Oletko sinäkin tyhmä suomalainen ?

sivustaseuraaja

Ihmettelen suuresti näitä suomalaista tötterökansaa, joka hankkii itselleen kalliin 3G puhelimen kytkykaupasta. He sitoutuvat 2 vuoden sopimukseen, jossa oikeustoimi on sitova, kun sopimuksessa on nimi alla. Valtaosa ei edes ymmärrä mihin sitoutuu, eli sellainen luetun ymmärtäminen on todella hakusessa valtaosalla kansaa. Puhelinlaskut kasvavat pilviin ja sitten asiakaspalvelut ovat ruuhkaisia, kun samat asiat pitää selvittää jokaiselle tötterölle erikseen, kun ei tajuta, että se puhepaketti kattaa vain tietyn minuuttimäärän ja puhelimen maksu onkin erikseen. Valtaosaa laskujen suuruus yllättää !
Operaattorit kuten esim. luottokunta seuraa asiakkaan maksuhistoriaa verraten tarkasti, vaikka asiakas maksaa laskunsa myöhässä tai ajallaan. Ihmettelen sitä tötterökansan paljoutta joka soittelee asiakaspalveluihin kuukaudesta toiseen ja puhelimeen laitetaan vuokraa vastaavia määriä aivan yleisesti, jonka todella voisi sijoittaa järkevästi. Asiakaspalveluihin ei tarvitse niiden fiksujen ihmisten soitella kuin todella harvoin. Eräs sukulaiseni kysyi tuttavaltani: "mitä ihmiset soittavat teille, ei minulla ole koskaan asiaa". Aivan hän onkin fiksu asiakas, joka maksaa laskunsa ajallaan, ei tarvitse aina auttajaa joka asiassa, eikä hänen elämä pyöri sen kännykän ympärillä eli hän on hankkinut elämän!!!
Näin se valitettavasti on kaikkien asiakaspalveluiden kanssa. Omatoimiset osaavat lukea käyttöohjetta, katsoa asian netistä, jonne kaikki pääsee tarvittaessa vaikka kirjastosta. He ovat omatoimisia eivätkä niitä B-kansalaisia tai C-kansalaisia, joita täytyy hyysätä jatkuvasti, heidät pitäisi laittaa laitoksiin tai jonnekin koulutukseen !! Näin on, jep jep !

9

2077

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matti viisanen

      ei kait kytkyssä ole muuta typerää kuin se, että esim. sonera antaa luurin ns. mitättömällä avausmaksulla, joka on nakki asiakkaalle.

      Jos tarjottaan n. 300 euron luuria yhden euron panttirahalla, nii kait nopeasti menee vipuun.

      Toinen tyhmyys kytkyssä on se, että ei ole verkkoa missä esim. 3G palveluita käyttää... suomessa on vain 10 % on täysien 3G palveluiden peitossa ja muutama prosentti enemmän pystyy käyttämään EDGEÄ. Jos saan sanoa, niin EDGE on oiva tapa päästä keskeisimpien internetpalveuiden ääreen kunhan se toimis.

      Soneraa arvostelen lisäksi tuosta, että soittamalla myydään puhelin.

      Sitten. Kyllä suomessa on todella paska kännykkä kanta, mutta varmaa monelle riittäs ihan tavallinen lankapuhelinkin´.

    • Kirjaudu sisään

      Miten sitten perustelet että vaihtaessani xxx operaattorin normi liittymän xxx operaattorin kytkyyn, laskuni tippui lähes 300€:n tasolta alle 100€:n, oliko ratkaisuni mielestäsi huono? MILLÄÄN normaaliliittymällä en olisi laskua pystynyt tiputtamaan noin paljoa. Loistava esimerkki on Saunalahti, joka tarjoaa järkeviä paketteja suurille käyttäjille, eli ei mitään puhe 50 min paketteja, siinä olet oikeassa, että noissa pienissä paketeissa ei ole järkeä. Joudun työkseni puhumaan todella paljon, joten minulla on myös elämä, vaikka paljon puhunkin.

    • ei---

      mulla ei ole kuin vuoden sitoutuminen ja se menee äkkiä. 3G puhelimesta saa kytkettyä sen 3G:n pois, eli toimii ihan normaalisti verkossa ja puhelin laskukin on pysynyt kurissa :)

      • verkko

        - puhelin laskua nosta. Sehän on vain PAREMPI verkko pääasiassa wap/netti yhteyksiin. Kyllä puheluiden/ tekstarien hinnat pysyvät samana oletpas missä gprs/edge/3G verkon alueella.
        Sitten jos 3G ssä hinkuu " kuvapuheluita " ottamaan (jotka ei toimi ) tai " telkkaria " katselemaan - voip laskus POMPSAHTAA. . .


    • suomalainen

      Joo näin on, mä olen sitä mieltä, että ihmisen pitää saada olla vapaa kuin taivaan lintu ja kytky on yksi osa vapauden riistoa, olet kiinni 24 kk jossain fucking operaattorissa, hah, etkä voi vaihtaa liittymää tai puhelinta silloin kun haluat, tai voi ostaa toisen puhelimen, mutta maksat kuitenkin entistä sen 24 kk, kunnes saat purkukoodin ja pallo jalasta on pois.

    • ö-kansalainen

      En oikein tajua missä kohtaa minua vedetään nenästä. KUn kattelen vaikka Elisan tarjousta...tällä hetekellä minulla on vanha känny, olen joka tapauksessa ollut Elisan asiakas vuosia, puhun vajaalla 50 eurolla/kk. Jos nyt ostan hajonneen tilalle peruspuhelimen (100€) ja puhun edelleen 50€ edestä/kk tulen maksaneeksi 1300€. Jos otan tuon peruspaketin ja 6280-puhelimen, maksan samassa ajassa 638€. Datan siirtäminen, joka ei minulla nyt ole käytössä, tuo tietenkin oman lisänsä etenkin alkuinnostuksen aikana. Missä kohtaa tämä järkeily menee pieleen? Joudunko ensin soittamaan palvelunumeroon ja sitten menemään fattan luukulle? Perikatoon?

      • menee

        Joka tapauksessa me maksetaan puhelinlaskuja isompia jos enempi soitellaan ja pieniä jos vähempi soitellaan.
        Jokaisella on vapaus valita mitä haluaa.
        Soneran pienin paketti on 50 minsaa joka todella riittää joille kuille, suurin on 800 minsaa jonka tarttee joku paljon puhuva.
        Ja onhan soneran paketeissa se hyvä puoli ettei mee sitä hemmetin puhelun aloitusmaksua ja toisaalta jos puhelujen hinnat nousis niin toi paketti systeemi pysyy ennallaan.

        Meheehän meistä jotkut naimisiinkin eikä sekään kestä aina ees kahta vuotta ja se vasta kalliiksi tuleekin...

        Tai jotkut mimmit huijaa papparaisilta rahat eikä sekään halvaksi tuu...


    • Räsä

      niin no ketkä ostaa ja ketkä hankkii sen kytkynä

      • ö-kansalainen

        No joo, tossa tulikin paljon asiaa :)

        Mä en vieläkään keksinyt mitään kusetuksen makua tuossa kytkyssä. Halvemmaksi se mun käsittääkseni tuli kuin ostaa puhelin yhdestä ja liittymä toisesta paikasta. Menin sitten ja otin kytkyliittymän.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1661
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      5
      1275
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe