marsun ruokinnasta?

kuikkeliini

Onko hyväksi syöttää marsuille näkkäriä, hapankorppua tms? Ajattelin vaan että onko niissä liikaa suolaa. Entäpä keitettyä makaroonia tai riisiä? Mulla on ollu ennen gerbiilejä joten marsun ruokavalio on vähän hakusessa.

7

1649

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *MaRsU*

Voi antaa sillä marsujen ruoka ei sisällä yhtään suolaa. jos haluat marsusi pysyvän terveenä niin syötä vähän suolattuja ruokia ehkä kerran viikossa...

• jenni

näkkäri on ihan ok,mut sain kasvattajalta semmosen neuvon et kannattaa kuivattaa ruisleipää kivikovax ja antaa marsujen jyrsiä sitä.
      marsuille voi keittää makaroonia pelkässä vedessä (ei suolaa edes keittoveteen!) riisistä en sit tiedä.
      marsuille olisi hyvä ostaa suolakivi,mikä säätelisi myös marsun vedenkäyttöä ja ehkäisisi virtsakiviä. omille marsuilleni olen osanut suola-mineraalikiven jota ne tykkää nuolla.
      muista myös että marsut tarvitsevat päivittäin c-vitamiinia jota eivät muut jyrsijät normaalisti tarvitse:)

• kukka

saa riisiä niille syöttää....kunhan vain ihan vähän..=)

• Nelli

marsuille saa antaa:näkkäriä,kuivattua ruisleipää,riisiä,makaronia,salaattia,kurkkua,persiljaa,omenaa,paprikaa,appelsiinia,mandariinia,melonia,porkkanaa,rypäleitä...ym..ym..!!tässä oli kuitenkín ne tärkeimmät!!näkkäriä saa antaa vain kerran viikossa!!ja kaalia ei saa antaa...ainakaan paljon,sillä se turvottaa marsua!!kesällä sitten marsu saa syödä pihalta ruohoa =)

• jenni

..ja muistakaa totuttaa marsujen mahat astettain ruohoon jottei pikku?! masuset mene sekaisin...
        ja sit vielä että kaikille marsuille ei appelsiini ja mandariini sovi,koska ne ovat ns.hapokkaita.
        omalle marsulleni tuli huulirupi kun annoin sille ekan kerran noita ns.hapokkaita hedelmiä...
        ja jatkan vielä listaa....
        tomaattia,valko-,kiinan,-savojin,-ja kukkakaalia,(kiinankaali ei aiheuta turvotusta!)lanttua, punajuurta(kumpikin on erittäin terveellisiä marsuille! punajuuri värjää virtsan punaiseksi, joten jos annat punajuurta ei kannata huolestua siitä. ja muistakaa että ei säilöttyjä punajuuria!!!)
        ja vielä salaattilajikkeet mitä saa antaa:
        lehtisalaatti,jäävuorisalaatti,tammenlehti- salaatti, jääsalaatti ja pikkusalaatti:)

• siru

mulla on kax sileäkarvasta tyttömarsua, ja voin kokemuxsesta sanoa, että näkkäri ja hapankorppu tekee tosi hyvää marsuille. Riisiä ja makaronia en suosittele.. Tai no, en oo itse ainakaa koskaa kokeillu.

• Anonyymi

Minä annan marsuille ainakin näkkileipää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      117
      2294
    2. 130
      1835
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      63
      1216
    4. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      96
      1168
    5. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      72
      1060
    6. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      1050
    7. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      43
      1013
    8. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      77
      975
    9. HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp

Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio
      Seinäjoki
      23
      955
    10. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      56
      932
    Aihe