On se vaan niin uskomatonta, että jotkut VIITSIVÄT laittaa kotisivuillaan olevalle Rubikin kuution ratkaisuohjeelle ohjeet, jotka ovat tätä tyyliä: "Valitse ensin aloitusväri", "Tee sitten ensimmäinen kerros", "Kierrä keskikohdat paikoilleen" yms muita mahdottomia juttuja. Ensinnäkin kun olen valinnut aloitusvärin ja alan tekemään ensimmäistä kerrosta, aloitusväri menee ihan sekaisin!
Ei voi olla totta, olenko tosiaan toivoton tapaus? Mistä kiikastaa?
Kuka voisi kertoa minulle SUOMENKIELISEN websivun, joissa on HELPPO, ALOITTELIJOILLE sopiva ratkaisumetodi? Eikä mitään noista yllämainituista...
Olisi ihan huvittavaa tietää, miten he muuten saavat sen ensimmäisen värin pysymään kasassa, eikä sekoittumaan.
Toki tänne saa laittaa lyhyesti omiakin ohjeita...
Kuutio, kuutio... Rubikin
2
707
Vastaukset
- itseoppinut 12 vuotiaana
Hommasta lähtee mielenkiinto kun joku opettaa sen. Jos harjoittelet itse ja kehityt siinä, niin lopulta onnistuminen palkitsee huomattavasti enemmän. Aikoinaan isäni kyllä opetti tekemään "toisen rivin", mutta sen jälkeen loput tein itse. Kehittelin myös "perä edellä puuhun" -tyyppisen menetelmän, jossa ensin paikalleen laitetaan kaikkien sivujen keskikohdat ja vasta tämän jälkeen kulmat.
Vinkki ensimmäiseen riviin: pistä aluksi yksi "valitsemasi sivun" keskimmäisistä paikalleen ja tämän jälkeen laita kyseisen palan viereen kulmapalat, joissa on "toinenkin väri" sama kuin ensimmäisessä. Onnea matkaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup323106Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1232705Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua402374Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.652157Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu4241697- 601153
- 551073
- 2591049
- 151966
- 45958