Mikä tekee kirjailijasta kirjailijan?
Julkaistujen töiden määrä?
Ansiot?
Kirjailija on kirjojen kirjoittaja, mutta onkos sittenkään?
kerro
5
326
Vastaukset
kriteerinä, 1900-luvun huippukirjailijoita olivat Josef Stalin, Adolf Hitler ja Mao Zedong.
Kai se kuitenkin on kirjoittamisen laatu joka ratkaisee; mitä se sitten kulloinkin tarkoittaneekin.- kirjailijan akka
voi päästä, kun on kirjoittanut kolme julkaistua teosta. Korostan sanaa "voi". Liitossa sitten päätetään, ovatko teokset riittävän korkeatasoisia, jotta voi kutsua itseään kirjailijaksi. Myynnillä ei ole tämän kanssa mitään tekemistä.
- H. Lettu
Tiedän ainakin Heikki Hietamiehen joutuneen odottamaan "kirjailijaksi" pääsyä tosi pitkään, hän kun oli niitä "humppamiehiä" tai joku "vaan viihdyttäjä".
Silti hänen kirjansa hakkaavat laadullisesti esim. ent. vaimonsa Lailan teokset mennen de tullen. Lailallahan ei ollut mitään vaikeuksia tulla tunnustetuksi kirjailijana, se myynti, se myynti näes. - kirjailija...
H. Lettu kirjoitti:
Tiedän ainakin Heikki Hietamiehen joutuneen odottamaan "kirjailijaksi" pääsyä tosi pitkään, hän kun oli niitä "humppamiehiä" tai joku "vaan viihdyttäjä".
Silti hänen kirjansa hakkaavat laadullisesti esim. ent. vaimonsa Lailan teokset mennen de tullen. Lailallahan ei ollut mitään vaikeuksia tulla tunnustetuksi kirjailijana, se myynti, se myynti näes.En ole hakemassa mihinkään yhdistykseen jäseneksi, pohdiskelin tässä vain yhtenä päivänä, että mitenköhän tuo mahtaa, asian laita olla?
Itse olen kirjoittanut intohimoisesti jo siitä asti, kun opin kirjoittamaan.
Lapsena rakastin satuja ja pyysin aina ihmisiä kertomaan minulle sellaisia, sillä oli jännittävä huomata, miten satu kertoi jotakin myös kertojastaan.
Itse olen kirjoittanut satuja siinä sivussa ja nyt sitten on meneillään yksi todella iso projekti, jonka kanssa olen työskennellyt jo vajaat 6 vuotta.
Toivon mukaan työni valmistuu kahdessa vuodessa, vaikka voihan käydä, että tulee "aatospuutos", eli ajatukset yhtäkkiä menevät umpisolmuun ja siinä sitten solmua ratkoessa menee aikaa.
Mutta nyt on meneillään todella hyvä kausi, eli olen tulessa ja kirjoittaessa hurahtaa
useita tunteja ihan tuosta noin vain.
Olen saanut julkaistuksi jo viisi tekelettäni,
mutten silti oikein pidä itseäni vielä kirjailijana. Vaikka eihän kirjailijana olemiseen tarvitse minkään seuran jäsenyyttä.
- ASK
Must kaikki, jotka tykkää kirjottamisest ja kirjottaa vaik vain ns. "pöytälaatikkoon" tai niiku ei koskaan julkaise mitää tekstejää nii on se jo sillon jonkinlainen kirjailia. Ei sitä must voi luokitella niiku sillee et mite mont kirjaa on julkassu tai mitn sellasta. Kaikki jotka kirjottaa on kirjailioita. Mut sit jotku julkasee teksetään mut kaikki ei . Kirjailija on silt.... :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1571972
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu131906- 1191333
- 971322
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta4301183- 62899
- 50856
- 49851
En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita
Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä221731Syntymän ja kuoleman aallot
Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa336698