Olen miettinyt..

sterida

Olen joskus miettinyt,voivatko keskenään,ns.terve kumppani ja lievästi kehitysvammainen seurustella,perustaa perheen tai solmia avioliiton?Itse en ole varsinaisesti sellainen,mutta tiettyjen kognitiivisten häiriöiden takia olen joutunut eläkkeelle ja olen käynyt toimintakeskuksessa töissä,ja olen kuullut kun äiti on kinastellut tuttujen kanssa,siitä voinko löytää elämänkumppanin kuten ihmiset yleensä löytävät,tutuilla mielipide,etten voi,äiti haluaa että löytäisin sellaisen ja itsekin toivoisin niin.

36

3323

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • butt-head1

      että edes lievästi kehitysvammanen kiinnostaa ketään ns. tervettä, saati sitten vaikeammin kehitysvammainen. Perustelen mielipidettäni sille että itse en vammaisena voisi kuvitellakaan seurustelevani kehitysvammasen kans, edes lievästi kehitysvammasen kans.Tämä on vaan mun mielipide, jollain muulla voi olla toisenlainen mielipide

      • tipuliinukka

        Mä olen hippasen eri mieltä sun kanssa asiasta ja näin sanon siksi, että mulla on asiasta kokemuksia!
        Itse olen onnettomuudessa vammautunut. Vammautumisen myötä mulle on mm tullut yksi erittäin vaikeasti cp-vammainen kaveriksi.
        Hän esimerkkinä löysi ja seurustelee tällä hetkellä yhden täysin ns. terveen miehen kanssa ja heillä menee hyvin!
        Eikä tämä ollut tavallaan edes mielipide vaan tapaus tosielämästä! :)


      • CP-poika
        tipuliinukka kirjoitti:

        Mä olen hippasen eri mieltä sun kanssa asiasta ja näin sanon siksi, että mulla on asiasta kokemuksia!
        Itse olen onnettomuudessa vammautunut. Vammautumisen myötä mulle on mm tullut yksi erittäin vaikeasti cp-vammainen kaveriksi.
        Hän esimerkkinä löysi ja seurustelee tällä hetkellä yhden täysin ns. terveen miehen kanssa ja heillä menee hyvin!
        Eikä tämä ollut tavallaan edes mielipide vaan tapaus tosielämästä! :)

        Eihän CP-vamma ole kehitysvamma.


      • tipuliinukka
        CP-poika kirjoitti:

        Eihän CP-vamma ole kehitysvamma.

        ...Enkä mielestäni ole niin sanonutkaan?! x))


      • CP-poika
        tipuliinukka kirjoitti:

        ...Enkä mielestäni ole niin sanonutkaan?! x))

        Sitten oletin väärin. Keskustelussa puhuttiin vaan kehitysvammaisista ja kirjoïtit otsikolla "Kokemuksia on! :)" vaikeasti CP-vammaisen seurustelusta, joten oletin sinun luulevan, että CP-vamma ja kehitysvamma on samoja asioita. Ainakin minun logiikalla tuo tarkoittaa sitä, että CP-vammainen kaverisi olisi myös kehitysvammainen. Itse olisin ehkä otsikoinut "Kokemuksia on CP-vammaisen seurustelusta", jolloin kyseistä väärinkäsitystä ei olisi tullut.


      • täällä
        tipuliinukka kirjoitti:

        ...Enkä mielestäni ole niin sanonutkaan?! x))

        Myös minä ymmärsin viestisi eri tavalla.


      • minni7280

        voin,sanoa sinulle olet väärässä olen itse lievästi kehitysvammainen nainen ,kyllä minulla on paljon ihailijoita ,ja he kaikki ovat ns normaaleja miehiä,mutta kerro kuka on normaali tässä yhteiskunnassa ,ja mikä vamma sinulla on ,niin sekin olisi kiva tietää, voin sanoa että sinua en huolisi koskaan ,olet niin ennakkoluuloinen, ja sinulla on hyvin syrjivä asenne säälin sinua


      • Lievä Kehari nainen
        CP-poika kirjoitti:

        Eihän CP-vamma ole kehitysvamma.

        CP - vamma ei ole kehityvamma se on raajoissa oleva vamma eikä se ole kehitysvamma.


    • Juulia

      Et kirjoituksesi perusteella kuulostakaan varsinaisesti kehitysvammaiselta,eli uskon että voit hyvin löytää kumppanin.
      Terveen ja vammaisen raja on myös todella häilyvä,mitäs jos oletkin "terve jolla on jotain toiminnallisia rajoitteita"?
      Jokaisella ihmisellä on rajoitteita,psyykkisiä tai fyysisiä,kukaan meistä ei ole täysin toimiva yksilö.
      En usko että ns.terve ja varsinaisesti selvästi kehitysvammainen voisivat muodostaa tasavertaisen parisuhteen,mutta lieviä rajoitteita omaava ja ns.terve hyvinkin.
      Etkai hylkää mahdollisina kumppaniehdokkaina itsesi kaltaisiakaan miekkosia?Monesti "kohtalotoveri"voi olla paras ja ymmärtävin kumppani.
      Onnea elämällesi,kyllä se rakas löytyy!

    • mielipide mili

      Nii.. kyllähän se olis hienoa jos ihminen jolla on kuitenkin tunnepuoli terve, mutta muutoin vammainen sais terveen kumppanin.

      Joskus se jopa on mahdollista. aivan terveet tulee ja tekee aloitteen... mut se mitä sit tapahtuu, nii ei olekkaan sit näistä kahdesta kiinni.

      • Juulia

        Kirjoitit Mielipide Milli tällä lailla:"Joskus se jopa on mahdollista. aivan terveet tulee ja tekee aloitteen... mut se mitä sit tapahtuu, nii ei olekkaan sit näistä kahdesta kiinni."
        Kenestäs se sitten on kiinni jos ei näistä kahdesta?
        Uskon että ulkopuoliset "vajaamman"puolison omaiset näkevät tilanteen usein selvimmin,eli onko kyseessä hyväksikäyttö vai ei.
        Joskus ylisuojeleva omainen tietysti voi myös tehdä hallaa suojatilleen,uskon kuitenkin että yleensä holhooja haluaa suojeltavansa parasta ja onnea eikä estää tältä hyvää suhdetta.
        Jos itselläni olisi henkisesti vammainen tytär katsoisin kyllä tarkkaan kuka hänen hameensa alle pyrkii...
        Olen nähnyt ikäviä tapauksia joissa juuri "pantavan näköistä"kehitysvammaista kaikenmailman juopporeiskat käy sutimassa,tai ovat juopporemmin "panopuina".
        Ikävää mutta totta,siksi suojelu on minusta hyvä asia henkisesti vammaisten kohdalla.
        Fyysisesti vammainen taas ei suojelua ihmissuhteilta tarvitse,eikä siihen pidä kenenkään alistua.
        Jos on terve pää,pytsyy itse päättämään.


      • Anonyymi

        juuri näin. Minulla on juuri tälläinen tilanne
        Työpaikallani eräs täysin terve mies teki aloitteet ja on kiinostunut selvästi minusta mutta minun täytyy työntää hätä vähän pois luotani vaikka en haluaisi koskapa olen lievästi cp vammainen ihminen ja toisaalta kyse on työkaveristani.Minua pelottaa että jos vastaan tälle miehelle kuten haluaisin niin menetän työpaikkani.
        Siis olen lievästi cp vammainen en kehitysvammaien eli minulla on ihan normaali aivotoiminta eli tiedän kyllä mitä olen tekemässä ja senkin tiedän mitä tämä mies yrittää minulle viestittää.


      • Anonyymi

        juuri näin. Minulla on juuri tälläinen tilanne
        Työpaikallani eräs täysin terve mies teki aloitteet ja on kiinostunut selvästi minusta mutta minun täytyy työntää hätä vähän pois luotani vaikka en haluaisi koskapa olen lievästi cp vammainen ihminen ja toisaalta kyse on työkaveristani.Minua pelottaa että jos vastaan tälle miehelle kuten haluaisin niin menetän työpaikkani.
        Siis olen lievästi cp vammainen en kehitysvammaien eli minulla on ihan normaali aivotoiminta eli tiedän kyllä mitä olen tekemässä ja senkin tiedän mitä tämä mies yrittää minulle viestittää.


      • Anonyymi
        Juulia kirjoitti:

        Kirjoitit Mielipide Milli tällä lailla:"Joskus se jopa on mahdollista. aivan terveet tulee ja tekee aloitteen... mut se mitä sit tapahtuu, nii ei olekkaan sit näistä kahdesta kiinni."
        Kenestäs se sitten on kiinni jos ei näistä kahdesta?
        Uskon että ulkopuoliset "vajaamman"puolison omaiset näkevät tilanteen usein selvimmin,eli onko kyseessä hyväksikäyttö vai ei.
        Joskus ylisuojeleva omainen tietysti voi myös tehdä hallaa suojatilleen,uskon kuitenkin että yleensä holhooja haluaa suojeltavansa parasta ja onnea eikä estää tältä hyvää suhdetta.
        Jos itselläni olisi henkisesti vammainen tytär katsoisin kyllä tarkkaan kuka hänen hameensa alle pyrkii...
        Olen nähnyt ikäviä tapauksia joissa juuri "pantavan näköistä"kehitysvammaista kaikenmailman juopporeiskat käy sutimassa,tai ovat juopporemmin "panopuina".
        Ikävää mutta totta,siksi suojelu on minusta hyvä asia henkisesti vammaisten kohdalla.
        Fyysisesti vammainen taas ei suojelua ihmissuhteilta tarvitse,eikä siihen pidä kenenkään alistua.
        Jos on terve pää,pytsyy itse päättämään.

        Monia kehitysvammaisia nuoria naisia käytetään seksuaalisesti hyväksi. Myös lievästi kehitysvammaiset miehetkin käyttää heitä hyväksi, ei vain pelkästään vammattomat miehet. Hyväksikäyttäjät imee myös tilipussin tyhjäksi ja kehitysvammainen nainen on pelkkä juopporemmin panopatja.

        Nämäkin tilanteet mahdollistaa myös nykyinen itsemääräämisoikeus, joka on mennyt liian pitkälle ja jolla vedotaan, että kehitysvammainen on aikuinen ihminen, joka saa tehdä mitä haluaa. Kuitenkin jos kehitysvammaista käytetään hyväksi, niin seuraavaksi valitetaan, että kehitysvammainen on lapsen tasolla eikä lapsen tasolla olevaa saa kohdella noin.

        Minusta tämä kehitysvammaisen tasapäistäminen normaaliälyisten ihmisten kanssa on haitallista kehitysvammaiselle itselleen. Kehitysvammaisaktivistit eivät ymmärrä, että kehitysvammainen on kehitysvammainen ja hänellä on älyllinen vajaavaisuus, jonka takia hän ei ymmärrä syy-seuraussuhteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monia kehitysvammaisia nuoria naisia käytetään seksuaalisesti hyväksi. Myös lievästi kehitysvammaiset miehetkin käyttää heitä hyväksi, ei vain pelkästään vammattomat miehet. Hyväksikäyttäjät imee myös tilipussin tyhjäksi ja kehitysvammainen nainen on pelkkä juopporemmin panopatja.

        Nämäkin tilanteet mahdollistaa myös nykyinen itsemääräämisoikeus, joka on mennyt liian pitkälle ja jolla vedotaan, että kehitysvammainen on aikuinen ihminen, joka saa tehdä mitä haluaa. Kuitenkin jos kehitysvammaista käytetään hyväksi, niin seuraavaksi valitetaan, että kehitysvammainen on lapsen tasolla eikä lapsen tasolla olevaa saa kohdella noin.

        Minusta tämä kehitysvammaisen tasapäistäminen normaaliälyisten ihmisten kanssa on haitallista kehitysvammaiselle itselleen. Kehitysvammaisaktivistit eivät ymmärrä, että kehitysvammainen on kehitysvammainen ja hänellä on älyllinen vajaavaisuus, jonka takia hän ei ymmärrä syy-seuraussuhteita.

        minnä olen keskivaikesti kehityts vamainen ja minnustakin tassa pästäminenn normali älystten kansa on värin
        minnulla on selke älylinen vajavaosuss jälken jäneisyys minnun älykys osamärä on 47
        ja assun ryhmä koti yhtedesä tuki asunosa kokssa osan paljon asioijaoita osan tedä aamu ja iltta palan ja helpoja ruokia ja osan m,ennä vessan kun tulle pissa ja kaka hätä

        minula on aurikoineen luone ja nauttin elämstänni minnulla on kavereitta joden kansa katsellen piiretyjä ja leikitään prinsesaa
        tidän olevvani 8 vutian tasola ollen fysisessti aikunenn nainenn muta hekisesti 8 vutias tytö
        minula on tuetu itse määräminen ja minnua ei normalit imiset kinnosta enkkä halu seksi
        kosketelen joskuss pimpiäni ja se riitää minule
        minnun säköpostti on [email protected]


    • kaiken olennaisen tästä aiheesta:) Ei ole lisättävää eikä pois otettavaa.

      • Juulia

        Kiitos :)


    • minni7280

      kyllä voi , minulla on tästä asiasta kokemusta,ole varovainen että et joudu,seksuaalisen tai taloudellisen hyväksikäytön uhriksi,se vaara on aina olemassa,tiedän valitettavasti ,tämänkin asian omasta kokemuksesta ,olen joutunut kuuntelemaan ,aivan törkeitä ehdotuksia, yms,toivon onnea sinulle elämänkumppanin etsintään koko sydämestäni

    • suojaa

      Itse olen täysin normaaliälyinen yliopistosta valmistunut nuori nainen ja olen ihastunut lievästi kehitysvammaiseen mieheen. Miehen ulkonäöstä ei todellakaan voi päätellä, että hän olisi millään tavalla vammainen. Hän tarvitsee apua lähinnä asioiden muistamisessa ja ymmärtämisessä. Hän on ihanasti oma itsensä. Aito ihminen ja siihen hänessä ulkonäön lisäksi ihastuinkin. Enkä koe tekeväni mitään väärää, vaikka ihastunut olenkin. Täytyisikö minun hylätä suloinen mies mielestäni vain siksi, että hänellä sattuu olemaan lievä kehitysvamma?

      • suojaa

        Ja seksiäkin olemme kerran harrastaneet


      • Erä toinen rakastunu

        No tarvitse hylätä. No mutta erillaisuus on mukavaa. Saa ja pitääkin pohdiskella sellaisiakin asiata vaikka ei välttämättä ymmärtäisikään kaikkea.
        Ja kun noin mukavan kaverin olet saanut rinnallesi pidä siitä kinni lujasti.
        Hän kyllä osaa kun vain hieman neuvot niin kyllä onnistuu.
        Olet aidosti rakastunut ja hän sinuun. Kunnes legendaarinen teidät eroittaa.
        Elä elämäsi loppuun asti hänen rinnalla. Voi kuule koet monet hyvät jutut hänen kanssaan vielä vanhanakin. No mutta ulkonäkö se on joka vetää puoleensa ei siinä enään vikoja etsitä. Rakkaus on se joka välittää ihmisestä komeakin niin hän on sinun elämäsi loppuun asti.


      • Anonyymi

        Oletko varma, että kyseessä on kehitysvammainen henkilö? Kehitysvamma ei tietenkään näy ulkoisesta olemuksesta, mutta käytös sen sijaan voi paljastaa asian. Lievänäkin kehitysvamma tuo mukanaan matalan älykkyyden, joten jos koitat syvällisesti keskustella kehitysvammaisen kanssa, niin siitä ei tule mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko varma, että kyseessä on kehitysvammainen henkilö? Kehitysvamma ei tietenkään näy ulkoisesta olemuksesta, mutta käytös sen sijaan voi paljastaa asian. Lievänäkin kehitysvamma tuo mukanaan matalan älykkyyden, joten jos koitat syvällisesti keskustella kehitysvammaisen kanssa, niin siitä ei tule mitään.

        Itse olen Lievän älyllisen kehitysvamman saanut ja kysyn tarkoittaako sana puhua syvällisesti tätä , että ajatusten tasolla puhuu minulle sanoi, että syvällisesti yritän kaksois diagnoosin saaneena puhua väliinputoaja kehitysvamman saaneet kyllä kykenee osittain syvällisesti puhumaan osittain, Mutta ne joilla ei ole kaksois diagnoosia eli on pelkästään Lievä älyllinen kehitysvamma ne eivät kykene ja olen onnistunut käyttää niitä Lievän älyllisen kehitysvamman saaneita ryhmä kodissa hyväksi heti kun ohjaajat menevät raportti juttuja pitään. Kehitysvammaisen kaverini sisko on huomannut, että olen Lievästi älyllisesti Kehitysvamman saaneisiin ajatus maailmalta muihin älyllisesti Kehitysvamman saaneisiin liian viisas. Olen huomannut kukaan muu älyllisesti Kehitysvamman saanut ihminen ei kykene kirjottaa eikä myöskään puhumaan ajatusten tasolla mitä itse kykene Lievän älyllisen kehitysvamman saaneena ja kehitysvsmma lääkärit ovat ehdottomia että minun Lievä älyllinen kehitysvamma diagnoosi on tehty minulle täysin oikein, mutta minä, minun omaiset ja nyt asuntola ohjaajat ovat ehdottomia että olen väärällä diagnoosilla oleva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen Lievän älyllisen kehitysvamman saanut ja kysyn tarkoittaako sana puhua syvällisesti tätä , että ajatusten tasolla puhuu minulle sanoi, että syvällisesti yritän kaksois diagnoosin saaneena puhua väliinputoaja kehitysvamman saaneet kyllä kykenee osittain syvällisesti puhumaan osittain, Mutta ne joilla ei ole kaksois diagnoosia eli on pelkästään Lievä älyllinen kehitysvamma ne eivät kykene ja olen onnistunut käyttää niitä Lievän älyllisen kehitysvamman saaneita ryhmä kodissa hyväksi heti kun ohjaajat menevät raportti juttuja pitään. Kehitysvammaisen kaverini sisko on huomannut, että olen Lievästi älyllisesti Kehitysvamman saaneisiin ajatus maailmalta muihin älyllisesti Kehitysvamman saaneisiin liian viisas. Olen huomannut kukaan muu älyllisesti Kehitysvamman saanut ihminen ei kykene kirjottaa eikä myöskään puhumaan ajatusten tasolla mitä itse kykene Lievän älyllisen kehitysvamman saaneena ja kehitysvsmma lääkärit ovat ehdottomia että minun Lievä älyllinen kehitysvamma diagnoosi on tehty minulle täysin oikein, mutta minä, minun omaiset ja nyt asuntola ohjaajat ovat ehdottomia että olen väärällä diagnoosilla oleva.

        Pyydä ihmeessä sitä lähetettä neuropsykiatrisiin tutkimuksiin sen sijaan, että jäisit tälle palstalle koko ajan miettimään omia diagnoosejasi.


    • Anonyymi

      Ei ole kiellettyä, mutta käytännössä se voi olla vaikeaa, koska kehitysvamma lievänäkin tuo mukanaan alhaisen älykkyysosamäärän. Tämä tuottaa sitten vaikeuksia normaaliälyiselle puoliskolle, jos toinen ei osaa edes itsestään ja arjesta huolehtia tai kykene syvälliseen keskusteluun.

      Minkälaisia aloittajan kognitiiviset vaikeudet ovat? Kirjoituksesi perusteella en uskoisi sinua kehitysvammaiseksi. Onko kyseessä adhd, joka myös vaikeuttaa oppimiseen, muttei älyyn, vai kenties hahmotushäiriötä? Kyllä vielä tällaisten diagnoosin omaavien henkilöiden kanssa voi vielä nk. normaalikin seurustella riippuen siitä, että miten tiellä ne diagnoosit on arkisissa asioissa. Mitä lievempi diagnoosi, niin sitä lupaavampi parisuhde voi olla nk. normaalin kanssa.

    • Anonyymi

      Itselläni on Lievä älyllinen kehitysvamma ja vaikea ADHD on vahvin oireinen ja tulkinta tyyli on minulla erinlainen mitä muilla Lievästi älyllisesti Kehitysvamman saaneilla kirjaimellinen tulkinta ja olen onnistunut käyttää muita Lievästi älyllisesti Kehitysvamman saaneita hyväksi naisena olen tuon onnistunut tekemään, koska minulla muuttuu persoona heti kun ohjaajat menevät raportti juttuja pitään. Joten ohjaaja sanoi että minun olisi hyvä etsiä kavereita ei muista kehitysvammaisista ihmisistä. Kuulemma ADHD on vahvin oireinen.

    • Anonyymi

      Vaikka mä oon lievästi kehitysvammainen mies niin pakko sanoa että hyii vittu miten rumia keharit on. Runkkaan vaikka

    • Anonyymi

      Totuus on se, että kaksi Lievästi älyllisesti Kehitysvamman saanutta ihmistä ei tule kaverina toimeen, joten minulla itselläni on Lievä älyllinen kehitysvamma ja vahva oireinen on ADHD tuon kuulin ensimmäisen kerran Aspa työntekijän sanovan ja ennen on hoidettu kehitysvamma edellä ja olen onnistunut käyttää hyväksi seksuaalisesti naisena Lievän älyllisen kehitysvamman saaneita miehiä ja maanantaina vammaissosiaali työntekijä kysy saako soittaa kehitysvamma lääkärille minut täytyy saada uusiin diagnoosi testeihin koska onnistun käyttää hyväksi muita Lievästi älyllisesti Kehitysvamman saaneita ja osaan muokata persoonaa heti kun ohjaajat menevät raportti tauolle.

      • Anonyymi

        Miten olet käyttänyt hyväksi oletko pyytänyt kyrpää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten olet käyttänyt hyväksi oletko pyytänyt kyrpää

        Olen kiristänyt Lievän älyllisen kehitysvamman saaneita miehiä lähettää minulle kyrvästä kuvia. Olen kiristänyt ja ne pelkää minua ja en pääse diagnoosi testeihin, että saisin tietää olenko saanut väärin Lievän älyllisen kehitysvamman vai ADHD ja Lievän Autismin kirjon oireet vahvasti näkyvät ohjaajat ovat sanoneet kukaan diagnoosien tekijä ei usko äitiä ja asuntola ohjaajia ja kehitysvamma ohjaaja sanoi että en toimi kuten muut kehitysvamman saaneet asiakkaat ohjatusti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kiristänyt Lievän älyllisen kehitysvamman saaneita miehiä lähettää minulle kyrvästä kuvia. Olen kiristänyt ja ne pelkää minua ja en pääse diagnoosi testeihin, että saisin tietää olenko saanut väärin Lievän älyllisen kehitysvamman vai ADHD ja Lievän Autismin kirjon oireet vahvasti näkyvät ohjaajat ovat sanoneet kukaan diagnoosien tekijä ei usko äitiä ja asuntola ohjaajia ja kehitysvamma ohjaaja sanoi että en toimi kuten muut kehitysvamman saaneet asiakkaat ohjatusti

        mitä olet sanonut että miten kiristät


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mitä olet sanonut että miten kiristät

        Olen valehdellut että olisin muka luotettava kaveri ja olen sanonut jos ei tee kuten minä ADHD ihmisenä käsken sitten olen uhannut tappaa kohdataan some sivuilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen valehdellut että olisin muka luotettava kaveri ja olen sanonut jos ei tee kuten minä ADHD ihmisenä käsken sitten olen uhannut tappaa kohdataan some sivuilla

        Ei ole kivasti tehty toiselle


    • Anonyymi

      Minun mielestä diagnosoidun nuoren identiteetille on haitallista, jos tämän pitää olla vain omiensa kanssa. Totta kai siinäkin on puolensa: voi saada kohtalotoverin kumppanin lisäksi.

      Minä en ole naimisissa diagnoosin kanssa paitsi omieni. Ja jos rajaisin kumppaniehdokkaat "lajitovereihin", niin aika lailla kapeutuisi miesihanne, jota taas itse toivon: pituutta yli 170 cm, oltava vahva ja rohkea. Kaiken lisäksi haluan miehen, jonka kanssa voidaan keskustella mm. politiikasta, ideologioista ja kritisoida niitä yhdessä.

      Mitään pelkoa ei ole siitä, että minusta tulisi "normaalin" miehen riippakivi tai hoidettava, vaan osaan itse laskuni maksaa ja laskea, että riittääkö rahat haluaamani tavaraan. Enemmän minä taidan olla se, jonka mielestä on välillä ihanaa huolehtia miehestä, mutten ihan mammanpoikaakaan ole vailla.

    • Anonyymi

      Oon saanu pillua ns terveiltä naisilta 😉 peräkammarin pojat runkatkaa himas meikä painaa 😏

    • Anonyymi

      Teoriassa mahdollista, mutta käytännössä voi olla mahdottomuus kehitysvammaisen ja vammattoman välinen parisuhde, kun otetaan huomioon avioliiton mukana tuomat velvoitteet. Ei tarvitse edes avioliitossa olla, vaan ihan ilman avioliittoakin tulee haasteita mukaan: molemmat osapuolet eivät ole älyllisesti samalla viivalla ja taloudellisesta puolesta huolehtiminen jää suurella todennäköisyydellä vammattoman huollettavaksi, eikä kehitysvammainen välttämättä kykene edes itsestään huolehtimaan. Ihan jo lievä kehitysvammakin tuo mukanaan matalan älykkyysosamäärän. Liikuntavammaiset, aistivammaiset, lyhytkasvuiset ja lievästi autistiset ovat sitten taas eri asia, ja joillakin heistä on vammaton/neurologisesti terve/ normaalimittainen kumppani. Joillakin suhde voi mennä ok, vaikka toinen olisi pyörätuolissa tai autistinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      55
      5391
    2. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      48
      2232
    3. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      60
      2216
    4. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      326
      1049
    5. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      57
      1004
    6. Tietääkö kukaan millaisesta perheestä murhaaja on?

      Onko siis rikkaiden lellipentu, joka luulee, että kaikkea saa tehdä, vai köyhien kakara, jolla ei ole mitään vastuuta ku
      Valkeakoski
      26
      870
    7. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      3
      833
    8. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      753
    9. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      751
    10. Ohimenevältä

      Tilalta tämä alkaa jo vaikuttamaan. Arjen pieni piristys olimme toisillemme.
      Ikävä
      27
      736
    Aihe