bakteerivaginoosi?

pelottaa

Apua kysyisin.

Pari viikkoa sitten huomasin pahanhajuisen valkovuodon. En oikein osaa sanoa onko kalamainen tms. Vuodossa ei muuten mitään erilaista, ainakaan en ole huomannut. Muutenkin on aika runsas valkovuoto. Myöhemmin tuli vähän kutinaa vessassa käydessä. Ajattelin että on hiiva ja kävin apteekista Canesten 500mg. Pari päivää ei ollut mitään vaivoja ja ajattelin että se parani sillä, mutta nyt haju on tullut takaisin. Mitään muita vaivoja ei ole, ei kutinaa, ei kirvelyä ei mitään, vai erittäin pahanhajuinen valkovuoto. Onko bakteerivaginoosin tärkein tuntomerkki pahanhajuinen valkovuoto? Miten lääkärissä tutkitaan mikä on? Ei oikein innosta lääkärille meno juuri sen takia, miten ne sen tutkii...:x
Saisko hajun pois jollakin apteekin tuotteella?

Kiitos :)

45

65419

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoitajan arki

      Jos kärsit pahanhajuisesta vuodosta niin käypäs lääkärärissä joka otattaa näytteet jotta saat myös oikealaisen lääkityksen.Apteekista voi kokeilla emätinvoidetta joka tehoaa lievään bakteerivaginoosiin.Kysy apteekista jos ahaluat kokeilla kotikonstit ensin ..mutta neuvoisin kuitenkin ensin lääkäriin...

    • samat

      Mulla ollu sama juttu jo vuosia, kaikki tutkittu eikä mitään syytä löytyny, haisee aina vaan.
      Lääkäri sanoi että jotkut alttiimpia flunssalle ja jotku naisten vaivoille;( ..lohdullista..
      No kokeilin sitten apteekista saatavia Vivag emätinkapseleita (siis maitohappobakteeria) ja oireet hävis.
      Olen ollut niitten suurkuluttaja jo muutaman vuoden mut ainoot mitkä auttaa. Eli pari päivää kapseli alapäähän aamuin illoin ja sit menee ehkä 4-5 päivää ja taas haisee ja eiku kapselivarastoille vaan..
      Ei kovin kivaa..

    • Ransu

      Joo apteekki myy lievään bakteerivaginoosiin Starogyn-voidetta. Jos ei tehoa niin käy lääkärissä.

    • käyttäjä

      voide on tosi hyvä hiivaan,bakteerivaginoosiin ja jopa trikomonakseen, joka tarttuu yhdynnässäkin.

    • kreetta

      kannattaa kyllä lääkäriin mennä jos häiritsee pahasti..itsellä todettiin juuri ja kävin tänäpäivänä hakemassa lääkkeet,helppo juttu:)

    • babuski

      mulla sama vaiva, mut en uskaltaudu lääkäriin. :/ aattelin kokeilla kotikonstein ensin.

      • pärjää

        Ettehän ihmeessä vaan yritä hoitaa itse noita juttuja reseptittömillä lääkkeillä, ilman kaikkia tarpeellisia labrakokeita?
        Ei lääkärin arveleman bakteerivaginoosin haju ole ainakaan minulla ollut hyvin voimakas eikä kammottava! Vähän niinkuin voimakkaamman pissan haju. Vaikka tietysti siitäkin voi olla erilaisia variaatioita ja voimakkuusasteita.
        Partneri ehdotti, että ehkä naisten pitäisi pestä vagina sisältäkin - tätä en kyllä usko! Asiantuntijoiden mukaan liika/liian vähäinen hygieniakin voi aiheuttaa vaginoosia, samoin kuin voimakkaat pesuaineet ja tiukat vaatteet.
        Mutta ei kannata diagnosoida itse! Lääkäriin ensin, vaiva on hyvin yleinen.
        Entäpä jos partneri pitäisi sittenkin myös hoitaa??


      • Ma
        pärjää kirjoitti:

        Ettehän ihmeessä vaan yritä hoitaa itse noita juttuja reseptittömillä lääkkeillä, ilman kaikkia tarpeellisia labrakokeita?
        Ei lääkärin arveleman bakteerivaginoosin haju ole ainakaan minulla ollut hyvin voimakas eikä kammottava! Vähän niinkuin voimakkaamman pissan haju. Vaikka tietysti siitäkin voi olla erilaisia variaatioita ja voimakkuusasteita.
        Partneri ehdotti, että ehkä naisten pitäisi pestä vagina sisältäkin - tätä en kyllä usko! Asiantuntijoiden mukaan liika/liian vähäinen hygieniakin voi aiheuttaa vaginoosia, samoin kuin voimakkaat pesuaineet ja tiukat vaatteet.
        Mutta ei kannata diagnosoida itse! Lääkäriin ensin, vaiva on hyvin yleinen.
        Entäpä jos partneri pitäisi sittenkin myös hoitaa??

        Paljonko muuten maksavat ne lääkkeet?


      • mieltä
        pärjää kirjoitti:

        Ettehän ihmeessä vaan yritä hoitaa itse noita juttuja reseptittömillä lääkkeillä, ilman kaikkia tarpeellisia labrakokeita?
        Ei lääkärin arveleman bakteerivaginoosin haju ole ainakaan minulla ollut hyvin voimakas eikä kammottava! Vähän niinkuin voimakkaamman pissan haju. Vaikka tietysti siitäkin voi olla erilaisia variaatioita ja voimakkuusasteita.
        Partneri ehdotti, että ehkä naisten pitäisi pestä vagina sisältäkin - tätä en kyllä usko! Asiantuntijoiden mukaan liika/liian vähäinen hygieniakin voi aiheuttaa vaginoosia, samoin kuin voimakkaat pesuaineet ja tiukat vaatteet.
        Mutta ei kannata diagnosoida itse! Lääkäriin ensin, vaiva on hyvin yleinen.
        Entäpä jos partneri pitäisi sittenkin myös hoitaa??

        Kalanhaju saattaa johtua myös esim. klamydiasta. Joten lääkärille mars!!!


    • ma

      Minulla on myös sama ongelma, eli pahanhajuinen valkovuoto. Joskus se on myöskin ällöttävän ruskeaa. Mille lääkärille täytyisi mennä?? Olen vasta 14 ja asun aika pienellä paikkakunnalla, en tiedä onko täällä edes muita kuin hammaslääkäri :). Annetaankohan minulle edes mitään lääkettä apteekista ilman reseptiä? Uskoisin että minulla tämä johtuu liian kireistä housuista, joita käytin vielä puoli vuotta sitten. Miten lääkärissä tutkitaan tämä asia ja miten minun pitäisi se lääkärille kertoa, pitääkö varata aika? JOs hakisin apteekista hiivasienigeeliä tai jotain sellaista ja se ei tehoakaan, onko siitä mitään haittaa? Tarvitsen kipeästi apua!!
      Kiitos jo etukäteen vastauksista! :)

      • jessi9

        Mullakin on just toi sama, mutta perheessä rahat niin tiukilla. Oolen 13 ja en haluais äidille kertoo eikä oo oikeen rahaa lääkkeisiin. voisiko millään muulla tuota hoitaa kun lääkkeillä?
        Mitkä reseptittömät läkkeet tuohon sopisi ja paljonko mikäkin maksaa??


      • käteen!
        jessi9 kirjoitti:

        Mullakin on just toi sama, mutta perheessä rahat niin tiukilla. Oolen 13 ja en haluais äidille kertoo eikä oo oikeen rahaa lääkkeisiin. voisiko millään muulla tuota hoitaa kun lääkkeillä?
        Mitkä reseptittömät läkkeet tuohon sopisi ja paljonko mikäkin maksaa??

        Muutaman kympin takia ei kannata leikkiä terveydellään! Terveyskeskuksessa käynti ei maksa paljon (onkohan sinulle ikäsi vuoksi jopa ilmainen) ja sieltä saa varmuuden onko kyseessä bakteeri tai jokin muu. Minulta löydettiin Clue-soluja, eli oli bakteereita ja lääkäri kirjoitti reseptin. Tuo käyttämäni lääke maksaa näköjään tällä hetkellä 20,75 € eli ei pitäisi kaataa kenenkään taloutta. Reseptittömät (mahdollisesti tehottomat) tuotteet voivat olla jopa kalliimpia. Hoitamaton tulehdus voi levitä kohtuun ja jopa munasarjoihin ja sitten ollaankin jo paljon vakavammassa tilanteessa ja rahanmeno onkin moninkertainen.

        Nyt rohkeasti kertomaan äidille ja ellet uskalla, mene suoraan terveyskeskukseen. Minullakin tulehdus tuli muusta kuin sukupuoliyhteydestä, joten sen takia ei kannata pelätä äidille kertomista.


      • yks vaan
        käteen! kirjoitti:

        Muutaman kympin takia ei kannata leikkiä terveydellään! Terveyskeskuksessa käynti ei maksa paljon (onkohan sinulle ikäsi vuoksi jopa ilmainen) ja sieltä saa varmuuden onko kyseessä bakteeri tai jokin muu. Minulta löydettiin Clue-soluja, eli oli bakteereita ja lääkäri kirjoitti reseptin. Tuo käyttämäni lääke maksaa näköjään tällä hetkellä 20,75 € eli ei pitäisi kaataa kenenkään taloutta. Reseptittömät (mahdollisesti tehottomat) tuotteet voivat olla jopa kalliimpia. Hoitamaton tulehdus voi levitä kohtuun ja jopa munasarjoihin ja sitten ollaankin jo paljon vakavammassa tilanteessa ja rahanmeno onkin moninkertainen.

        Nyt rohkeasti kertomaan äidille ja ellet uskalla, mene suoraan terveyskeskukseen. Minullakin tulehdus tuli muusta kuin sukupuoliyhteydestä, joten sen takia ei kannata pelätä äidille kertomista.

        emätintulehdus ei ole vaarallinen, tosin äärimmäisen nöyryyttävä ja kiusallinen vaiva, varsinkin kun kanssaihmiset haistavat hajun............. Itse olen vuosikausia kärsinyt pahasta hajusta alapäässä, tulehdusta ei ole, ei klamydiaa eikä tippuria, Itse epåilen, että tämän haisemisen taustalla on pitkään jatkunut matalahormonisten pillereiden käyttö, ne kun todistetusti ohentavat limakalvoja ja altistavat emättimen bakteeritasapainon häiriöille.

        Itse olen huomannut, että ruokavalio vaikuttaa myös emättimen tilaan, hedelmät, kasvikset, happamat mehut, tumma vilja pitävät alapään kunnossa, sokeri, hiiva vaalea vilja minimiin,vesi on vanhin voitehista, itselläni runsas veden juonti vähentää hajua ja kutinaa. heti jos alkaa haista, vettä huiviin nopeasti.
        halvempi vaihtoehto vivag kapseleille on muuten ratiopharmin maitohappobakteerikapselit, itse käytän jatkuvasti sekä suun kautta että alapäähän,jotta vaiva edes jotenkin pysyisi kurissa, suun kautta nautittu maitohappobakteerilisä auttaa siis myös............ kalliiksi vaan tulee. Omega3 kapseleita syön siinä toivossa, että limakalvot vahvistuisivat. Em mainituista asioista huolimatta ajoittain haisee, ja joudun kuuntelemaan perätöntä huorittelua tämän hajun takia. masentavaa..........todellisuudessa elän yksin yksiössä lähes selibaatissa- jumala on sittenkin mies-


      • vaihtoehto:
        yks vaan kirjoitti:

        emätintulehdus ei ole vaarallinen, tosin äärimmäisen nöyryyttävä ja kiusallinen vaiva, varsinkin kun kanssaihmiset haistavat hajun............. Itse olen vuosikausia kärsinyt pahasta hajusta alapäässä, tulehdusta ei ole, ei klamydiaa eikä tippuria, Itse epåilen, että tämän haisemisen taustalla on pitkään jatkunut matalahormonisten pillereiden käyttö, ne kun todistetusti ohentavat limakalvoja ja altistavat emättimen bakteeritasapainon häiriöille.

        Itse olen huomannut, että ruokavalio vaikuttaa myös emättimen tilaan, hedelmät, kasvikset, happamat mehut, tumma vilja pitävät alapään kunnossa, sokeri, hiiva vaalea vilja minimiin,vesi on vanhin voitehista, itselläni runsas veden juonti vähentää hajua ja kutinaa. heti jos alkaa haista, vettä huiviin nopeasti.
        halvempi vaihtoehto vivag kapseleille on muuten ratiopharmin maitohappobakteerikapselit, itse käytän jatkuvasti sekä suun kautta että alapäähän,jotta vaiva edes jotenkin pysyisi kurissa, suun kautta nautittu maitohappobakteerilisä auttaa siis myös............ kalliiksi vaan tulee. Omega3 kapseleita syön siinä toivossa, että limakalvot vahvistuisivat. Em mainituista asioista huolimatta ajoittain haisee, ja joudun kuuntelemaan perätöntä huorittelua tämän hajun takia. masentavaa..........todellisuudessa elän yksin yksiössä lähes selibaatissa- jumala on sittenkin mies-

        Olen pääsyyt tulehduksista eroon käyttämällä ajoittain Lactal-maitohappogeeliä emättimeen. Eihän tuo mikään halpa lääke ole, mutta yksikin "pruutallinen" silloin tällöin on pitänyt emättimen kunnossa. Antibioottikuurin lopulla ja sen jälkeen otan useammankin. Hajuja ei ole ollut enää pitkiin aikoihin tällä hoitotavalla, eikä siis tulehduksiakaan. Kyllä emätintulehdus pitää hoitaa, vaikka se olisi vain hajua. Suoliston maitohappobakteerit hankin Relatabs-purutableteilla.


      • Anonyymi
        käteen! kirjoitti:

        Muutaman kympin takia ei kannata leikkiä terveydellään! Terveyskeskuksessa käynti ei maksa paljon (onkohan sinulle ikäsi vuoksi jopa ilmainen) ja sieltä saa varmuuden onko kyseessä bakteeri tai jokin muu. Minulta löydettiin Clue-soluja, eli oli bakteereita ja lääkäri kirjoitti reseptin. Tuo käyttämäni lääke maksaa näköjään tällä hetkellä 20,75 € eli ei pitäisi kaataa kenenkään taloutta. Reseptittömät (mahdollisesti tehottomat) tuotteet voivat olla jopa kalliimpia. Hoitamaton tulehdus voi levitä kohtuun ja jopa munasarjoihin ja sitten ollaankin jo paljon vakavammassa tilanteessa ja rahanmeno onkin moninkertainen.

        Nyt rohkeasti kertomaan äidille ja ellet uskalla, mene suoraan terveyskeskukseen. Minullakin tulehdus tuli muusta kuin sukupuoliyhteydestä, joten sen takia ei kannata pelätä äidille kertomista.

        Meillä ainakin rahat sen verran vähissä, että viikon ajan hieman yli 6e per päivä koko neljän hengen perheelle.. Eli vähän yli euro per hlö, joten kyllä joidenkin talous siitä riippuu....


    • ?miten?

      Miten tuollainen tulehdus todetaan? Näkyykö se papa-kokeessa jos jotain emätintulehdusta on?

      • 1893965

        Papassa se varmaan näkyy clue-soluina. Minulla on aina todettu vain valkovuotonäytteestä eli pyöräytetään pumpulipuikkoa emättimessä. Clue-soluina näkyy tällöinkin.


      • ti
        1893965 kirjoitti:

        Papassa se varmaan näkyy clue-soluina. Minulla on aina todettu vain valkovuotonäytteestä eli pyöräytetään pumpulipuikkoa emättimessä. Clue-soluina näkyy tällöinkin.

        Minullakin tämä ongelma. Nyt taitaa olla kuukautiset vaikka en tieda ainakin hirveän hajuista ja tulee verta tosin ei kovin paljon. Mille lääkärille menen? mitä sanon ajanvarauksessa? Paljonko maksaa lääkärissäkäynti?


      • helloo
        ti kirjoitti:

        Minullakin tämä ongelma. Nyt taitaa olla kuukautiset vaikka en tieda ainakin hirveän hajuista ja tulee verta tosin ei kovin paljon. Mille lääkärille menen? mitä sanon ajanvarauksessa? Paljonko maksaa lääkärissäkäynti?

        Olen juuri lähdössä viikoksi matkalle olisiko mitään keinoa pitää tulehdus sen ajan kurissa terveyttä hirveästi vaarantammmatta???? matkan jälkeen menen heti lääkäriin.. Haistavatko muutkin oikeasti sen hajun?? apua..


      • m
        helloo kirjoitti:

        Olen juuri lähdössä viikoksi matkalle olisiko mitään keinoa pitää tulehdus sen ajan kurissa terveyttä hirveästi vaarantammmatta???? matkan jälkeen menen heti lääkäriin.. Haistavatko muutkin oikeasti sen hajun?? apua..

        itelläni todettiin pari päivää sitten bakteerivaginoosi ihan terveydenhoitajalla. otti näytteet, joista näki heti mitä sieltä löytyy. oireina kirvely, kutina ja ajoittainen kipuilu alhaalla. sain emätingeelireseptin ja lääke maksoi vähän vajaa 18e. viiden päivän kuuri. samaa lääkettä on myös antibioottina ja alkoholia ei kuulemma saa käyttää samaan aikaan. geeli laitetaan viitenä peräkkäisenä iltana ennen nukkumaanmenoa. oireet vähän helpottaneet, toivottavasti lähtevät kokonaan kuurin loppuun mennessä. kannattaa ihmeessä käydä kyselemässä ja lääkärissä jos kyseisiä vaivoja on, ei nimittäin ole kauheen kivaa jos pitkittyy.


      • ärsyttävää
        m kirjoitti:

        itelläni todettiin pari päivää sitten bakteerivaginoosi ihan terveydenhoitajalla. otti näytteet, joista näki heti mitä sieltä löytyy. oireina kirvely, kutina ja ajoittainen kipuilu alhaalla. sain emätingeelireseptin ja lääke maksoi vähän vajaa 18e. viiden päivän kuuri. samaa lääkettä on myös antibioottina ja alkoholia ei kuulemma saa käyttää samaan aikaan. geeli laitetaan viitenä peräkkäisenä iltana ennen nukkumaanmenoa. oireet vähän helpottaneet, toivottavasti lähtevät kokonaan kuurin loppuun mennessä. kannattaa ihmeessä käydä kyselemässä ja lääkärissä jos kyseisiä vaivoja on, ei nimittäin ole kauheen kivaa jos pitkittyy.

        minulla todettii tuo bakteerin aiheuttama emättimen tulehdus kun kävin gynekologilla. Oireena oli pistävän hajuinen valkovuoto, erittäin runsas normaaliin verrattuna, ei kokkareinen. En itse ole havainnut muita oireita. mitään testejä ei tehty kun yksityisellä kävin (eikä ole vakuutusta, eikä lääkäri kyllä mitää ehdottanutkaa). Sain samaisen 5 päivän geeli kuurin iltaisin emättimeen, nimeä en muista, joku Z-alkava taisi olla... se poisti oireet, yhdet kuukautiset ja 1-2 viikkoa kuukautisten jälkeen, taas alkoi vuoto. Itkua väännän kotona kun ei aina ole rahaa mennä yksityiselle ja terveyskeskus omalääkärillehän en mene, se on aivan täys torvi.
        Yritetää nyt saada sitten työterveys lääkärille aikaa, muttakun sinnehä ei koskaan saa aikoja... p*ska... ja jos saan saman diagnoosin ja vaiva palaa jälleen kerrran niin vaadin kyllä gynelle lähetettä ja saavat siellä kunnolla hoitaa ja selvittäää mikä on...

        Gene muuten viimeksi sanoi kun kysyin että pitääkö mies hoitaa myös että ei jos ei tule toistuvasti, eli siis jos on toistuvasti ko tulehdus niin partneri täytyy myös hoitaa??

        hermothan tässä vaan menee, päivät ajattelee töissä että haistaakohan kaikki tuon hajun.. vähän niinkun nuorena toiset toisiaan haukkui silakkalaatikoksi. Haju on kuin ei olisi viikkoon alapäätään pessyt, vaikka olisi tehnyt sen 2 tuntia sitten...


      • kaiken kokenut
        ärsyttävää kirjoitti:

        minulla todettii tuo bakteerin aiheuttama emättimen tulehdus kun kävin gynekologilla. Oireena oli pistävän hajuinen valkovuoto, erittäin runsas normaaliin verrattuna, ei kokkareinen. En itse ole havainnut muita oireita. mitään testejä ei tehty kun yksityisellä kävin (eikä ole vakuutusta, eikä lääkäri kyllä mitää ehdottanutkaa). Sain samaisen 5 päivän geeli kuurin iltaisin emättimeen, nimeä en muista, joku Z-alkava taisi olla... se poisti oireet, yhdet kuukautiset ja 1-2 viikkoa kuukautisten jälkeen, taas alkoi vuoto. Itkua väännän kotona kun ei aina ole rahaa mennä yksityiselle ja terveyskeskus omalääkärillehän en mene, se on aivan täys torvi.
        Yritetää nyt saada sitten työterveys lääkärille aikaa, muttakun sinnehä ei koskaan saa aikoja... p*ska... ja jos saan saman diagnoosin ja vaiva palaa jälleen kerrran niin vaadin kyllä gynelle lähetettä ja saavat siellä kunnolla hoitaa ja selvittäää mikä on...

        Gene muuten viimeksi sanoi kun kysyin että pitääkö mies hoitaa myös että ei jos ei tule toistuvasti, eli siis jos on toistuvasti ko tulehdus niin partneri täytyy myös hoitaa??

        hermothan tässä vaan menee, päivät ajattelee töissä että haistaakohan kaikki tuon hajun.. vähän niinkun nuorena toiset toisiaan haukkui silakkalaatikoksi. Haju on kuin ei olisi viikkoon alapäätään pessyt, vaikka olisi tehnyt sen 2 tuntia sitten...

        Aikanaan sain tuon bakteerin ja saatiin Flagylillä pois. Kun tuli uudestaan oireita, uusi kuuri ja taas lähti. Sitten aloin miettiä millä mokoman kierteen estäisi. Kokeilin Lactal emätingeeliä ja tuo maitohappobakteeri on toistaiseksi pitänyt tulehdukset pois. Vaikka oireita ei olisikaan, laitan ajoittain ylläpitohoitona yhden "pruutallisen" illalla silloin tällöin.


      • lääke-minttu
        kaiken kokenut kirjoitti:

        Aikanaan sain tuon bakteerin ja saatiin Flagylillä pois. Kun tuli uudestaan oireita, uusi kuuri ja taas lähti. Sitten aloin miettiä millä mokoman kierteen estäisi. Kokeilin Lactal emätingeeliä ja tuo maitohappobakteeri on toistaiseksi pitänyt tulehdukset pois. Vaikka oireita ei olisikaan, laitan ajoittain ylläpitohoitona yhden "pruutallisen" illalla silloin tällöin.

        starogyn voidetta ei ole myynnissä enää ja se ei poista trikomoniaasia. starogynin tilalle on tullut vagi-c emätinpuikko. mutta jos bakteerivaginoosi vaivaa lääkäri voi kirjoittaa flagyl kuurin tai flagylina emätinpuikko, tai sitten zidoval geeli näiden kans ei pidä ottaa alkoholia, antbus reaktio, eikä vrk. sen päätyttyä. sitten on myös dalasin emätinvoide 7vrk.bakteeritulehdus on maitomaista valkvuotoa, jos vaiva on useasti niin mies voi syödä kerta annos kuurin flagylia 5 kpl 400 mg, eli 2g tuo poistaa myös trikomonias, joka nykyään on suomessa aika harvinainen sukupuolitauti.


      • tääontaastätä
        ärsyttävää kirjoitti:

        minulla todettii tuo bakteerin aiheuttama emättimen tulehdus kun kävin gynekologilla. Oireena oli pistävän hajuinen valkovuoto, erittäin runsas normaaliin verrattuna, ei kokkareinen. En itse ole havainnut muita oireita. mitään testejä ei tehty kun yksityisellä kävin (eikä ole vakuutusta, eikä lääkäri kyllä mitää ehdottanutkaa). Sain samaisen 5 päivän geeli kuurin iltaisin emättimeen, nimeä en muista, joku Z-alkava taisi olla... se poisti oireet, yhdet kuukautiset ja 1-2 viikkoa kuukautisten jälkeen, taas alkoi vuoto. Itkua väännän kotona kun ei aina ole rahaa mennä yksityiselle ja terveyskeskus omalääkärillehän en mene, se on aivan täys torvi.
        Yritetää nyt saada sitten työterveys lääkärille aikaa, muttakun sinnehä ei koskaan saa aikoja... p*ska... ja jos saan saman diagnoosin ja vaiva palaa jälleen kerrran niin vaadin kyllä gynelle lähetettä ja saavat siellä kunnolla hoitaa ja selvittäää mikä on...

        Gene muuten viimeksi sanoi kun kysyin että pitääkö mies hoitaa myös että ei jos ei tule toistuvasti, eli siis jos on toistuvasti ko tulehdus niin partneri täytyy myös hoitaa??

        hermothan tässä vaan menee, päivät ajattelee töissä että haistaakohan kaikki tuon hajun.. vähän niinkun nuorena toiset toisiaan haukkui silakkalaatikoksi. Haju on kuin ei olisi viikkoon alapäätään pessyt, vaikka olisi tehnyt sen 2 tuntia sitten...

        Mitä hintaluokkaa on ollut tuo yksityisellä käyminen? Ite oon menossa yksityiselle, mut mitenköhän paljo rahaa pitäs ottaa mukaa...


      • masentunut29
        ärsyttävää kirjoitti:

        minulla todettii tuo bakteerin aiheuttama emättimen tulehdus kun kävin gynekologilla. Oireena oli pistävän hajuinen valkovuoto, erittäin runsas normaaliin verrattuna, ei kokkareinen. En itse ole havainnut muita oireita. mitään testejä ei tehty kun yksityisellä kävin (eikä ole vakuutusta, eikä lääkäri kyllä mitää ehdottanutkaa). Sain samaisen 5 päivän geeli kuurin iltaisin emättimeen, nimeä en muista, joku Z-alkava taisi olla... se poisti oireet, yhdet kuukautiset ja 1-2 viikkoa kuukautisten jälkeen, taas alkoi vuoto. Itkua väännän kotona kun ei aina ole rahaa mennä yksityiselle ja terveyskeskus omalääkärillehän en mene, se on aivan täys torvi.
        Yritetää nyt saada sitten työterveys lääkärille aikaa, muttakun sinnehä ei koskaan saa aikoja... p*ska... ja jos saan saman diagnoosin ja vaiva palaa jälleen kerrran niin vaadin kyllä gynelle lähetettä ja saavat siellä kunnolla hoitaa ja selvittäää mikä on...

        Gene muuten viimeksi sanoi kun kysyin että pitääkö mies hoitaa myös että ei jos ei tule toistuvasti, eli siis jos on toistuvasti ko tulehdus niin partneri täytyy myös hoitaa??

        hermothan tässä vaan menee, päivät ajattelee töissä että haistaakohan kaikki tuon hajun.. vähän niinkun nuorena toiset toisiaan haukkui silakkalaatikoksi. Haju on kuin ei olisi viikkoon alapäätään pessyt, vaikka olisi tehnyt sen 2 tuntia sitten...

        ainakin mulla haistaa kun kuulen jatkuvasti olevani huora.............Yksin elän yksiössä, eikä tähän vaivaan ole mikään auttanut, ei lääkekuurit eivätkä rukoukset. masentavaa


    • Aika kypsä

      Minulla sama tulehdus joka kerta, kun käyn gynellä eli kerran vuodessa. Viimeksi sain parin viikon mittaisen suun kautta otettavan antibioottikuurin. Oireet hävisi seuraaviin kuukautisiin asti, mutta ovat taas palanneet.

      Seksi on varmasti yksi syy, mikä lisää bakreerien kasvua, mutta eipä sitä ilman seksiäkään haluaisi olla uudessa suhteessa.

      Nyt kävin ostamassa vagi-C emätinpuikkoja. Onko joku kokeillut niitä? Soittoaika on lääkärille. Ajattelin kysellä neuvoja.

      On tämä naisen elämä sitten kivaa! Pitäisi varmaan elää porkkanalla ja vedellä, eikä harrastaaa lainkaan seksiä. Pysyisi paikat terveenä :D

      • Tytteli96

        Olen myös 13, ja valkovuotoni haisee inhottavalle. Voiko se aiheuttaa lapsettomuutta tai jotain? :o


      • hoitaa
        Tytteli96 kirjoitti:

        Olen myös 13, ja valkovuotoni haisee inhottavalle. Voiko se aiheuttaa lapsettomuutta tai jotain? :o

        Jos haju johtuu emätintulehduksesta, se kannattaa hoitaa ettei leviä kohtuun. Kohtuun levinnyt tulehdus voi hyvinkin aiheuttaa lapsettomuutta levitessään edelleen munasarjoihin.

        Hoito on pikkujuttu, joten kannattaa mennä kouluterveydenhoitajalle niin hän lähettää lääkärille.


      • nai_nen
        hoitaa kirjoitti:

        Jos haju johtuu emätintulehduksesta, se kannattaa hoitaa ettei leviä kohtuun. Kohtuun levinnyt tulehdus voi hyvinkin aiheuttaa lapsettomuutta levitessään edelleen munasarjoihin.

        Hoito on pikkujuttu, joten kannattaa mennä kouluterveydenhoitajalle niin hän lähettää lääkärille.

        "Mitkä ovat bakteeriepätasapainon oireet?
        Bakteeriepätasapainon tavallinen oire ovat pahanhajuiset vuodot, joiden haju muistuttaa mätänevän kalan hajua. Haju on erityisen selvä kuukautisten aikana ja yhdynnän jälkeen. Bakteeriepätasapainoon liittyvät vuodot ovat tavallisesti vetisiä ja harmaanvalkoisia ja yhtä runsaita kuin normaalit vuodot. Jos epätasapaino on voimakas, myös kutinaa ja kihelmöintiä voi ilmetä"

        Söin kesällä Flagyl-kuurin emätintulehdukseen. tulehdus oli lievä ja oireeton, näkyi papa kokeessa. (Kuurin aikana kannattaa syödä päivittäin asidofidus-pifidus jugurttia tai piimää, se pienentää hiivatulehduksen riskiä antibioottikuurin aikana!)
        (papa muuten ok ja sukupuolitaudit myös poissuljettu.)

        Olen aiempien kumppanien kanssa käyttänyt lähes aina kondomia. aloitin vasta e-pillerit uuden miesystäväni kanssa.
        vähän väliä alkoi tulla kutinaa, kirvelyä ja pahanhajuista valkovuotoa, ja todella pahaa hajua seksin aikana! ajattelin, että tulehdus taas, mutta testeissä ei näkynyt mitään!

        ostin sitten apteekista Lactalia. Ja auttoi!
        "kuukautiset, kylpy ja yhdyntä voi heilauttaa emättimen Ph tasapainoa, mikä ilmenee myös pahanhajuisena vuotona, kutinana ja kirvelynä.
        Lactal alentaa ja normalisoi emättimen Ph:n."

        Sperma on emäksistä, emättimen Ph on normaalisti hapan. Sperma voi muuttaa emättimen ph tasapainoa, mikä aiheuttaa em. oireet ja hajun yhdynnän aikana/jälkeen.
        ja tosiaan, ei mitään oireita ole ollut aiemmin kondomia käytettäessä!

        onko muilla kanssasisarilla ollut vastaavaa tilannetta? Miten saan luonnollisen ph-tasapainon säilymään? onko kondomi nyt ainoa vaihtoehto? Voinko vaikuttaa elimistön Ph:hon ruokavaliolla tms? olen käyttänyt Lactalia myös ennaltaehkäisevästi mikä pitää oireet pois, mutta tarvittaessa kuureina oireiden tullessa.
        Voi sitä rahan menoa ja turhautumista...

        Kuulostaa kuitenkin olevan todella yleinen vaiva, (bakteerivaginoosi tulehdukset pitää tottakai sulkea lääkärikäynnillä pois) ja ph:n vaikutuksesta tarjolla vähän tietoa. moni nainen kuitenkin eri ongelmista kärsii, papa puhdas ja lääkäreiltäkään ei tunnu löytyvän sopivaa hoitomuotoa.


      • ahna,.
        nai_nen kirjoitti:

        "Mitkä ovat bakteeriepätasapainon oireet?
        Bakteeriepätasapainon tavallinen oire ovat pahanhajuiset vuodot, joiden haju muistuttaa mätänevän kalan hajua. Haju on erityisen selvä kuukautisten aikana ja yhdynnän jälkeen. Bakteeriepätasapainoon liittyvät vuodot ovat tavallisesti vetisiä ja harmaanvalkoisia ja yhtä runsaita kuin normaalit vuodot. Jos epätasapaino on voimakas, myös kutinaa ja kihelmöintiä voi ilmetä"

        Söin kesällä Flagyl-kuurin emätintulehdukseen. tulehdus oli lievä ja oireeton, näkyi papa kokeessa. (Kuurin aikana kannattaa syödä päivittäin asidofidus-pifidus jugurttia tai piimää, se pienentää hiivatulehduksen riskiä antibioottikuurin aikana!)
        (papa muuten ok ja sukupuolitaudit myös poissuljettu.)

        Olen aiempien kumppanien kanssa käyttänyt lähes aina kondomia. aloitin vasta e-pillerit uuden miesystäväni kanssa.
        vähän väliä alkoi tulla kutinaa, kirvelyä ja pahanhajuista valkovuotoa, ja todella pahaa hajua seksin aikana! ajattelin, että tulehdus taas, mutta testeissä ei näkynyt mitään!

        ostin sitten apteekista Lactalia. Ja auttoi!
        "kuukautiset, kylpy ja yhdyntä voi heilauttaa emättimen Ph tasapainoa, mikä ilmenee myös pahanhajuisena vuotona, kutinana ja kirvelynä.
        Lactal alentaa ja normalisoi emättimen Ph:n."

        Sperma on emäksistä, emättimen Ph on normaalisti hapan. Sperma voi muuttaa emättimen ph tasapainoa, mikä aiheuttaa em. oireet ja hajun yhdynnän aikana/jälkeen.
        ja tosiaan, ei mitään oireita ole ollut aiemmin kondomia käytettäessä!

        onko muilla kanssasisarilla ollut vastaavaa tilannetta? Miten saan luonnollisen ph-tasapainon säilymään? onko kondomi nyt ainoa vaihtoehto? Voinko vaikuttaa elimistön Ph:hon ruokavaliolla tms? olen käyttänyt Lactalia myös ennaltaehkäisevästi mikä pitää oireet pois, mutta tarvittaessa kuureina oireiden tullessa.
        Voi sitä rahan menoa ja turhautumista...

        Kuulostaa kuitenkin olevan todella yleinen vaiva, (bakteerivaginoosi tulehdukset pitää tottakai sulkea lääkärikäynnillä pois) ja ph:n vaikutuksesta tarjolla vähän tietoa. moni nainen kuitenkin eri ongelmista kärsii, papa puhdas ja lääkäreiltäkään ei tunnu löytyvän sopivaa hoitomuotoa.

        Vagi-C emätinpuikot on tarkoitettu tasapainottamaan luonnollisella tavalla emättimen bakteerikasvustoa. Ne ylläpitävät emättimen luontaista happamuutta ja normalisoivat emättimen pH-arvoja. Vagi-C emätinpuikot lisäävät nopeasti emättimen happamuutta, jolloin bakteerivaginoosia eli emättimen bakteeritulehdusta aiheuttavien haitallisten anaerobisten bakteerien kasvu estyy. Vagi-C emätinpuikot torjuvat emättimen bakteeritulehduksia ja edistävät niiden paranemista. Vagi-C ehkäisee epämiellyttävän hajuista, runsasta valkovuotoa ja on suositeltavaa naisille, joilla on toistuvia emätintulehduksia. Hoito sopii käytettäväksi myös antibioottilääkityksen jälkeen.

        Vagi-C on turvallinen käyttää myös raskausaikan

        Saa apteekista ilman reseptiä.


    • Apua678
    • hyi olkoon

      Ei helvata, nyt saa riittää kaikki seksisuhteet miesten kanssa! Ei sillä, että usein niitä olisi ollut, vaan muutama erehdys vuosien varrella on näköjään liikaa. Ties missä miehetkin on kupanneet nuoresta iästä huolimatta.
      En huomannut mitään oireita. Käyn suihkussa joka päivä enkä ole huomannut mitään hajuja >:( Yhdestä, inhottavasta baarihairahduksesta tuli tilapäisesti kutinaa ja jotain mömmöä. Yök, oireet meni kuitenkin pois. Onneksi tuli papassa ilmi. Sain antibiootit. Hyi, hyi.

    • Hmm?

      Mulla tulee myös ruskeaa, erittäin pahanhajuista nestettä alapäästä. Haju on senmoista, että jos pesee pikkuhousuja yhdessä muiden vaatteiden kanssa, muut vaatteet saattavat alkaa haisemaan. En ole kuitenkaan kuullut että haisisin kun on housut jalassa. :) Alapäätäni ei kuitenkaan kutita eikä mihinkään satu, vain pahanhajuinen vuoto on ongelmana. Olen neitsyt joten mitään sukupuolitautia tämän ei pitäisi olla. Haluaisin oireet nopeasti pois ennen joulua, mikäköhän avuksi? Auttaisiko Lactal tai Vagi-C?

    • 345

      Tollasia tuli googlettaessa ruskea haiseva vuoto: kuukautisten välivuotoa, kohdunkaulan syöpä.. Ootko jo saanu vaivan hoidettua? Kannattaa varmaan tutkituttaa lääkärissä pian.

    • vierailija3

      heti vaan aletaan epäilemään syöpää.
      mistä pahahaju tulee. eipä vaan muualta kuin ulosteesta. taitaa vaan olla niin, että ison asian toimittamisen jälkeen jokainen kyllä huolehtii puhtaudesta mutta näköjään siihen on kiinnitettävä huomiota: kohta mistä kakka tulee on saippuoitava kunnolla ja hangattavasippuaa hieroen että peräaukon uurteet tulevat myös saippuoiduksi ja lopuksi huuhdelluksi. vettävoi suihkuttaa vaikka kuinka kauan eikä haju lähde. saippuointi ainakin aluksi pari minuuttia ja myöhemmin sitten ongelman uusiessa voi vähempikin saippuointi riittää.

      • !!!

        Kyllä nainen osaa hajusta erottaa kumman aukon eritteistä haju tulee. Vastauksesi on suorastaan hölmö ja puhdistusohjekin melkoisen rankka ja osittain virheellinen. Saippua ei ole paras vaihtoehto alapään mihinkään pesuun, ainakaan kovin tiheästi tehtynä.


    • Tietämätön

      Kuukautiset loppuivat 2 päivää sitten ja nyt alapää kutisee välillä enemmän, välillä vähemmän. Ruskehtavaa ja haisevaa vuotoa tulee myös vähän. Mistä kyse? Kuukautisten aikana minulla on myös aina hyvin voimakasta "kalamaista" hajua alapäässä, vaikka olisin pessyt paikat puoli tuntia sitten. Auttaisiko Lactal tai suun kautta otettavat karpalo-maitohappobakteeri -kapselit? Molempia löytyy täältä kotoa, siksi kyselen.

    • tyttö vain

      Oon 14-vuotias tyttö ja kuukautiset alkoivat n puol vuotta sitten ja ovat olleet 2 kertaa. Nyt mulla tulee ruskeaa valkovuotoa ja alapäätä kutittaa ihan hirveästi. Jos valkovuoto on normaalinväristä nii sillon se haisee pahalta.. äitille en viitsi kertoa, mitä teen?

      • Lääkäriin

        Kerro vaan äidille tai sitten kouluhoitajalle että pääset lääkäriin ja saat reseptin lääkkeille.


    • Anonyymi

      Toisaalta miespuolisilla ei yleisesti esiinny vaginaa. Erikseen ne harvinaiset tapaukset, joilla esiintyy sekä mies, että naispuoliset genitaalit.
      Joskus tuntuu, että ap. piehtaroi pakkomielteisesti, päivittäin näissä naispuolisen henkilön fantasioissa.

      Hänen toisen poikansa perhe asuu lähes korttelinaapurina.

      • Anonyymi

        Miksi vastaat yli 15 vuotta vanhaan alotukseen?En ymmärrä.


    • Anonyymi

      Oon vasta 10-vuotta ja huomasin tänään että on pahan hajusta valkovuotoa koskaan itellä on alkanut lievät menkat jo niin vähän olin ja oon vieläkin paniikissa et mitä pitäisi tehdä?En oikein haluis mennä lääkäriin jos se vaikka onkin bakteerivaginoosi :/.Niin pystyykö sen ite mitenkään hoitaa?

    • Anonyymi

      Normaali valkovuoto ei haise,näin vanhempana neu-
      voisin,käy koulun terveydenhoitajalla,et ole yksin,tämä on hyvin yleistä nuorillakin tytöillä.Tsemppiä sinulle!

      • Anonyymi

        Kiitos


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1545
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1321
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1257
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1255
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1238
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1233
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1214
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1190
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe