OpenOfficen latauksesta

Pirre

Kun asensin OpenOfficen, niin miksi valikkoon tulee englanninkielisenä nuo ohjelmanimet, vaikka ohjelmat ovat suomenkielellä?
Tämä ei niin tärkeää, mutta muistan että koululla joskus, missä opiskelin tietotekniikka viimeksi, oli OpenOfficen ohjelmat valikossakin mm. Tekstinkäsittely, eikä Writer jne...
Miten tuon saisi vaihdettua. Voiko vain "muuta nimeä"

10

567

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se tuntuu

      tulevan kaikkiin, eivät vissiin ole suomentajat jaksaneet suomentaa nuita...

      paina vain hiiren oikealla näppäimellä kuvaketta ja valitse "nimeä uudelleen". sit laita uus nimi ja paina entter. simppeliä.

      • noin sen tein

        mietityttää vaan, mistä koulun koneelle ne oli saatu suomenkieliseksi ne ohjelmavalikon nimet. Tuskin niitä kukaan on nimennyt uudelleen kaikkiin satoihin koneisiin...
        Mitä muuten on OpenOfficen ohjelmat Math ja Draw??
        Vastaako jotain Officen ohjelmaa.
        En tiedä miksi nuo latasin kun minulla on myös Microsoft Office, mutta on tuo aika kevy käyttää ja harjoitella. En tiedä jos sen joskus sitten poistaisin taas. on ollut joskus aikaisemminkin käytössä. toivottavasti se ei nyt taas pilannut koko käyttöjärjestelmää. viimeksi ei suostunut poistumaan koneelta, ennekun formatoin koko koneen. OpenOfficen tuesta sanottiin vaan, että ne ei ota vastuuta netistä imuroituihin paketteihin, jos ovat korruptoituneita tiedostoja tai viruksia täynnä. No, täytyy uskoa ja toivoa että "salama ei iske kahdesti samaan paikkaan"


      • ...
        noin sen tein kirjoitti:

        mietityttää vaan, mistä koulun koneelle ne oli saatu suomenkieliseksi ne ohjelmavalikon nimet. Tuskin niitä kukaan on nimennyt uudelleen kaikkiin satoihin koneisiin...
        Mitä muuten on OpenOfficen ohjelmat Math ja Draw??
        Vastaako jotain Officen ohjelmaa.
        En tiedä miksi nuo latasin kun minulla on myös Microsoft Office, mutta on tuo aika kevy käyttää ja harjoitella. En tiedä jos sen joskus sitten poistaisin taas. on ollut joskus aikaisemminkin käytössä. toivottavasti se ei nyt taas pilannut koko käyttöjärjestelmää. viimeksi ei suostunut poistumaan koneelta, ennekun formatoin koko koneen. OpenOfficen tuesta sanottiin vaan, että ne ei ota vastuuta netistä imuroituihin paketteihin, jos ovat korruptoituneita tiedostoja tai viruksia täynnä. No, täytyy uskoa ja toivoa että "salama ei iske kahdesti samaan paikkaan"

        mathin ja drawin saat parhaiten selville kun avaat ne.. mathilla saa tehtyä matemaattisia kaavoja ja drawilla saa tehtyä vektorigrafiikkaa.
        en tiedä ne vastaa ms-officessa, kun en ole microsoftin toimisto-ohjelmia vuosiin enää käyttänyt..

        usein kouluissa on atk-tukihenkilö, joka asentelee ohjelmia koneille. hän on varmaankin nimennyt ne kuvakkeet uudelleen tai sitten hänellä on ollut valmiit kuvakkeet jotka tarvii vain kopsata valikkoon.

        open office kannattaa ladata vain viralliselta palvelimelta; http://fi.openoffice.org. näin varmistuu että siinä ei ole "haittakoodia" tms. ja kun lataat open officea, älä käytä nettiä muuhun, näin varmistaa ettei tule virheitä tiedonsiirtoon.

        minulla ei poisto-ongelmia ole ollut, kun jouduin poistamaan 1.1.5 version, 2.0 ilmestyessä. kyllä niiden pitäisi lähteä ihan ohjauspaneelista poistamalla.


      • ja vuotaa kun seula
        ... kirjoitti:

        mathin ja drawin saat parhaiten selville kun avaat ne.. mathilla saa tehtyä matemaattisia kaavoja ja drawilla saa tehtyä vektorigrafiikkaa.
        en tiedä ne vastaa ms-officessa, kun en ole microsoftin toimisto-ohjelmia vuosiin enää käyttänyt..

        usein kouluissa on atk-tukihenkilö, joka asentelee ohjelmia koneille. hän on varmaankin nimennyt ne kuvakkeet uudelleen tai sitten hänellä on ollut valmiit kuvakkeet jotka tarvii vain kopsata valikkoon.

        open office kannattaa ladata vain viralliselta palvelimelta; http://fi.openoffice.org. näin varmistuu että siinä ei ole "haittakoodia" tms. ja kun lataat open officea, älä käytä nettiä muuhun, näin varmistaa ettei tule virheitä tiedonsiirtoon.

        minulla ei poisto-ongelmia ole ollut, kun jouduin poistamaan 1.1.5 version, 2.0 ilmestyessä. kyllä niiden pitäisi lähteä ihan ohjauspaneelista poistamalla.

        "minulla ei poisto-ongelmia ole ollut, kun jouduin poistamaan 1.1.5 version, 2.0 ilmestyessä. kyllä niiden pitäisi lähteä ihan ohjauspaneelista poistamalla."

        Niinhän niiden pitäisi...

        Olen kyllä ladannut tuolta sivustolta eikä ole ollut muita selaimia auki. muistaaksen asennusohjelma siittä herjaakin jotain.


      • se ohjelma
        ja vuotaa kun seula kirjoitti:

        "minulla ei poisto-ongelmia ole ollut, kun jouduin poistamaan 1.1.5 version, 2.0 ilmestyessä. kyllä niiden pitäisi lähteä ihan ohjauspaneelista poistamalla."

        Niinhän niiden pitäisi...

        Olen kyllä ladannut tuolta sivustolta eikä ole ollut muita selaimia auki. muistaaksen asennusohjelma siittä herjaakin jotain.

        sanoo sitten kun yrittää poistaa?


      • ei mitään
        se ohjelma kirjoitti:

        sanoo sitten kun yrittää poistaa?

        En nyt ole yrittänyt vielä tätä nykyistä poistaa.
        Edellisen kerran jouduin formatoimaan koko koneen tuon takia.


      • :veikkausrivi:
        ei mitään kirjoitti:

        En nyt ole yrittänyt vielä tätä nykyistä poistaa.
        Edellisen kerran jouduin formatoimaan koko koneen tuon takia.

        ehkä open office -kansiota oli siirrelty käsin eri paikkaan,

        tai sitten windowsin rekisterissä oli jotain vikaa, joten se ei löytänyt poisto-ohjelmaa.

        joo paree kun et yritäkään vielä poistaa, poista sitte jos et enää tarvitse sitä. mutta jos ongelmia tulee, poista oo-kansio pikakuvakkeet käsin ja sitten easycleanerilla turhat rekisterimerkinnät pois (kaikki joissa mainitaan open office), näin ei tarvitse välttämättä formatoida.


      • näin tehdään
        :veikkausrivi: kirjoitti:

        ehkä open office -kansiota oli siirrelty käsin eri paikkaan,

        tai sitten windowsin rekisterissä oli jotain vikaa, joten se ei löytänyt poisto-ohjelmaa.

        joo paree kun et yritäkään vielä poistaa, poista sitte jos et enää tarvitse sitä. mutta jos ongelmia tulee, poista oo-kansio pikakuvakkeet käsin ja sitten easycleanerilla turhat rekisterimerkinnät pois (kaikki joissa mainitaan open office), näin ei tarvitse välttämättä formatoida.

        asia selvä. Kiitos.


    • pysyvät alkukielisinä

      OpenOfficen yksittäisten ohjelmien nimet ovat erisnimiä, eikä niitä siksi käännetä.

      En ole koskaan kuullut, että joku olisi halunnut esimerkiksi Mikropehmeä Toimiston ohjelmien nimet suomennettavan Sana, Kunnostautua ja Voimapiste.

    • Wordkin

      Myös Word on Word, eikä kukaan marise, että se pitäisi muuttaa.
      Sama Exelissä ja Powerpointissa, jotka kummatkaan ei sano ummikolle mitään.
      Jos noiden nimet muutettaisiin niin siitä se poru syntyisi.

      Jos kyse on Windowsin omasta käynnistysvalikosta, pitäisi nimien olla muutettavissa, mutta ei itse Openofficessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3045
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2291
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      122
      1680
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1533
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      891
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      754
    Aihe