koirani sisäsiistiksi? Kyllähän se periaatteessa sellainen on, mutta yksin jäädessään lattialla on aina molemmat tarpeet. tyttö on siis 2,5v. Lenkkiä se saa tarpeeksi, ja vaikka olisin just tullut lenkiltä ja lähden esim. roskia viemään, niin johan on väännetty ainakin pisut. Tämä ei ole ensimmäinen koira, ja muutkin olen saanut sisäsiistiksi, joten missä vika. Olisin hyvin kiitollinen ASIALLISISTA neuvoista. Mainittakoon nyt vielä että tämä ei ole ainoa koira. (spekuloinnin välttämiseksi todettakoon vielä,että toinen koira on huomattavasti pienempi, joten sen "syyllisyys" on mahdotonta)
millähän
9
555
Vastaukset
Hmm.. Jotenkin kuulostaa että koirasi kärsii eroahdistuksesta,osoittaa mieltään tarpeet tekemällä kun olet poissa.
- se on
eroahdistusta, niin millähän sitä voi lievittää. Olen suurimman osan päivästä kyllä kotona, joten ne ei joudu oleen yksin juurikaan. Mutta heti jos joutuu, niin sitten kyllä on tarpeet sisällä.
se on kirjoitti:
eroahdistusta, niin millähän sitä voi lievittää. Olen suurimman osan päivästä kyllä kotona, joten ne ei joudu oleen yksin juurikaan. Mutta heti jos joutuu, niin sitten kyllä on tarpeet sisällä.
Kannattaa kokeilla niin että koira opetetaan olemaan yksin eri huoneessa vaikka ootte kotona.
Ja jos koira on voimakkaasti riippuvainen omistajastaan niin totutella että se ei saa kulkea aina omistajan perässä huoneesta toiseen ja ym kannustetaan irtautumaan omistajasta.
Ja kun kotoa lähdetään niin koiraan ei kiinitetä mitään huomiota.
Myös kannattaa kun koira jätetään yksin niin leluja,puruluita ja ym jättää sille. Itse olen myös huomannut että kannattaa radio vaikka jättää soimaan.
Koira luultavasti saa helpotusta tekemällä tarpeet sisään,kun se on tuttu toimintatapa,helpottaa ikävään.
Mutta,tässä jotain. Tuli netissä seikkailtua tuolla eroahistus sivuilla, omallakin koiralla on hieman taipumusta eroahdistuksee,ei kyllä tee tarpeita sisään,mutta "sisustaa" aina kotia yksin ollessa..=/
- Nuttunen
Ehkä juuri johtuu siitä että olet paljon kotona? Tai mahdollisesti jokin sairaus? Protestointi on myös yksi vaihtoehto.
- ymmärrä
miksi se protestoisi, olisi tehnyt sitä koko ikänsä =). Olen äitiyslomalla, joten en kauheesti keksi vaihtoehtoja, missä olisin päivät, jos en kotona. Tätä on siis jatkunut koko koiran iän ajan, joten pelkkä toisen lapsen syntymä ei voi olla syy mielenosoitukseen. Samanlailla saa huomioo, kuin ennenkin yms. Täytyy käydä itsekin lukaseen eroahdistuksesta, jos vaikka sieltäkin löytyisi jotain vinkkiä.
- niksi
ymmärrä kirjoitti:
miksi se protestoisi, olisi tehnyt sitä koko ikänsä =). Olen äitiyslomalla, joten en kauheesti keksi vaihtoehtoja, missä olisin päivät, jos en kotona. Tätä on siis jatkunut koko koiran iän ajan, joten pelkkä toisen lapsen syntymä ei voi olla syy mielenosoitukseen. Samanlailla saa huomioo, kuin ennenkin yms. Täytyy käydä itsekin lukaseen eroahdistuksesta, jos vaikka sieltäkin löytyisi jotain vinkkiä.
Koitappa tuommoista helppoa konstia, että aina kun jätät koiran yksin, niin pistät sille housut jalkaan. Se voi tehdä tarpeensa niihin kerran tai kaksi, mutta yleensä lopettaa sen jälkeen. Koira kun yleensä inhoaa omia hajujaan.
Ja muista jos se tekee tarpeensa housuihin, niin älä heti tyhjennä niitä, muuten asia ei mene perille.
Tämä konsti on hyväksi koettu ja yleensä auttanut muutamassa viikossa.
Kannattaa kokeilla ja olisi kiva kuulla parin viikonpäästä lopputulos. - on kyllä
niksi kirjoitti:
Koitappa tuommoista helppoa konstia, että aina kun jätät koiran yksin, niin pistät sille housut jalkaan. Se voi tehdä tarpeensa niihin kerran tai kaksi, mutta yleensä lopettaa sen jälkeen. Koira kun yleensä inhoaa omia hajujaan.
Ja muista jos se tekee tarpeensa housuihin, niin älä heti tyhjennä niitä, muuten asia ei mene perille.
Kannattaa kokeilla ja olisi kiva kuulla parin viikonpäästä lopputulos.kokeiltava. Ilmoittelen kuinka käy. =)
- N. VIIKON
niksi kirjoitti:
Kannattaa kokeilla ja olisi kiva kuulla parin viikonpäästä lopputulos.ollut housut jalassa, kun on joutunut yksin jäämään, ja MITÄÄN ei ole tehnyt... =) Ihana tulla kaupasta kotiin, kun ei haise p***a!!! Kiitos paljon vinkistä, harjoitus jatkuu...
- niksi
N. VIIKON kirjoitti:
ollut housut jalassa, kun on joutunut yksin jäämään, ja MITÄÄN ei ole tehnyt... =) Ihana tulla kaupasta kotiin, kun ei haise p***a!!! Kiitos paljon vinkistä, harjoitus jatkuu...
Hienoa jos ongelma alkaa helpottaa.
Koiraongelmissa toimii yleensä yksinkertaiset ratkaisut ja suoratoiminta (kunhan ne vain keksii).
Ei kannata liikaa pohtia koiran sielunelämää se kun on huomattavasti vaikeampaa eikä oikein johda mihinkään. Ja tällä en tarkoittanut etteikö sitä pitäisi ottaa huomioon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä293315- 1201321
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu101265- 711028
- 581021
Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1871006olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26957Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä38921Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.66900Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹78855