Kuinka moni häkittää

Riva

saksanpaimenkoiran sisällä ?

31

2928

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meil pentuna tuhoili yksin ja ostettii häkki ja pari tuntii yksin häkis lopetti tuhot. Sen jälkee aina vapaana yksin ja porukassa. ompahan nyt näyttelyhäkki sit.

    • miksi pitäisi

      häkittää???? Miksi ottaa koira, jos sitä on tarkoitus pitää häkissä. Tiedän kyllä, että koira yksin ollessaan saattaa tuhota paikkoja, mutta omiani en ole häkittänyt koskaan.

      • $$$$

        Turvallisuus syistä esimerkiksi. Meillä koirat jotka tulevat keskenään toimeen (3kpl) ovat vapaana ja vauveli yöt häkissä jottei vanhemmat niittaa sitä. Kun tosta kasvaa niin varmaan ilmestyy portti johonkin oveen ja "saa oman huoneen" öiksi.
        Ja sen verran puolustan häkkejä vaikken niissä pahemmin koiria pidäkään että tätä pentua (3kk) on ollut mielenkiintoista seurata että kun esim väsyy ja haluaa omaa rauhaa menee aina itse avonaiseen häkkiin päivisinkin jos ollaan sisällä. Iltaisin se menee yleensä sinne itse jo ennen kuin sitä sinne olen laittamassa että ei siitä ainakaan voi sanoa että se siitä kärsisi, päin vastoin se on sen oma turvapaikka missä saa olla rauhassa ja nukkua.
        Että yhteenvetona jälleen kerran sanoisin että on ehkä turha tuomita ihmisiä jotka käyttää häkkejä ennnen kuin tietää koko totuuden ja sitä paitsi ennemmin laitan omat pentuni yöksi häkkiin kuin että herään aamulla ja se on syönyt tietsikan voimajohdon poikki ja kuollu.
        Kaikki tavallaan.


      • muitakin
        $$$$ kirjoitti:

        Turvallisuus syistä esimerkiksi. Meillä koirat jotka tulevat keskenään toimeen (3kpl) ovat vapaana ja vauveli yöt häkissä jottei vanhemmat niittaa sitä. Kun tosta kasvaa niin varmaan ilmestyy portti johonkin oveen ja "saa oman huoneen" öiksi.
        Ja sen verran puolustan häkkejä vaikken niissä pahemmin koiria pidäkään että tätä pentua (3kk) on ollut mielenkiintoista seurata että kun esim väsyy ja haluaa omaa rauhaa menee aina itse avonaiseen häkkiin päivisinkin jos ollaan sisällä. Iltaisin se menee yleensä sinne itse jo ennen kuin sitä sinne olen laittamassa että ei siitä ainakaan voi sanoa että se siitä kärsisi, päin vastoin se on sen oma turvapaikka missä saa olla rauhassa ja nukkua.
        Että yhteenvetona jälleen kerran sanoisin että on ehkä turha tuomita ihmisiä jotka käyttää häkkejä ennnen kuin tietää koko totuuden ja sitä paitsi ennemmin laitan omat pentuni yöksi häkkiin kuin että herään aamulla ja se on syönyt tietsikan voimajohdon poikki ja kuollu.
        Kaikki tavallaan.

        parempia vaihtoehtoja pennulle , kuin häkki jos tuhoo paikkoja yms...mitä nyt monet pennut tekee.


    • pasaati1

      Voi opettaa,että häkki on turvapaikka,ei rangaistus.

      Koira menee menee mielellään häkkiin kun sieltä saa kaiken ruoan yms.

    • ei tarvihe

      joka palstalla paasata!Niin ja kerro miten se häkissä pito muuttaa koiraa ja millaista tutkimusta olet näistä koirista tehnyt?Mutta kunolet lukenut ne ohjeet pistä tänne ja lemmikkipalstalle myös linkki,niin ettet ihan eläinrääkkäyksestä syytä kaikkia,jotka koiriaan häkissä pitävät!

      • Riva

        jonka voisi laittaa kaikkien rotujen palstalle.
        Kaikki kauhisteli kun tuli ilmi,että todellisessa eläinrääkkäys paikassa koirat oli häkissä.Miten ne koirat oli eri asemassa kun muiden häkitettyjen koirien?? No ehkä ne oli unohdettu sinne häkkiin.Mutta ilman häkkejä tuskin 50 koiraa olisi ollut pulassa.Eli häkit mahdollisti eläinrääkkäyksen.
        Olen ehkä tyhmä,mut mikä on MMM??


      • ja siellä on
        Riva kirjoitti:

        jonka voisi laittaa kaikkien rotujen palstalle.
        Kaikki kauhisteli kun tuli ilmi,että todellisessa eläinrääkkäys paikassa koirat oli häkissä.Miten ne koirat oli eri asemassa kun muiden häkitettyjen koirien?? No ehkä ne oli unohdettu sinne häkkiin.Mutta ilman häkkejä tuskin 50 koiraa olisi ollut pulassa.Eli häkit mahdollisti eläinrääkkäyksen.
        Olen ehkä tyhmä,mut mikä on MMM??

        säännöt häkissä pitämisestä.Lueppa ne ja kun olet lukenut pistä tänne.Äläkä yhdistä eläinrääkkäystä ja oikeata asiaa keskenään.Kerro sitten mitä häkissä pitämisestä säännöt sanoo!


    • häkkiä ei

      eli ei häkitetä.

      • sakumama

        koirat menee ihan itse häkkiin,siis.
        Kotonani on kaksi näyttelyhäkkiä ja ovet on aina avoinna. Koirat pitää niitä pesinään ja kun haluavat olla rauhassa on se häkki heille rauhallinen pesä.
        Välillä jopa riitelevät siittä kuka pääsee häkkiin ja että tänne ei kannata yrittää ängetä. olen tänne ensin ehtinyt eikä muilla tänne ole tulemista. Meillä siis ei kukaan pakota menemään häkkiin mutta ovet on aina auki ja sisällä kun ollaan niin yleensä häkit on varattu ja kuorsaus vain kuuluu.


      • Riva
        sakumama kirjoitti:

        koirat menee ihan itse häkkiin,siis.
        Kotonani on kaksi näyttelyhäkkiä ja ovet on aina avoinna. Koirat pitää niitä pesinään ja kun haluavat olla rauhassa on se häkki heille rauhallinen pesä.
        Välillä jopa riitelevät siittä kuka pääsee häkkiin ja että tänne ei kannata yrittää ängetä. olen tänne ensin ehtinyt eikä muilla tänne ole tulemista. Meillä siis ei kukaan pakota menemään häkkiin mutta ovet on aina auki ja sisällä kun ollaan niin yleensä häkit on varattu ja kuorsaus vain kuuluu.

        koirat häkissä niin ,että ovi on kiinni esim 5 tuntia.?


      • kertoa ne täällä
        Riva kirjoitti:

        koirat häkissä niin ,että ovi on kiinni esim 5 tuntia.?

        ja lemmikki palstalla,itse en osaa linkittää tietoja,niin voisitko laittaa ne tännekkin,ettet vaan syytä ketään eläinrääkkäyksestä.Et muuten vastannut aiemmin esittämiini kysymyksiin miten häkki vaikuttaa koiraan ja mistä tiedät mikä koira on ollut häkissä ja kuinka kauan.Voisitko nyt ouhua asiasta ilman tuota sun kiihkoiluas ja ottaisit niitä asioista selvää ja kertoisit täälläkin mitä häkissä pitämisestä sanotaan!


      • sakumama
        Riva kirjoitti:

        koirat häkissä niin ,että ovi on kiinni esim 5 tuntia.?

        Minulla koirat on aina autossa ollessa häkissä ja mielipiteeni on, että jos ne voi olla autossa häkissä niin miksei sitten sisällä jos tarve vaatii mutta kaikella tietysti rajansa.
        Minulla on todella harvoin tilannetta missä minun pitäisi sulkea häkinovi sisätiloissa. Pihalla meillä on tarhat mutta yleensä meillä koirat on vapaana koska lääniä on.
        Silloin kun lähden kotoa enkä koiria ota mukaan laitan heidät ulkotarhaan tai sisälle ja siellä he on vapaana.
        En kuitenkaan paheksu jos joku koiransa jossain tilaanteessa sulkee häkkiin joksikin ajaksi.


    • minä vain

      Miten itse teet??? häkitätkö koiriasi? jos et voisitko jossain tapauksessa häkittää? ajattelitko laittaa aiheen/kysymyksen itämään ja myöhemmin taas katsot kumpaan poppoon kuulut.

      • Riva

        vaikka kaunis nimi onkin.
        En häkitä ja paremmin mun mielipiteen voi lukea tuota lemmikkipalstalta.
        Pitäs varmaan kysyä tuolta rodun omalta palstalta,että miten yleistä on sakemannin häkitys sisätiloissa,siis suljetussa häkissä.
        Niin en voisi ajattella,että olisi tilanne,että häkittäisin.


      • kuin jos
        Riva kirjoitti:

        vaikka kaunis nimi onkin.
        En häkitä ja paremmin mun mielipiteen voi lukea tuota lemmikkipalstalta.
        Pitäs varmaan kysyä tuolta rodun omalta palstalta,että miten yleistä on sakemannin häkitys sisätiloissa,siis suljetussa häkissä.
        Niin en voisi ajattella,että olisi tilanne,että häkittäisin.

        muut sitä tekee,se on eläinrääkkäystä mielestäsi.Yhä edelleen suosittelen sinulle lukemaan säännöt häkissä pitämisestä ja sen jälkeen kommentoimaan asiaa!


      • lällivai
        Riva kirjoitti:

        vaikka kaunis nimi onkin.
        En häkitä ja paremmin mun mielipiteen voi lukea tuota lemmikkipalstalta.
        Pitäs varmaan kysyä tuolta rodun omalta palstalta,että miten yleistä on sakemannin häkitys sisätiloissa,siis suljetussa häkissä.
        Niin en voisi ajattella,että olisi tilanne,että häkittäisin.

        livenä koskaan maalimiehiltä joilla sattuu olemaan oma koira tai niiltä "tosiharrastajilta"?Etpä taida,tai et ainakaan ole tuota ääneen sanonut livenä,miksi et??!!


    • tietämättömälle

      aiheesta hiukan poiketen..=)
      Minkäkokoisen häkin ostan omalle sakemanni nartulle autoon?
      Eli siis minkäkokoinen häkin tulisi olla jotta narttu mahtuisi siihen myös täysikasvuisena?
      Pentu nyt 11vkoa. Ja ajattelin opettaa kulkemaan autossa häkissä. Eli opettelu tulisi mitä ilmeisemmin aloittaa jo nyt pentuna!

      Ei ole kokemusta häkistä laisinkaan, joten nyt viisaammat kertokaa.

      Kiitos asiallisista vastauksista!=)

      • mievain

        ..kun autoon mahtuu on hyvä nyrkkisääntö


      • xande
        mievain kirjoitti:

        ..kun autoon mahtuu on hyvä nyrkkisääntö

        (mievain) vinkki oli erittäin osuva ;)
        Sakemanni on isohko rotu joten häkki vie yleensä esim. farkun koko takatilan.
        Perussääntönä, että koiran on mahduttava seisomaan häkissä, sekä myös käntymään.


      • hoon
        xande kirjoitti:

        (mievain) vinkki oli erittäin osuva ;)
        Sakemanni on isohko rotu joten häkki vie yleensä esim. farkun koko takatilan.
        Perussääntönä, että koiran on mahduttava seisomaan häkissä, sekä myös käntymään.

        Ovatko koirasi, jos sellaisia sinulla on, jatkuvasti vapaina, jos ei, miksi ei?


      • Riva
        hoon kirjoitti:

        Ovatko koirasi, jos sellaisia sinulla on, jatkuvasti vapaina, jos ei, miksi ei?

        sillon kun pitää olla kiinni niin on fleksissä.Tiedän mitä ajat takaa,että hihna on sama kun häkki??


      • hoon
        Riva kirjoitti:

        sillon kun pitää olla kiinni niin on fleksissä.Tiedän mitä ajat takaa,että hihna on sama kun häkki??

        Meillä kaikilla ei ole samoja mahdollisuuksia koiran pitoon.
        Minä voin pitää koirat jatkuvati irti, niillä on oma reviiri, ja niin paljon lääniä, etteivät edes tiedä olevansa rajatulla alueella.
        Täältä katsoen jopa isokin ulkohäkki tuntuu samalta, kuin sinusta pieni sisähäkki.
        Muuten juoksulanka / häkki, ehkä lanka parempi.


    • ja jos

      En häkitä, mutta jos esim ostetaan paku, niin käsittääkseni sellasessa häkki on ihan lakisääteinen. Jos taas uusi pumpulitäytteinen sohvani aiheuttaa niin suurta kiinnostusta, että täytteet löytyy useimmiten koiran suusta, ostaisin häkin. Jos johdot ym kiinnostais, osatisin häkin jne jne jne.. kaikki on niin suhteellista, ennemmin koira 5h häkissä, kuin se, että löytyy kuolleena kun tulen himaan. Ja koira, joka saa tarpeeks liikuntaa ja virikkeitä, nukkuu useimmiten kun isäntäväki töissä, meillä ainakin.

    • ufuria

      Meillä pidettiin neiti sakemannia pentuna häkissä (isolle berhandilaiselle tarkoitetussa näyttelyhäkissä) kun jäi yksin ettei vaan sattuisi mitään, nykyään se pitää sitä pesänään. Eikä sille ole ongelmia siitä koitunu.

    • JJ

      Meillä ei häkitetä sanan varsinaisessa merkityksessä mutta päivät koira viettää kellarissa, joka
      on portilla rajattu, ettei pääse portaisiin. Ihan ensin kissojen takia ettei ne löydy syötynä täältä
      työpäivän jälkeen, mutta myöskin ettei tarvitse miettiä mitä kaikkea on vedetty naamaan sillä aikaa.

    • Koiruudet2009

      Meillä laitetaan aina häkkiin, jos joutuu olemaan yksin kotona!

    • solina

      Koirani 3 v ei ole koskaan joutunut olemaan häkissä. Päivisin se viettää max 4 tuntia kolmen kissan kera varmaankin nukkuen. Ei ole koskaan tuhonnut huushollia, ei hauku, ei ulise. Olen varmaan saanut siinä suhteessa erityisen yksilön, koska ongelmia ei ole. En ole koskaan muitakaan koiriani, erirotuisia, häkittänyt ja paljon on tuhoja tehty, mutta ratkaisun ongelmiin olen hakenut muutoin.

    • -seefferisti-

      Meillä on meijän sakulle sisähäkki, mihin se on kätevä laittaa, jos on tarvis.

      Esim. kun siivoan, en tykkää että se koiruus huseeraa siinä nenä kiinni imurinsuulakkeessa että "jee nyt muuten leikitään!" ja kiertää koko ajan kulman takaa eteen seisoksimaan, että viivästyy hommat sen satapilkkukuus tuntia.

      Tahi jos tulee vieraita ja koira alkaa hyvin esittelemään lelujaan ja heilumaan niin on kätevintä laittaa koira esim. luun kimppuun häkkiin, että voi keskittyä myös niihin vieraisiin, eikä koiran käskemiseen.

      Yms monet muut tilanteet.

      Kaipa se nyt on jokaisen oma asia, käyttääkö koirallaan sisähäkkiä, ja mihin tarkoitukseen.

      Jos joku toinen ei käytä, se on ok. Jos me käytetään, sekin on ok.

    • w.Love

      Meillä käytettin pennulle jonkin aikaa häkkiä sen suunnattoman eroahdistuksen vuoksi,jottei se enempää sitten olisi satuttanut itseään,se kun repi ja raateli kaiken minkä ikinä keksi,sillä seurauksella,että kämppä oli sen omassa tai jonkun muun koiran veren peitossa.se kun hajoitti ikkunoita ja lasiakin moneen otteeseen kun olimme poissa kotoa.Häkin myötä se rauhoittui niin,ettei enää sitä tarvita.onneksi ;)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      193
      4566
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      122
      2853
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2274
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      133
      2260
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1962
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1526
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      114
      1441
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1362
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1190
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1081
    Aihe