Onko kellään autoa jossa olisi remmi sekä turbo ahdin?. Kiinnostaa kuinka laitteet toimii..
Ja mikä on hyöty
remmiä ja turboa
7
2396
Vastaukset
- teedeeii
Ainakin vw golffia myydään 1.4l koneella, jossa on molemmat ahdin mallit. On saatu pienestä koneesta hurjat tehot/väännöt irti. Remmi ahtaa alakierroksilla, ja turbo tulee sitten mukaan ylempänä. Hyvältä paketilta kuullostaa, näkee sitten miten pitkällä tähtäimellä tulee toimimaan.
- löytyy
"Onko kellään autoa jossa olisi remmi sekä turbo ahdin?"
Autoa ei löydy, mutta parista automallista löytyy. Esim. Nissan Micrasta ilmesty 1988 10000 kpl auton sarja, jossa oli turbo ja remmiahdin. 1 litran koneessa oli saatu 110 heppaa ulos, kun 1 litran normaaliversiossa oli vain 50/55hp riippuen oli 4- vai 5-vaihteinen manuaalilaattikko. Lainattu wikipedian Nissan micran kohtaalta.
Toinen auto on, missä löytyy turbo- ja remmiahdin, on Volkswagen Golf 1.4 GTI. Lainattu http://www.volkswagen.fi/VV-Auto/VW3.nsf/0/8B76FB095AF69976C2256F15002BFFF0?OpenDocument "Kahden ahtimen toimintaperiaate.
Merkittävimpänä oivalluksena TSI:ssä on mekaanisen ahtimen ja pakokaasuahtimen käyttö saman moottorin yhteydessä, millä saadaan paras hyöty irti molemmista ja vältetään kummankin heikkoudet.
Mekaaninen ahdin kytkeytyy magneettikytkimen avulla toimintaan vain tarvittaessa eli käytännössä pienemmillä kierroksilla ja suurella kuormalla, jolloin se nostaa ala-alueen vääntöä. Kierrosten lisääntyessä pakokaasuturbiini liittyy mukaan. Kierrosluvun kasvaessa mekaaninen ahdin kytkeytyy kokonaan pois ja moottori toimii normaalin turbokoneen tavoin. Hyötysuhde ja vääntömomentti pysyy näin mahdollisimman suurena kaiken aikaa."
Tuossa on video http://www.volkswagen.fi/VV-Auto/VW3.nsf/HTML/010.020.025.010
sen toiminnasta.
"Kiinnostaa kuinka laitteet toimii..
Ja mikä on hyöty"
No remmi- ja turboahtimella saavutetaan se hyöty, että turbo-autolla saattaa olla puutteita alapäänväännöissä, joka taas tuntuu, että kone ei jaksa vetää, kun taas päästään sinne alueelle, missä turbo auttaa, niin se tuntuu. Taas remmiahdin tekee sen, että se paikkaa alapäänkierroksissa olevaa tehonpuutetta. Lainattu: "Esimerkiksi Golf GT:n 1,4-litraisessa TSI-moottorissa saavutetaan 200 Nm:n vääntö jo kierrosluvusta 1250 rpm lähtien eli pian tyhjäkäynnin jälkeen." B-ryhmän LANCIA remmi sekä ahdin
- ahtailija
remmi ja turbo. Ne ovat kumpikin ahtimia.
- Joopajoppa
80-luvun Ralli Audi S2 oli molemmat remmi-, sekä turboahdin. Sinänsä paljon mielenkiintoisempaa on esim. tuo uus VW, mutta ainakin huomaa, ettei mikään uusi keksintö.
- Audissa..
Remmiahdinta.. Pelkkä pakokaasu-ahdin,ja iso sellainen.....!!
- turpo
Audissa.. kirjoitti:
Remmiahdinta.. Pelkkä pakokaasu-ahdin,ja iso sellainen.....!!
Katselin esitettä ja vääntöä on todella kivasti jo 1500 rpm eteenpäin. täysi vääntö löytyy 2000-5000 rpm eli aika kiva. sitä enempää ei oikeastaaan edes tarvitse kierrättää koska vääntö tippuu ja heposiakaan ei tule lisää kuin muutama hassu kappale(loppuun asti kierrätys tarvittaessa moottoritiellä).
On varmaan hauska peli, pitää käydä joskus kokeilemassa.
Pidemmän päälle varmasti kyllä tulee turbo huoltoja tms.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t826291- 353451
- 443058
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402272Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin282171- 1202053
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?291999- 1901992
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241598- 361495