Verot on maksettava

Sillä sipuli

Täällä olen usein nähnyt järkyttäviä viestejä, joissa ihmisiä kehoitetaan kansalaiskurittomuuteen!! Siis jättämällä koiraveron maksamatta. Toivottavasti ymmärrätte, että jokainen verosentti, minkä joku jättää maksamatta, se otetaan sitten jollain lailla irti meiltä rehellisiltä, kunnon kansalaisilta!!! Sillä valtio ja kunta kyllä katsoo, että saa sisälle tarvitsemansa verovarat. Sitä paitsi koiraverolle saa todellakin vastinetta, meidänkin pikkukaupungissa, koirapuistoja on peräti kasin kappalein. Että silleen. Jotta maksakaa pois vaan, etei minun tarvitse tässä!!

24

1925

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ----

      MIksi sitten useat kunnat ovat lopettamssa koiraveron?
      No sen takia kun ne ei pysty tarjoamaan rahalle vastinetta.

    • kjsöjfa

      Eipä täällä hämeenlinnassa ainakaan vielä ole mitään vastinetta koiraverolle ollut... Nyt ovat ilmeisesti johonkin rupeamassa pikkuhiljaa koirapuistoa rakentamaan...

    • Pakkaus

      En maksa, koska meidän kunnassa ei ole koiraveroa.

      • se menee

        vaan virkamiesten taskuun.


      • Sillä sipuli

        No, jos ei ole veroa, niin sitten ei tietenkään tarvitse maksaa. Mutta nämä, jotka jättävät maksamatta, vaikka pitäisi, ne pitäisi saada kuriin. Kaikkien edun mukaista on, että ihmiset täyttävät yhteiskunnan heille asettamat velvoitteet. Muutenhan meillä on kohta täysi anarkia, jos ihmiset luulevat voivansa tehdä miten lystäävät. Verot ennenkaikkea on tärkeä kaikkien maksaa, sillä kuten sanottu, muutenhan ne jäävät meidän muiden maksettavaksi, ja sehän ei ole millään lailla oikeudenmukaista. Ennen vanhaan oli koirilla veromerkki, mistä oli helppo poliisin tarkistaa, josko vero on maksettu, ja jos ei, niin sitten kunnon sakot.


      • sinä, kansalaispoliisi
        Sillä sipuli kirjoitti:

        No, jos ei ole veroa, niin sitten ei tietenkään tarvitse maksaa. Mutta nämä, jotka jättävät maksamatta, vaikka pitäisi, ne pitäisi saada kuriin. Kaikkien edun mukaista on, että ihmiset täyttävät yhteiskunnan heille asettamat velvoitteet. Muutenhan meillä on kohta täysi anarkia, jos ihmiset luulevat voivansa tehdä miten lystäävät. Verot ennenkaikkea on tärkeä kaikkien maksaa, sillä kuten sanottu, muutenhan ne jäävät meidän muiden maksettavaksi, ja sehän ei ole millään lailla oikeudenmukaista. Ennen vanhaan oli koirilla veromerkki, mistä oli helppo poliisin tarkistaa, josko vero on maksettu, ja jos ei, niin sitten kunnon sakot.

        sinä maksat niitä veroja sittenkin, vaikka jokainen koiran omistajakin niin tekisi. Ajatuksesi ei ole kovinkaan looginen..siis jos kaikki maksaisivat niin muiden ei tarvitsisi maksaa???? HÄH?!

        Minä en maksa koiraveroa, se on yksi typerimmistä veroistamme. En maksa myöskään televisiolupaa. Olen eronnut kirkostakin, jottei minua rahastettaisi niin kin älyttömällä verolla kuin kirkollisvero.

        Maksa sinä sitten minunkin puolestani noita veroja ja kustanna minulle koirapuisto, maanantai-illan leffa ja kirkkohäät.


      • tavalla tai toisella
        sinä, kansalaispoliisi kirjoitti:

        sinä maksat niitä veroja sittenkin, vaikka jokainen koiran omistajakin niin tekisi. Ajatuksesi ei ole kovinkaan looginen..siis jos kaikki maksaisivat niin muiden ei tarvitsisi maksaa???? HÄH?!

        Minä en maksa koiraveroa, se on yksi typerimmistä veroistamme. En maksa myöskään televisiolupaa. Olen eronnut kirkostakin, jottei minua rahastettaisi niin kin älyttömällä verolla kuin kirkollisvero.

        Maksa sinä sitten minunkin puolestani noita veroja ja kustanna minulle koirapuisto, maanantai-illan leffa ja kirkkohäät.

        Maanantai-illan leffa tulee kaupalliselta kanavalta. Kun näet leffan mainoskatkolla mainoksen ja rikot säästöpossusi tai kinuat sossusta lisää rahaa ja menet ostamaan mainostetun tuotteen, osallistut omalta osaltasi leffasi esityskustannuksiin.

        Todennäköisestä työttömyyskorvauksistasi maksat veroa, jolla rahoitetaan pikkuriikkinen osa käyttämäsi koirapuiston ylläpitokustannuksista.


      • turhaan jos
        Sillä sipuli kirjoitti:

        No, jos ei ole veroa, niin sitten ei tietenkään tarvitse maksaa. Mutta nämä, jotka jättävät maksamatta, vaikka pitäisi, ne pitäisi saada kuriin. Kaikkien edun mukaista on, että ihmiset täyttävät yhteiskunnan heille asettamat velvoitteet. Muutenhan meillä on kohta täysi anarkia, jos ihmiset luulevat voivansa tehdä miten lystäävät. Verot ennenkaikkea on tärkeä kaikkien maksaa, sillä kuten sanottu, muutenhan ne jäävät meidän muiden maksettavaksi, ja sehän ei ole millään lailla oikeudenmukaista. Ennen vanhaan oli koirilla veromerkki, mistä oli helppo poliisin tarkistaa, josko vero on maksettu, ja jos ei, niin sitten kunnon sakot.

        rahalle ei saa vastinetta eikä sitä kukaan tarkista.
        Ei mua huvita maksaa virkamiesten saunailtoja
        huvin vuoksi. Jos olisi jotain näyttöä siitä että mihin rahat oikeasti menee niin voin maksaa mutta en muuten.


      • Sillä sipuli
        sinä, kansalaispoliisi kirjoitti:

        sinä maksat niitä veroja sittenkin, vaikka jokainen koiran omistajakin niin tekisi. Ajatuksesi ei ole kovinkaan looginen..siis jos kaikki maksaisivat niin muiden ei tarvitsisi maksaa???? HÄH?!

        Minä en maksa koiraveroa, se on yksi typerimmistä veroistamme. En maksa myöskään televisiolupaa. Olen eronnut kirkostakin, jottei minua rahastettaisi niin kin älyttömällä verolla kuin kirkollisvero.

        Maksa sinä sitten minunkin puolestani noita veroja ja kustanna minulle koirapuisto, maanantai-illan leffa ja kirkkohäät.

        "siis jos kaikki maksaisivat niin muiden ei tarvitsisi maksaa????" Missä olen noin sanonut??
        Ei tietenkään noin, vaan jos kaikki maksaa, niin tulisi hieman vähemmän per nenä. Sanotaan, että kunta laskee tarvitsevansa vaikka 1000€ vuodessa koiraveroa, ja vain puolet koiranomistajista maksaa, niin silloin nämä rehelliset joutuvat yhdessä maksamaan sen koko 1000€. Kaikki jos maksaisi, niin vero per nenähän puolittuisi, vai kuinka?


      • pahvi
        Sillä sipuli kirjoitti:

        No, jos ei ole veroa, niin sitten ei tietenkään tarvitse maksaa. Mutta nämä, jotka jättävät maksamatta, vaikka pitäisi, ne pitäisi saada kuriin. Kaikkien edun mukaista on, että ihmiset täyttävät yhteiskunnan heille asettamat velvoitteet. Muutenhan meillä on kohta täysi anarkia, jos ihmiset luulevat voivansa tehdä miten lystäävät. Verot ennenkaikkea on tärkeä kaikkien maksaa, sillä kuten sanottu, muutenhan ne jäävät meidän muiden maksettavaksi, ja sehän ei ole millään lailla oikeudenmukaista. Ennen vanhaan oli koirilla veromerkki, mistä oli helppo poliisin tarkistaa, josko vero on maksettu, ja jos ei, niin sitten kunnon sakot.

        miten sä luulet et ne pitää lukua siitä miten monta koiraa mahtaa olla siellä missä sä esim asut.. tuskin kuitenkaa kukaan kyttää et tolla on nyt tollanen koira, täytyypä tarkistaa onko se maksanu koiraveron.. joo katsos ku oikeesti kaikki koirat ei välttämättä ole etes rekisteröity niin miten sä sit tiiät silt' sit' koiraveroa vaatia ja miten sen koiran verot jää muka muille rehellisille ihmisille maksettavaks.. kysyn vaan..


    • !!!!!!!!!!

      Itse en maksa koiraveroa, joka on mielestäni niin turha kun olla ja voi. Maksa vain rauhassa munkin puolesta.

    • veroa, olen ryökäle

      Koiraveroa en ole maksanut, enkä maksa.
      En koskaan vie koiraani koirapuistoihin,
      sillä koirani on hyvin arka ja pelokas koira.
      (johtuen siitä, että sen ex-omistaja rääkkäsi sitä)
      Minun kanssani koira on oma itsensä, kun on oppinut luottamaan minuun, mutta vieraita se todella pelkää vielä.
      Maksaisinko veroa siksi, että toiset koirat saisivat tiloja, joissa temmeltää?
      Minun oma koirani ei hyötyisi siitä mitenkään, joten en maksa.

      • Sillä sipuli

        Outoa logiikkaa, todellakin. Etkös kuitenkin maksa muut verosi??? Että muut saavat sairaaloissa sairastaa?? Vai sen takia, että voi itsekin sairastua? Entä, jos koirasi myöhemmin haluaa puistoon leikkimään? Sanotko silloin sille, että ei ikävä kyllä voida mennä, kun isäntä ei ole maksanut verojaan? Koira parka, sanon minä, ei pääse leikkimään kansalaiskurittomuutesi tähden!!!


      • joku
        Sillä sipuli kirjoitti:

        Outoa logiikkaa, todellakin. Etkös kuitenkin maksa muut verosi??? Että muut saavat sairaaloissa sairastaa?? Vai sen takia, että voi itsekin sairastua? Entä, jos koirasi myöhemmin haluaa puistoon leikkimään? Sanotko silloin sille, että ei ikävä kyllä voida mennä, kun isäntä ei ole maksanut verojaan? Koira parka, sanon minä, ei pääse leikkimään kansalaiskurittomuutesi tähden!!!

        viranomainen kun täälä meuhkaat koiraverosta. Huolehdi vain omista veroistasi, ihan turha tänne on tulla valvomaan miten muut toimivat. Ärsyttää tuollaiset ihmiset jotka kyttäävät ja neuvovat muita ihmisiä, luulisi että omat asiat riittäisivät.


      • noin ajattelet
        joku kirjoitti:

        viranomainen kun täälä meuhkaat koiraverosta. Huolehdi vain omista veroistasi, ihan turha tänne on tulla valvomaan miten muut toimivat. Ärsyttää tuollaiset ihmiset jotka kyttäävät ja neuvovat muita ihmisiä, luulisi että omat asiat riittäisivät.

        niin kai itse ajat mahdollisimman suurella autolla joka kuluttaa paljon jotta valtio saa verovaroja
        polttoaineesta? kai poltat tupakkaa paljon ja alkoholia juot myös?


      • myös olet hyvässä
        noin ajattelet kirjoitti:

        niin kai itse ajat mahdollisimman suurella autolla joka kuluttaa paljon jotta valtio saa verovaroja
        polttoaineesta? kai poltat tupakkaa paljon ja alkoholia juot myös?

        työpaikassa jotta tulot on suuret?
        Niistä veroista se valtio vasta rikastuukin.


      • Sillä sipuli
        joku kirjoitti:

        viranomainen kun täälä meuhkaat koiraverosta. Huolehdi vain omista veroistasi, ihan turha tänne on tulla valvomaan miten muut toimivat. Ärsyttää tuollaiset ihmiset jotka kyttäävät ja neuvovat muita ihmisiä, luulisi että omat asiat riittäisivät.

        Ei kai se mitään kyttäämistä ole, jos haluaa, että ihmiset tasapuolisesti osallistuvat yhteiskunnan kulujen kattamiseen? Miksi muutamien pitäisi saada olla meidän rehellisten siivellä?


      • !!!!!!!!!
        Sillä sipuli kirjoitti:

        Ei kai se mitään kyttäämistä ole, jos haluaa, että ihmiset tasapuolisesti osallistuvat yhteiskunnan kulujen kattamiseen? Miksi muutamien pitäisi saada olla meidän rehellisten siivellä?

        Perusta nyt joku järjestö tai vastaavaa jos tuollainen asia nyt noin paljon riepoo. Maailmassa on paljon epäkohtia ja joku hemmetin koiravero on pieni juttu. Varmaan menetät yöunesikin sentakia että joku jättää koiraveron maksamatta. Onhan se nyt kauheeta että kunnalta jää muutama euro saammatta joidenkin siipeilijöiden takia, ei ihme että kuntien talous on retuperällä.


      • ¤¤¤¤¤¤¤
        !!!!!!!!! kirjoitti:

        Perusta nyt joku järjestö tai vastaavaa jos tuollainen asia nyt noin paljon riepoo. Maailmassa on paljon epäkohtia ja joku hemmetin koiravero on pieni juttu. Varmaan menetät yöunesikin sentakia että joku jättää koiraveron maksamatta. Onhan se nyt kauheeta että kunnalta jää muutama euro saammatta joidenkin siipeilijöiden takia, ei ihme että kuntien talous on retuperällä.

        Koiraharrastus ei ole siipeilya. Koirienpito päinvastoin tuo rahaa ja työpaikkoja monille tuhansille tässäkin valtiossa.
        esim. koirien terveydenhuolto pitää itse kustantaa, vakuutukset, tarvikkeet, ruoka, näyttelymatkat ja maksut sinne... lista on loputon. Eikä koiraharrastajille tarvitse rakentaa miljoonahalleja kuten niin moni muu laji tuntuu tarvitsevan.
        Hyvänä ohjeena sanon laittakaa koira kirjoille johonkin verottomaan kuntaan.


      • aran koiran kaveri
        Sillä sipuli kirjoitti:

        Outoa logiikkaa, todellakin. Etkös kuitenkin maksa muut verosi??? Että muut saavat sairaaloissa sairastaa?? Vai sen takia, että voi itsekin sairastua? Entä, jos koirasi myöhemmin haluaa puistoon leikkimään? Sanotko silloin sille, että ei ikävä kyllä voida mennä, kun isäntä ei ole maksanut verojaan? Koira parka, sanon minä, ei pääse leikkimään kansalaiskurittomuutesi tähden!!!

        Eihän maksamattomat verot estä minua viemästä koiraani puistoihin! Vai onko koirapuistoissa nykyään portilla vahti joka kysyy, että onkos verot maksettu?

        Olisihan se kiva, jos joskus koirani rohkaistuisi ja tahtoisi omaehtoisesti tutustua toisiin koiriin, mutta vielä toistaiseksi ollaan pärjätty ilmankin puistoja.
        En itsekkään oikein tykkää niistä pienistä, karun näköisistä aitauksista, joissa koirat temmeltävät ja omistajat katsovat vierestä.
        Lenkkeilen koirani kanssa melkein päivittäin metsissä ja siitä me molemmat tykkäämme, kun siellä saa olla rauhassa.
        Mielenkiintoinen, rauhallinen metsä on aina monin verroin parempi, kuin pieni ja ahdas puisto.


      • Säädetään kissa-vero tai la...
        Sillä sipuli kirjoitti:

        Outoa logiikkaa, todellakin. Etkös kuitenkin maksa muut verosi??? Että muut saavat sairaaloissa sairastaa?? Vai sen takia, että voi itsekin sairastua? Entä, jos koirasi myöhemmin haluaa puistoon leikkimään? Sanotko silloin sille, että ei ikävä kyllä voida mennä, kun isäntä ei ole maksanut verojaan? Koira parka, sanon minä, ei pääse leikkimään kansalaiskurittomuutesi tähden!!!

        Naurettavaa että kuvittelet että nuo rahat menevät suoraan yhteen rupuseen koirapuistoon.

        Onhan meillä kaupungeissa kymmeniä leikkipuistoja lapsille!? Kuka ne maksaa? Säädetään lapsi-vero tai kissa-vero! Kissatkin paskovat ulos ja tuhoavat muiden istutuksia kun kulkevat ulkona vapaana! Ne ovat pahempia tuhoamaan paikkoja kuin koirat. Jos tuota periaatetta soveltaa niin ei minun pitäisi maksaa lapsien leikkipaikoista kun ei minulla ole vielä lapsia.

        Kyllä kaupunki voi tarjota palveluita kuntalaisille ilman että suoraan käyttäjät maksavat niistä. Mielestäni koiravero on aivan naurettava ja sen perimiseen se raha menee että joka vuosi lähettelevät maksulappuja ja käyttävät aikaa ja rahaa kun perivät niitä maksuja. Siiihen se raha menee.

        itse kerään koirani kakat enkä käytä koirapuistoja. Ainakin meidän iso koira ihmettelee mitä tällaisessa postimerkin kokoisessa aitauksessa pitäisi tehdä. Meidän kunnassa ei myöskään ole mitään koirankakkapussiautomaatteja tai mitään muitakaan "palveluja" joten aivan turhasta pistän vuosittain 50 euroa kunnan byrokratiakoneiston yllä pitoon.


      • pahvi
        Sillä sipuli kirjoitti:

        Outoa logiikkaa, todellakin. Etkös kuitenkin maksa muut verosi??? Että muut saavat sairaaloissa sairastaa?? Vai sen takia, että voi itsekin sairastua? Entä, jos koirasi myöhemmin haluaa puistoon leikkimään? Sanotko silloin sille, että ei ikävä kyllä voida mennä, kun isäntä ei ole maksanut verojaan? Koira parka, sanon minä, ei pääse leikkimään kansalaiskurittomuutesi tähden!!!

        missä vaiheessa sun koira on sulle sanonu et kuules isäntä, nyt mä haluun koirapuistoon leikkimään...hahahahahahaaaaaaaa....


      • pahvi
        Sillä sipuli kirjoitti:

        Outoa logiikkaa, todellakin. Etkös kuitenkin maksa muut verosi??? Että muut saavat sairaaloissa sairastaa?? Vai sen takia, että voi itsekin sairastua? Entä, jos koirasi myöhemmin haluaa puistoon leikkimään? Sanotko silloin sille, että ei ikävä kyllä voida mennä, kun isäntä ei ole maksanut verojaan? Koira parka, sanon minä, ei pääse leikkimään kansalaiskurittomuutesi tähden!!!

        missä vaiheessa sun koira on sulle sanonu et kuules isäntä, nyt mä haluun koirapuistoon leikkimään...hahahahahahaaaaaaaa....ja voihan siellä puistossa käydä kun sä kunniallisesti maksat ne verot et sellanen on saatu..


    • fuck

      vedä sinä sipuliperse käteen ja maksele veroja!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      274
      2870
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1860
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1532
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1300
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1198
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      256
      1133
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1042
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      983
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      79
      920
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      142
      794
    Aihe