karvanlähtö eri belgeillä

kimmoke

nyt toivoisin nimenomaan niitä vastaamaan joilla on kokemusta asioista eikä vain arvaile.

eli miten paljon mielestänne lähtee karvaa sisätiloissa pääasiallisesti asuvalta malinoisilta verrattuna pitkäkarvaisiin muunnoksiin ja sitten vielä saksanpaimenkoiraan? ja onko urosten ja narttujen välillä eroa?

tiedän, että koirista lähtee aina karvaa, mutta kiinnostaa vain tietää että kuinka paljon, kun itse suunnittelen koiran hankintaa muutaman vuoden päästä, ja tämä on yksi seikka joka kuitenkin sitten vaikuttaa. vaihtoehtoina itselläni on juurikin malinoisi (näyttely) ja pitkäkarvaiset (näyttely), sekä jossain mielen sopukoissa pyörii yhä saksanpaimenkoira (näyttely). harrastaisin kyllä näiden kanssa, mutta en todellakaan suojelua, joten koiran muunnoksella ei tule olemaan niin suurta merkitystä. vai onko teidän mielestänne malinoisien ja pitkäkarvaisten luonteen ja käyttäytymisen/koulutusmahdollisuuksien välillä suurtakin eroa?

kiitos jo etukäteen. toivoisin vastauksia ensisijaisesti karvanlähdöstä, mutta myös muista kysymyksistä, joita esitin. tiedän että päätöstä ei voi tehdä karvanlähdön perusteella, enkä sellaista ole menossa tekemäänkään, joten sitä ei tarvitse mainita...

3

2460

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Donsku

Kiinnostaa muakin sikäli, kun olen uusi malikan omistaja ja koirastani lähtee ihan mielettömästi karvaa. Olen ajtellut, että onkohan kaikki kohallaan/kuuluuko sitä lähteä jatkuvasti (?)
      Edesmenneestä sakemannista ainakin lähti jatkuvasti karvaa.

• thoub

meidän malikalta (vajaa 6kk) ei lähde näkyvästi ollenkaan karvaa. tietenki sitä lähtee, mutta ei sitä matoilla/vaatteilla näy. tosin uskon että tuo on hyvin koirakohtaista. (poju on näyttis/käyttis) tuttavani grotskulta ei myöskään irtoa karvaa, mutta on paljon arempi kuin meidän poju. sekin varmasti ihan koirasta, kasvatuksesta ja elinympäristöstä riippuvaista.

• SS123

Kyllähän koirista aina jonkun verran lähtee karvaa, mutta se riippuu niin monesta eri asiasta. Itselläni on toinen tervueren menossa ja molemmista lähti/ lähtee karvaa melkein koko ajan, joskus enemmän ja joskus vähemmän. Karvanvaihtoajat huomaa kyllä selvästi.

Vaikka toinen tervu oli käyttölinjainen (mikä monesti tarkoittaa sitä, että on lyhyempi karva kuin näyttelylinjaisella, ei kuitenkaan aina), silläkin lähti karvaa ihan kiitettävästi. Se söi laadukasta kuivaruokaa ja raakaa lihaa. Turkin ja ihon kunto riippuukin suurelta osin ruokinnasta, eli siihen kannattaa tutustua tarkasti. Pääsääntö tietysti on, että ruoka on laadukasta ja riippuen omista resursseista syöttääkö kuivaruokaa vai raakaa lihaa vai sekä että. Nykyinen tervuni syö pääasiassa kuivaruokaa, koska sille ei jostain syystä kelpaa raaka liha. Varmasti mielipiteitä on yhtä monta kuin koiranomistajaakin. :) Mutta tässä omat kokemukseni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      61
      7820
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      133
      4504
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      32
      3757
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      3118
    5. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      23
      2662
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      28
      2586
    7. Vielä me saadaan toisemme

Uskotko kulta siihen?
      Ikävä
      50
      2296
    8. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      2170
    9. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      392
      2123
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      2059
    Aihe