hei

keskopoika

ajattelin kysellä kuinka nopeasti keskosena syntyneet ovat oppineet syömään "pilttiä"? olen nimittäin 2kk syöttänyt n.kerran päivässä pilttiä ja olen kokeillut eri vaihtoehtoja mut kehitystä ei mahda tapahtua... meneekö keskos vauvoilla yleensä kauemman aikaa enneku oppivat syömään kiinteää? poika on nyt 6kk syntyi rv 35 5. olisi kiva saada vastauksia ja jotain vinkkejä...

8

1040

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meillä on syöty nyt jotain kolme viikkoa kiinteitä ja ihan hyvin menee. Jonkin verran työntää vielä kielellä ulos, mutta useimmiten ruoka menee hyvin, mitä nyt pärryytellään kielellä, että sitä kans lentää vaatteillekin :) Ikää on nyt pojalla 4,5 kk. Liha näyttää menevän parhaiten, hedelmät sun muut ehkä vähän huonommin. Kaks kertaa päivässä annan kiinteitä.

      Kaikkihan on yksilöllistä, kyllä se teilläkin vauva sen jossain vaiheessa oppii!

      Nii, meinas unohtua, meillä poika syntyi rv 31 5.

      • asiaan kuulu mutta... =)

        Sinulla lapsi tullut noin aikasin.. Kysyisin että miten synnytys lähti käyntiin ja miten se meni?? Minkä kokoinen lapsi oli ja kauan olitte sairaalassa?? Mulla viikkoja 31 5 ja limatulppa irtosi eilen.. Mietityttää vaan että entäs JOS se nyt tulee jo...


      • asiaan kuulu mutta... =) kirjoitti:

        Sinulla lapsi tullut noin aikasin.. Kysyisin että miten synnytys lähti käyntiin ja miten se meni?? Minkä kokoinen lapsi oli ja kauan olitte sairaalassa?? Mulla viikkoja 31 5 ja limatulppa irtosi eilen.. Mietityttää vaan että entäs JOS se nyt tulee jo...

        Yöllä kävin vessassa ja silloin rupesi vettä tiputtelemaan. Aamulla lähdettiin sairaalaan ja sieltä toiseen ambulanssilla. 12 tunnin kuluttua vedenmenon alkamisesta alkoivat supistukset, eikä saanu niitä hillittyä edes lääkkeillä. Siitä taas 13 tunnin kuluttua syntyi virkeä poika keisarinleikkauksella (perätilan takia).

        Synnytys meni hyvin, ilman komplikaatioita, sydänäänet pysyivät kokoajan vahvoina. Poika vietiin heti keskoskaappiin ja joutui pitämään nasaalia puol päivää, sen jälkeen jaksoi hyvin itse hengittää. Myöhemmin annettiin muutamia kertoja lisähappea kun ei jaksanut kunnolla ruoan päätteeksi tarpeeksi vahvasti hengittää.

        Syntymäpaino oli 1630 g ja pituus 42,5. Pipo oli 27 cm. Mä olin naistenklinikalla tiistaista perjantaihin ja vauva siirtyi seuraavana maanantaina lastenklinikalta meiän kotikuntasairaalaan jossa poika olikin sitten noin 5 viikkoa.

        En oo ihan varma, mutta mulla tais tulla vähän normaalia enemmän limaa edellisenä iltana, mutta sehän tosiaan voi tulla paljon aikaisemmin.


      • kiitämme vastauksesta...
        jensba kirjoitti:

        Yöllä kävin vessassa ja silloin rupesi vettä tiputtelemaan. Aamulla lähdettiin sairaalaan ja sieltä toiseen ambulanssilla. 12 tunnin kuluttua vedenmenon alkamisesta alkoivat supistukset, eikä saanu niitä hillittyä edes lääkkeillä. Siitä taas 13 tunnin kuluttua syntyi virkeä poika keisarinleikkauksella (perätilan takia).

        Synnytys meni hyvin, ilman komplikaatioita, sydänäänet pysyivät kokoajan vahvoina. Poika vietiin heti keskoskaappiin ja joutui pitämään nasaalia puol päivää, sen jälkeen jaksoi hyvin itse hengittää. Myöhemmin annettiin muutamia kertoja lisähappea kun ei jaksanut kunnolla ruoan päätteeksi tarpeeksi vahvasti hengittää.

        Syntymäpaino oli 1630 g ja pituus 42,5. Pipo oli 27 cm. Mä olin naistenklinikalla tiistaista perjantaihin ja vauva siirtyi seuraavana maanantaina lastenklinikalta meiän kotikuntasairaalaan jossa poika olikin sitten noin 5 viikkoa.

        En oo ihan varma, mutta mulla tais tulla vähän normaalia enemmän limaa edellisenä iltana, mutta sehän tosiaan voi tulla paljon aikaisemmin.

        Eli kiitämme vastauksesta... Olen yrittänyt joka paikasta kysellä mutta kellään ei ole tuntunut olevan tietoa... Mutta kiitos sinulle ja onneksi teillä kaikki hyvin.. Toivotaan nyt ettei vielä tulisi mutta katsotaan nyt... Ei ainakaan vesiä ole tullut tai supistellut, ainakaan vielä...
        Oikein hyvää jatkoa teille...


    • lai-ne

      moi!

      en usko että sillä huonolla kiinteiden syömisellä on yhteyttä keskosuuteen varsinkaan kun sun lapsi kuten omanikin ei ole pikkukeskonen vaan jo ihan hyvillä viikoilla syntynyt. kyse on varmaan jostain muusta esim. siitä että vauva tietää itse parhaiten että maito on riittävä ravinto vielä hänelle. onko lapsesi minkä kokoinen? imetätkö?

      omani sai pelkkää rintamaitoa 7kk ikään asti. yritin kyllä kun oli puolivuotias alkaa antamaan makuannoksia soseita mutta ei ottanut millään. sitten seitsenkuisena alkoi syömään kiinteitä.

      • keskopoika

        no mulla tulee maitoa vielä ihan hyvin ja tuntuu riittävän että voihan se syy tosiaan olla siinäkin että se ei tarvii vielä kiinteää kun maitokin riittää... kiitokset vastanneille:)


    • mirtzu

      no meillä poika syntyi rv 35 2 ja oli tosi pieni kun painoi vaan 1890g ja oli 43cm.. vellit meillä aloitettiin 2kk ja soseet(hedelmä) 3kk ja hyvin meni kaikki aina syötiin mikä tarjottiin että se on vaan varmasti lapsi kohtaista mutta juu erittäin hyvää syksyä teille..=)

      • 6kk...

        tyttö ja syntyi 35 2.Soseet menneet hyvin alusta asti,aloitettiin 4,5kk:n ikäisenä hedelmät ja 5kk:n ikäisenä lihasos.Kyllä meidän tuttavan poika on saman ikäinen ja syö huonommin soseita.Varmaankin aika yksilöllistä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5510
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3527
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1652
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      205
      1624
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      77
      1087
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1078
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      808
    Aihe