Kertokaapa joku hyvä kirjailija jonka kirjoja voisin alkaa lukemaan. Olen 15w tyttö ja kiinnostunut kirjallisuudesta ja kirjoittamisesta. Paljon olen lukenut, ja nyt haluaisin alkaa lukemaan jonkun tietyn kirjailijan kirjoja. Mutta ei mielummin fantasiaa, sitä harvoin luen. Nuerten kirjatkaan ei enään kamalasti kiinnosta. Kiitos avusta!!
apua tarvitaan
5
387
Vastaukset
- tuossa iässä
Osmo Ikola: Nykysuomen opas
Terho Itkonen: Uusi kieliopas
Anne-Maria Mikkola ym: Äidinkieli ja kirjallisuus José Saramago. Italo Calvino. Väinö Linna. Erlend Loe. Aleksis Kivi.
Aloita vaikka noilla.- MarkiisiDeFuckingÅmÅl
Tarkoitatko että haluaisit perehtyä jonkun yhden kirjailijan koko tuotantoon?
No tässä muutama ehdotus: Horace McCoy, Ernest Hemingway, Raymond Chandler, Dashiell Hammett, Cornell Woolrich, Robert Holdstock, Philip K.Dick, Isaac Asimov, James M.Cain, John Steinbeck, William Faulkner, Franz Kafka, Edgar Allan Poe, Gabriel Garcia Marquez, Arthur C.Clarke, Umberto Eco, ym.
"Lukeminen kannattaa aina"(Jörn Donner) :)- MarkiisiDeFuckingÅmÅl
...huomasit, että suosittelemani kirjat ja kirjailijat ovat oikeaa kirjallisuutta eikä mitään nuorisokirjoja. Vaikka sanoit olevasi 15v tyttö, niin oletan että kallosi sisällä on aivot, ei kai sinua muuten lukeminen kiinnostaisi. Voisin lisätä vielä pari ehdotusta: Albert Camus, Jean-Paul Sartre ja H.P.Lovecraft.
- kirjailija-tyttö
MarkiisiDeFuckingÅmÅl kirjoitti:
...huomasit, että suosittelemani kirjat ja kirjailijat ovat oikeaa kirjallisuutta eikä mitään nuorisokirjoja. Vaikka sanoit olevasi 15v tyttö, niin oletan että kallosi sisällä on aivot, ei kai sinua muuten lukeminen kiinnostaisi. Voisin lisätä vielä pari ehdotusta: Albert Camus, Jean-Paul Sartre ja H.P.Lovecraft.
Kiitos!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 933451
- 1093135
- 562335
- 221902
Olisitpa rakkaimpani
Kaipaan sinua. Ikävä sinun läsnäoloa ja kaikkea sinussa. Päivistä, jolloin nähdään tulee onnellisia päiviä. Sinun seuras61738Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201735Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..111680Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein241516Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131411Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin381394