Sellaista kyselisin että miten aikaisilla viikoilla olette synnyttäneet ja minkä kokoisia ovat vaavit olleet?? Miten on synnytys lähtenyt käyntiin ja miten synnytys mennyt/kauan kesti?? Ja miten pian olette sairaalasta sitten kotiin päässeet lapsen kanssa??
Miten aikaisilla viikoilla
6
3519
Vastaukset
- ....
Tyttö syntyi rv. 27 tasan paino 960g, pituus noin 35 cm.
Koko päivän nipisteli töissä ollessa ja kotona oli ruokana hernekeittoa, joten luulin, että nipistelyt oli ilmavaivoja ,heh.
Kun menin vessaan huomasin veristä vuotoa.(Ennenaikaisen synnytyksen käynnisti elämäni ensimmäinen virtsatieinfektio)
Oman paikkakunnan sairaalaan n. klo.21 mistä parin tunnin kuluttua ambulansilla Helsinkiin.
Tyttö näki päivän valon n.5.30.
Helsingissä oltiin reilu kuukausi ja sitten siirto oman paikkakunnan sairaalaan, missä noin kuukausi.
Kotiin päästiin reilu 3 vko. ennen laskettua aikaa ja painoa tytöllä oli tuolloin n.2600g. - :))
meidän poika syntyi rv 29 1 paino 1200g pituus 38 cm.hätäsektio..kotiin päästiin viikkoa ennen laskettua aikaa paino tuolloin 2500g.
- Nimetön
keskosvauvani syntyi vkolla 27 3
- keskosen äiti
Viikoilla 34 1. Pinoa 1780g.
Raskausmyrkytys syynä käynnistykseen.
9 vrk:tta sairaalassa - tuisku
lapseni syntyi vk. 26, 870g ja 35 cm. 3 kk:tta sairaalassa, joista ensimmäiset 6 viikkoa teholla.
kotiin päästiin 2 viikkoa ennen laskettua aikaa, ja muutoinkin kaikki meni suht. hyvin. Ennen aikaiselle synnytykselle ei löydetty syytä.
Poika on 16 vuotias nyt ja voi hyvin. - syntyi
viikolla 28 5. Iso jössikkä oli 1,5 kiloa ja 41 cm. Hengitti ihan itse alusta asti. Muutenkin kaikki meni todella hyvin, mitään vammoja ei jäänyt tai ainakaan ei ole vielä havaittu. Tyttö nyt reipas 1v ja 1,5kk.
Mä yritän nyt lyhykäisesti...
Mulla oli ns. eteisistukka ja jouduin n. viikko ennen leikkausta sairaalaan verenvuodon takia (oli ollut supisteluja edellisenä iltana). Siellä sitten lepäilin, napsin supistuksia ehkäisevää lääkitystä ja makoilin käyrällä lähes jatkuvasti. Viimeisen viikonlopun sain lääkkeitä jo tipalla, jotka nosti sykkeen 120. Ei kiva olo... Kun vuotoa alkoi olemaan vähän turhankin paljon lääkärit päättivät tehdä kiireellisen sektion.
Patologin raportissa löytyi joku pöpö, jota oli suurinpiirtein kaikkialla, myös kalvoissa asti. Tulehdus oli siis ilmeisesti laukaissut supparit - tai toisinpäin - supparit oli aloittaneet verenvuodon ja bakteerit oli päässeet emättimestä istukkaan aiheuttaen tulehduksen...
Tyttö voi kuitenkin koko ajan tosi hyvin. Keskoskaapissa oli viikon ja sairaalassa kaikenkaikkiaan melkein 7 viikkoa. Kotiin n. 1kk ennen laskettua aikaa.
Itselleni tulehduksesta tulikin sitten riesa. Leikkaushaavasta se tietenkin levisi muualle vatsan alueelle aiheuttaen yhdessä leikkauksen kanssa kahden viikon vesiripulin. Alkuun en päässyt edes keskolaan katsomaan tyttöäni, kun pelkäsivät että mulla on joku pahempikin mahapöpö... Välillä oli tosi kivaa kun en ehtinyt edes sängyltä ylös vessaan ajoissa. Itse olin sairaalassa kaikenkaikkiaan 3,5vk. Ja nyt totisesti osaa arvostaa suolen normaalia toimintaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62473- 1161658
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361396Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1621236- 1431199
- 521135
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1061082- 571071
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1161026Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46949