USA autolla VINKKEJÄ!

Lasse

Olis tarkoitus ajaa autolla Usa läpi.

Onko vinkkejä hinnasta, reitistä asumisesta, auton vuokrauksesta?

Tarkoitus olisi olla 3-4 viikkoa reissussa.

8

2910

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuya

      Hieman vaikea antaa neuvoja kun ei yhtään tiedä, mistä ja mihin olet ajatellut ajaa..Mutta tässä kuitenkin jotain:) Kaikilla autovuokraamoilla on omat nettisivunsa (mm. www.alamo.com, www.hertz.com, www.dollar.com) joissa pystyy laskemaan paljonko autonvuokraus kaikenkaikkiaan tulee maksamaan. Kalleinta auton vuokraaminen on Californiassa ja New Yorkissa. Minä kiersin Californiaa syksyllä 2001 ja silloin Alamon kautta vuokrattu midsize-luokan auto pakollisine vakuutuksineen maksoi kolmelta viikolta noin 1000 dollaria. Vuokrasin auton netin kautta San Franciscosta ja palautin sen samaan paikkaan. Jos auton haluaa jättää eri paikkaan kuin mistä se on vuokrattu, hinta on yleensä huomattavasti korkeampi..
      Bensa maksoi lokakuussa 2001 Californiassa noin 1.75 dollaria gallonalta, joten se ei Suomen mittapuun mukaan ole mitenkään kallista. Bensanhinnassakin on suuria eroja eri osavaltioiden välillä.

      Mitä majoitukseen tulee, niin etukäteen kannattaa varata ainoastaan ensimmäisen yön majoitus. Pitkän lentomatkan jälkeen väsyneenä ei ole kivaa etsiä yöpymispaikkaa. Netin kautta saa varattua huoneen tosi helposti.
      Edullisimpia motelliketjuja ovat ainakin Motel 6, Super 8, EconoLodge ja Travelodge. Kannattaa käydä katsomassa ketjujen kotisivuja. Hintaluokka on noin 40 dollaria/yö ja valtateiden varrelta olevilta levädysalueilta ja kaupunkien turisti-infoista saa ilmaislehtiä jotka ovat täynnä motellien alennuskuponkeja. Niiden avulla huoneen voi saada alle 30 dollarilla. Kupongeista löytyvät myös ajo-ohjeet.
      Motellit sijaitsevat yleensä isojen teiden lähettyvillä tai niiden varrella ja löytyvät todella helposti. Lisäksi ne ovat aika lähellä toisiaan. Kun löytää yhden motellin on vähän matkan päässä muutama lisää. Ja motellien kyltit näkyvät kauas.

      Reissun suunnittelussa ja myöhemmin tien päällä on hyödyksi Rand McNallyn Road Atlas josta löytyy koko Amerikka. Sitä voi ostaa ainakin Akateemisesta Kirjakaupasta.

      • Autonvuokrauksen osalta soittele suoraan yhtiöiden suomalaisille edustajille esim Hertz 0800112233.Saatyleensä sen halvemmalla täältä. Yhdensuuntaiseen matkaan joutuu maksamaan lisämaksun joka on siinä 600rahaa (USD tai €). Maksoin 2001 full size carista samalta ajalta saman summan, mutta autoni oli Hertziltä. Hinnat saman yhtiön sisällä vaihtelee eli hinta riippuu siitä mistä otat auton.
        Rand MCNallysta kokemukseni ei ole häävit. Minulla on se. Minulla on myös Streets and Trips (Microsoft) joka on huomattavasti parempi ja selviytyy monimukaisemmastakin matkasta, mutta sitä ei ole Euroopassa ollenkaan myynnissä vaan tuotin sen Amerikasta ja se maksoi 40rahaa. Sen voi ladata kokonaisena kovalevylle eli minulla on se myös kannettavassa (925Mb), jonka tarvitsee mukaan digikuva arkistoksi. Kuvat kannattaa niin laadukkaina kuin kamera pystyy. laatua voi laskea vaan ei nostaa myöhemmin.

        Motellien osalta ihan samaa mieltä


      • matkailija
        [email protected] kirjoitti:

        Autonvuokrauksen osalta soittele suoraan yhtiöiden suomalaisille edustajille esim Hertz 0800112233.Saatyleensä sen halvemmalla täältä. Yhdensuuntaiseen matkaan joutuu maksamaan lisämaksun joka on siinä 600rahaa (USD tai €). Maksoin 2001 full size carista samalta ajalta saman summan, mutta autoni oli Hertziltä. Hinnat saman yhtiön sisällä vaihtelee eli hinta riippuu siitä mistä otat auton.
        Rand MCNallysta kokemukseni ei ole häävit. Minulla on se. Minulla on myös Streets and Trips (Microsoft) joka on huomattavasti parempi ja selviytyy monimukaisemmastakin matkasta, mutta sitä ei ole Euroopassa ollenkaan myynnissä vaan tuotin sen Amerikasta ja se maksoi 40rahaa. Sen voi ladata kokonaisena kovalevylle eli minulla on se myös kannettavassa (925Mb), jonka tarvitsee mukaan digikuva arkistoksi. Kuvat kannattaa niin laadukkaina kuin kamera pystyy. laatua voi laskea vaan ei nostaa myöhemmin.

        Motellien osalta ihan samaa mieltä

        Itse olen vuokrannut useammankin kerran auton matkatoimisto Arean kautta. Olen joka kerta päätynyt Alamoon ensimmäisen kerran hyvien kokemusten vuoksi. Riippuu tosiaan minne päin jenkkejä olet menossa, että mitä vuokraaminen maksaa tai paljonko bensasta joudut pulittamaan. Tuo kalifornian hintataso on extreme korkea verrattuna moneen muuhun paikkaan.


    • route

      hae kirjastosta kirja
      --löytyy luokka 443--

      Amerikan tiellä route66
      tekijä:Henriksson Markku
      mukava matkakertomus kun jätkä vuokrasi auton ja ajoi route66 päästä päähän

    • ss

      Ollaan menossa kuukauden päästä Floridaan. Avisilta matkatoimiston kautta auton vuokra (mid-size)3 viikoksi n. 700 $ sis. vakuutukset ja ilman kilometrirajoitusta. Otetaan auto Miamista ja palautetaan Orlandoon. Ei olla tehty majoitusvarauksia, vaan luotetaan, että peti löytyy tarvittaessa.

      • peipponen

        Joo, olemme pariinkin kertaan käyneet USA:ssa autolla kiertämässä ja olemme valinneet Avis:n.
        Oli halvin. Ei kilometrirajoituksia, ja auton sai viedä toiseen osavaltioon!! (Yksi tärkeä asia, mikä kannattaa tarkistaa vuokraajalta.)

        Kutos motelli rules!
        Perheenä kun matkustimme, se oli paras vaihtoehto. Alle 16 vuotiaat ilmaiseks. Ensimmäisestä aikuisesta maksetaan täysi maksu ja toisesta jokunen raha lisää.
        http://www.motel6.com/


      • peipponen
        peipponen kirjoitti:

        Joo, olemme pariinkin kertaan käyneet USA:ssa autolla kiertämässä ja olemme valinneet Avis:n.
        Oli halvin. Ei kilometrirajoituksia, ja auton sai viedä toiseen osavaltioon!! (Yksi tärkeä asia, mikä kannattaa tarkistaa vuokraajalta.)

        Kutos motelli rules!
        Perheenä kun matkustimme, se oli paras vaihtoehto. Alle 16 vuotiaat ilmaiseks. Ensimmäisestä aikuisesta maksetaan täysi maksu ja toisesta jokunen raha lisää.
        http://www.motel6.com/

        Eli Kutos Motellin lasten ikäraja onkin 18 v. Eli seittemäntoista tai alle, ja saa yöpyä ilmaiseksi aikuisen seurassa.


      • kokeillut

        Koittakaapa yhtiötä nimeltä DriveAway. Et maksa vuokrasta mitään, maksat ainoastaan auton bensat jotka käytät. Ehtona on se, että kuljetat auton tiettyyn osoitteeseen (esin. New yorkista Texasiin) ja saat tietyn määrän ajoaikaa, mutta me esim saimme aina niin paljon ajoaikaa että näkemään ehti kaiken mitä halusi - ja enemmänkin olisi ehtinyt. Deposittia piti maksaa 300e mutta sen saa takas auton palautuksen yhteydessä.

        Yrityksen ideanahan on se, että ihminen esim Texasissa ostaa auton NY:sta mutta ei itse jaksa/halua lähteä sitä hakemaan, jolloin antaa sen DriveAwayn käsiin. DriveAway etsii sitten ihmisen, joka sen haluaa perille ajaa.
        Autoja löytyi ainakin kesällä 2002 suht paljon joten valinnanvaraa oli, sai päättää mihin suuntaan halusi auton. Ajoimme 16 osavaltion halki, yhteensä 3 autolla. Matka alkoi ja loppui NY:iin.

        Suosittelen!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1385
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1096
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      83
      945
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      837
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      76
      783
    6. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      718
    7. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      716
    8. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      62
      713
    9. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      713
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      682
    Aihe