Piti hankkia pesukoneen ja tulovesiliitännän väliin tollanen välikappale että sopivat yhteen. Välikappaleen mukana tuli pieni tiiviste, joka laitettiin vesiliitännän ja tämän välikappaleen väliin. Sitten välikappaleen toiseen päähän kierrettiin toi pesukoneen oma liitin.
Liitäntä vuotaa vesiliitännän ja välikappaleen välistä. Olisiko kellään neuvoa mitä kannattaisi tehdä, jotta saisi liitännästä tiiviin?
Pesukoneen tuloliitäntä vuotaa
22
36863
Vastaukset
- hki7
tai sitten kierteisiin teflonteippiä..
- kuumavesiputki
joka vuotaa. Ellei teflonnauha auta, sivele jenkoihin putkimiesten käyttämää ainetta. Se on vaaleanruskeaa vaseliinin näköistä suttua. Myydään monilla nimillä. Suomalaista nimeä en tiedä. Itse olen käyttänyt Plumber's Heat Pruf Grease nimistä merkkiä. Kestää kuumuutta, voitelee ja estää pienet vuodot.
- neuvoja
letkuliitos pitää kun oikea kumitiiviste on paikoillaan. ei kittejä eikä teippejä tarvita.
- Ei kai sentäs,
mun koneeseeni tulee kylmää vettä ko. liitännästä ja kone sen lämmittää valitun lämpöasteen mukaiseksi.
Olet sitten käyttänyt esim. suihkun letkua, mä en muuta selitystä keksi.
Onko sulla oikein pesukonetta varten asennettu kraana? - kuumaa.
Ei kai sentäs, kirjoitti:
mun koneeseeni tulee kylmää vettä ko. liitännästä ja kone sen lämmittää valitun lämpöasteen mukaiseksi.
Onko sulla oikein pesukonetta varten asennettu kraana?Yleisimmin apk kytketään kuumavesitiitäntään. Meillä on kytketty sillain, että voi käyttää kumpaa haluaa. Pesuaika lyhenee kuumaa vettä käytettäessä ja säästäähän siinä sähkölaskussakin. Ainakin kerrostalossa säästää, sillä eihän kuuma vesi "maksa mitään"
- koneessani on
Ei kai sentäs, kirjoitti:
Onko sulla oikein pesukonetta varten asennettu kraana?tosiaankin kaksi liitäntää. Ei se ole mikään pontikkapannu.
- en tiedä
neuvoja kirjoitti:
letkuliitos pitää kun oikea kumitiiviste on paikoillaan. ei kittejä eikä teippejä tarvita.
mutta teflon ja/tai rasva on toisinaan tarpeen.
- säästämisestä
kuumaa. kirjoitti:
Yleisimmin apk kytketään kuumavesitiitäntään. Meillä on kytketty sillain, että voi käyttää kumpaa haluaa. Pesuaika lyhenee kuumaa vettä käytettäessä ja säästäähän siinä sähkölaskussakin. Ainakin kerrostalossa säästää, sillä eihän kuuma vesi "maksa mitään"
Nyt alkaa kylmävesipesu olla suosittu. Seuraavan kerran pesuainetta ostaessani ostan kylmäpesuainetta minäkin.
- kylmävesipesu?
säästämisestä kirjoitti:
Nyt alkaa kylmävesipesu olla suosittu. Seuraavan kerran pesuainetta ostaessani ostan kylmäpesuainetta minäkin.
Kylmävesipesu? Mikä kone pesee kylmällä, eli kone ei siis lämmitä vettä lainkaan...?
- olekaan.
en tiedä kirjoitti:
mutta teflon ja/tai rasva on toisinaan tarpeen.
Kumpikaan ei ole tarpeen tuollaisessa kumitiivisteellä varustetussa liitoksessa. Kumitiiviste sen liitoksen tiivistää, ei kierre.
- kehitys sitten
koneessani on kirjoitti:
tosiaankin kaksi liitäntää. Ei se ole mikään pontikkapannu.
edistynyt siitä kun meidän tämä käytössä oleva kone hankittiin 8v. sitten.
Pitää koputtaa tyhjää puista päätänsä, että säilyisi vielä ehjänä ainakin 10 vuotta.
Mutta toisaalta pyykki tarvitsee liotusajan viileässä vedessä, itse pesu lämpimällä/kuumalla, huuhtelut kylmällä vedellä.
Tämä toiminto taitaa sitten jäädä historiaan. Jaa, aina sitä oppii uutta.
Tuskin tästä pesukonekauppaan menisin uutuuksia ihasteleen muutenkaan. - kone minulla on
kylmävesipesu? kirjoitti:
Kylmävesipesu? Mikä kone pesee kylmällä, eli kone ei siis lämmitä vettä lainkaan...?
Kylmä ja kuuma vesi tulevat koneeseen eri letkuista. Pesuaineen pitää olla nimenomaan kylmällä vedellä suoritettavaa pesua varten. Aineita on myyty jo kauan, mutta pesun jälki on jäänyt vähän heikoksi. Pari viikkoa sitten katselin TVstä kokeen uusista aineista. Yhtä puhdasta tuli kylmällä kuin lämpimälläkin vedellä pestynä. Kalleimmat merkit tekivät puhtainta jälkeä.
- minullakin
kehitys sitten kirjoitti:
edistynyt siitä kun meidän tämä käytössä oleva kone hankittiin 8v. sitten.
Pitää koputtaa tyhjää puista päätänsä, että säilyisi vielä ehjänä ainakin 10 vuotta.
Mutta toisaalta pyykki tarvitsee liotusajan viileässä vedessä, itse pesu lämpimällä/kuumalla, huuhtelut kylmällä vedellä.
Tämä toiminto taitaa sitten jäädä historiaan. Jaa, aina sitä oppii uutta.
Tuskin tästä pesukonekauppaan menisin uutuuksia ihasteleen muutenkaan.itselämmittävä 60- luvun alussa. Sitten luin lehdestä, että ne kielletään, koska niillä keitettiin pontikkaa. Sen jälkeen olen ostanut vain noita "uutuuksia".
- mielipiteessäsi
olekaan. kirjoitti:
Kumpikaan ei ole tarpeen tuollaisessa kumitiivisteellä varustetussa liitoksessa. Kumitiiviste sen liitoksen tiivistää, ei kierre.
Täytyyhän ihmisellä jokin vankkumaton periaate olla.
- välikappaleen tarpeeksi
tiukalle? Voi johtua ihan näinkin yksinkertaisesta syystä.
- liian tiukalle
Tai sitte väänsit liian tiukalle ja kumitiiviste meni rikki. Voi johtua ihan näinkin yksinkertaisesta syystä.
- yrmy
Siis jospa nyt Keila ihan ensin kertoisit onko kyse astianpesukoneesta vai pyykinpesukoneesta!
- Keila
Hyvä pointti tosiaan toi että kummasta koneesta on kysymys. Eli pyykinpesukone, joka on kytketty kylmävesiliitäntään kun muutakaan ei ole. Ja ainakin tuo kone kyllä lämmittää veden ja on tarkoituskin kytkeä kylmävesiliitäntään.
Tiiviste tosiaan meni hiukan reunasta rikki, mutta vain sen takia että piti vääntää kireelle kun ei muuten pitänyt.
Kokeilin sitten putkiteippiä ja laitoin sitä aika maltillisesti. Nyt pitää kohtuullisen hyvin, mutta vuotaa vielä hiukan (about tippa minuutissa varmaankin). Ehkä pitäisi laittaa sitä reilummin.
Toiseksi ongelmaksi muodostui nyt vedenpoistoliitäntä. Se kun tuppaa vuotamaan myöskin. Vanhassa koneessa oli nippusiteillä puristettu niin että piti, mutta tässä ei tunnu pitävän vastaava patentti. Pitäisiköhän laittaa samanlainen puristin kuin astianpesukoneessa on vai mitä tohon on yleensä käytetty?
Kiitos kaikille vilkkaasta ja asiallisesta keskustelusta.- noin.
Hae uusi kumitiiviste! Putkiteippi ei ole oikea tiiviste kuvaamaasi liitokseen. Et tarvitse mitään muuta kuin sen kumin.
Poistoletku puolestaan kiinniteään letkuklemmarilla, ei nippusiteellä. - kuitutiivistettä
En ole varma, onko tuo oikea termi, mutta kokeile sellaista, joka turpoaa hieman kastuessaan. Sellaisella olen itse saanut muuten vuotavat liitokset tiiviiksi.
Kyllä hyvä ja oikeankokoinen klemmari, joustava letku (ei siis vanhuuttaan kovettunut) sekä sopiva kiristys pitää poistoputken tiiviinä. - Löysäliitos
kuitutiivistettä kirjoitti:
En ole varma, onko tuo oikea termi, mutta kokeile sellaista, joka turpoaa hieman kastuessaan. Sellaisella olen itse saanut muuten vuotavat liitokset tiiviiksi.
Kyllä hyvä ja oikeankokoinen klemmari, joustava letku (ei siis vanhuuttaan kovettunut) sekä sopiva kiristys pitää poistoputken tiiviinä.kyllä
Käypänen kumitiiviste !!Vaseliinit tarkoitettu muihin liitoksiin. - Löysäliitos
Löysäliitos kirjoitti:
kyllä
Käypänen kumitiiviste !!Vaseliinit tarkoitettu muihin liitoksiin.Ja vielä
Kumitiiviste liitosta ei kiristetä metrinpituisella jako avaimella ja jos näin tehty takuuvarmasti menee rikki!!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2251598- 371459
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊631299Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!741290- 781214
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761199Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 541008
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans181002Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per181894