Pojan nimet

Ennu

Jostain syystä mielessäni on vain poikien nimiä...mitä siis jos tulokas onkin tyttö??? no, ajattelin kysyä mielipidettänne nimestä: Alpi? Nimi on ollut pitkään mielessäni ja haluaisin sen pojalleni. Muita nimiä ei välttämättä ollenkaan,paitsi sukunimi,joka alkaa A:lla mutta on hieman erikoisempi,ei lopu -nen tai -la päätteeseen. Vaihtoehto toiseksi nimeksi Alpille olisi Eevert, jota mieheni ei hyväksy...miettii yhä Alpiakin. Pappani nimi oli Georg, josta kutsumanimekseen sai Jori, mielestäni myös kovin kaunis nimi! Myöskin Leo on kiva, joka oli pappani veli ja äitini biologinen isä (pappani ja mummoni adoptoivat äitini),joten elossa oleva mummoni ei ehkä välttämättä ihastuisi.

Eräs tuttava pariskunta antoi pojalleen nimeksi: Hiski Salama. Mielestäni aika erikoinen...ei välttämättä tuo Salama sovi ihmisen nimeksi...mutta kastettu on jo!

8

862

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minna

      Johan on nimet mallissaan!Oletko aivan tosissasi tuosta Alpista?Siis vihataanko lapsia nykyään niin paljon että heille pitää antaa kauheat nimet joista he kyllä saavat myös itse kärsiä? Yritä nyt ihmeessä keksiä joku "ihmismäisempi" nimi,tuohan sopii ehkä koiralle tuo nimi mutta ei ihmislapselle!Tai no,makunsa kullakin..tässä oli minun mielipiteeni...

      • Ennu

        Eihän Alpi ole mikään hirveän erikoinen nimi.Sehän on vanha nimi,joka on suomessa ollut käytössä pitkään.Ei ole tämänhetken muotinimi (jollaista en halua antaa lapselleni, on sitten Jenna. V ja Jenna. H ja Jenna. K, kun on samalla luokalla monta saman nimistä).
        Oletko itse edes ajatellut lapsesi nimeä? Vai onko edes ajankohtaista?
        Itse olen raskaana ja tottakai lopullinen nimi syntyy vasta kun näkee lapsen,eihän nimeksi voi sellaista antaa,jolta lapsi ei näytä. mielestäni hänen kuuluu nimenomaan näyttää siltä,joksi hänet ristitään.

        omalla vastuullanihan minä tänne (erehdyin) kirjoittamaan...mutta nyt kyllä ihmetytti tuo vastauksesi! vai ollanko sitten niin eri mieltä?...niin kai.


      • ettan
        Ennu kirjoitti:

        Eihän Alpi ole mikään hirveän erikoinen nimi.Sehän on vanha nimi,joka on suomessa ollut käytössä pitkään.Ei ole tämänhetken muotinimi (jollaista en halua antaa lapselleni, on sitten Jenna. V ja Jenna. H ja Jenna. K, kun on samalla luokalla monta saman nimistä).
        Oletko itse edes ajatellut lapsesi nimeä? Vai onko edes ajankohtaista?
        Itse olen raskaana ja tottakai lopullinen nimi syntyy vasta kun näkee lapsen,eihän nimeksi voi sellaista antaa,jolta lapsi ei näytä. mielestäni hänen kuuluu nimenomaan näyttää siltä,joksi hänet ristitään.

        omalla vastuullanihan minä tänne (erehdyin) kirjoittamaan...mutta nyt kyllä ihmetytti tuo vastauksesi! vai ollanko sitten niin eri mieltä?...niin kai.

        Mielestäni Alpi on ihan hyvä nimi ja olet oikeassa - se on vanha nimi vaikkei kovinkaan tunnettu - varsinkaan nykyään.
        Itsellämme oli odotusaikana käytössä kaksiosainen kutsumanimi "kummulle" - EeviLeevi... Eli tytön ja pojan nimi oli valmiiksi ajateltu, mutta olimme myös sitä mieltä, että lapsen tulisi näyttää "nimeltään". Saimme pojan, hän näytti mielestämme Leeviltä. Kävimme vielä listan nimiä läpi, sillä Leevi nimi oli juuri alkanut taas yleistyä... Emme kuitenkaan vaihtaneet nimeä, sillä se sopi mielestämme pojallemme parhaiten.
        Minua on aina haukuttu omasta nimestäni. Jopa vieläkin saan kuulla siitä kommentteja, vaikka ikää onkin jo yli 30nen. Hengissä olen selvinnyt ja selviän vast'edeskin - eivätkä vanhempani osanneet ajatella, että ristimänimestäni tulisi sellaisia heittoja kuin tulee...


    • tir

      Alpi Eevertti kuulostaisi tosi mukavalle.

    • UsvaAuer

      Alpi,

      onpas erikoinen nimi. Alpi-nimisestä pojasta tulee varmaan kaunosielu, lyyrikko tai jotain muuta eteeristä. Alpit, Alppien vuoristo... en ole varma, viehättääkö nimi minua. Mahdollisesti.

      Onko sukunimi muuten Alopeus?

      Leo muuten tarkoittaa Leijonaa.

    • henna

      Minusta Alpi Jori Eevertti kuulostaa kivalle..

      • Ennu

        Tai sitten vain Alpi Jori. Minulle oli vanhempani ajatelleet nimeksi: Janne-Jori, kun luulivat tulokkaan olevan poika. :)
        Ehkä 2 nimeä on OK, ajatellen lasta, kun myöhemmin täyttelee kaavakkaita ym. No, ei...muuten vain 2 nimeä sopisi paremmin.

        KIITOS kivoista kommenteista, keskustelun alku näytti hieman ankealta ja alkoi jo kaduttaa tänne kirjoittaminen :( mutta mukavaa palautettahan täällä on ollut!!!


    • Jessejanika

      Aikaa on kulunut mutta kirjoitan silti. Tuo yksi, joka nimeä haukkui, on varmaan itse antanut lapsilleen jotkut oikeasti kauheat nimet...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      278
      19162
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      86
      3582
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2255
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1956
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1860
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1610
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1362
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1298
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      149
      1162
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1059
    Aihe