Eräs tuttuni sanoi että joku sen tuttu omistaa minidopermannin???
onko sellaista rotua muka??ajattelin ensin että luuli pinseriä,mutta sanoi että tuntee jonkun ketä sellaisen omistaa ja on nähnyt paljon niitä.Onko totta että mini dobermanneja on,kuvahaulla katsoin niin yksi tuli,näytti kyllä kovasti dobberilta,kertokaas tietäjät.
kuulin yhden jutun..
9
1622
Vastaukset
- firefoxi
Että tuo olisi pieni dobermannin pentu.
- ettäse
Tuo koira dobermann olisi pentu. Luulen että tuollaista koirarotua ei ole. Dobermann pentu luultavasti on. :)
Dobermann on hieno rotu, en usko että joku alkaa tuollaista rotua teettää. Dobermannin kasvattajana tiedän- - kyseessä
olla englannin kääpiöterrieri?
- löytyi
Tälläinen löytyi haulla "miniature dobermann"
About the miniature doberman pincher
"(please note, "miniature pincher" is correctly spelled "miniature pinscher")
The miniature doberman pinscher is a compact little dog that acts big for its size! The mini doberman pinscher actually is not a doberman at all! The The mini pinscher and the doberman pinscher are unrelated breeds of dogs. The miniature doberman pinscher is a short coated terrier categorized as a toy dog by AKC grouping. miniature doberman pinschers made a great indoor pet, and should not regarded as an outdoor pet because of their size, short coat, and preference for being around people. The miniature doberman pinscher can make a great family pet but should be socialized around children as a puppy to ensure safety. "
Tässä tarkoitetaan siis kääpiöpinseriä. - englannin kääpiöterrieri
Samaa mietin minäkin. Uudessa KOIRAT-lehdess artikkeli. Täytyy olla se.
- eikös
englannin kääpiöterrieri kirjoitti:
Samaa mietin minäkin. Uudessa KOIRAT-lehdess artikkeli. Täytyy olla se.
englanninkääpiöterrieri ole alkuperäiseltä nimeltään "miniature manchester terrier" eli kääpiömanchesterinterrieri? Se siis polveutuu pääasiassa manssista, ei pinseristä tai dobberista. Ja manssi taas ei polveudu dobberista, vaan dobberi mahdollisesti manssista koska manssi on vanhempi ja sen epäillään ehkä olevan yksi niistä roduista, joita Louis Friedrich Dobermann käytti rodun luomiseen.
Sen sijaan dobermanni, pinseri ja kääpiöpinseri ovat sukua toisilleen. Sekä dobberissa että kääpiöpinserissä todennäköisesti paljon pinserin verta. Dobermannin alkuperäinen nimi olikin Dobermann Pinscher tai Thüringer Pinscher, joskus dobermanniterrieriksikin kutsuttiin (sen käsityksen mukaan, että pinserit olisivat terriereitä, mutta FCI:hän lukee ne eri ryhmään kuin terrierit). Lisäksi suursnautseri, snautseri ja kääpiösnautseri ovat alunperin sukua dobbereille ja pinsereille.
- --------------------
varmaan oli,samanlainen väritys mutta huomattavasti pienenpi.
- Kaurakeksi
On olemassa. Dobermann Pincher. Kaverini meinaa hommata sellaisen.En itsekkään tiennyt rodusta juuri mitään,mutta kamuni ilmoitti että meinaa ottaa sellaisen niin olen rotua viisaampi. :D
- :-)
Pinscheri on Dobermannia pienempi, mutta kääpiöpinscheriä suurempi, mäyräkoiran kokoinen mutta pitemmät jalat.......meillä oli sellainen ihana, saatanan puutiaiset myrkyttivät sen ja jouduttiin lopettamaan 8 vanhana :´-(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617820- 1334504
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323757- 213118
- 232662
- 282586
- 502296
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322059