Miten inkeriläiset ovat tänne Suomeen sopeutuneet?
Kokemuksia ja tarinoita. Onko yksinäinen olo täällä Suomessa?
miten sopeutuneet inkeriläiset
5
750
Vastaukset
Olen syntynut Venäjällä,asunut siellä yli 28-vuotta,18 vuotta ihan Keski-Venäjällä,jossa ei ollut hajuakan suomalaisista ja suomalaisuudesta.
Koulusta alkaen tunsin itseä erilaiseksi,ihmittelin ,onko minussa joku vika,miksi mä en tunne itseä tämän yhteiskunnan osana.
Tuleessaan Suomeen ymmärsin ,ettei minussa mikä vikaa,mä oon tavallinen,ihan tavallinen SUOMALAINEN.Oli ilo ja riemu,oman identitettin löytämisestä.
On ,kyllä paljon juttuja,jotka mä en otta vastaan Suomessa,mutta onkos pakko?- vepsu
Kyllä olisi ihan kiva tuntea inkeriläisiä lähemmin.
Mulla etuna myös venäjän kielen taito.
Itse 42 v. mies ja sinkku. vepsu kirjoitti:
Kyllä olisi ihan kiva tuntea inkeriläisiä lähemmin.
Mulla etuna myös venäjän kielen taito.
Itse 42 v. mies ja sinkku.Tule käymään Inkerissä.Toksovan ev.-lut seurakunnan pn. 78137057133.Siellä osavat vielä suomea.Kysy Toivo Arikaista,hän on diakoni ja mun kaveri.
- valtsu00
olen jo 15 vuotta suomessa, ja on ollut iloisia ja surullisia hetkiä, samaa kuin kaikilla maailman ihmisillä ...
- Jaska Inkku
Inkeriläisyys merkitsee mulle sitä että tiedän missä mun juuret on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä602007Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661688Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701408Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411367Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2321313Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3391179- 1281155
- 801135
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3171085IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3421082