karvanlähtö eri belgeillä

kimmoke

nyt toivoisin nimenomaan niitä vastaamaan joilla on kokemusta asioista eikä vain arvaile.

eli miten paljon mielestänne lähtee karvaa sisätiloissa pääasiallisesti asuvalta malinoisilta verrattuna pitkäkarvaisiin muunnoksiin ja sitten vielä saksanpaimenkoiraan? ja onko urosten ja narttujen välillä eroa?

tiedän, että koirista lähtee aina karvaa, mutta kiinnostaa vain tietää että kuinka paljon, kun itse suunnittelen koiran hankintaa muutaman vuoden päästä, ja tämä on yksi seikka joka kuitenkin sitten vaikuttaa. vaihtoehtoina itselläni on juurikin malinoisi (näyttely) ja pitkäkarvaiset (näyttely), sekä jossain mielen sopukoissa pyörii yhä saksanpaimenkoira (näyttely). harrastaisin kyllä näiden kanssa, mutta en todellakaan suojelua, joten koiran muunnoksella ei tule olemaan niin suurta merkitystä. vai onko teidän mielestänne malinoisien ja pitkäkarvaisten luonteen ja käyttäytymisen/koulutusmahdollisuuksien välillä suurtakin eroa?

kiitos jo etukäteen. toivoisin vastauksia ensisijaisesti karvanlähdöstä, mutta myös muista kysymyksistä, joita esitin. tiedän että päätöstä ei voi tehdä karvanlähdön perusteella, enkä sellaista ole menossa tekemäänkään, joten sitä ei tarvitse mainita...

3

2771

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Donsku

Kiinnostaa muakin sikäli, kun olen uusi malikan omistaja ja koirastani lähtee ihan mielettömästi karvaa. Olen ajtellut, että onkohan kaikki kohallaan/kuuluuko sitä lähteä jatkuvasti (?)
      Edesmenneestä sakemannista ainakin lähti jatkuvasti karvaa.

• thoub

meidän malikalta (vajaa 6kk) ei lähde näkyvästi ollenkaan karvaa. tietenki sitä lähtee, mutta ei sitä matoilla/vaatteilla näy. tosin uskon että tuo on hyvin koirakohtaista. (poju on näyttis/käyttis) tuttavani grotskulta ei myöskään irtoa karvaa, mutta on paljon arempi kuin meidän poju. sekin varmasti ihan koirasta, kasvatuksesta ja elinympäristöstä riippuvaista.

• SS123

Kyllähän koirista aina jonkun verran lähtee karvaa, mutta se riippuu niin monesta eri asiasta. Itselläni on toinen tervueren menossa ja molemmista lähti/ lähtee karvaa melkein koko ajan, joskus enemmän ja joskus vähemmän. Karvanvaihtoajat huomaa kyllä selvästi.

Vaikka toinen tervu oli käyttölinjainen (mikä monesti tarkoittaa sitä, että on lyhyempi karva kuin näyttelylinjaisella, ei kuitenkaan aina), silläkin lähti karvaa ihan kiitettävästi. Se söi laadukasta kuivaruokaa ja raakaa lihaa. Turkin ja ihon kunto riippuukin suurelta osin ruokinnasta, eli siihen kannattaa tutustua tarkasti. Pääsääntö tietysti on, että ruoka on laadukasta ja riippuen omista resursseista syöttääkö kuivaruokaa vai raakaa lihaa vai sekä että. Nykyinen tervuni syö pääasiassa kuivaruokaa, koska sille ei jostain syystä kelpaa raaka liha. Varmasti mielipiteitä on yhtä monta kuin koiranomistajaakin. :) Mutta tässä omat kokemukseni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      59
      1105
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      42
      861
    3. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      51
      641
    4. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      315
      627
    5. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      114
      604
    6. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      598
    7. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      595
    8. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      93
      590
    9. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56