10 prosenttia saa tyytyä reppuihin. Jokainen osaava ammattilainen sekä sydämeltään sivistynyt ammattikoululainen ansaitsee täyden arvostukseni. Samoin itse, kuten suurin osa lukiolaisista, olen todella laittanut itseni likoon hyvän koulumenestyksen eteen. Miksei minulla siis olisi oikeutta juhlia kolmen vuoden työtaakkani loppuunviemistä? Rehellisesti sanottuna olen aivan saatanan ylpeä itsestäni, kun ensi keväänä saan painaa valkolakin päähäni. Tiedän tehneeni todella töitä sen eteen ja siten tunnen ansainneeni sen. Vituttaa tuo jatkuva kateellinen naputus, kuinka paska paikka lukio on, eikä ylioppilastutkinnolla tee yhtään mitään.

        Tottakai yo-tutkinnolla tekee vaikka mitä. Jos esim. menee amikseen niin pääsee vähän vähemmällä kun ne yhteiset aineet luetaan hyväksi. Ei tartte käydä toiseen kertaan. AMK:n ei edes pääse ellei ole yo tai amiksen käynyt jne.

        Minä olen myös h-tin ylpeä siitä, että yo-tutkinnon sain suoritettua. Pidin vähän erilaiset yo juhlat. Siellä oli neljä ihmistä, mökillä, illalla, nuotiolla, kaljaa ja kebabia. Jäi hyvä mieli.

        En ole vielä suunnitellut joskus edessä olevia amiksen valmistujaisia. Luultavasti samanlaiset kuin yo.


      • pikku-kata
        Kuusi-Kalle kirjoitti:

        Tässäkään keskustelussa ei alun perin ollut kyse siitä, kumpi koulutusväylä on parempi tai huonompi. Kaikkia tarvitaan. Silti uskon, että ammattikoululaisten lukiolaisia heikompi maine ainakin osittain johtuu heistä itsestään. Ammattikoululaiset usein vaikuttavat tuntevan myös jonkinlaista alemmuudentunnetta räksyttäessään, kuinka lukio on täynnä sosiaalivammaisia nörttejä. Ylioppilasjuhlien vietto ja perinteikäs tapa laittaa ylioppilaiden nimet sanomalehtiin tuntuu myös olevan monien amiksien kotkotuksen pääsisältö. Kannattaisi yleensäkin pohtia, miksi ammattikoulutuksen arvostus on huono. Kaikkihan tietävät, että yläaste on täynnä idiootteja, ja k a r k e a s t i yleistäen pahimmat tapaukset päätyvät amikseen, kun kaljanjuonti kiinnosti läksyjentekoa enemmän. Lukioon menevät, edelleen karkeasti yleistäen, ne joita työnteko ja opiskelu kiinnostavat. Hyvä koulumenestys yhdistetään useimmiten ahkeruuteen ja määrätietoisuuten: ne ovat arvostettuja asioita tässä yhteiskunnassa.

        Lukiossa täytyy kielissä saada vähintään puolet oikein saadakseen hyväksytyn, eikä ylioppilastutkinnon läpäisy todellakaan ole mikään läpihuutojuttu. Joka vuosi melkein 10 prosenttia saa tyytyä reppuihin. Jokainen osaava ammattilainen sekä sydämeltään sivistynyt ammattikoululainen ansaitsee täyden arvostukseni. Samoin itse, kuten suurin osa lukiolaisista, olen todella laittanut itseni likoon hyvän koulumenestyksen eteen. Miksei minulla siis olisi oikeutta juhlia kolmen vuoden työtaakkani loppuunviemistä? Rehellisesti sanottuna olen aivan saatanan ylpeä itsestäni, kun ensi keväänä saan painaa valkolakin päähäni. Tiedän tehneeni todella töitä sen eteen ja siten tunnen ansainneeni sen. Vituttaa tuo jatkuva kateellinen naputus, kuinka paska paikka lukio on, eikä ylioppilastutkinnolla tee yhtään mitään.

        Tottakai jokainen saa olla ylpeä valkolakista, mutta musta sen arvostaminen menee pikkasen liian yli!

        Ja nyt kun kerta sanoit, niin kyllä se on ihan väärin että vain ylioppilaiden nimet lehdessä julkaistaan. Huomaa heti tuostakin että kumpaa arvostetaan enemmän.


    • Ruinaldo

      Taasko se meidän pikku-Jarkkis täällä provoilee? Eikös sinulle jo riittänyt se nimimerkillä 'Jarkko89' esitetty paskanjauhanta?

      Pssst... Lukiosta ei valmistu miksikään.

    • crystal

      kauheen fisku mielipide. Olen itse lukiossa, mutta en todellakaan ole sitä mieltä, että amisten koulunkäynti olisi pelkkää laiskottelua. Useilla tuntemillani tyypeillä, jotka käy amista, on melkein kaikki päivät reilusti pidempiä kuin mulla lukiossa.

      Millä ihmeen perusteella voit väittää, että kaikki amikset olisivat laiskoja paskoja? Kyllä sielläkin päin kuule monet tekevät töitä oppimisensa eteen.

      Ja ihan niinku muka lukiossa tai mainitsemissasi muissa "vaativammissa" oppilaitoksissa ei polteltaisi välitunnilla tupakkia :D kyllä ainakin täällä päin. Aika erikoinen käsitys sulla kyl ammattikouluista...

    • asteikko

      Aika hatarilla perusteilla, jos niitä voi sanoa perusteluiksi, arvostelet ammattiopistoa. Jos et ole itse henkilökohtaisesti opiskellut edellä mainitussa opinahjossa niin ole hiljaa. Mutu -tieto ei ole tietoa.

    • amislainen

      Amiskassa päivät on kyllä ainakin täällä päin paikoin jopa pitempiä kuin lukio pelleillä. Ja siitäkin suurin osa teoriaa. mutta käytännön tunneilla haluaisin nähdä mitenkä lukion puppeli pojat/tytöt hitsaa, sahaa tai kuten meijän linjalla ajaa isoja työ koneita . . vois siinä kyllä puppeli pojilla tulla paskat housuun ...

      • vähän

        tarvetta kerrata äidinkieltä? Sen verran monta yhdyssanavirhettä, että suosittelisin oikein lämpimästi perehtymään niihin kirjoihinkin sen käytännön lisäksi ;).
        "Lukio pelleillä, työ koneita" -> lukiopelleillä, työkoneita jne.

        Kaikkia meitä tarvitaan työelämässä, mutta pistetään oma koulutus kuntoon ennen kuin haukutaan muita. Ja jollei jotkut näistä pupppelipojista ja -tytöistä käy lukiota ja lue yliopistossa lääkäriksi, niin ei ole kukaan auttamassa kun amiskoille käy pikkunen työtapaturma isojen koneiden kanssa.


      • crystal

        olis kyllä ihan fiksua opetella... Ei millään pahalla :) amiksissa ei oo muuten mtn vikaa ;)


    • Anonyymi

      Ja opitaan tuodaan hedelmä tai naula tms jos asiakas auton viereen, saadaan sen auto amis syytöön, ovat valinta osto kuitit ao tuoreet on päästy sen jälkeen sen autoon väkivalta syöttöön.
      Rikospuhelin teko ovat pakkokäsi kansaa.

    • Anonyymi

      kaikki ympärilläsi näkyvä. Talot, sillat, tiet ovat duunariluokan ja amislaisten rakentamia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      159
      6710
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      36
      4007
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2035
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1989
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1829
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1656
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1573
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1548
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1535
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1398
    Aihe