Kumpaa lapsesi muistuttaa ulkonäöllisesti?

mam07

eli onko perinyt sinun vai miehesi geenit? Jos useampia lapsia onko kaikilla sama ns väritys vai poikkeaako toisistaan mm. hiustenväri, hiustenlaatu, silmienväri ihonväri jne?

Olisi kiva kuulla millaisia lapsia teillä on kun meille on mieheni kanssa tulossa tammikuussa lapis. Mies tumma ja minä siis suomalainen.

30

5589

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paljon maailmalla

      Lapsistasi tulee tummia, todennököisesti mulatti. Todennököisesti kuitenkin vaaleampi kuin miehesi. Silmät ruskeat ja hiukset mustat.

      Itseasiassa mulattilasten lukumäärä maailmalla on nopeiten kasvava "rotu" lapsilla! Toivottavasti myös ennakkoluulot täällä Suomessa muuttuvat ajanmittaan.

      • kaunis....

        Ihananvärisiä ihmisiä! Eikä se ole todennäköisyys vaan väristä riippumatta mustan ja valkoisen risteytys on mulatti. Lopullinen väri sitten riippuu vanhempien omasta rodusta ja väristä, esim. kuinka musta isä jne.


      • kummalla

        vahvemmat geenit. Koska mä tiedän aivan mustan miehen ja aivan blondin naisen, joka sai pojan. Poika on vaalea kuin äitinsä, vaaleat kikkurat hiukset ja siniset silmätkin.Mutta aivan isänsä näköinen muuten.


      • jep..
        kaunis.... kirjoitti:

        Ihananvärisiä ihmisiä! Eikä se ole todennäköisyys vaan väristä riippumatta mustan ja valkoisen risteytys on mulatti. Lopullinen väri sitten riippuu vanhempien omasta rodusta ja väristä, esim. kuinka musta isä jne.

        Veikkaan, että lapsella on kasvoissa suurimmaksi osaksi isänsä piirteet, mutta lapsi näyttää vain vaaleammalta kuin isänsä jos vaikka poika kyseessä. Musta valkoinen eli veikkaan, että lapsesta tulee ruskea tai vaaleanruskeahko. :P


      • onnea_matkaan_
        jep.. kirjoitti:

        Veikkaan, että lapsella on kasvoissa suurimmaksi osaksi isänsä piirteet, mutta lapsi näyttää vain vaaleammalta kuin isänsä jos vaikka poika kyseessä. Musta valkoinen eli veikkaan, että lapsesta tulee ruskea tai vaaleanruskeahko. :P

        Isän piirteet, eli iso nenä, väkivaltainen luonne, tyhmempi kuin perheen koira ja työ ei maistu ikinä. Sellaista olet hakemassa.


    • Evelyn_**

      Tytär on jotain meidän molempien väliltä.
      Mieheltäni hänellä on selkeästi peritty silmät (suklaanruskeat ja piiitkät mustat silmäripset) ja nenä (sama muoto) sekä kävelytyyli. :o)
      Minulta taas tulevat lähes kaikki piirteet sekä kasvoissa että vartalon muodossa. Varmaan pituuskin tulee olemaan suunnilleen samaa kuin minulla aikuisena (162cm).
      Hiukset tytöllä ovat meidän vanhempien välimaastoa: minun oma hiustenväri on vaalea (mutta ei kuitenkaan mikään skandinavian vaalea, pikemminkin sellainen tylsä hiekanvaalea) ja mieheni hiukset ovat mustat. Tytöllä taas hiukset ovat vaaleanruskeat: todella kauniin väriset - periaatteessa ruskeat, mutta seassa välkehtii kuparin ja vaalean kullan värisiä raitoja. Vuosi vuodelta tytön hiukset myös vaalenevat ja vaalenevat.
      Iho tytöllä on vaaleampi kuin minulla, eli ihan suomalainen väritys, mutta iho kestää paremmin aurinkoa, eli ruskettuu kauniisti.

      • Riia

        Isä on algerialainen, äiti suomalainen. Lapsellamme on ruskeat, luonnonkiharat hiukset (kiharat tulee esiin vasta kun hiukset kosteat). Väri on myös meidän neitimme hiuksissa vaalenemaan päin,sellainen punertavanruskea on tällä hetkellä,syntyessään lähes musta. Silmät on tummanruskeat mutta ripset ei kovin tummat vaikkakin pitkät, kulmakarvat on sellaiset vaaleanruskeat. Ihon väri on "kuin kevyesti päivettynyt". Ei niin vaalea kuin minulla mutta ei niin tumma kuin isällään.. hyvin on saatu geenit sekoittumaan. ;)


    • perhe

      minä siis suomalainen ja ukko musta ja lapsi ehkä vaaleampi kuin luulin että meidän lapset tulisi olemaan. Ruskea kihara tukka mutta hiuslaatu on kuten minulla, ruskeat silmät ja iho on melko vaalea, erottuu kuitenkin selvästi suomalaisesta. Lapsi on tosin vasta 2-vuotias ja luulen että ainakin hiuslaatu muuttuu iän myötä. Muuten lapsi on ihan isänsä näköinen, mitään piirteitä minusta ei lapsesta löydy. Nyt odotellaan toista lasta ja mielenkiinnolla odotan onko lasten välillä suuria eroja mitä ihoon ja hiuksiin tulee.

    • emmaleena75

      Meillä mies on tummaihoinen ja minä vaalea suomalainen nainen.

      Jokainen lapsi meillä on yksilö ja poikkeavuuksia on. Yksi pojistamme on selkeästi vaaleampi iholtaan kuin muut. Yhdellä tytöllä on ihan mustat hiukset, yhdellä taas ruskeat ja yhdellä niinkun edelläkin on mainittu punertavan ruskeat. Kuitenkin periaatteessa ihossa ja hiuksissa on samaa väritystä kaikilla, ero on isoin kesällä kun jotkut lapsistamme ruskettuvat helpommin kuin toiset. Hiustenlaatu on ehkä se missä poikkeaa eniten. Osalla suorat karheat, yhdellä sileät suorat ja kiharan eri muodot.

      • näyttää minulta

        Minä olen suomalainen, tummahiuksinen ja ruskettuva ihoinen ja mieheni tummaihonen afrikkalainen. Tyttäremme näyttää kasvonpiirteiltään minulta, ihonväri on tumma muttei musta, ehkä afrikan sijasta viittaisi vaikka intiaan päin. Tukka musta, muttei kihara kuin kastuessaan, ei kuitenkaan afro. Silmät isältä perittyt tummanruskeat, samoin pitkät mustat ripset ja kulmakarvat. Isältä on peritty värit, mutta minulta kasvonpiirteet.


      • Awa
        näyttää minulta kirjoitti:

        Minä olen suomalainen, tummahiuksinen ja ruskettuva ihoinen ja mieheni tummaihonen afrikkalainen. Tyttäremme näyttää kasvonpiirteiltään minulta, ihonväri on tumma muttei musta, ehkä afrikan sijasta viittaisi vaikka intiaan päin. Tukka musta, muttei kihara kuin kastuessaan, ei kuitenkaan afro. Silmät isältä perittyt tummanruskeat, samoin pitkät mustat ripset ja kulmakarvat. Isältä on peritty värit, mutta minulta kasvonpiirteet.

        Intialaisethan on tummempi ihoisia kuin afrikkalaiset ... Että silleen.


      • Marienhof
        Awa kirjoitti:

        Intialaisethan on tummempi ihoisia kuin afrikkalaiset ... Että silleen.

        Intialaisissakin on tummia, erityisesti Andamaanien saarilla mutta siellä on myös ihan vaaleatukkaisiakin. Afrikassahan ihmisten ihonväri vaihtelee todella paljon esim. Sudanissa ihmiset ovat yleensä huomattavasti tummempia kuin esim. Keniassa. Pohjois-Afrikassa taas on ihan vaaleita ihmisiä jne.


      • afri
        näyttää minulta kirjoitti:

        Minä olen suomalainen, tummahiuksinen ja ruskettuva ihoinen ja mieheni tummaihonen afrikkalainen. Tyttäremme näyttää kasvonpiirteiltään minulta, ihonväri on tumma muttei musta, ehkä afrikan sijasta viittaisi vaikka intiaan päin. Tukka musta, muttei kihara kuin kastuessaan, ei kuitenkaan afro. Silmät isältä perittyt tummanruskeat, samoin pitkät mustat ripset ja kulmakarvat. Isältä on peritty värit, mutta minulta kasvonpiirteet.

        2v ja aivan äidin kopio :) Kasvot, kroppa ja käytös. Isältään peri todella tummat ruskeat silmät, "afrokiharat", väriltään monia mulatteja vaaleampi mutta silti vaaleanruskea.


    • näin meillä

      vanhimman lapseni isä on vietnamilainen ja itse siis suomalainen. tyttö peri isältään ruskeat silmät ja nenän. iho on hieman vaaleampi kuin vietnamilaisilla yleensä ja hiukset on tumman ruskeat (itsellä maantienväriset ja isällä mustat) myös hiusten paksuus ja luonnon kiharuus periyty isältä. muuten tytössä on paljon samaa näköä kuin itsessäni oli tuossa iässä.

    • tutkimusten mukaan

      "Consistently multiracial youth show, in almost all behavior problems—alcohol, smoking, marijuana, fighting—more problems than other children."

      http://www.libertypost.org/cgi-bin/readart.cgi?ArtNum=159282

      Lapsilä puuttuu useasti selkeä oma identiteetti. He eivät voi samaistua äitiinsä eikä isäänsä.

    • Dee_83

      Mulla mies Kashmirista kotosin ja meillä on juuri 3v täyttänyt tyttö.
      Tytöllä isänsä hiukset, piiiitkä ja tumma kiharainen tukka, ja iiiisot ruskeet silmät, tummat kulmat ja pitkät mustat ripset.
      Iholtaan vaalea kuten minä.
      Söpönen pakkaus:O))

    • on musta

      niin lapsennekin on musta.

      • kuitenkin

        että väri muuttuu, kun sekoittuu valkoiseen. Kuitenkin, jos suvussa on vaikka vain yksi musta tai yksi valkoinen, voi muutaman sukupolven päästä (harvinaista, mutta mahdollista) täysin valkoisille vanhemmille syntyä musta lapsi tai mustille valkoinen. Siinä sitten riittää selittämistä...


    • päivittäin

      Heti syntyissä 100% isänsä kopio. Kuukauden iässä ei enää saanut esim. silmien väristä selvää, näytti lähinnä harmailta... Sukulaiset veikkasi kaikkea mahdollista, mutta ruskeat tuli niin kuin pitikin. Syntymätukka 5 cm pitkä ja pikimusta, kuukauden iässä alkoi sekin vaalenemaan.

      Hieman oli keltaisuutta vastasyntyneenä, joten erosi laitoksella kyllä muista vauvoista, iho todella hyvin päivettyneen värinen. Ihokin vaalennut, on nyt jo vaaleampi kuin minulla, mutta näyttää, että sekin vaihtelee päivittäin, esim. selkä on aika tumma, vaikka aina auringolta ollut suojassa ja kenties kasvojenkin iho alkaa nyt vähän tummua (9,5 kk).

      Tos 5-kuisena kenties alkoi tulla äidin näköäkin, hiukset on jo vaaleammat kuin minulla, siis vaaleanruskeat. Ihokin siis vaaleampi. Silmät on tosi mustat, pitkät kaarevat ripset, joihin kaikki kiinnittää huomiota. Ihan isän silmät, mutta katse on just kuin minulla. Tosi paha, kun olen vaikka nukkumaan panossa poikaa, kun leikkii isänsä kanssa ja pienen miehen päästä näen omat silmäni sillä ilmeellä, että mikäs sinä oot mua käskemään...

      Tosi pitkä poika, se on tullut mun isän puolelta sukua, tosin miehen velikin on tosi pitkä, että periytyy molemmilta puolilta sukua, vaikka itse ollaan keskimittaisia.

      Kiharat on alkanut tuleen nyt ihan viimisen kuukauden sisään, mutta sekin tulee vähän molemmilta puolilta sukua, kun mun veljellä, enolla ja papalla on luonnokiharat ja miehen suvussa kaikilla.

      Mutta koskaan ei ole kukaan sanonut, että onkos pojalla ulkomaalainen isä! Ne, jotka tietää, sanoo osa että ihan ilmetty isänsä, osan mielestä taas ihan mun näköinen. Mummolassa kun käytiin niin naapurin rouva sanoi, että on niin kyllä tasan 50 - 50 meidän molempien näköinen. On varmaan aika oikeassa. Esim kallon muoto on kans ilmetty isänsä.

      Muita saman maalaisten kanssa olevia suomalaisnaisia, joita tiedän, niin kaikilla vauvat on pienenä näyttäneet ihan suomalaisilta. Mutta sit esim kielikurssilla kun oli ristiverinen teinityttö, niin näki jo että ulkomaalaista verta on, vaikka kropaltaan tyypillinen suomalainen. Uskon, että meilläkin iän myötä tummuu tukka ja muuta, että alkaa se ulkomaalaisuuskin sieltä näkyä ennen armeijaikää.

    • blondi-72hki

      me molemmat ihan suomalaisia ollaan eli miehellä ruskea letti.
      Minä ja 13v sekä 7v vaaleita.
      12v punapää ja 9v ristiverinen ja aitoja ollaan kaikki.

    • 3...

      lasta 3 eri miehen kanssa. Kaikki lapset muistuttaa vain isäänsä todella paljon. Tummia mulatti lapsia kaikki.

      • monikult...neeke..aa

        suomalaisen akan perse on kuin kompassi ja osoittaa aina etelään...MOT


    • meidän poika

      omistaa tummat kiharat, isot ruskeat silmät, pitkät mustat silmäripset ja varsin vaalean ihon. ite olen todella vaalea, mies taas varsin musta. minun sylissä lapsi näyttää hieman tummalta, isän sylissä valkoiselta.

    • Jyllää

      Nuoremmassa pojassa kuitenkin hieman enemmän äidin näköä, mutta isän luonne. Äiti on filippiineiltä.

      Riippuu todella paljon pariskunnasta, tuleeko lapsista tummia, vaaleita vai siltä väliltä - tai vähän kaikkia. Ruskeat silmät pitäs kuitenkin olla takuutavaraa.

    • omistaja ; )

      Meitillä minä suomalainen tukka maantienruskea-vihreät silmät, isä scotti kikkura punapää- ruskeatsilmät ja pisamia.

      Esikoinen kopio minusta paitsi siniset silmät.
      Kakkonen hyvin tumma ruskea tukka, ruskeat silmät-isän näköä.
      Kolmonen punainen vahva luonnonkihara tukka, pisamia, ruskeat silmät-isän kopio.
      Nelonen kasvonpiirteet minulta, vahvasti punainen- hieman taipuva tukka, siniset silmät, jopa kulmakarvat punaiset.

      Luonto on ihmeellinen!
      Odottele vain jännityksellä mitä se on teille varannut.

    • Taiah

      Minä vaalea ja mies tumma..1v poikamme on vaalea ja sinisilmäinen :)

      • nazan

        Minä suomalainen ja mies afgaani, 1v. tyttö blondimpi tällä hetkellä kuin minä :) Olin tosi yllättyny ku pullahti ulos synnytyssalissa, odotin mustaa päätä. Muuten kyl aivan isän näkönen, esim paksut huulet ja hörökorvat :D


      • Taiah
        nazan kirjoitti:

        Minä suomalainen ja mies afgaani, 1v. tyttö blondimpi tällä hetkellä kuin minä :) Olin tosi yllättyny ku pullahti ulos synnytyssalissa, odotin mustaa päätä. Muuten kyl aivan isän näkönen, esim paksut huulet ja hörökorvat :D

        ..ole ainokainen, jolla arabipuoliso ja vaalea lapsi? :)
        Onko tyttärenne silmät minkä väriset?


      • .....
        Taiah kirjoitti:

        ..ole ainokainen, jolla arabipuoliso ja vaalea lapsi? :)
        Onko tyttärenne silmät minkä väriset?

        Isä marokkolainen, äiti suomalainen (tumma), lapsista ei kuitenkaan kukaan ulkopuolinen voi tietää, että isä on marokkolainen, kummallakaan ei ole kiharaa tukkaa, eikä ruskeita silmiä. Ovat ihan äitinsä näköisiä. Toki iän myötä hiukset ja kulmakarvat todennäköisesti tummuvat, mutta tällä hetkellä alle kouluikäiset lapset ovat lähes kuin kuka tahansa suomalainen lapsi :) no, jos oikein tarkkasilmäinen on, niin molemmilla on poikkeuksellisen pitkät ripset, mutta toisaalta, niin on äidilläkin :)


      • ollaan me
        ..... kirjoitti:

        Isä marokkolainen, äiti suomalainen (tumma), lapsista ei kuitenkaan kukaan ulkopuolinen voi tietää, että isä on marokkolainen, kummallakaan ei ole kiharaa tukkaa, eikä ruskeita silmiä. Ovat ihan äitinsä näköisiä. Toki iän myötä hiukset ja kulmakarvat todennäköisesti tummuvat, mutta tällä hetkellä alle kouluikäiset lapset ovat lähes kuin kuka tahansa suomalainen lapsi :) no, jos oikein tarkkasilmäinen on, niin molemmilla on poikkeuksellisen pitkät ripset, mutta toisaalta, niin on äidilläkin :)

        Täällä länsirannikolla ollaan molemmat tummia isonenäisiä ja lapset ovat samanlaisia. Isän nelikymppisen musta hiuskuontalo alkoim harmaantua. Olemme aika erinäköisiä kuin itäsuomalaiset.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2012
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1907
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1875
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1588
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      11
      1381
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1320
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe