16 päivän reissu - mitä kohteita.

16 days

Menen työreissulle marraskuu lopussa Kantoniin ja HongKongiin. Sisältää sopivassa suhteessa töitä ja lomaa. Sen jälkeen jään puhtaasti lomalle vielä viikoksi. Uusimmassa HS:n kuukausiliitteessä on raportti kiinasta ja eräs kiinalainen kertoo haluavansa itse matkusella kiina sisällä Hainanin hiekkarannoille ja Yunnain maakuntaan. Onko kokemuksia paikoista ja mahtuvatko ne molemmat tuolle viikon pätkälle? Muita hyviä ehdotuksia?

7

884

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiinafani

Sisämaa on niin kovin erilaista verrattuna Kantoniin ja Honkkariin, että kannattaa mennä. Jos minun pitäisi valita, niin lähtisin vain sisämaahan. Kiinassa asuu paljon vähemmistäkansoja, ja heistä osa asuu esim. Yunnanin aluella.

Pyydä paikallisia työtovereitasi hankkimaan sinulle opas, ei tule kalliksi ja tietää, mihin ja miten mennä, hankkii hotellit ja osaa kielen:).

• KunmingGirl

Ehdottomasti Yunnanin maakunta. Siellä Kunming, Dali, Lijiang, Zhongdian, etc. Lisäksi vaikka Sichuanin maakuntaan pandoja katsomaan, junalla Tibettiin sekä yksi etappi voisi olla Yangshuon sokeritoppavuoret Guangxin maakunnassa. Katso lisää, esim.

http://english.ctrip.com/Destinations/DestinationGuides.asp

Ainakin Yunnanin ja Yangsshuon kohteet voi mahduttaa kahteen viikkoon.

• 16days

Olipa hyvä linkki tuo antamasi linkki, josta pääsee kätevästi minne vaan kiinaan ja se näyttää parhaat kohteet. Kiitos siitä! Miten kannatta mennä Honkkarista Yunnanin maakuntaan (Jätänkö matkalaukun lentokentälle ja otan repun mukaan ja mene junalla (Kauanko kestää) vai lentäen (mitä maksaa?) Mitä muuta huoimoitavaa? Aikaa on siis itse asiassa käöytettävissä 9 päivää.

• KunmingGirl
        16days kirjoitti:

Olipa hyvä linkki tuo antamasi linkki, josta pääsee kätevästi minne vaan kiinaan ja se näyttää parhaat kohteet. Kiitos siitä! Miten kannatta mennä Honkkarista Yunnanin maakuntaan (Jätänkö matkalaukun lentokentälle ja otan repun mukaan ja mene junalla (Kauanko kestää) vai lentäen (mitä maksaa?) Mitä muuta huoimoitavaa? Aikaa on siis itse asiassa käöytettävissä 9 päivää.

Kiva, että linkki on hyödyllinen. Minulla ei ole kokemusta matkustamisesta Honkkarista Kunmingiin, mutta arvelisin, että halvimmalla pääset jos menet ensin junalla/bussilla Honkkarista Guangzhouhun mannermaan puolella, josta lennät Kunmingiin parissa tunnissa.

Tuolta ctripin nettisivuilta voi varata lennotkin. Esim. lokakuun puolenvälin molemminpuolin lennot Guangzhousta Kunmingiin näyttivät olevan 78-90 euroa per suunta. Juna on varmasti halvempi, mutta vie paljon enemmän aikaa.

• 16 days
        KunmingGirl kirjoitti:

Kiva, että linkki on hyödyllinen. Minulla ei ole kokemusta matkustamisesta Honkkarista Kunmingiin, mutta arvelisin, että halvimmalla pääset jos menet ensin junalla/bussilla Honkkarista Guangzhouhun mannermaan puolella, josta lennät Kunmingiin parissa tunnissa.

Tuolta ctripin nettisivuilta voi varata lennotkin. Esim. lokakuun puolenvälin molemminpuolin lennot Guangzhousta Kunmingiin näyttivät olevan 78-90 euroa per suunta. Juna on varmasti halvempi, mutta vie paljon enemmän aikaa.

Enpä oikein osanut itse täyttää kaikkia kenttiä:
        Tuolta ctripin nettisivuilta voi varata lennotkin.
        Mitä tarkoittaa lomakkeen kenttä Delivery city?
        "Kohdekaupunki?"

Olenhan jo kertonut lähtö ja paluukohteet edellisiin kenttiin sekä päivämäärät. Mitä tuohon pitäisi laittaa jos reitti on Guangzhouhusta Kunmingiin

• KunmingGirl
        16 days kirjoitti:

Enpä oikein osanut itse täyttää kaikkia kenttiä:
        Tuolta ctripin nettisivuilta voi varata lennotkin.
        Mitä tarkoittaa lomakkeen kenttä Delivery city?
        "Kohdekaupunki?"

Olenhan jo kertonut lähtö ja paluukohteet edellisiin kenttiin sekä päivämäärät. Mitä tuohon pitäisi laittaa jos reitti on Guangzhouhusta Kunmingiin

Delivery city on se kaupunki, johon haluaa liput toimitettavaksi.Eli haluat varmaan liput käteen Guangzhoussa.

• kiinafani

Yangshuo ja Guiling Guangxin maakunnassa ovat myös upeinta Kiinaa maisemiltaan. Risteily Li-joella on ikimuistoisen kaunis.
      Jos haluat pidemmälti katsella junan ikkunasta Kiinan maalaismaisemaa, niin Guangxin on lähempänä Guangzhouta ja junamatka näin lyhyempi kuin Yunnaniin ja siksi aikatauluusi nähden mahdollinen. Takaisin Guangzhouhun voit tulla lentäen, jos paluu Suomeen on Kantonista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      139
      7860
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      41
      2029
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1970
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1663
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1585
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1050
    7. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      989
    8. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      50
      955
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      840
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      822
    Aihe