Change oil soon

Megane2-05

Otsikon mukainen viesti pärähti ajotietokoneen näytölle. Kun sammutin, käynnistin..Oil level ok. Sen jälkeen taas tuo. 60tkm huolto on about 1500 km kohdilla..herjaako tuota vai oisko siell oikeasti öljyn tarvetta. Katselin manuskasta, että näytöltä voi katsoa vielä tarkemmin tuota öljy-viestiä painelemalla jotain..

13

4083

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • GS05

      Sama juttu oli mulla kesällä GS:n kohdalla. Ajotietokoneen kalenteri kertoili tuolla ilmoituksella, että vuosihuolto-ohjelmaan kuuluvan öljynvaihdon aika olisi käsillä, vaikka kilometrit eivät vielä olleet läheskään täyttyneet. Puhelinsoitto Bilian huoltoon selvitti asian. Tosin ei heti, mutta joku siellä otti selvää asiasta ja soitti mulle takaisin.

      • Megane2-05

        ..tuollaista epäilinkin. Kiitoksia asiallisesta vastauksesta.


      • jorrma
        Megane2-05 kirjoitti:

        ..tuollaista epäilinkin. Kiitoksia asiallisesta vastauksesta.

        ajotyyli/olosuhteet ratkaisee varmaan sen vaihtovälin.. eli siellä varmaan joku tunnistelee öljyn laatua ..


      • Megane2-05
        jorrma kirjoitti:

        ajotyyli/olosuhteet ratkaisee varmaan sen vaihtovälin.. eli siellä varmaan joku tunnistelee öljyn laatua ..

        ..tunnistelee öljynlaatua? Katsoin juuri huoltokirjaa (ostanut auton juuri). Autoon on tehty 49tkm kohdalla vuosihuolto. Nyt ajettu siis 59tkm. Hieman outoa kyl. Ilmoitti aamulla startatessa "Oil level ok". Mut on se viesti siel näytöl edelleen ku selailee.


      • Megane2-05

        ..juu infoa et päivämäärän mukaan nappas viestin ja sen saa poistettua viikseä roplaamalla. Tuli myös infoa et takalasi menee vaihtoon. Valmistajan pyynnöstä. Jeepati.


      • ei ole kalenteria

        Ajotietokoneessa ei ole mitään kalenteria, joka osaisi kertoa vuosihuollosta! Ohjeet huolloista löytyvät yleensä käyttöohjekirjasta, ja siinä lukee, että öljynvaihtohuolto tehdään kerran vuodessa, ellei vaihtovälin kilometrimäärä täyty. Kun huollon muistutin ajotietokoneesta nollataan painamalla trippimittarin nollauspainiketta kauan ja hartaasti, huoltomuistio nollautuu ja se alkaa vähentää kilometrejä 30 000:sta kilometristä. Nollattaessa tulee näytössä olla kilometrimäärä seuraavaan huoltoon. On aivan sama, ajaako ne kilometrit kuukaudessa vai kymmenessä vuodessa, sitä ei noteerata. Mainittu viesti tulee näyttöön, kun kilometrit alkavat täyttyä.


      • GS05
        ei ole kalenteria kirjoitti:

        Ajotietokoneessa ei ole mitään kalenteria, joka osaisi kertoa vuosihuollosta! Ohjeet huolloista löytyvät yleensä käyttöohjekirjasta, ja siinä lukee, että öljynvaihtohuolto tehdään kerran vuodessa, ellei vaihtovälin kilometrimäärä täyty. Kun huollon muistutin ajotietokoneesta nollataan painamalla trippimittarin nollauspainiketta kauan ja hartaasti, huoltomuistio nollautuu ja se alkaa vähentää kilometrejä 30 000:sta kilometristä. Nollattaessa tulee näytössä olla kilometrimäärä seuraavaan huoltoon. On aivan sama, ajaako ne kilometrit kuukaudessa vai kymmenessä vuodessa, sitä ei noteerata. Mainittu viesti tulee näyttöön, kun kilometrit alkavat täyttyä.

        Mulla alkoi tuon öljynvaihdon herjaaminen pari viikkoa ennen kuin luovutushuollosta oli tullut vuosi täyteen. Kilometrejä oli sillä hetkellä alle 15t ja se eka huoltohan on ohjelman mukaan 30t.Soitin maahnatuojalle ja kysyin mitä tehdään ja sieltä mulle parillakin suulla kerrottiin herjan johtuvan ajotietokoneessa olevasta kalenterista. Ei kai ne siellä maahantuojalla sitten mitään tiedä!


      • Sceenic
        GS05 kirjoitti:

        Mulla alkoi tuon öljynvaihdon herjaaminen pari viikkoa ennen kuin luovutushuollosta oli tullut vuosi täyteen. Kilometrejä oli sillä hetkellä alle 15t ja se eka huoltohan on ohjelman mukaan 30t.Soitin maahnatuojalle ja kysyin mitä tehdään ja sieltä mulle parillakin suulla kerrottiin herjan johtuvan ajotietokoneessa olevasta kalenterista. Ei kai ne siellä maahantuojalla sitten mitään tiedä!

        Onkohan ne tehneet päivityksen tietokoneeseen, mulla
        ei herjannut mitään vuosihuollosta, vaan vasta lähempänä kilometrillista vaihtoväliä, mulla oli huoltojen väli 13 kuukautta, kun meni noi kilometrit tuon verran yli vuoden. Soitin huoltoon ja kehoittivat toimimaan noin. auto vuotta vanhempi.


      • Me II
        GS05 kirjoitti:

        Mulla alkoi tuon öljynvaihdon herjaaminen pari viikkoa ennen kuin luovutushuollosta oli tullut vuosi täyteen. Kilometrejä oli sillä hetkellä alle 15t ja se eka huoltohan on ohjelman mukaan 30t.Soitin maahnatuojalle ja kysyin mitä tehdään ja sieltä mulle parillakin suulla kerrottiin herjan johtuvan ajotietokoneessa olevasta kalenterista. Ei kai ne siellä maahantuojalla sitten mitään tiedä!

        Kuten käsikirjassa lukee, tulee se huomautus 10 kk:n kuluttua auton valmistamisesta. Ainakin minulla se tuli päivälleen. Jakarin kuva jää tauluun, mutta muuten siitä ei tarvi välittää.


    • mja

      Scenic II:ssa tuli Change Oil soon ilmoitus ( jakoavaimen kuva) tauluun, 18 tkm kohdalla vaikka huolto-ohjelman mukaiseen öljynvaihtoon olisi ollut vielä 12 tkm. Viesti on huoltovaroitus ja kertoi tässä tapauksessa, että laskuri oli mennyt sekaisin. Sehän laskee kuinka paljon kuinka paljon matkaa on seuraavaan huolto-ohjelman mukaiseen huoltoon, eli tässä tapauksessa 30 000 km huoltoon.

      Vein auton Biliaan, sillä jakarin kuva ja ilmoitus eivät hävinneet. Bilian korjaus oli sellainen että nollasivat laskurin - samalla nollautuivat kaikki kulutuslaskuritkin. SERVICE IN aloitti taas 30 000 km:sta. Ilmeisesti huoltovaroitinta ei saa pois muulla tavoin kuin resetoimalla laskuri.

      Change oil soon-ilmoitus ei liity öljymäärään, siitä tulee erilainen ilmoitus. Öljyt oli sitä paitsi vaihdettu 5 tkm aikaisemmin.

      • GS2004/2005

        Eli summa summarum:
        otsikon viestistä pitää välittää vain viemällä normaalisti auton huoltoon (öljyn vaihtoon). Se ei siis ole mikään vikailmoitus (?).

        ... ihmeellistä ettei tällaisia viestejä saa suomeksi/ruotsiksi etc. eli haluamallaan kielellä.
        Ei varmasti ole tekninen ongelma, pelkästään viitselijäisyyttä.


      • ajettu
        GS2004/2005 kirjoitti:

        Eli summa summarum:
        otsikon viestistä pitää välittää vain viemällä normaalisti auton huoltoon (öljyn vaihtoon). Se ei siis ole mikään vikailmoitus (?).

        ... ihmeellistä ettei tällaisia viestejä saa suomeksi/ruotsiksi etc. eli haluamallaan kielellä.
        Ei varmasti ole tekninen ongelma, pelkästään viitselijäisyyttä.

        12450 ja kyseinen viesti tuli. Seuraava huolto on 30000km kohdalla, joten viesti on hiukan liian ajoissa.


      • Renu2004
        ajettu kirjoitti:

        12450 ja kyseinen viesti tuli. Seuraava huolto on 30000km kohdalla, joten viesti on hiukan liian ajoissa.

        Mulla on Scenic II 2.0 vm. 2004. Vaihdoin itse öljyt ja suodattimen. Eli oikean puoleisesta viiksestä haetaan ajotietokoneen kohta jossa ilmoitus on. Sen jälkeen pidetään viiksen alimpaa nappia pohjassa niin kauan että ilmoitus vilkkuu. Nappia toisen kerran painamalla näyttöön ilmestyy 30 000. Pidä alempi nappi alas painettuna ja paina lisäksi ylempää nappia. Näin sain omasta autostani huoltoilmaisimen nollattua ja jakoavaimen kuva poistui ja huoltokilometrit alkoivat uudestaan 30 000 kilometristä alas päin. Toivottavasti tästä on apua?!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1877
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1574
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1286
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1224
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1222
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1186
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1170
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1161
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1150
    Aihe