Hei,
paljonko aikakauslehtien toimittajat suurinpiirtein ansaitsevat, onko palkka houkutin alalle?
aikakauslehtien toimittajien palkat
2
805
Vastaukset
- kertovat seuraavaa
Journalistiliiton verkkosivuilla on julkisesti nähtävissä v. 2004 tehty työmarkkinatutkimus. Siellä aikakauslehtien toimittajien keskiarvopalkka on noin 3100 euroa ja mediaani vähän reilu 3000 euroa. Nuo luvut on saatu kokonaispalkoista, jotka sisältävät kaikki lisät lomapalkkoja lukuunottamatta. Kyseessä ei siis ole peruspalkka - siksi korostan kun täällä tuntuu vähän väliä menevän ihmisiltä sekaisin peruspalkka ja kokonaispalkka brutosta ja netosta puhumattakaan. Sen jälkeen on tullut vielä liittokohtainen korotus eli nousua on parilla satasella noista tullut. Keskiarvoa paremmin palkattu ala ja ainakin minun kokemukseni mukaan Hesan päässä palkat huitelevat lähempänä 4000 euroa/kk.
- en tiedä
kun olen vain freenä tehnyt, mutta palkkiot ovat aika hyviä. Olen itse kirjoitellut pariin aikakauslehden tyyppiseen, 7-8 kertaa vuodessa ilmestyvään kiiltopintaiseen lehteen. Kummankaan levikit eivät ole hääppöiset, varmaan reippaasti alta 20 000 molemmissa, mutta se pienempi niistä maksaa minulle sellaisesta 8000 merkin jutusta sellaiset 350-400 euroa. Suurempaan niistä (pieni sekin) olen tehnyt 15 000 merkin juttuja, joista maksetaan 700 euroa/teksti. Ihan ok palkka parin kolmen päivän työstä. Suurehkosta sanomalehdestä saisin ehkä 150-200 euroa samasta työstä, enintään 300.
Yksi tuttu on kirjoitellut ET-lehteen sellaisia 600 merkin pikapläjäyksiä johonkin sivun laitaan, menovinkkejä tms. Sellaisenhan vääntää alta puolen tunnin, ja palkkio: 120e/juttu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol4931869Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3801576Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641368Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H181357- 113962
- 51929
JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran19916Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti15771Miten kesäsi meni?
Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?66763Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka10751