Kun asensin OpenOfficen, niin miksi valikkoon tulee englanninkielisenä nuo ohjelmanimet, vaikka ohjelmat ovat suomenkielellä?
Tämä ei niin tärkeää, mutta muistan että koululla joskus, missä opiskelin tietotekniikka viimeksi, oli OpenOfficen ohjelmat valikossakin mm. Tekstinkäsittely, eikä Writer jne...
Miten tuon saisi vaihdettua. Voiko vain "muuta nimeä"
OpenOfficen latauksesta
10
589
Vastaukset
- se tuntuu
tulevan kaikkiin, eivät vissiin ole suomentajat jaksaneet suomentaa nuita...
paina vain hiiren oikealla näppäimellä kuvaketta ja valitse "nimeä uudelleen". sit laita uus nimi ja paina entter. simppeliä.- noin sen tein
mietityttää vaan, mistä koulun koneelle ne oli saatu suomenkieliseksi ne ohjelmavalikon nimet. Tuskin niitä kukaan on nimennyt uudelleen kaikkiin satoihin koneisiin...
Mitä muuten on OpenOfficen ohjelmat Math ja Draw??
Vastaako jotain Officen ohjelmaa.
En tiedä miksi nuo latasin kun minulla on myös Microsoft Office, mutta on tuo aika kevy käyttää ja harjoitella. En tiedä jos sen joskus sitten poistaisin taas. on ollut joskus aikaisemminkin käytössä. toivottavasti se ei nyt taas pilannut koko käyttöjärjestelmää. viimeksi ei suostunut poistumaan koneelta, ennekun formatoin koko koneen. OpenOfficen tuesta sanottiin vaan, että ne ei ota vastuuta netistä imuroituihin paketteihin, jos ovat korruptoituneita tiedostoja tai viruksia täynnä. No, täytyy uskoa ja toivoa että "salama ei iske kahdesti samaan paikkaan" - ...
noin sen tein kirjoitti:
mietityttää vaan, mistä koulun koneelle ne oli saatu suomenkieliseksi ne ohjelmavalikon nimet. Tuskin niitä kukaan on nimennyt uudelleen kaikkiin satoihin koneisiin...
Mitä muuten on OpenOfficen ohjelmat Math ja Draw??
Vastaako jotain Officen ohjelmaa.
En tiedä miksi nuo latasin kun minulla on myös Microsoft Office, mutta on tuo aika kevy käyttää ja harjoitella. En tiedä jos sen joskus sitten poistaisin taas. on ollut joskus aikaisemminkin käytössä. toivottavasti se ei nyt taas pilannut koko käyttöjärjestelmää. viimeksi ei suostunut poistumaan koneelta, ennekun formatoin koko koneen. OpenOfficen tuesta sanottiin vaan, että ne ei ota vastuuta netistä imuroituihin paketteihin, jos ovat korruptoituneita tiedostoja tai viruksia täynnä. No, täytyy uskoa ja toivoa että "salama ei iske kahdesti samaan paikkaan"mathin ja drawin saat parhaiten selville kun avaat ne.. mathilla saa tehtyä matemaattisia kaavoja ja drawilla saa tehtyä vektorigrafiikkaa.
en tiedä ne vastaa ms-officessa, kun en ole microsoftin toimisto-ohjelmia vuosiin enää käyttänyt..
usein kouluissa on atk-tukihenkilö, joka asentelee ohjelmia koneille. hän on varmaankin nimennyt ne kuvakkeet uudelleen tai sitten hänellä on ollut valmiit kuvakkeet jotka tarvii vain kopsata valikkoon.
open office kannattaa ladata vain viralliselta palvelimelta; http://fi.openoffice.org. näin varmistuu että siinä ei ole "haittakoodia" tms. ja kun lataat open officea, älä käytä nettiä muuhun, näin varmistaa ettei tule virheitä tiedonsiirtoon.
minulla ei poisto-ongelmia ole ollut, kun jouduin poistamaan 1.1.5 version, 2.0 ilmestyessä. kyllä niiden pitäisi lähteä ihan ohjauspaneelista poistamalla. - ja vuotaa kun seula
... kirjoitti:
mathin ja drawin saat parhaiten selville kun avaat ne.. mathilla saa tehtyä matemaattisia kaavoja ja drawilla saa tehtyä vektorigrafiikkaa.
en tiedä ne vastaa ms-officessa, kun en ole microsoftin toimisto-ohjelmia vuosiin enää käyttänyt..
usein kouluissa on atk-tukihenkilö, joka asentelee ohjelmia koneille. hän on varmaankin nimennyt ne kuvakkeet uudelleen tai sitten hänellä on ollut valmiit kuvakkeet jotka tarvii vain kopsata valikkoon.
open office kannattaa ladata vain viralliselta palvelimelta; http://fi.openoffice.org. näin varmistuu että siinä ei ole "haittakoodia" tms. ja kun lataat open officea, älä käytä nettiä muuhun, näin varmistaa ettei tule virheitä tiedonsiirtoon.
minulla ei poisto-ongelmia ole ollut, kun jouduin poistamaan 1.1.5 version, 2.0 ilmestyessä. kyllä niiden pitäisi lähteä ihan ohjauspaneelista poistamalla."minulla ei poisto-ongelmia ole ollut, kun jouduin poistamaan 1.1.5 version, 2.0 ilmestyessä. kyllä niiden pitäisi lähteä ihan ohjauspaneelista poistamalla."
Niinhän niiden pitäisi...
Olen kyllä ladannut tuolta sivustolta eikä ole ollut muita selaimia auki. muistaaksen asennusohjelma siittä herjaakin jotain. - se ohjelma
ja vuotaa kun seula kirjoitti:
"minulla ei poisto-ongelmia ole ollut, kun jouduin poistamaan 1.1.5 version, 2.0 ilmestyessä. kyllä niiden pitäisi lähteä ihan ohjauspaneelista poistamalla."
Niinhän niiden pitäisi...
Olen kyllä ladannut tuolta sivustolta eikä ole ollut muita selaimia auki. muistaaksen asennusohjelma siittä herjaakin jotain.sanoo sitten kun yrittää poistaa?
- ei mitään
se ohjelma kirjoitti:
sanoo sitten kun yrittää poistaa?
En nyt ole yrittänyt vielä tätä nykyistä poistaa.
Edellisen kerran jouduin formatoimaan koko koneen tuon takia. - :veikkausrivi:
ei mitään kirjoitti:
En nyt ole yrittänyt vielä tätä nykyistä poistaa.
Edellisen kerran jouduin formatoimaan koko koneen tuon takia.ehkä open office -kansiota oli siirrelty käsin eri paikkaan,
tai sitten windowsin rekisterissä oli jotain vikaa, joten se ei löytänyt poisto-ohjelmaa.
joo paree kun et yritäkään vielä poistaa, poista sitte jos et enää tarvitse sitä. mutta jos ongelmia tulee, poista oo-kansio pikakuvakkeet käsin ja sitten easycleanerilla turhat rekisterimerkinnät pois (kaikki joissa mainitaan open office), näin ei tarvitse välttämättä formatoida. - näin tehdään
:veikkausrivi: kirjoitti:
ehkä open office -kansiota oli siirrelty käsin eri paikkaan,
tai sitten windowsin rekisterissä oli jotain vikaa, joten se ei löytänyt poisto-ohjelmaa.
joo paree kun et yritäkään vielä poistaa, poista sitte jos et enää tarvitse sitä. mutta jos ongelmia tulee, poista oo-kansio pikakuvakkeet käsin ja sitten easycleanerilla turhat rekisterimerkinnät pois (kaikki joissa mainitaan open office), näin ei tarvitse välttämättä formatoida.asia selvä. Kiitos.
- pysyvät alkukielisinä
OpenOfficen yksittäisten ohjelmien nimet ovat erisnimiä, eikä niitä siksi käännetä.
En ole koskaan kuullut, että joku olisi halunnut esimerkiksi Mikropehmeä Toimiston ohjelmien nimet suomennettavan Sana, Kunnostautua ja Voimapiste. - Wordkin
Myös Word on Word, eikä kukaan marise, että se pitäisi muuttaa.
Sama Exelissä ja Powerpointissa, jotka kummatkaan ei sano ummikolle mitään.
Jos noiden nimet muutettaisiin niin siitä se poru syntyisi.
Jos kyse on Windowsin omasta käynnistysvalikosta, pitäisi nimien olla muutettavissa, mutta ei itse Openofficessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1075718Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453743Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503255Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4572629Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2661662- 871386
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321333Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151326- 771258
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1521220