Pitkästä aikaa laitoin linukkaa koneeseen ja huomasinkin, että tälläkertaa toimiikin jotenkuten. Nyt siis on linukalla mahdolisuus päästä oikeisiin töihin jos pari asiaa selviää. Kuinka saan sen kirjautumaan toimialueelle vai saanko? Levyt saan toki mapattua, mutta että se olisi täysivertainen AD:n jäsen.
Kuinka saan luettua postit? Käytössä exchange 2003. Web connectorilla toki, mutta en halua tietyistä syistä connectoria asentaa.
Exchane 2003/Active Directory
5
235
Vastaukset
siihen AD hommaan jotain pohjustusta ==>
http://www.google.fi/search?q=ubuntu login to active directory&start=0&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-a&rls=org.mozilla:fi-FI:official
Ja se Exchange, mikset halua connectoria käyttää...?
Koska tiedät ettei toimi muuten ja pääset näin trollaamaan?
;-)- se alkup.
Ihan oikeaa ratkaisua etsin siihen, kun en voi useamman sadan koneen yrityksessä tuota web connectoria päälle laittaa. Sekun tuppaa vaikuttamaan moneenkin asiaan.
- miksuh.
Näin jokinaika sitten jossain ihan debianille ja ubuntulle tehdyn ActiveDirectory ohjeen.. En vaan nyt just millään muista missä se oli. Katon jos löytäsin sen. Jonkun Linux-sivun RSS-feedissä sen näin.. Mulla on vaan 26 Linux-sivun RSS:t Firefoxin Live bookmarkkeina, eli etsimiseen voi mennä vähä aikaa :D
- alkup.
miksuh. kirjoitti:
Näin jokinaika sitten jossain ihan debianille ja ubuntulle tehdyn ActiveDirectory ohjeen.. En vaan nyt just millään muista missä se oli. Katon jos löytäsin sen. Jonkun Linux-sivun RSS-feedissä sen näin.. Mulla on vaan 26 Linux-sivun RSS:t Firefoxin Live bookmarkkeina, eli etsimiseen voi mennä vähä aikaa :D
Löysin itsekkin tälläsen.
https://help.ubuntu.com/community/ActiveDirectoryWinbindHowto
Tavailen just sitä, kun tuo linukka puoli on jääny iteltä hieman taka-alalle... menee yritys/erehdys menetelmällä. Onneks on tuo labra tossa käytössä ,ettei tartte suoraan tuotantoon mennä säveltämään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231195
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89884- 87757
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede19716- 93697
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276675- 107614
- 32573
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet113502