Seoksen säätö

Carinisti

Mahtaako joku tietää, että mistä saa säädettyä Carinan (1,6 16v vm.-89)seoksia. Tyhjäkäynnin seosruuvi on kyllä siellä kaasuttimen takapuolella se sellainen hassu ruuvi, mutta mistäpä säätelisi muuten seosta? Tuntuu, että auto ei saisi tasaisessa ajossa riittävästi ainetta, kun se nykii. Kaikki mahdolliset sähköpalikat olen jo vaihtanut, eli siellä ei pitäisi olla enää vikaa, joka aiheuttaisi nykimistä. Olisiko jollain myös tiedossa, että mahtaako netistä löytyä räjäytyskuvaa ko. carinan kaasuttimesta?

8

4410

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Korolla

      pääsuutin pikkasen suuremmaksi. Kulutus ei paljoa nouse, mutta nykiminen lakkaa

      • carinisti

        Mahtaako olla mitenkä kovan työn ja tuskan takana tuon suuttimen löytyminen sieltä? En nimittäin ole vielää yhtään perehtynyt ko. kaasuttimeen. Vaatiiko koko kaasarin irroittamisen vai onnistuuko purkaminen ihan sen kiinni ollessa?


      • Korolla
        carinisti kirjoitti:

        Mahtaako olla mitenkä kovan työn ja tuskan takana tuon suuttimen löytyminen sieltä? En nimittäin ole vielää yhtään perehtynyt ko. kaasuttimeen. Vaatiiko koko kaasarin irroittamisen vai onnistuuko purkaminen ihan sen kiinni ollessa?

        Paikalleen päin onnistuu. Ainakin ryyppyvipu pitää ottaa irti alapästä ja kansi nostaa pois.


    • ruuvin väliin voi työntää

      ohuen ruuvarin ja sillä kääntää sitä keskellä olevaan sileäkantaista ruuvia.

      • Carinisti

        Tuon ruuvin käytöstä tiesinkin, että kuinka se toimii, mutta mahtaako se olla itse seoksen säätöruuvi vaiko tyhjäkäynnin seoksen säätö ainoastaan??


      • Carinisti kirjoitti:

        Tuon ruuvin käytöstä tiesinkin, että kuinka se toimii, mutta mahtaako se olla itse seoksen säätöruuvi vaiko tyhjäkäynnin seoksen säätö ainoastaan??

        sulla saattaa olla alipainekalvo rikki kaasuttimen vierestä, se maksaa 60-80 egee jos se ei ole säädä seos-ruuvista auto sammuksiin ja sit kierrä 3 kierosta auki. mulla aikakin auttoi.


      • nykimättä paras
        harriea kirjoitti:

        sulla saattaa olla alipainekalvo rikki kaasuttimen vierestä, se maksaa 60-80 egee jos se ei ole säädä seos-ruuvista auto sammuksiin ja sit kierrä 3 kierosta auki. mulla aikakin auttoi.

        joo o kaasuttimessahan se vika on, vaihdoin sähkö kamat ja yms. edes kaasuttimen puhdistus ei auttanut sitten kysyin merkkihuollosta että mikäs vanhusta vaivaa antoivat uuden isomman pääsuuttimen maksoi n.6e ja sillä rupes pelaamaan tosi hyvin, ei välttämättä kannata ruveta porailemaan kun ei maksa tota enempää.


    • toijoota

      mulla on toyota carina2 dx 1986 "lelu"/ralli autona mitenkähä siihen sais tehoja lisää
      (kaasutin 1.6l bensiini) ei taho 86 heppaa riittää kun turva kaarikin painaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      110
      1189
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1014
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      127
      917
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      775
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      287
      722
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe