Hei, olen varannut lennot Ryanairille lokakuussa Lontooseen ja varauksen yhteydessä en merkinnyt mitään matkalaukkuja mukaan ja nyt huomasinkin että olisi siis kannattutkin.
Eli joudun siis maksamaan ruumaan menevistä laukuista kaksi kertaa enemmän per/sivu kuin ne jotka ovat lentovarauksen yhteydessä tehneet myös matkalaukkujensa varauksen vai onko mahdollista vielä lisätä ne varaukseeni? En löytänyt mistään Ryanairin sivuilta tästä lisäyksestä mainintaa ja samoin en löytänyt mainintaa että voinko muuttaa esim. pelkkää paluulentoa (ettei tule menopaluu, kuten sivuilla kerrotaan). Lentoja jos muuttaa, niin se on näköjään 35 € /per henkilö, mutta mikäli mahdollista lisätä vielä matkalaukkuja, niin onko sekin muutos 35€ / henkilö...
Mikäli jollain on kokemusta, niin olisi mukava saada hieman selvennystä :-)
Matkatavarat
4
421
Vastaukset
- Nötsky
Näin sanotaan minun varauksessani (huhtikuussa tehty, lokakuussa lähtö). Itsekään en varannut 'matkalaukkupaikkaa' silloin. Nythän se on melkein pakko, kun on noi säännökset käsimatkatavroista muuttuneet.
The checked baggage allowance is 20kg per person (no infant allowance)
No pooling/sharing of baggage allowances is permitted, even when
passengers are travelling together on the same reservation.
Customers wishing to check baggage into the hold of the aircraft must
pay a Baggage Fee for each item of checked baggage. This Baggage Fee
can be prepaid up to 4 hours prior to your scheduled flight departure
at the discounted price of GBP2.50/?3.50 per bag, per flight, by
contacting your local Ryanair reservation centre (subject to reservation
centre opening hours). Alternatively, the Baggage Fee can be paid at the
airport, at the full rate of GBP5.00/?7.00 per bag, per flight.
Any checked baggage above 20kg per passenger will be charged at
GBP5.50/EUR8.00 per kilo.- Matkalainen
Mua vähän ihmetyttää nuo maininnat et "Any checked baggage above 20kg per passenger".. Kyl meillä ainaki on joka kerta kaikki baggaget, joita samassa varauksessa on ollu, on pantu samaan aikaan puntarille, eikä niitä oo yksitellen alettu katteleen.
Ku jossain kohti lapuskaa sanottiin viä, et noita kiloja ei voi vaihella ees saman varauksen sisällä. - myöhästynytkö
Matkalainen kirjoitti:
Mua vähän ihmetyttää nuo maininnat et "Any checked baggage above 20kg per passenger".. Kyl meillä ainaki on joka kerta kaikki baggaget, joita samassa varauksessa on ollu, on pantu samaan aikaan puntarille, eikä niitä oo yksitellen alettu katteleen.
Ku jossain kohti lapuskaa sanottiin viä, et noita kiloja ei voi vaihella ees saman varauksen sisällä.Kaveri neuvoi että punnitsee kentällä (tai missä vaan jos mahdollista) ensin matkalaukut ja tasaa sitten jos menee jostain ylitse niin muihin laukkuihin, koska hänen mukaansa maksu olisi per matkalaukku jos menee yli.
- reissu-eero
Soittelin tänään itse ryanairin asiakaspalveluun samasta asiasta,josta selvisi että jälkeenpäin lisättynä joutuu maksamaan matkatavaroista 10€ suuntaansa. Eli samanhintaista on matkatavaroiden lisääminen jälkeenpäin lisättynä kuin lentokentältä hommattunakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882