Hauska lapasjuttu :)

Angelia

Tämä tapahtui tyttäreni ollessa vähän yli vuoden ikäinen eikä hän puhunut paljoa.
Olimme lähdössä ulos ja laitoin hänelle lapasta käteen. Se ei jostain kumman syystä mennyt ja minulla meni hermo sen kanssa. Sanoin "Voi vittu tän lapasen kanssa". No,muutaman päivän päästä kun puin hänelle taas lapasia niin tyttäreni katsoi lapastaan ja sanoi "Tittu." . Hän tietenkin pikkuisena luuli että se minun lipsauttamani kirosana liittyi jotenkin siihen lapasten pukemiseen. :D

6

1587

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AnneHelena

Vittu ei ole kaunis sana! Häpeäisit, että kasvatat lastasi puhumaan rivoja sanoja!!

• älämööö

Tiedän että juttujen kommentteja ei tarvitse lukea, jo saa syyttää itseään jos menee hermot kun niitä lukee mutta kun välillä kommentteissakin saattaa olla jotain hauskaa.. Mutta päästäkseni asiaa, minua nyppii kun ihmiset saarnavat sitten jos kyse on kirsanoista. Kirosanat ON pahoja, myönnän, eikä ole kivaa jos lapsi oppii kiroilemaan, mutta kun pieni lapsi ei edes tiedä kiroilevansa ja matkii vain aikuisia... Ja kyllähän pitäisi kielenkäyttöä ehkä valvoa, mutta kyllähän lipsahduksia sattuu, esim. jos vaikka satuttaa itsensä ja usemmilla on vaistomainen reaktioa kirota kun sattuu. Tai kiroilla kun jotain menee pieleen, jne. Joten on niin turhaa sitten haukkua muita koska he kirjoittavat sitten tänne ja kuitenkin ymöntää "mokanneensa" kun on kiroillut lapsensa kuullen. Oh well, tämmöstä pientä oli vain pakko kirjoittaa, ja voisin lisätä siihen että keskittykää vaan kasvattamaan omia lapsia että heista sitten ainakin tulee oikein mallikansalaisia, mutta kyllä varmaan moni on pienenä kiroillu eikä oo sen takia mitenkään huonompi ihminen kun muuta... Vai perustetaanko siveyspoliisi joka sakottaa kaikkia aina kun kiroilee?

• Angelia

...Ja sinäkö olet sitten itse täydellisyys!
        ei pidä tuomita muita kun ei kukaan ole täydellinen. Ja tiedoksi vain että sen jälkeen en ole kiroillut lapseni kuullen (enkä tosin muutenkaan) ja sanoin hänelle että se on ruma sana ja opetin mikä on lapanen :) Että silleen.

• AnneHelena
        Angelia kirjoitti:

...Ja sinäkö olet sitten itse täydellisyys!
        ei pidä tuomita muita kun ei kukaan ole täydellinen. Ja tiedoksi vain että sen jälkeen en ole kiroillut lapseni kuullen (enkä tosin muutenkaan) ja sanoin hänelle että se on ruma sana ja opetin mikä on lapanen :) Että silleen.

Hienoa, että opetit lapsellesi oikean sanan.En olekaan sanonut, että itse olen täydellinen. Tuli vaan surullinen mieli, et "hehkutat" kirosanalla. Maailma on muutenkin paha paikka lapselle. Kaikkea hyvää sinnepäin. Kasvatetaan lapsistamme kunnon kansalaisia! :))

• Angelia
        AnneHelena kirjoitti:

Hienoa, että opetit lapsellesi oikean sanan.En olekaan sanonut, että itse olen täydellinen. Tuli vaan surullinen mieli, et "hehkutat" kirosanalla. Maailma on muutenkin paha paikka lapselle. Kaikkea hyvää sinnepäin. Kasvatetaan lapsistamme kunnon kansalaisia! :))

Olen samaa mieltä! :) Yritän kasvattaa lapsestani kunnon ihmisen. Sellaisen joka ei tee tyhmyyksiä muiden mukana ja kuuntelee omaa järkeään... Nykyään ei voi suojella lastaan kirosanoilta,päihteiltä ja muulta. Se on ikävää.
        mutta kyllähän lapsi oppii rumia sanoja tarhassa ja koulussa ja vaikka ulkonakin. Täytyy vain kertoa mitä ne sanat tarkoittaa ja että esim. vittu ei ole oikea nimitys naisen alapäästä.

Surullista miten tämä maailma on muuttunut niin pahaksi. On täällä onneksi vielä hyvääkin. Mutta aika vähän :(

• ....

Joo, aivan saatanan hauskaa on lukijankin mielestä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      108
      7841
    2. 124
      6198
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      83
      5247
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      141
      4593
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      11
      3250
    6. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      62
      3054
    7. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      58
      2968
    8. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      11
      2482
    9. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      61
      2457
    10. Hei........

Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.
      Ikävä
      56
      2086
    Aihe