Onko hyväksi syöttää marsuille näkkäriä, hapankorppua tms? Ajattelin vaan että onko niissä liikaa suolaa. Entäpä keitettyä makaroonia tai riisiä? Mulla on ollu ennen gerbiilejä joten marsun ruokavalio on vähän hakusessa.
marsun ruokinnasta?
7
1501
Vastaukset
- *MaRsU*
Voi antaa sillä marsujen ruoka ei sisällä yhtään suolaa. jos haluat marsusi pysyvän terveenä niin syötä vähän suolattuja ruokia ehkä kerran viikossa...
- jenni
näkkäri on ihan ok,mut sain kasvattajalta semmosen neuvon et kannattaa kuivattaa ruisleipää kivikovax ja antaa marsujen jyrsiä sitä.
marsuille voi keittää makaroonia pelkässä vedessä (ei suolaa edes keittoveteen!) riisistä en sit tiedä.
marsuille olisi hyvä ostaa suolakivi,mikä säätelisi myös marsun vedenkäyttöä ja ehkäisisi virtsakiviä. omille marsuilleni olen osanut suola-mineraalikiven jota ne tykkää nuolla.
muista myös että marsut tarvitsevat päivittäin c-vitamiinia jota eivät muut jyrsijät normaalisti tarvitse:)- kukka
saa riisiä niille syöttää....kunhan vain ihan vähän..=)
- Nelli
marsuille saa antaa:näkkäriä,kuivattua ruisleipää,riisiä,makaronia,salaattia,kurkkua,persiljaa,omenaa,paprikaa,appelsiinia,mandariinia,melonia,porkkanaa,rypäleitä...ym..ym..!!tässä oli kuitenkín ne tärkeimmät!!näkkäriä saa antaa vain kerran viikossa!!ja kaalia ei saa antaa...ainakaan paljon,sillä se turvottaa marsua!!kesällä sitten marsu saa syödä pihalta ruohoa =)
- jenni
..ja muistakaa totuttaa marsujen mahat astettain ruohoon jottei pikku?! masuset mene sekaisin...
ja sit vielä että kaikille marsuille ei appelsiini ja mandariini sovi,koska ne ovat ns.hapokkaita.
omalle marsulleni tuli huulirupi kun annoin sille ekan kerran noita ns.hapokkaita hedelmiä...
ja jatkan vielä listaa....
tomaattia,valko-,kiinan,-savojin,-ja kukkakaalia,(kiinankaali ei aiheuta turvotusta!)lanttua, punajuurta(kumpikin on erittäin terveellisiä marsuille! punajuuri värjää virtsan punaiseksi, joten jos annat punajuurta ei kannata huolestua siitä. ja muistakaa että ei säilöttyjä punajuuria!!!)
ja vielä salaattilajikkeet mitä saa antaa:
lehtisalaatti,jäävuorisalaatti,tammenlehti- salaatti, jääsalaatti ja pikkusalaatti:)
- siru
mulla on kax sileäkarvasta tyttömarsua, ja voin kokemuxsesta sanoa, että näkkäri ja hapankorppu tekee tosi hyvää marsuille. Riisiä ja makaronia en suosittele.. Tai no, en oo itse ainakaa koskaa kokeillu.
- Anonyymi
Minä annan marsuille ainakin näkkileipää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2412428Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101848Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse731716Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801285- 651198
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171168TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161048Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901040Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42894- 70872