Mikähän mahtaisi olla otsikon mukaisen traktorin arvo? Vuosimallia -73, vähän käytetty ja ihan hyvässä kunnossa.
Zetor 5511
21
4973
Vastaukset
- CZK
100.000 korunaa tai niillä main?
- 0132
Taidat olla varsinainen huumorimies
- camry
Oletetaan :
- suodattimet ja öljyt on vaihdettu moottori vaiht.
- maalipinta ehjä , vaikka tasaisesti haalistunut ,myös moottorin osalta - ei paikka maalailtua
- ei mitään ja missään öljyvuotoja
- jarrut kunnossa
- lasit ehjät ja ovet tallessa
- istuin ehjä - jousitus
- kaikki valot toimii , myös mittarin ja hitaan ajoneuvon kolmio ehjä varoitus kolmio on
- renkaat ei murtumia - saa olla tasaisesti kulunneet
- moottori käy savuttamatta kaikissa kaasupolkimien asennoissa , myös lämpimänä
- vaihteet toimii ja pysyy päällä
- hydraulikka toimii
Sanoisin näillä "optiolla" 4-6.000€ olisi ehkä realistinen ? ( tämä vain minun näkemykseni -joku on sitten toista mieltä )- vm..59-68-82
Vaikuttaa siltä kun lueskelee noita vanhempien traktorien osto/myynti ilmoituksia,että aika monella on sellainen mielikuva ja käsitys hinnan muodostuksesta että vm.olisi se ainut ja oikea autuaaksi tekevä hinnoittelu peruste.Autojen kohdalla tämä voinee pitääkkin paikkanasa,mutta traktorien kyseessä ollen on tuo vm.n merkitys melko mitätön.Traktorin iän ylitettyä asevelvollisuus iän hinta määräytyy täysin masinan kunnon perusteella.
Teknistä kuntoa taas on mahdotonta pelkän valokuvan perusteella mennä kenenkään määrittelemään,vaan se vaati kunnollisen koeajon ja testaamisen ym.n lähemmän tarkastelun toki jo pelkkä ulkonäkökin kertoo koneitten päälle ymmärtävällä koneen mahdollisesta käyttäjästä ja käytöstä melko paljon! - Taunoke
Hyvä vitsi! Tuollaista ei löydy mistään. Me myytiin 500 eurolla, ja oltiin tyytyväisiä. Mikään mainitsemistasi kohdista ei ollut kunnossa...
- camry
Taunoke kirjoitti:
Hyvä vitsi! Tuollaista ei löydy mistään. Me myytiin 500 eurolla, ja oltiin tyytyväisiä. Mikään mainitsemistasi kohdista ei ollut kunnossa...
möitte sen romuraudaksi -hyvä ..
- Zetorimies
Taunoke kirjoitti:
Hyvä vitsi! Tuollaista ei löydy mistään. Me myytiin 500 eurolla, ja oltiin tyytyväisiä. Mikään mainitsemistasi kohdista ei ollut kunnossa...
olet aika konemies, jos olet ostanut tuollaisen koneen ja vielä ihmeellisempi jos olet ajanut koneesi tuollaiseen kuntoon. Itselläni on samanlainen -73 mallinen vielä kovassa työssä ja taatusti on joka paikka kunnossa. Hyväkkin koneet hajoavat jos on pa tai ei huolehdi koneestaan.
- Taunoke
Zetorimies kirjoitti:
olet aika konemies, jos olet ostanut tuollaisen koneen ja vielä ihmeellisempi jos olet ajanut koneesi tuollaiseen kuntoon. Itselläni on samanlainen -73 mallinen vielä kovassa työssä ja taatusti on joka paikka kunnossa. Hyväkkin koneet hajoavat jos on pa tai ei huolehdi koneestaan.
No olen tietenkin, nimimerkkinikihän on "Taunoke" :) Paljonko se Zetor nyt uutena maksoi, meillä oli se 30 vuotta. Hetihän se oli hajonnut ensimmäisten parin viikon aikana totaalisesti, nimittäin alennuspyörästöjen limput murtuivat hajalle ensin toiselta, sitten toiselta puolen. Valuvika/kiristysvika??? Se oli mennyt kuitenkin vielä takuuseen. Eihän traktorista pystynyt edes kiristämään paikkoja kunnolla, kun kierteetkin olivat paikoin ihan hiiltä...
Ja vaihdekeppi alkoi temppuilla jo 500 tunnin jälkeen, ja vuodot alkoivat jo varhain...
Ei se hyvä ollut koskaan, ajo pelkkää kärsimystä.
Miten -73 zetor voi olla noin hyvässä kunnossa? Se on kyllä minulle mahdoton uskoa. Ainakin peruskorjauksen olet tehnyt? Onko ajovalot muuten irronneet konepellistä? Meillä nekin murtuivat tärinästä irti tuossa 80-luvun lopulla. Kumma juttu sekin, taisi pelti olla siinä kohdassa liian ohutta.
Ei se sun traktori ole kovassa työssä ollutkaan, jos on vielä hyvä/hyvännäköinen. Kovilla töillä tarkoitan pellonraivausta ja metsätöitä. - kuuno iivari
Taunoke kirjoitti:
No olen tietenkin, nimimerkkinikihän on "Taunoke" :) Paljonko se Zetor nyt uutena maksoi, meillä oli se 30 vuotta. Hetihän se oli hajonnut ensimmäisten parin viikon aikana totaalisesti, nimittäin alennuspyörästöjen limput murtuivat hajalle ensin toiselta, sitten toiselta puolen. Valuvika/kiristysvika??? Se oli mennyt kuitenkin vielä takuuseen. Eihän traktorista pystynyt edes kiristämään paikkoja kunnolla, kun kierteetkin olivat paikoin ihan hiiltä...
Ja vaihdekeppi alkoi temppuilla jo 500 tunnin jälkeen, ja vuodot alkoivat jo varhain...
Ei se hyvä ollut koskaan, ajo pelkkää kärsimystä.
Miten -73 zetor voi olla noin hyvässä kunnossa? Se on kyllä minulle mahdoton uskoa. Ainakin peruskorjauksen olet tehnyt? Onko ajovalot muuten irronneet konepellistä? Meillä nekin murtuivat tärinästä irti tuossa 80-luvun lopulla. Kumma juttu sekin, taisi pelti olla siinä kohdassa liian ohutta.
Ei se sun traktori ole kovassa työssä ollutkaan, jos on vielä hyvä/hyvännäköinen. Kovilla töillä tarkoitan pellonraivausta ja metsätöitä.kyllä kaiken saa särettyä taitamattomalla käytöllä. eihän tuommonen 5511 kuulukaan pellon raivuuseen se on liian pieni moisiin töihin.
- zetkamies2
Taunoke kirjoitti:
No olen tietenkin, nimimerkkinikihän on "Taunoke" :) Paljonko se Zetor nyt uutena maksoi, meillä oli se 30 vuotta. Hetihän se oli hajonnut ensimmäisten parin viikon aikana totaalisesti, nimittäin alennuspyörästöjen limput murtuivat hajalle ensin toiselta, sitten toiselta puolen. Valuvika/kiristysvika??? Se oli mennyt kuitenkin vielä takuuseen. Eihän traktorista pystynyt edes kiristämään paikkoja kunnolla, kun kierteetkin olivat paikoin ihan hiiltä...
Ja vaihdekeppi alkoi temppuilla jo 500 tunnin jälkeen, ja vuodot alkoivat jo varhain...
Ei se hyvä ollut koskaan, ajo pelkkää kärsimystä.
Miten -73 zetor voi olla noin hyvässä kunnossa? Se on kyllä minulle mahdoton uskoa. Ainakin peruskorjauksen olet tehnyt? Onko ajovalot muuten irronneet konepellistä? Meillä nekin murtuivat tärinästä irti tuossa 80-luvun lopulla. Kumma juttu sekin, taisi pelti olla siinä kohdassa liian ohutta.
Ei se sun traktori ole kovassa työssä ollutkaan, jos on vielä hyvä/hyvännäköinen. Kovilla töillä tarkoitan pellonraivausta ja metsätöitä.kysyttiin hyväkuntoisen 5511 hintaa, ei silloin pidä sekoittaa siihen romuiksi ajettuja mukaan. Ei 5511 alkujaankaan ole tarkoitettu pellonraivausta varten, kyllä siihen on ollut toisenlaiset vehkeet jo siihen aikaan. Hyvä peli 5511 on ollut ja on vieläkin niillä jotka ovat sen pitäneet kunnossa eikä revityttänyt epämääräisissä töissä. Tavalliseen maanviljelystyöhön ja mökki- ja talvikäyttöönkin soveltuva peli.
Hintahaarukka on 2000 e ylöspäin ja tosi hyväkuntoisesta se varmaankin lähentelee noita yllä mainittuja hintoja. Hinta on tällaisissa asioissa myyjän ja ostajan pääteltävissä, millä toinen myy ja mitä toinen haluaa maksaa.
- Taunoke
En oikein tiedä, millä vehkeillä niitä peltoja sitten olisi pitänyt tehdä, ei täälläpäin ole ainakaan isomman kokoluokan traktoreita ollut. Pillarihommiksi olisi muuten mennyt sitten. Viimeiset raivaukset on tehty 70-luvun puolivälissä. Kyllä sillä Zetorillakin irtoaa, kun keula ilmassa röykyttää fiskarsin kantokoukulla. Kova ja luja raivuutraktori on ollut MF 65. Kolmevitoset ja harmaat ja kaikki ovat olleet töissä myös pellonteossa aikoinaan, eli nykymittapuulla pienet koneet. Parempi sellainenkin on, kuin hevoskoukulla vedellä kantoja. Jos meinaan hevoskoukun tiedätte.
Jotakin epämääräistä siinä Zetorissa oli. Kotityöntekijänkin hyvä muistaa, että Zetkan sähköjohdot olivat kovin muovisia. Ne ainakin kannattaa tarkistaa, jos traktoria laittelee. Ettei tärppäisi maahan jostain. Ja metsään ei kannate mielellään tosihommiin lähteä: raidetanko etuakselia alempana, sen ajoi helposti mutkalle. Ja nestejarrujen putket myös aina uhattuina. Se alkuperäinen jarrujen suojana oleva panssarikin oli ihan liian heppoinen.
Jos sillä lunta pukkaa kotona ja jotain pientä puuhastelee, niin mikäpä siinä. Kovin huonosta ei kannattane ruveta kunnostelemaan edes kotikonetta. Meidän traktori ainakin oli ihan järkevän kunnostuksen ulkopuolella, eikä sitä tahallaan oltu särjetty vaan ihan käyttämällä eri paikoissa. Vuotamaankin oli niin kova, ettei kannattanut enää ajaa. Eli täyskunnostus olisi ollut edessä. Moottorikin oli vuotanut jo uudesta asti kampikammion kyljessä olevasta valuhuokosesta. Ja kun huonoon kuntoon lisää loppuunajetut renkaat, niin 500 jurpoa oli ihan kiva hinta siitä. Liekö mennyt sitten korjattavaksi tai varaosiksi. Ei kysytty.
Näissä vanhoissa itäblokin maiden koneissa on ollut isoja yksilökohtaisia eroja. Jos olet sen maanantaikappaleen saanut, niin olet kyllä paskan vehkeen saanut vaivoiksi. Kyllä niissä eroja on ollut. Kyllä sen zetorin temput opittiinkin: vesipumppuun kannatti vaihtaa laakeri aina ennen tuorerehunkorjuuta, niin usein selvisi kunnialla pahimmmasta sesongista.- Taunoke
...meinaan oikia paikka olisi ollut viimeisen uuden alapuolella.
- Anonyymi
Vaikuttaa siltä että muutama on sekoittanut asiaan erimerkkisiä traktoreita kuten esim mf ja siitä mallin 35. Se lieni vm jotain 1963.
Mutta jos todella kestävää vanhaa laitetta joku haluaa käyttää, niin se on Fordson vaikkapa Major (1960) tai Super Major hieman nuorempi. Ei hajoa normaalilla ajolla. Ainakin minulla kestänyt. Moni muu on jo kohtalonsa kokenut, Fordson ei.
Puutetta on 1 toimivuus esim etukuormaajan osalta. Mutta sekin voidaan asentaa. Ikinö en ole konetta katunut.- Anonyymi
Mf ja voortti tuolloin oli parhaita merkkejä. Nykyään tuon inäisissä kannattaa katsella kuntoa merkkiä enemmän. Parhaat merkit on usein huonossa kunnossa.
- Anonyymi
5511 saa paremman hinnan nyt 2022 kuin samasta traktorista vuonna 2006. Arvo on noussut
60-70 luvun traktorit käytännöllisiä useimmille, pysyy pitkään kunnossa.
Ei vikakoodeja koskaan tai minkäänlaista tietokonetta, ecua. Monimutkaisia sähköjä, egr, urea systeemejä. - Anonyymi
Tuon ikäinen on aina ikäisekseen hyvässä kunnossa, raadot ovat erikseen. Pyytää saa muttta maksajat ovat erikseen. Jos traktorin omistaja tunnetaan, niin siitä voi saada paremman tai huonomman hinnan tapauksen mukaan.
- Anonyymi
Hyvä menee myyjästä riippumatta ja hyvällä hinnalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä menee myyjästä riippumatta ja hyvällä hinnalla.
Tosin 98% myyjistä on sitä mieltä että se oma rakas navetan takaa kaivettu paskakasatraktori on hyvä ikäisekseen ja vaarihan vaihtoi siihen vähän käytetyt renkaatkin kun talvisodasta palasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosin 98% myyjistä on sitä mieltä että se oma rakas navetan takaa kaivettu paskakasatraktori on hyvä ikäisekseen ja vaarihan vaihtoi siihen vähän käytetyt renkaatkin kun talvisodasta palasi.
Zetor 5511 traktori on siitä hyvä ettei siitä ajamalla loppua tule, koska kaikki rikkoutuneet osat pystyy vaihtamaan ehjiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Zetor 5511 traktori on siitä hyvä ettei siitä ajamalla loppua tule, koska kaikki rikkoutuneet osat pystyy vaihtamaan ehjiin.
Noin se menee ja Zetor traktoreita valmistetaan edelleen
Miten lie osien saatavuus Valmet merkkisiin traktoreihin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noin se menee ja Zetor traktoreita valmistetaan edelleen
Miten lie osien saatavuus Valmet merkkisiin traktoreihin?Setoriin saa osia ja niitä kuluu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1105875Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453833Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503285Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4652691Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2681720- 871396
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321383Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151346- 771268
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1541255