16 päivän reissu - mitä kohteita.

16 days

Menen työreissulle marraskuu lopussa Kantoniin ja HongKongiin. Sisältää sopivassa suhteessa töitä ja lomaa. Sen jälkeen jään puhtaasti lomalle vielä viikoksi. Uusimmassa HS:n kuukausiliitteessä on raportti kiinasta ja eräs kiinalainen kertoo haluavansa itse matkusella kiina sisällä Hainanin hiekkarannoille ja Yunnain maakuntaan. Onko kokemuksia paikoista ja mahtuvatko ne molemmat tuolle viikon pätkälle? Muita hyviä ehdotuksia?

7

912

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiinafani

Sisämaa on niin kovin erilaista verrattuna Kantoniin ja Honkkariin, että kannattaa mennä. Jos minun pitäisi valita, niin lähtisin vain sisämaahan. Kiinassa asuu paljon vähemmistäkansoja, ja heistä osa asuu esim. Yunnanin aluella.

Pyydä paikallisia työtovereitasi hankkimaan sinulle opas, ei tule kalliksi ja tietää, mihin ja miten mennä, hankkii hotellit ja osaa kielen:).

• KunmingGirl

Ehdottomasti Yunnanin maakunta. Siellä Kunming, Dali, Lijiang, Zhongdian, etc. Lisäksi vaikka Sichuanin maakuntaan pandoja katsomaan, junalla Tibettiin sekä yksi etappi voisi olla Yangshuon sokeritoppavuoret Guangxin maakunnassa. Katso lisää, esim.

http://english.ctrip.com/Destinations/DestinationGuides.asp

Ainakin Yunnanin ja Yangsshuon kohteet voi mahduttaa kahteen viikkoon.

• 16days

Olipa hyvä linkki tuo antamasi linkki, josta pääsee kätevästi minne vaan kiinaan ja se näyttää parhaat kohteet. Kiitos siitä! Miten kannatta mennä Honkkarista Yunnanin maakuntaan (Jätänkö matkalaukun lentokentälle ja otan repun mukaan ja mene junalla (Kauanko kestää) vai lentäen (mitä maksaa?) Mitä muuta huoimoitavaa? Aikaa on siis itse asiassa käöytettävissä 9 päivää.

• KunmingGirl
        16days kirjoitti:

Olipa hyvä linkki tuo antamasi linkki, josta pääsee kätevästi minne vaan kiinaan ja se näyttää parhaat kohteet. Kiitos siitä! Miten kannatta mennä Honkkarista Yunnanin maakuntaan (Jätänkö matkalaukun lentokentälle ja otan repun mukaan ja mene junalla (Kauanko kestää) vai lentäen (mitä maksaa?) Mitä muuta huoimoitavaa? Aikaa on siis itse asiassa käöytettävissä 9 päivää.

Kiva, että linkki on hyödyllinen. Minulla ei ole kokemusta matkustamisesta Honkkarista Kunmingiin, mutta arvelisin, että halvimmalla pääset jos menet ensin junalla/bussilla Honkkarista Guangzhouhun mannermaan puolella, josta lennät Kunmingiin parissa tunnissa.

Tuolta ctripin nettisivuilta voi varata lennotkin. Esim. lokakuun puolenvälin molemminpuolin lennot Guangzhousta Kunmingiin näyttivät olevan 78-90 euroa per suunta. Juna on varmasti halvempi, mutta vie paljon enemmän aikaa.

• 16 days
        KunmingGirl kirjoitti:

Kiva, että linkki on hyödyllinen. Minulla ei ole kokemusta matkustamisesta Honkkarista Kunmingiin, mutta arvelisin, että halvimmalla pääset jos menet ensin junalla/bussilla Honkkarista Guangzhouhun mannermaan puolella, josta lennät Kunmingiin parissa tunnissa.

Tuolta ctripin nettisivuilta voi varata lennotkin. Esim. lokakuun puolenvälin molemminpuolin lennot Guangzhousta Kunmingiin näyttivät olevan 78-90 euroa per suunta. Juna on varmasti halvempi, mutta vie paljon enemmän aikaa.

Enpä oikein osanut itse täyttää kaikkia kenttiä:
        Tuolta ctripin nettisivuilta voi varata lennotkin.
        Mitä tarkoittaa lomakkeen kenttä Delivery city?
        "Kohdekaupunki?"

Olenhan jo kertonut lähtö ja paluukohteet edellisiin kenttiin sekä päivämäärät. Mitä tuohon pitäisi laittaa jos reitti on Guangzhouhusta Kunmingiin

• KunmingGirl
        16 days kirjoitti:

Enpä oikein osanut itse täyttää kaikkia kenttiä:
        Tuolta ctripin nettisivuilta voi varata lennotkin.
        Mitä tarkoittaa lomakkeen kenttä Delivery city?
        "Kohdekaupunki?"

Olenhan jo kertonut lähtö ja paluukohteet edellisiin kenttiin sekä päivämäärät. Mitä tuohon pitäisi laittaa jos reitti on Guangzhouhusta Kunmingiin

Delivery city on se kaupunki, johon haluaa liput toimitettavaksi.Eli haluat varmaan liput käteen Guangzhoussa.

• kiinafani

Yangshuo ja Guiling Guangxin maakunnassa ovat myös upeinta Kiinaa maisemiltaan. Risteily Li-joella on ikimuistoisen kaunis.
      Jos haluat pidemmälti katsella junan ikkunasta Kiinan maalaismaisemaa, niin Guangxin on lähempänä Guangzhouta ja junamatka näin lyhyempi kuin Yunnaniin ja siksi aikatauluusi nähden mahdollinen. Takaisin Guangzhouhun voit tulla lentäen, jos paluu Suomeen on Kantonista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      66
      4500
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3505
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      37
      3208
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2628
    5. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      47
      2523
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      2139
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      22
      2014
    8. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      197
      1913
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      395
      1552
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1418
    Aihe