Mikä asumismuoto?

nainen 40 ja risat

Vaikea päättää,ostanko oman,-asoasunnon,tms.,menenkö vuokralle,vai mitä ihmettä?Vakituinen työ,ei perillisiä,eikä enää tule.Voin kyllä maksaa ns.kuollutta lehmääkin.Ja pistää sukan varteen eläkeikää odottamaan,jos nyt niin kauaa jaksaa täällä porskuttaa.Ehkä vuokra-asuminen kuitenkin viisainta,eipä ole niin sidoksissa kuin jos omistaisin.Kokemusta on vuokralla asumisesta kuten myös omistusasunnosta.Omaa pihaa kaipaan ympäri vuoden.

11

1201

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • m45

      tekin että kun ei ole kelle jättää mitään asuisin vuokralla ja nautisin sit elämästä niinkuin sinun ikäinen voi viellä nauttia ja pitkään,mitä maksaa omasta asunnosta ja sit joku huuhaa firma saa ne mitkä olet kovalla työllä saannut aikaan :=)

      • nainen 40 ja risat

        ..sille vaihtoehdolle olen kyllä kallistumassa.Kokemuksesta voin sanoa,että asukasviihtyvyys on parempaa omistusasunnoissa,jotenkin olevat vastuullisempaa ja huolehtivaisempaa väkeä.Toki löytyy hyviäkin vuokrataloyhtiöitä,kunhan vaan täältä kotopuolestani sellaisen löytäisin.Yksityiselle voisin myös mennä vuokralle.Kassellaan nyt.Siitä nauttimisesta...se kuulostaa vieraalta tässä elämäntilanteessa....


      • m45
        nainen 40 ja risat kirjoitti:

        ..sille vaihtoehdolle olen kyllä kallistumassa.Kokemuksesta voin sanoa,että asukasviihtyvyys on parempaa omistusasunnoissa,jotenkin olevat vastuullisempaa ja huolehtivaisempaa väkeä.Toki löytyy hyviäkin vuokrataloyhtiöitä,kunhan vaan täältä kotopuolestani sellaisen löytäisin.Yksityiselle voisin myös mennä vuokralle.Kassellaan nyt.Siitä nauttimisesta...se kuulostaa vieraalta tässä elämäntilanteessa....

        voihan se olla et löytää hyvänkin asunnon missä on mukavaa porukkaa ja saa olla rauhassa,itse asun vuokra asunnossa ja olen erittäin tyytyväinen tähän aika halpa vuokra hyvä paikka mukavaa väkeä asuu täällä.Niin tarkoitin vaan että voisit nauttia sillai että ei tarvitse sressaa aina asioista jos on mahdollista lomailla niin kyllä ihmiselle tekee hyvää työnsä vastapainoksi nauttia siitä vapaaajasta jota meillä jokaisella on jonkun verran:=)


      • vuokrallevaan

        Vuokra-asuminen http://bit.ly/2EYn5NW on helppoa, elämäntilanteen ja työn mukaan joustavaa asumista. Vuokra-asuminen on kohtuuhintaista, eikä sido ihmisen elämää taloudellisesti raskaisiin ratkaisuihin, kuten omistusasuminen sitoo. Vuokra-asujalle jää rahaa muuhunkin elämään.


      • Anonyymi

        Nyt on hiukan epävarmat talousnäkymät maailmalla ja Suomessa, ei ehkä kannata tällä hetkellä kahlita itseään vuosikymmenien asuntolainaan. Hyviä ja kohtuuhintaisia vuokra-asuntoja löytyy https://tinyurl.com/y5bjk9zv runsaasti, jokaiseen elämäntilanteeseen ja tarpeeseen.


    • Pico

      Asumisoikeus ja osaomistus ovat minun mielestäni vain tilapäisratkaisuja, eikä ole mittän järkeä asua niissä pitkään.

      Vuokra-asunnot tarkoittavat yleensä alempaa asumistasoa, niiden mukavuuksiin kun ei pahemmin satsata.

      Pitkän päälle omistusasunto tulee halvimmaksi. Omistusasunto on myös varma asunto, ei ole pelkoa että omistaja myy asunnon ja vuokrasuhde katkeaa. Ikääkin sinulla on vasta 40v, joten ehdit keveästi maksaa asuntosi ennen eläkepäiviä. Moni myykin asuntonsa siinä vaiheessa kun jää eläkkeell, koska tarpeet muuttuvat ja halutaan sellainen asunto jossa pärjää vanhuksena.

      • ajattelija

        Mielestäni omistusasunto on ainoa järkevä vaihtoehto, riippuen tietysti vuokratasosta.
        Vallankin taajamissa (kasvukeskuksissa) vuokrataso on niin korkea että sillä maksaa omaakin asuntoa.
        Samalla kerää pesämunaa, jonka myydessään voi hyödyntää ja muuttaa vaikka Espanjan lämpöön.
        Vielä olemassa olevaa verohuojennusta ei sovi myöskään unohtaa.
        Elikkä ostahan oma koti, niin on oma lupa.


    • nainen 40 ja risat

      Nyt sen päätin:vuokralle muutan,ei kuitenkaan kaupungin vuokrataloja vaan osaketalo-lähiö,jos niin voisi kutsua.Eikä sitä tiedä onko elämää jäljellä päivä vai 10 vuotta.Vanhuuden varalle laitan sukan varteen,ehkä sinne kertyy sen verran,että niillä nuoret siskon lapset tädin hoitoa järjestelevät.Lastani varten olin aina omistusasunnon kannalla,mutta kun asiat ei aina mene,kuten toivoisi ja odottaisi.Yksin jäin....

      • nainen 47

        ...jos satsaat vuokra-asuntoon.Kuten edellä lukijoista moni tekisi ja ostaisi oman,niin minäkin ehdotan.Mene ja tee pankissa suoraveloitus maksusopimus osakkeen oston yhteydessä,sen jälkeen vaan huolehdit,että rahaa on tilillä,eipä sen kummempaa.Periaatteessa sun ei tartte muistaakaan jotta asut omassa,siinä se sivussa elämän valuessa eteenpäin tulee maksettua pois.Ja mikä parasta,se kaikki raha on tallessa sun jalkojesi alla,jossa tallustelet.Voit halutessa aina pistää rahoiksi ja tuhlata pois!Minä ja mieheni aloitimme tyhjästä noin kolkytkolme vuotta sitten,kun lähdimme maailmalle lapsuuskodeistamme,mutta tänään omistamme uudehkon pitkälle toista miljoonaa "mummon rahaa" velattoman olevan ok-talon,emme koskaan edes harkinnut vuokralle menoa.On kannattanut.


    • IHANNAAAAA

      JEHOVAT ON KARMEITA NAAPUREITA,, VARASTIVAT KOTIMME,,
      isänöitsjät,,kiihoittivat ko.toimintaan ..
      is. panosika-HOMO juuso väkeväinen (REALIA,lahti)

      • Jehova on kristittyjen Jumalan erisnimi, eli tuskin niitä monikossa voi naapurissa asua. Jehovan todistajat on uskonlahko, jota ei missään nimessä sotkea Jumalaan!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1258
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      94
      904
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      23
      847
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      286
      746
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      727
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      638
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      571
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      129
      550
    Aihe