Miten inkeriläiset ovat tänne Suomeen sopeutuneet?
Kokemuksia ja tarinoita. Onko yksinäinen olo täällä Suomessa?
miten sopeutuneet inkeriläiset
5
784
Vastaukset
Olen syntynut Venäjällä,asunut siellä yli 28-vuotta,18 vuotta ihan Keski-Venäjällä,jossa ei ollut hajuakan suomalaisista ja suomalaisuudesta.
Koulusta alkaen tunsin itseä erilaiseksi,ihmittelin ,onko minussa joku vika,miksi mä en tunne itseä tämän yhteiskunnan osana.
Tuleessaan Suomeen ymmärsin ,ettei minussa mikä vikaa,mä oon tavallinen,ihan tavallinen SUOMALAINEN.Oli ilo ja riemu,oman identitettin löytämisestä.
On ,kyllä paljon juttuja,jotka mä en otta vastaan Suomessa,mutta onkos pakko?- vepsu
Kyllä olisi ihan kiva tuntea inkeriläisiä lähemmin.
Mulla etuna myös venäjän kielen taito.
Itse 42 v. mies ja sinkku. vepsu kirjoitti:
Kyllä olisi ihan kiva tuntea inkeriläisiä lähemmin.
Mulla etuna myös venäjän kielen taito.
Itse 42 v. mies ja sinkku.Tule käymään Inkerissä.Toksovan ev.-lut seurakunnan pn. 78137057133.Siellä osavat vielä suomea.Kysy Toivo Arikaista,hän on diakoni ja mun kaveri.
- valtsu00
olen jo 15 vuotta suomessa, ja on ollut iloisia ja surullisia hetkiä, samaa kuin kaikilla maailman ihmisillä ...
- Jaska Inkku
Inkeriläisyys merkitsee mulle sitä että tiedän missä mun juuret on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?4756246Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.2522287Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3861969- 1241159
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl51074- 291067
- 77902
Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h60884Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel79818- 39764