16 päivän reissu - mitä kohteita.

16 days

Menen työreissulle marraskuu lopussa Kantoniin ja HongKongiin. Sisältää sopivassa suhteessa töitä ja lomaa. Sen jälkeen jään puhtaasti lomalle vielä viikoksi. Uusimmassa HS:n kuukausiliitteessä on raportti kiinasta ja eräs kiinalainen kertoo haluavansa itse matkusella kiina sisällä Hainanin hiekkarannoille ja Yunnain maakuntaan. Onko kokemuksia paikoista ja mahtuvatko ne molemmat tuolle viikon pätkälle? Muita hyviä ehdotuksia?

7

848

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiinafani

      Sisämaa on niin kovin erilaista verrattuna Kantoniin ja Honkkariin, että kannattaa mennä. Jos minun pitäisi valita, niin lähtisin vain sisämaahan. Kiinassa asuu paljon vähemmistäkansoja, ja heistä osa asuu esim. Yunnanin aluella.

      Pyydä paikallisia työtovereitasi hankkimaan sinulle opas, ei tule kalliksi ja tietää, mihin ja miten mennä, hankkii hotellit ja osaa kielen:).

    • KunmingGirl

      Ehdottomasti Yunnanin maakunta. Siellä Kunming, Dali, Lijiang, Zhongdian, etc. Lisäksi vaikka Sichuanin maakuntaan pandoja katsomaan, junalla Tibettiin sekä yksi etappi voisi olla Yangshuon sokeritoppavuoret Guangxin maakunnassa. Katso lisää, esim.

      http://english.ctrip.com/Destinations/DestinationGuides.asp

      Ainakin Yunnanin ja Yangsshuon kohteet voi mahduttaa kahteen viikkoon.

      • 16days

        Olipa hyvä linkki tuo antamasi linkki, josta pääsee kätevästi minne vaan kiinaan ja se näyttää parhaat kohteet. Kiitos siitä! Miten kannatta mennä Honkkarista Yunnanin maakuntaan (Jätänkö matkalaukun lentokentälle ja otan repun mukaan ja mene junalla (Kauanko kestää) vai lentäen (mitä maksaa?) Mitä muuta huoimoitavaa? Aikaa on siis itse asiassa käöytettävissä 9 päivää.


      • KunmingGirl
        16days kirjoitti:

        Olipa hyvä linkki tuo antamasi linkki, josta pääsee kätevästi minne vaan kiinaan ja se näyttää parhaat kohteet. Kiitos siitä! Miten kannatta mennä Honkkarista Yunnanin maakuntaan (Jätänkö matkalaukun lentokentälle ja otan repun mukaan ja mene junalla (Kauanko kestää) vai lentäen (mitä maksaa?) Mitä muuta huoimoitavaa? Aikaa on siis itse asiassa käöytettävissä 9 päivää.

        Kiva, että linkki on hyödyllinen. Minulla ei ole kokemusta matkustamisesta Honkkarista Kunmingiin, mutta arvelisin, että halvimmalla pääset jos menet ensin junalla/bussilla Honkkarista Guangzhouhun mannermaan puolella, josta lennät Kunmingiin parissa tunnissa.

        Tuolta ctripin nettisivuilta voi varata lennotkin. Esim. lokakuun puolenvälin molemminpuolin lennot Guangzhousta Kunmingiin näyttivät olevan 78-90 euroa per suunta. Juna on varmasti halvempi, mutta vie paljon enemmän aikaa.


      • 16 days
        KunmingGirl kirjoitti:

        Kiva, että linkki on hyödyllinen. Minulla ei ole kokemusta matkustamisesta Honkkarista Kunmingiin, mutta arvelisin, että halvimmalla pääset jos menet ensin junalla/bussilla Honkkarista Guangzhouhun mannermaan puolella, josta lennät Kunmingiin parissa tunnissa.

        Tuolta ctripin nettisivuilta voi varata lennotkin. Esim. lokakuun puolenvälin molemminpuolin lennot Guangzhousta Kunmingiin näyttivät olevan 78-90 euroa per suunta. Juna on varmasti halvempi, mutta vie paljon enemmän aikaa.

        Enpä oikein osanut itse täyttää kaikkia kenttiä:
        Tuolta ctripin nettisivuilta voi varata lennotkin.
        Mitä tarkoittaa lomakkeen kenttä Delivery city?
        "Kohdekaupunki?"

        Olenhan jo kertonut lähtö ja paluukohteet edellisiin kenttiin sekä päivämäärät. Mitä tuohon pitäisi laittaa jos reitti on Guangzhouhusta Kunmingiin


      • KunmingGirl
        16 days kirjoitti:

        Enpä oikein osanut itse täyttää kaikkia kenttiä:
        Tuolta ctripin nettisivuilta voi varata lennotkin.
        Mitä tarkoittaa lomakkeen kenttä Delivery city?
        "Kohdekaupunki?"

        Olenhan jo kertonut lähtö ja paluukohteet edellisiin kenttiin sekä päivämäärät. Mitä tuohon pitäisi laittaa jos reitti on Guangzhouhusta Kunmingiin

        Delivery city on se kaupunki, johon haluaa liput toimitettavaksi.Eli haluat varmaan liput käteen Guangzhoussa.


    • kiinafani

      Yangshuo ja Guiling Guangxin maakunnassa ovat myös upeinta Kiinaa maisemiltaan. Risteily Li-joella on ikimuistoisen kaunis.
      Jos haluat pidemmälti katsella junan ikkunasta Kiinan maalaismaisemaa, niin Guangxin on lähempänä Guangzhouta ja junamatka näin lyhyempi kuin Yunnaniin ja siksi aikatauluusi nähden mahdollinen. Takaisin Guangzhouhun voit tulla lentäen, jos paluu Suomeen on Kantonista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2498
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1922
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1393
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1270
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1265
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1191
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1111
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1055
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1034
    10. 15
      1014
    Aihe