Tätä ei ole vielä keksinyt

Edisonkaan

Tuli vaan tuossa mieleen sähkön perusteita opiskelleena, että voisinko kytkeä sähkölaitteitani kotona sarjaan? Niin että käyttäisin sähkön niin sanotusti useaan kertaan, ennen kuin palauttaisin sen nollajohdinta pitkin sähkölaitokselle.

Tämähän vaatisi käytännössä vain pistorasioiden kytkennän muuttamista rinnan kytkennästä sarjaan kytkentäisiksi.

Pistorasiat, jotka eivät ole käytössä voisi ohittaa hyppylangalla vaikka tökkäämällä banaanikosketinjohtimen niihin reikiin.

Ansaitsenko Nobelin palkinnon ja paljonkohan vuosittaista säästöä syntyisi sähkölaskussa?

Sitäpaitsi, kierrätyshän on päivän sana. Miksei sähköä voisi kierrättää useamman sähkölaitteen kautta ennen sen palauttamista?

10

1520

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koska poliisi-

lampussakin patterit kytketään sarjaan ja valo syttyy ja poliisitkin osaa ne patterikytkennät tehdä ihan itse. En tosin ole varma onko suuremmilla laitoksilla erikseen koulutetut patterinvaihtajat.

• On kuitenkin nuo sähköopiskelut vielä niin aluillaan, että kannattaa vielä jatkaa aivan sähköopin perusteiden lueskelulla. Sarja ja rinnankytkennän alkeetkin kannattaa selvittää. Eikä kyse ole edes vaikeista asioista maallikollekkaan.

• tuo..

ole järkevää, minä ostan sähkön energialaitokselta kerran käytettynä, saan puoleen hintaan.

• teen samoin
        tuo.. kirjoitti:

ole järkevää, minä ostan sähkön energialaitokselta kerran käytettynä, saan puoleen hintaan.

Mutta lisäksi pesen ja paikkaan risaksi kuluneen sähkön, Vanhat taskulampun paristot ovat erinomaista paikkausvärkkiä.

• Nuo jo selvitetään

Turha näillä on täällä haaskata ruutia!

• ideaasi eteenpäin

Kaikkia suuria keksintöjä on alkuun pidetty hulluuksina.

• naapuri kierrättää

Energialaitokset käyttävät yleisesti kierrätystä ja kusetusta.

Kun muuntjalta lähtee pienjännite taloihin, se sama sähkö kiertää talosta taloon ja kuitenkin jokaista taloutta laskutetaan neitseellisestä priimasähköstä.
      Parhaiten tuon kierrätyksen huomaa talvipakkasella, kun kierrätyksen tuloksena sähkön laatu heikkenee mitä kauemmas muuntajasta mennään.

Tuo huonolaatuinen sähkö saa valot räpsymään ja rikkoo kaikkein eniten sähkölaitteita (mm. hehkulamppuja) juuri talvipakkasilla. Syynä siihen on kierrätetyn sähkön laadun heikkeneminen talo talolta.

Tietokoneenikin kaatuilee huonon sähkön vuoksi, eikä kännykän akkukaan pidä lataustaan mikäli se on ladattu paljon käytetyllä sähköllä.

• -B-

Koetappa ensin kytkeä aivolohkosi (2 kpl) sarjaan ja mieti sen jälkeen muita kytkentöjä...

• yläasteikäisenä

ikiliikkujan. Siinä sähkömoottori pyöritti generaattoria, joka loi taas sähköä sähkömoottorille. Osa energiasta olisi tietysti kulunut kitkahäviöihin, mutta ajattelin kompensoida sen käyttämällä tehokkaampaa laturia. Että oli opettaja ylpee musta!

• Potkulauta

Kyllähän sarjaan kytkeä voi, mutta oletko huomioinut valaisimien ja laitteiden käyttän tehon. Nykyisin 230 v yhteensä. Sarjaankytkentä on huono viritys muutenkin, sillä jos sinulta yksi laite sammuu välistä, niin samalla lopettaa kaikki muutkin pelittämästä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      29
      2875
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      117
      1170
    3. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      941
    4. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      6
      907
    5. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      66
      895
    6. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      867
    7. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      65
      824
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      37
      820
    9. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      143
      770
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      75
      754
    Aihe