Olen syöttänyt 14-viikkoiselle pennulleni vajaan viikon Pirkan kalaöljykapseleita yhden päivässä. Turkki oli tosi kiilloton ja karhea ja karvaa lähti valtavasti, mutta nyt alkaa näkyä muutoksia. Turkki on alkanut kiiltää ja muuttunut pehmoisemmaksi. Tosin olen myös harjannut kisua päivittäin ja pesinkin sen vauvashampoolla, kun pentu oli asustellut ulkona ja oli tosi pöllynen/harmaa.
Mistään en nyt kuitenkaan ole löytänyt vastausta, että millaisena kuurina uskallan kalaöljyä antaa? Mitä haittaa sitä voi tulla? Olen ajatellut ainakin syksyn ja talven esim. kahden viikon jaksoissa. Olisiko hyvä? Vaiko liikaa? Ja yksi kapseli päivässä vai vähemmin? Rupesinpa minäkin samalla niitä napsimaan, kun niin kehutaan kaikista hyötyseikoista:).
kalaöljy
5
891
Vastaukset
- Sae
esim pari kolme kapselia viikossa jatkuvasti, helpompaa kuin muistaa viikottaisia pätkiä. :) Turkin kunnosta kyllä näkee, jos kissa saa liikaa öljyä (turkki muuttuu rasvaiseksi ja paakkuuntuu) ja luultavasti liika rasva vaikuttaa todella pitkään syötettynä myös sisäelimiin.
Tarkista myös raksujen rasvaprosentti että sitä on tarpeeksi, niilläkin voi korjata turkin kuntoa. Myöskin madot vaikuttavat turkkiin ja yleiskuntoon. - kapseli viikossa?
Mahtaako olla vaaraa D-, E- vitamiinien yliannostuksesta?
Eihän noita kapseleita ihmisetkään syö kuin yhden päivässä. Ja ihmisessä sentään painoa 10 - 20 kertaa enemmän.- Lauryn
Kalaöljyssä nimenomaan tulisi olla lisättynä E-vitamiinia, koska runsas tyydyttämättömien rasvahappojen saanti lisää elimistön E-vitamiinin tarvetta - E-vitamiini toimii tavallaan rasvojen "härskiintymisen estäjänä". Sen yliannostuksesta ei ole tässä tilanteessa vaaraa.
Sen sijaan kissoille annettavaan kalaöljyyn ei tulisi olla lisättynä A- ja D-vitamiineja, koska niiden yliannostuksesta kissalle on vaaraa. Ja juuri tämän vuoksi kissalle ei saisi antaa kalan_maksa_öljyä, koska siinä on A- ja D-vitamiineja.
Aloittajaa suosittelisin antamaan kissalle ensin parin kuukauden tehokuurin kalaöljyä kapselin päivässä tai joka toinen päivä, mutta sen jälkeen ylläpitona vain kapseli silloin tällöin. Ja turkin kunto on hyvä mittari siinä, miten paljon sitä kannattaa antaa.
Turkin, ihon ja kynsien kuntoon vaikuttaa myös biotiini. Biotiiia saa apteekista esim. Aptuksen Biorion-tabletit tai jokin muu vastaava valmiste. Myös biotiinia voi antaa silloin tällöin tai parin kuukauden kuurin kerrallaan. Pakkauksessa on annosteluohjeet. :)
- Udos Oil
Ei kannata tuhlata rahojaan härskiintyneeseen halpisvalmisteeseen.
Kannattaa satsata kerralla laatuun niin karva kiiltää ja mahdollisesti eläinlääkäri käynnit harvenee.
Paras mun mielestä on Udos oil for pets. Kissoille ja koirille oma. Varmasti laadukkain markkinoilla oleva valmiste.
Halvimmalla löytyy osoitteesta www.iherb.com
Kaikki muutkin lisäravinteet kannattaa tilata sieltä, tulee suoraan kotiin ja pystyy maksamaan esim Visa Electronilla.
Alennuskohtaan kun laittaa PEK241 niin saa 5 dollarin alennuksen ekasta tilauksesta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko821609- 401259
En malta odottaa mies että tulet minuun
Sykkivänä ja intohimon palossa ujutat hitaasti upean rakkauden miekkasi minuun, ja antaudutaan kiihkeään rakasteluun. Hu87956Siltojen varjoissa
Siltojen varjoissa Yksinäinen susi kulkee, hiljaisuudessa sanoja punnitsee. Sydän auki, paljas liekki rinnassa, siltoja200917- 53845
- 61842
Pitsaa selliiä
Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon20830- 37779
Vanhemmalle naiselle
Ihastuin sinuun kauan sitten. Luonteeseen, ulkonäköön ja iloisuuteen. Olen haaveillut sinusta sen jälkeen monet kerrat.54774- 33759