Kuten jo varmaan luittekin SubTV:n sivuilta, Big Brother antoi asukkaille vinkin siitä, miten silta kannattaisi rakentaa. Koska asukkaiden kommenttien mukaan Mia oli kaikkein vähiten osallistunut sillanrakennusprojektiin, kutsui Big Brother Mian päiväkirjahuoneeseen saamaan lisäohjeita.
Mia sai katsella valmiin sillan kuvia yhden minuutin ajan, minkä jälkeen hän joutui kertomaan "rakennusinsinöörinä" muille, miten silta kuuluisi rakentaa.
Asukkaat yrittivät saada Mian selostuksesta selvää, mutta eivät täysin ymmärtäneet Mian kuvausta siitä, miten lankut kannattaisi loveta ja liittää toisiinsa. Lopulta kuitenkin Kari kokeili laitella lankkuja kuvauksen mukaisesti ja Mia sanoi, että "juuri noin ne pitää olla" - ja Jenni myös oivalsi, mistä on kysymys.
Jani kävi vielä kysymässä päiväkirjahuoneesta lisäohjeita. Lopulta Kari totesi, että koska lankkuja oli jo sahailtu melkoisesti, ei rakentaminen enää onnistu Big Brotherin vinkin mukaisesti vaan entisessä suunnitelmassa on pysyttävä.
Mitä luulette, epäonnistuuko sillanrakennustehtävä? Tällä hetkellä siltaa ei edes kukaan rakentele vaan ovat vetäytyneet ruokalevolle. Tosin nukkua ei saa. Jenni juuri sai huomautuksen Big Brotherilta kun makasi sohvalla silmät kiinni.
Sillan rakentamisessa haasteita
9
1719
Vastaukset
- Big_Brother
Oheisessa SubTV:n sivulla on kuva ja taustatietoa sillasta sellaisena, kuin se on tehtävässä tarkoitus rakentaa:
http://bb.subtv.fi/subnetti/bigbrother2006/uutiset.shtml?473935 - epäonnistuu
jenni painostaa palaamaan omaan suunnitelmaansa!
Eihän mäntyklapeista saa sitte edes tulitikkuja.- __mooses
"jenni painostaa palaamaan omaan suunnitelmaansa!"
juuri näin..kaki olisi tehnyt ohjeitten mukaisen..jenni jyräsi jälleen..
- kaarlohan
on sahannut lankut saunapuiksi!
Varmasti kellekkään ei tule mieleeen alkaa rakentamaan tuollaisella BB:n ajattelemalla tekniikalla ellei ole joskus aikaisemmin rakentanut tai läheltä nähnyt. On tuo sen verran erikoinen, vaikkakin varmasti nerokas ratkaisu.
asukkaiden ratkaisu on kolmiosainen vähän tähän tyyliin http://www.produktori.com/kuvat/niveltikkaat1.jpg
Eli kolme palaa suoria tikkaita liitetään toisiinsa loviliitoksin ja lisäksi sivuille on tulossa poikittaiset vinotuet sivuttain huojumista estämään. Sivutuetkin varmasti aika terpeelliset ovat, mutta enemmän olisin huolissani pitkittäisestä huojumisesta... Että rakennelma läsähtää kasaan pitkittäin kun ensimmäinen pääsee rakennelman päälle ja liitoksiin kohdistuu pitkittäistä voimaa tasolla edettäessä... Jonkinlainen vinotuki tason ja jalan väliin tarvittaisiin jäykistämään rakennetta. Siis niin että tuki, jalka ja taso muodostavat kolmion- koulumaailmasta tuttu
Leonardo oli semmoinen keksintöjen mestari, peilikirjoittaja ja muitten hauskojen juttujen keksijä. Kiinalainen silta on tuttu juttu kaikille, jotka ovat historiaa lukeneet. Se on sitten tietty eri asia, osaako itse omin käsin toteuttaa vaikka olisi joskus kuvankin nähnyt.
BB viittaakin sivuillaan aiheeseen tällä tavalla:
"Tehtävässä on haettu alun perin Leonardo da Vincin kehittämään ideaan perustuvaa siltaa, jota on sittemmin kehitetty edelleen. Sitä kutsutaan myös "kiinalaiseksi sillaksi"."
Toivotaan, että porukan oma tekemä idea kantaa. Kuten sanoit, niin se kolmiotukipuu olisi tarpeellinen, mutta miten sen voi laittaa, kun siinä on ne sementtiharkot välissä? koulumaailmasta tuttu kirjoitti:
Leonardo oli semmoinen keksintöjen mestari, peilikirjoittaja ja muitten hauskojen juttujen keksijä. Kiinalainen silta on tuttu juttu kaikille, jotka ovat historiaa lukeneet. Se on sitten tietty eri asia, osaako itse omin käsin toteuttaa vaikka olisi joskus kuvankin nähnyt.
BB viittaakin sivuillaan aiheeseen tällä tavalla:
"Tehtävässä on haettu alun perin Leonardo da Vincin kehittämään ideaan perustuvaa siltaa, jota on sittemmin kehitetty edelleen. Sitä kutsutaan myös "kiinalaiseksi sillaksi"."
Toivotaan, että porukan oma tekemä idea kantaa. Kuten sanoit, niin se kolmiotukipuu olisi tarpeellinen, mutta miten sen voi laittaa, kun siinä on ne sementtiharkot välissä?Sellainen lyhyt tuki sinne kulmaan.. Esim vajaa metri, ja sen pitää olla molemmissa kulmissa kun ilman nauloja pelkällä loveamisella se kestää vain kulman pienenemistä, ei suurenemista. Jos tavaraa riittää niin kaikkiin neljään kulmaan mielellään.
- Kaarlo myös
Jennin ja Kaarlon takia silta tehdään niin kuin ne haluaa eivätkä ne suostu noudattaan BB;n ohjeita.
Tarkempi kuvaus siitä subin sivuilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706724
- 594542
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s293446- 613037
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161915Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271616- 171610
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401543- 341399
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest471350