Ollaan menossa Berliiniin tässä lokakuun alussa. Minkälaista ruokaa saksassa syödään ja mitä kannattaisi kokeilla? Saksalainen ruoka kun sanoo minulle.. hmmm... hapankaalia ja makkaraa, rasvaisia lihoja. Eli mitä on "saksalainen ruoka"?
Saksalaisia
3
605
Vastaukset
- B-coni
Berliiniläisen gastronomian huippua on currywurst.
PS Saksassa on onneksi niin paljon italialaisia, kreikkalaisia, venäläisiä, espanjalaisia jne... ruokapaikkoja, että on vara valita, jos haluaa myös syödä hyvin. - myöskään
että myös osana saksalaiseen ruokakulttuurin kuuluvat nykyisin myös dönerit ja kepabit.
Ovat tainneet ohittaa näiden tuotteiden kulutuksessa jo itse Turkinkin. - makuja
Ei ole kokemusta suurkaupunkien makuelämyksistä, mutta esim Pohjois-Saksan pienistä maaseutukaupungeista löytyy mahtavia ruokia. Kun tilaa paikallisia "talonpoikaisruokia", niin saa todella paljon, ja on lihaa, läskiä, makkaraa - ja se on hyvää. Leivän päälle ei laiteta kevytlevitettä, vaan todellakin oikeata sian ihraa! Ja onpa todella maukasta, vaikka aluksi hieman epäilyttää!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its4179191Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1893800- 212268
- 871403
- 1161198
- 271155
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta661132Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss791128- 751110
- 551063