Heippa!!
Olin munatorvien aukiolotutkimuksessa (ja auki oli..=)), hoidoksi määrättiin nyt Metforeemiä 1500mg 3kk ajan.Jos mitään raskaudenmerkkejä ei kuulu 3kk päästä aloitetaan Clomifen-hoito.Onko täällä mahdollisesti palstalaisia joilla tämä auttanut raskaaksi tulemiseen?! ;)
Pco + Metforeemi
11
2136
Vastaukset
- yritystä3.5v.
...Siis kysymyksellä tarkoiotan Metforeemi-hoitoa!! :)
- jonossa
Minulle määrättiin metformiinia sama annos vuosi sitten (minulla on myös siis PCO). Se säännöllisti kuukautisiani muutaman kuukauden kuluessa. Keväällä söin kolme kuuria clomifenia sen kanssa samaan aikaan, eikä tuottanut tulosta. Teimme kaiken tasan ajoitusten ja sääntöjen mukaan, yritystä oli joka kuussa h-hetkellä kolmena päivänä putkeen. Minulla kasvoi munasolut ajallaan, kävin ultrassa joka kuukausi kierron päivänä 5. Ultran perusteella nähtiin, että munasolu kasvaa oikeaa vauhtia ja sain sitä varten irrotuspiikin ovulaation aikaansaamiseksi.
Sitten tutkittiin myös mies, ja hänestäkin löytyi vikaa. Eoli siinä lienee syy, miksi meillä ei toiminut minulle annettu hoito. Käsittääkseni tuollainen yhdistelmähoito on melkoisen tehokas, jos vaan noudatatte muita "taiteen sääntöjä".
Onnea teille yritykseen! - Onnellisesti raskaana
Hei! Minulla on PCO-munasarjat ja sitä myötä hyvin epäsäännöllinen kuukautiskierto. Sain Metforem 500mg x 2 hoidon ja tulin raskaaksi heti ensimmäisestä Metforemin aloitusta seuranneesta kierrosta. Joten suosittelen lämpimästi ;) !
Ei muuten kannata säikähtää niitä Metforemin mahdollisia sivuvaikutuksia. Minulla oli alkuun vähän etovaa oloa ja ruokahaluttomuutta, ei saattanut syödä paljoa. Nämä oireet menivät kuitenkin parissa viikossa ohi.- yritystä3.3v.
Todella hienoa kuulla!! Antaa pienen toivon pilkahduksen!! :)
Saako kysyä kuinka pitkällä olet? Kuinka kauan yrititte lasta?
Toivotan sydämeni pohjasta onnea teille iloisen tapahtuman johdosta!! ;) - yritystä3.5v.
yritystä3.3v. kirjoitti:
Toivotan sydämeni pohjasta onnea teille iloisen tapahtuman johdosta!! ;)Tuli vahingssa väärä nimimerkki!!!! =)
- Onnellisesti raskaana
yritystä3.3v. kirjoitti:
Toivotan sydämeni pohjasta onnea teille iloisen tapahtuman johdosta!! ;)Yritimme n 8-9 kk ennen kuin plussasin. Hain Metforemit yksityiseltä gyneltä varsin varhain, koska epäsäännöllinen kuukautiskierto (29-100vrk) oli niin turhauttavaa, että yrittäminen ilman niitä oli ihan sattuman kauppaa. Nyt olen raskausviikolla 15 0, vaavin olemme jo ultralla nähneet kertaalleen, siellä se sätki vilkkaasti ja sydän löi!
- Ihmettelevä
Hei!
Onko klinikalla kerrottu metformiinin vaikutusmekanismia? Ihmettelen, koska kyseessä on diabeteslääke, joka vähentää glukoosin tuotantoa maksassa ja lisää kudosten (erityisesti lihasten) insuliiniherkkyyttä.- olla
kuitenkin haima, jossa tuo insuliinin tuotanto tapahtuu...=)
- olet
olla kirjoitti:
kuitenkin haima, jossa tuo insuliinin tuotanto tapahtuu...=)
Kyllähän se haima on joka insuliini tuottaa. Metformiini on lääke, joka vähentää maksassa tapahtuvaa prosessia, jolla tuotetaan rasvaa takaisin glukoosin muotoon. Lisäksi kyseinen lääkeaine lisää lihaksien insuliiniherkkyyttä. Se tarkoittaa sitä, että elimistössä oleva insuliini tulee tehokkaammin käyttöön ja alentaa verensokeria. Tästä syystä en oikein voi ymmärtää, miten kyseinen lääkeaine vaikuttaa kuukautiskiertoon ja sitä kautta lapsettomuuteen.
- Lumis
olet kirjoitti:
Kyllähän se haima on joka insuliini tuottaa. Metformiini on lääke, joka vähentää maksassa tapahtuvaa prosessia, jolla tuotetaan rasvaa takaisin glukoosin muotoon. Lisäksi kyseinen lääkeaine lisää lihaksien insuliiniherkkyyttä. Se tarkoittaa sitä, että elimistössä oleva insuliini tulee tehokkaammin käyttöön ja alentaa verensokeria. Tästä syystä en oikein voi ymmärtää, miten kyseinen lääkeaine vaikuttaa kuukautiskiertoon ja sitä kautta lapsettomuuteen.
Hei,
metformiinin vaikutuksesta:"pcossa insuliiniherkkyys on heikentynyt eli insuliini ei toimi elimistössä toivotulla tavalla ja haima erittää sitä normaalia enemmän.Insuliini lisää testosteronin tuotantoa, joka taas aiheuttaa PCOS:lle tyypilliset oireet. Insuliiniherkkyyden paraneminen metformiinilla on vähentänyt insuliini-ja miessukupuolihormonien pitoisuuksia veressä ja siten parantanut kuukautiskiertoa ja hedelmällisyyttä. Toisaalta kaikki eivät hyödy. Voi vähentää myös alkuraskauden keskenmenoriskiä."
Olen myös kuullut, että voi auttaa ylipainoisia pcosta kärsiviä laihtumaan.
Mitä oireita teille on tullut metformiinista?
Onko ollut apua?
Minulla menossa viikko 3 annoksella 3 kertaa 750mg. Noloimpia oireita ripuli edelleen, vaikka syön ruoan kanssa ja annosta nostettiin vähitellen.. :-( Mutta mitä sitä ei tekisi. - yritystä3.5v.
Lumis kirjoitti:
Hei,
metformiinin vaikutuksesta:"pcossa insuliiniherkkyys on heikentynyt eli insuliini ei toimi elimistössä toivotulla tavalla ja haima erittää sitä normaalia enemmän.Insuliini lisää testosteronin tuotantoa, joka taas aiheuttaa PCOS:lle tyypilliset oireet. Insuliiniherkkyyden paraneminen metformiinilla on vähentänyt insuliini-ja miessukupuolihormonien pitoisuuksia veressä ja siten parantanut kuukautiskiertoa ja hedelmällisyyttä. Toisaalta kaikki eivät hyödy. Voi vähentää myös alkuraskauden keskenmenoriskiä."
Olen myös kuullut, että voi auttaa ylipainoisia pcosta kärsiviä laihtumaan.
Mitä oireita teille on tullut metformiinista?
Onko ollut apua?
Minulla menossa viikko 3 annoksella 3 kertaa 750mg. Noloimpia oireita ripuli edelleen, vaikka syön ruoan kanssa ja annosta nostettiin vähitellen.. :-( Mutta mitä sitä ei tekisi.Heippa!!
Minulle annettiin sellainen vinkki, että syö metformiinia tyhjään vatsaan niin mahdollisesti voi säästyä ripulista....Jotkut ovat saaneet tästä apua, mutta sitten taas kaikki me olemme erilaisia yksilöitä!! ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi422998Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj872906SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis1602812Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis2012105- 1121978
Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä151963Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi501579Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!
Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li371564Raiskaukset loppumaan?
Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön3701421- 871061