Hei olen kuullut ,että eläinten aptus biorion
biotiini valmiste olisi hyvä hiuksille onko kokemuksia??? vahvempaa kuin ihmisille tarkoitettu??,ja parempi.
APTUS BIORION
26
28091
Vastaukset
- Tarkkailija2
Kyseinen valmiste pitäisi käydä ihmiselle, siinä missä eläimellekin. Sopiva annos voisi olla 2,5 mg, eli puolikas tabletti päivässä. Kyllä sillä pitäisi olla vaikutusta mm. hiuksiin ja kynsiin vahvistavasti. Itse syön samalla monia muitakin luontaistuotteita, öljyjä ja vitamiineja, niin en osaa sanoa mikä niistä vaikuttaa mihinkin. Se riittää, että positiivisia tuloksia näkyy. :)
- c84
Mistä tätä eläimille tarkoitettua biorion ainetta saa?
- kissus..
c84 kirjoitti:
Mitä mieltä olette BIOTIINI-VET tableteista myös eläimille tarkoitettu biotiinivalmiste????
- voi ostaa
c84 kirjoitti:
eläimet -hyllyltä.
- linneriina
onko mitään tietoa /kokemuksia miten alkoholi reagoi siihen jos on eläinten aptus biorion- kuurilla? siis en meinaa et viinalla huuhtosin noi tabut alas, mut nuin niinku muuten ku nehän vaikuttaa periaatteessa koko ajan ku kuuriluontosesti niitä syö...vai onko vaikutus sama ku antibioottien kans, et lääkkeen vaikutus vaan heikkenee? :)
- Hau-Hau
Meillä on jo useamman vuoden käytetty Biorionia. Ensin eläimille ja sitten suostuisan vaikutuksen huomauttuamme aloimme äitini kanssa syömään itse, puoli tablettia päivässä (2,5 mg). Äitini kampaaja huomasi ensimmäisenä eron ja kysyi, että mitä äitini on oikein alkanut syömään, kun hiukset tuntuvat entistä elävämmiltä ja tuuheimmilta. Eläimillä mainostetaan biotiinin vähentävän/hidastavan harmaantumista, mutta äitini oli jo Biorionin aloittaessaan ollut vuosia hopeahiuksinen, eikä ruskea väri ole palautunut.
Ihmisille tarkoitettu, biotiinia sisältävä valmiste (2,5 mg/tabl) on ollut noin vuoden päivät apteekeissa, mutta se on tuplaten niin kallista kuin Biorion ja vahvuus taas puolta heikompi.
Kesällä otin kokeeksi kuurin Biomax MSM:ää (myös eläinvalmiste), joka sisältää 4 mg biotiinia ja lisäksi myös rikkiä, jota hiukset tarvitsevat hyvään kasvuun. Aluksi otin 1 tabl. päivässä kuukauden ajan ja sitten jatkoin puolikkaalla tabletilla. En tiedä johtuiko tästä, mutta ennen runsaasti lähtevät hiukseni alkoivat pysyä päässä ja kasvu tuntui nopeutuneen. Tällä hetkellä kokeilun alla on kolmas eläinvalmiste, Biotiini plus.
Ei saisi varmaan kehoittaa käyttämään eläimille tarkoitettuja valmisteita, varsinkin kun humaanivastine on saatavissa, enkä niin teekään, kerron vaan omista kokemuksistani. Mutta en voi uskoa, että em. valmisteet olisivat ihmisille haitallisia, kun eivät niin pienille ja herkille eläimille kuin marsuillekaan aiheuttaneet mitään haittavaikutuksia. Muutenkin eläinpuolella on paremmin oivallettu, että ihon ja karvapeitteen terveys tulee enemmän sisältäpäin (oikea ravinto, vitamiinit, kivennäis-ja hivenaineet). Ihmispuolella panostetaan enemmän ulkoapäin hölvättäviin kalliisiin voiteisiin ja shampoisiin. - mumppel
olen käyttänyt pitkään 2kpl vrk.kasvattaa hiuksia
- karjalan
todella hyvä tuote ota 2 kpl vrk niin huomaat tukan kasvavan mutta ota lisäksi monivitamiini tabletti aamuin illoin mä olen tehnyt niin 30vuotta ja hyvin menee
- Nimetön
onko kukaan huomannut että kun syö bioriinia, hiusten lisäksi alkaa muutkin ihokarvat esim. säärikarvat ja käsikarvat kasvaa nopeampaa?? tahtoisin tietää ennen kuin aloitan kuurin...
t: IHMINEN - jennyyy
Kyllä mulla ainakin kasvaa nopeammin muutkin karvat, mutta en näe siinä mitään ongelmaa, kun pinsetit ja epilaattorit on keksitty. :) Ja tavallaan mukavaa huomata esim. kulmakarvoissa, että jotain tapahtuu, niin varmasti tapahtuu myös hiuksissa, vaikka se tulee hitaammin näkyviin, koska hiukseni ovat jo suht. pitkät.
Kulmakarvat yms. ei muuten kasva normaalia PIDEMMIKSI kuitenkaan (paitsi ehkä hieman), eli ei kannata pelätä sitä, että kohta roikkuu häpykarvat nilkoissa.
Ripseni ovat pidentyneet, mutta niissä se ei haittaa. Päinvastoin. - fdghä
Biorion on todellakin hyvä valmiste, koirani kanssa syödään sitä molemmat.
Alkoholin kanssa se saattaa olla todella hyväkin juttu, sillä se sisältää metioniinia, jota käytetään antidoottina maksamyrkyille! Puhdistaa siis maksaa. - jhgjhg
Kohta olen vuoden verran syönyt tabletin päivässä, alkuun jopa kaksi.
Mitään erityistä vaikutusta en ole huomannut - hiukset kasvavat kai ihan normaalisti mutta kynnet on huonossa kunnossa.
Ehkä se tehoaa toisilla paremmin, olen silti jatkanut sen nappailemista muiden hivenaineiden ja vitamiinien ohella. - dhsjkafd
Olen kans syönyt vuoden kaksi ja enpä erityisesti ole huomannut vaikutusta muutakuin kynsissä. Niistä on tullut ihan täydelliset! Vahvat, joustavat ja sileät ja kasvaa nopeasti. Harmi vaan että hiusten takia minäkin noita silloin lähdin kokeilemaan...
- uskaaltaako?
onko tää oikeesti ''terveellistä'' tai siis uskallanko kävellä sinne apteekkiin ja ostaa tätä ja sit kaiken lisäks syyä ne ja ettei tuu minkään laisia oireita/haittavaikututteita. ja voiko tän kaa käyttää yjtä aikaa priorin shampoota tai muita shampoita jotka lupaa kasvattaa hiusta normaalia nopeammin? ja paljonko tällänen purkki maksaa 15e-20e?
- wrgthw ;w
Voi kayttaa Priorinin kanssa. Biotiini on vitamiini ja metioniini aminohappo. Eivat ne sen kummempia ainesosia ole, ja metioniini todellakin "putsaa maksaa".
- kananmuna
Syö kanamunan päivässä, niin tukka tykkää. Ei tuollaisia hevoskuureja mitään yhtä vitamiinia saa syödä. On luonnotonta eikä kukaan tiedä, mitä aiheuttaa keholle.
- MetteS
Lueskelin keskusteluja, sekä HairStoren vanhalta keskustelualueelta että muualta internetistä, joissa ihmiset ovat käyttäneet eläimille suunnattuja biotiinilisiä omassa hiustenkasvatusprojektissaan apuna. Osalla hiusten kasvunopeus oli parantunut huimasti. Osalle biotiinilisät olivat lisänneet myös muiden karvojen kasvua ja apteekin henkilökunta oli varoitellut parrankasvun lisääntymisestä naisilla. Keskusteluissa on mainittu kaksi eri tuotetta Aptus Briorin ja Biotiini Forte.
Edellä mainittujen tuotteiden sisällöt lyhyesti / tbl:
APTUS BRIORIN
BIOTIINI 5 mg
METIONIINI 40 mg
BIOTIINI FORTE
BIOTIINI 5 mg
METIONIINI 40 mg
SINKKI 15 mg
Itselläni pisti silmään, että Forten sisältämä sinkkimäärä on 15 mg, joten Forten sisällys vastaa aikuisen yhden päivän annosta. Sinkkiä saa kuitenkin muualtakin ravinnosta lisäksi. Saati sitten, kun osa kehui ottavansa kaksi pilleriä päivässä. 30 mg ylimääräistä sinkkiä.
Ihmiskeho tarvitsee sinkkiä muun muassa mieshormoni testosteronin tuottamiseen. Sinkkilisää suositellaan miehille, joiden testosteronituotanto on alhainen tai alentunut. Osalla naisista on testosteronin liikatuotantoa. Esimerkiksi 5-10% hedelmällisessä iässä sairastaa (osa täysin tietämättään) PCOS:sää, johon liittyy kohonnut testosteronin tuotanto.
Pohdiskelin runsaan päivittäisen sinkkiannoksen ja testosteronin tuotannon yhteyttä ongelmaan, jossa biotiinilisää syövän naisen karvoitus on alkanut lisääntyä myös leuassa, kainaloissa, säärissä ja vatsassa. Etenkin niiden naisten kohdalla, joilla jo muutenkin testosteronipitoisuus on suurempi kuin muilla naisilla.
Onko jollakulla kokemusta? Osaako joku sanoa, kumpaa edellä mainituista tuotteista söi, kun vääränlaista liikakarvoitusta esiintyi?
Entä te, jotka olette aikaisemmissa keskusteluissa naureskelleet urbaanille legendalle karvojen liikakasvusta biotiinilisän syönnin aikana, koska "ei ne pillerit mitään hormoneja sisällä"? Voisiko kuitenkin olla, että vaikka eivät hormoneja sisälläkään, niin sisältäisivät sellaisen määrän hormonin tuotantoa edesauttavaa alkuainetta, että vaikutus olisi näkyvä? Etenkin, kun jotkut keskustelujen mukaan ottavat kaksikin tablettia päivässä. - fghjkl
Itse olen harkinnut biorionin ostamista. onko iällä väliä? ja tapahtuuko huomattavaa muutosta kun lopettaa kuurin (esim. hiustenlähtöä, kynsien vaurastumista..jne.)?
- Kerjäläinen :D
Itse käytin biotiini fortea ja kun lopetin niin tukka on mielestäni karissut hieman pois :o olen kauhistellut tilannetta ja hankin sitä mahdollsimman pian taas! Naureskelin kun joku oli sanonut tukkaansa ponnarilla kerjäläisen kengän nauhaksi, ÄLÄSHUOLI täällä on samanlainen! ..oikeasti minua ei naurata :DD
- susannamak
minä käytin aptus biorionia koko kesän, eli käytännössä kesäkuun alusta elokuun alkuun ja sen jälkeen irtoillut noin puolet tukasta, siis valehtelematta. huolestuin ja menin lääkäriin mutta verikokeissa ja muissa ei näkynyt mitään niin oletan että johtui kuurin lopettamisesta... vähän nyt ärsyttää kun kesällä oli aivan hemmetin paksu tukka ja nyt on tällanen ruikuli.. kyllä se ottaa henkisesti niskan päälle tämä tämmönen...
- tttttt.
Olen syonyt Biorionia jo kymmenkunta vuotta, eika missaan "vaarassa" paikassa ole mitaan ylimaaraisia karvoja. En usko, etta siita kannattaa olla murheissaan.
Sinkin yliannostuksesta en osaa sanoa. - niinpaitsi
Kesän jälkeen hiusten lähtö kiivastuu joka tapauksessa, syksyllä runsainta. Johtui muistaakseni hiuksen kasvusykleistä ja auringon valosta jne. Eli tuskin johtuu lääkkeen lopettamisesta.
- Merlock
Olen syönyt n. tammikuun puolesta välistä Aptus Biorion valmistetta ja ketään pelottelematta haluan kertoa vaikutuksen omalla kohdallani. Hiuksissa ei mitään ulkoista muutosta, eikä kynsissä. Säärikarvat kasvoivat vahauksen jälkeen HUOMATTAVASTI nopeammin kuin ennen valmisteen syömistä. Myös kulmakarvat vahvistuneet. Toivotaan että rupeaa vaikuttamaan hiuksiinkin, yksillällisesti nämä kaikilla tuntuvat vaikuttavan. :)
- Tuloksia tulee ja ne näk
Pari kuukautta sitten pengoin netistä tietoa biotiinista ja itselläni tilanne se, että odotan viimeisilläni lasta ja ihoni on todella atopinen. Raskaus pahentaa atopiaa kohdallani ja toki kynnet, hiukset jne myös heikkenee raskauden myötä. Syön vitamiinilisiä kaiken aikaa ja olen aiempien raskauksienkin aikana syönyt mutta lääkärituttavani suositteli kokeilemaan Aptus Biorionia juuri sen biotiinin määrän vuoksi, koska biotiini auttaa myös ihon hyvinvointiin. Pidemmittä puheitta etsin tietoa todella paljon ennen kuin uskalsin kokeilla ainetta ja kysyin kolmen lääkärin mielipidettä. Nyt olen syönyt kolme viikkoa Biorionia, en siis sen pidempään.... Aloitin puolikkaalla tabletilla päivässä ja toisena viikkona siirryin koko tablettiin. Alkuun ihoni ikäänkuin puhdistui koska tuli muutama näppy jne, mutta nyt iho on aivan mahtavassa kunnossa. Ei kuiva, eikä punoita ja kestää kylmääkin paremmin. Sivutuotteena hiukseniovat kasvaneet ihan ennätysvauhtia. Uutta hiusta pukkaa ja juurikasvu on tullut ennätysnopeasti. Aiemmin hiukset on n. Kerran kuussa värjätty, nyt kahden viikon jälkeen oli jo sen näköiset ettei kehdannu liikkua ilman pipoa ulos ennenkuin pulille pääsi. Kynsistä en osaa sanoa, koska ne ovat minulla aina olleet vahvat ja kasvavat paljon.. Itse en ole huomannut että alkais Rintakarvoja pukkaa tai miatään muutakaan poikkeuksellista eli varmaan on tosi yksilöllistä. Vitamiineina syön Solgarin vitamiinilisiä jos jotakuta kiinnostaa. Tämä vaan minun kokemukseni ja aion jatkaa kyllä tabsujen kanssa.
- essi9
Ostin Aptus Biorionia. Syön noin viikon puol tablettia. Voinko syödä kokonaisen tabletin? Kasvaako hiukset silloin nopeammin?
- Terveellistä
Olen taas tauon jälkeen aloittanut Aptus Biorion -tablettien käytön (se eläimille tarkoitettu). Silloin kun käytin, kynnet kasvoivat hyvin ja vahvoina, samoin hiukset vahvistuivat (uutta hiusta tuli paljon) 2-3 kuukaudessa. Harmi, että sitten lopetin.
Suosittelen. Otan 1-2 tbl päivässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387705Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381925Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251900- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49920
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4859Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 33793