Kuutio, kuutio... Rubikin

Soap Bubble

On se vaan niin uskomatonta, että jotkut VIITSIVÄT laittaa kotisivuillaan olevalle Rubikin kuution ratkaisuohjeelle ohjeet, jotka ovat tätä tyyliä: "Valitse ensin aloitusväri", "Tee sitten ensimmäinen kerros", "Kierrä keskikohdat paikoilleen" yms muita mahdottomia juttuja. Ensinnäkin kun olen valinnut aloitusvärin ja alan tekemään ensimmäistä kerrosta, aloitusväri menee ihan sekaisin!
Ei voi olla totta, olenko tosiaan toivoton tapaus? Mistä kiikastaa?
Kuka voisi kertoa minulle SUOMENKIELISEN websivun, joissa on HELPPO, ALOITTELIJOILLE sopiva ratkaisumetodi? Eikä mitään noista yllämainituista...
Olisi ihan huvittavaa tietää, miten he muuten saavat sen ensimmäisen värin pysymään kasassa, eikä sekoittumaan.
Toki tänne saa laittaa lyhyesti omiakin ohjeita...

2

681

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itseoppinut 12 vuotiaana

      Hommasta lähtee mielenkiinto kun joku opettaa sen. Jos harjoittelet itse ja kehityt siinä, niin lopulta onnistuminen palkitsee huomattavasti enemmän. Aikoinaan isäni kyllä opetti tekemään "toisen rivin", mutta sen jälkeen loput tein itse. Kehittelin myös "perä edellä puuhun" -tyyppisen menetelmän, jossa ensin paikalleen laitetaan kaikkien sivujen keskikohdat ja vasta tämän jälkeen kulmat.

      Vinkki ensimmäiseen riviin: pistä aluksi yksi "valitsemasi sivun" keskimmäisistä paikalleen ja tämän jälkeen laita kyseisen palan viereen kulmapalat, joissa on "toinenkin väri" sama kuin ensimmäisessä. Onnea matkaan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1234
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1046
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      61
      788
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      730
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      695
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      37
      646
    9. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    10. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      628
    Aihe