Kertokaa, oi viisaat!

Sammaloituva

Olen tilannut uuden PC:n mutta en ole vielä saanut laitetta.

Kyseessä on ensimmäinen laitteeni, josta 3,5" levykeasema puuttuu tykkänään.

Vanhassa koneessa parhaillaan käytössä oleva Office-lisenssi on toimitettu aikanaan CD-rompulla ja se on luonteeltaan päivitys. Se ei suostu asentumaan, ellei koneesta löydy hyväksyttyä, laillista vanhempaa Officen osaa.

Muistinkin nyt, että tuo alimmaisena pohjalla oleva iänikuisen vanha Word on toimitettu aikanaan levykkeillä ja pelkästään levykkeillä se on minulla nytkin!

Kuinka minun pitäisi menetellä saadakseni tuon muinais-Wordin asennetuksi levykkeiltä korppuasemattomaan koneeseen?

Jos kopioin kaiken tauhkan Word-asennuslevykkeiltä muistitikulle tai poltan sen rompulle ja käynnistän asennuksen, niin osaako asennusohjelma löytää tiedostot uudelta medialta kuin korpuilta konsanaan?

9

495

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • menettely

      >Kuinka minun pitäisi menetellä saadakseni tuon muinais-Wordin asennetuksi levykkeiltä korppuasemattomaan koneeseen?<

      -Kopsaa sen korpun sisältö muistikulle sitä on helppo käyttää myös siinä uudella koneellasi.

      >Jos kopioin kaiken tauhkan Word-asennuslevykkeiltä muistitikulle tai poltan sen rompulle ja käynnistän asennuksen, niin osaako asennusohjelma löytää tiedostot uudelta medialta kuin korpuilta konsanaan?<
      -Ei onnistu tuolla tavoin.

      • Sammaloituva

        niitä asennuskorppuja on toistakymmentä!

        Minulla köyhällä taas ei ole kuin yksi muistitikku.

        Jos minulla olisikin n kappaletta muistitikkuja, tekisin oitis niistä n kpl virtuaalisia korppuja!

        Korpuilta asennettaessa asennusohjelma pysähtyy vähän väliä ja käskee vaihtamaan levykeasemaan uuden korpun. Mielessäni kävikin ajatus, että jos seuraavaksi haettava tiedosto löytyisikin samalta medialta samasta hakemistosta, voisi fiksu asennusohjelma kenties tunnistaa tilanteen ja olla pyytelemättä korpun vaihtoa turhaan.

        Juuri ohjelmien paisuminen ajoi aikanaan siirtymään ohjelmien toimituksissa romppuihin korppujen asemesta. Kenenkään pinna ei kestänyt enää pusaamista kymmensenttisten korppupinojen kanssa.


      • käyttää jotain ikivanhaa
        Sammaloituva kirjoitti:

        niitä asennuskorppuja on toistakymmentä!

        Minulla köyhällä taas ei ole kuin yksi muistitikku.

        Jos minulla olisikin n kappaletta muistitikkuja, tekisin oitis niistä n kpl virtuaalisia korppuja!

        Korpuilta asennettaessa asennusohjelma pysähtyy vähän väliä ja käskee vaihtamaan levykeasemaan uuden korpun. Mielessäni kävikin ajatus, että jos seuraavaksi haettava tiedosto löytyisikin samalta medialta samasta hakemistosta, voisi fiksu asennusohjelma kenties tunnistaa tilanteen ja olla pyytelemättä korpun vaihtoa turhaan.

        Juuri ohjelmien paisuminen ajoi aikanaan siirtymään ohjelmien toimituksissa romppuihin korppujen asemesta. Kenenkään pinna ei kestänyt enää pusaamista kymmensenttisten korppupinojen kanssa.

        Word-versiota ja sitten ihmetellä kun ei saa sitä ja tätä liitetiedostoa auki. Hanki uusi tai siirry Open Officen käyttäjäksi.


      • ,menettely
        Sammaloituva kirjoitti:

        niitä asennuskorppuja on toistakymmentä!

        Minulla köyhällä taas ei ole kuin yksi muistitikku.

        Jos minulla olisikin n kappaletta muistitikkuja, tekisin oitis niistä n kpl virtuaalisia korppuja!

        Korpuilta asennettaessa asennusohjelma pysähtyy vähän väliä ja käskee vaihtamaan levykeasemaan uuden korpun. Mielessäni kävikin ajatus, että jos seuraavaksi haettava tiedosto löytyisikin samalta medialta samasta hakemistosta, voisi fiksu asennusohjelma kenties tunnistaa tilanteen ja olla pyytelemättä korpun vaihtoa turhaan.

        Juuri ohjelmien paisuminen ajoi aikanaan siirtymään ohjelmien toimituksissa romppuihin korppujen asemesta. Kenenkään pinna ei kestänyt enää pusaamista kymmensenttisten korppupinojen kanssa.

        Helpoin ratkaisu on siirtää se vanhan koneesi korppuasema uuteen koneeseesi.


      • hyvä oivallus
        ,menettely kirjoitti:

        Helpoin ratkaisu on siirtää se vanhan koneesi korppuasema uuteen koneeseesi.

        Noihan se asia kaikkein helpoiten hoituu.
        Korppuaseman siirto uuteen koneeseen on hiton helppo homma ja onnistuu tumpeloltakin.


      • Sammaloituva
        ,menettely kirjoitti:

        Helpoin ratkaisu on siirtää se vanhan koneesi korppuasema uuteen koneeseesi.

        ...se uusi kone on läppäri (iso 17" läppäri, pöytäkoneen korvaaja). Menee mokoma vielä rikki, jos yritän tunkea vanhan pöytäkoneen korppuaseman siihen!

        Tähän asti olen saanut Officen 97-versiolla tarvitsemani tiedostot auki hyvinkin ongelmitta, joten en tunne niin pakottavaa tarvetta lähteä uusimaan ohjelmistojanikaan.


      • yksi kerrallaan
        Sammaloituva kirjoitti:

        niitä asennuskorppuja on toistakymmentä!

        Minulla köyhällä taas ei ole kuin yksi muistitikku.

        Jos minulla olisikin n kappaletta muistitikkuja, tekisin oitis niistä n kpl virtuaalisia korppuja!

        Korpuilta asennettaessa asennusohjelma pysähtyy vähän väliä ja käskee vaihtamaan levykeasemaan uuden korpun. Mielessäni kävikin ajatus, että jos seuraavaksi haettava tiedosto löytyisikin samalta medialta samasta hakemistosta, voisi fiksu asennusohjelma kenties tunnistaa tilanteen ja olla pyytelemättä korpun vaihtoa turhaan.

        Juuri ohjelmien paisuminen ajoi aikanaan siirtymään ohjelmien toimituksissa romppuihin korppujen asemesta. Kenenkään pinna ei kestänyt enää pusaamista kymmensenttisten korppupinojen kanssa.

        Kokeile niin, että käyt kopioimassa vanhalla koneellasi aina sen korpun, jota asennusohjelma pyytää.


      • ukko2
        yksi kerrallaan kirjoitti:

        Kokeile niin, että käyt kopioimassa vanhalla koneellasi aina sen korpun, jota asennusohjelma pyytää.

        Luo sinne muistitikulle kansiot disk1, disk2, jne. ja kopio korput kansioihinsa.


      • Sammaloituva
        ukko2 kirjoitti:

        Luo sinne muistitikulle kansiot disk1, disk2, jne. ja kopio korput kansioihinsa.

        Kiitoksia ohjeista kaikille vastanneille!

        Tilaamani PC ei ole vielä tullut, joten en ole vielä päässyt testaamaan ohjeiden toimivuutta. Mahdollisesti pääsen asiassa eteenpäin vielä tällä viikolla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6263
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4006
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2416
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1960
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1413
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      971
    Aihe