Millaiset on kokemukset Zafirasta autona, teillä jolla sellainen on.
Eniten minua miellyttää autossa:
Konstailematon muotoilu, mutta silti sporttinen, jopa luxxukseen viittaavat yksityiskohdat mm takavalot, kromilistat yms.
aivan uskomattoman hyvät ajo ominaisuudet ja kyyti kuin edustusautossa.
siisti ja hienostunut sisusta.
vaihdekepin sijainti.
hienot väri vaihtoehdot.
Auto on luonnossa lähes sykähdyttävän näköinen, kuvissa ei näytä niinkään erikoiselta.
Mutta mutta onko tuosta sittenkään sellaiseksi ajokiksi mitä se antaa itsestää ensikokemusten perusteella ymmärtää?
Aikeissa ostaa Zafira B 1.8 140hv
40
6164
Vastaukset
- tyytyväinen on
Yli 10000 takana. Hyvin tyytyväinen toistaiseksi. Enjoyssä ole huonot penkit, joten otettiin cosmo. Muuten olis pitänyt laittaa 500e urheilupenkkeihin.
Tuulilasi 9/06 mukaan Astran ajo-ominaisuudet on paremmat. Mutta on tämä OK korkeaksi tila-autoksi, ja mukava matkustaa kun ei lattialla polvet pystyssä tarvi istua kuten Astrassa.
Yhtenäinen keskipenkki hieman hankala takaperin olevan lastenistuimen kanssa ja takapenkeille kulku hankalaa. Jotain kolinoita ja satunnaista kytkinongelmaa havaitu, mutta silti ei kaduta ostos.- ajella
Mittarissa nyt 8500km. Kopuutteri kertoo 8,1 litran kulutuksen. Perheessä 6 henk (lähes aikuisia, kesäajan boxi katolla, arkiajo kaupungissa ja viikonloppuisin peräkärrissä paljon tavaraa mökille ja takaisin. Lomareissulla meni 7,1 boxin kanssa.
Vakaa ajettava ja tilaa on moneen tarpeeseen. Takaistuimet nousee ylös vaikka ei keskipenkin istuinosaa nostaisikaan, toisin kuin testeissä on väitetty.
Kun turvaistuin on apukuskin takana voi etupenkin kaataa alas, jolloin keskirivi tulee riittävästi eteen ja kulku perälle helpottuu. Taakse menijät (kuskin takaa) laskee siis apukuski vauvan ovella operoiden.
Voin suositella autoa niin matkustukseen, kuin kuljetukseenkin. - lapatossut
ajella kirjoitti:
Mittarissa nyt 8500km. Kopuutteri kertoo 8,1 litran kulutuksen. Perheessä 6 henk (lähes aikuisia, kesäajan boxi katolla, arkiajo kaupungissa ja viikonloppuisin peräkärrissä paljon tavaraa mökille ja takaisin. Lomareissulla meni 7,1 boxin kanssa.
Vakaa ajettava ja tilaa on moneen tarpeeseen. Takaistuimet nousee ylös vaikka ei keskipenkin istuinosaa nostaisikaan, toisin kuin testeissä on väitetty.
Kun turvaistuin on apukuskin takana voi etupenkin kaataa alas, jolloin keskirivi tulee riittävästi eteen ja kulku perälle helpottuu. Taakse menijät (kuskin takaa) laskee siis apukuski vauvan ovella operoiden.
Voin suositella autoa niin matkustukseen, kuin kuljetukseenkin.että auto on osoittautunut hyväksi valinnaksi. Minulla on kieltämättä hieman ennakkoluuloja Opelia kohtaan joka johtuu ehkä eniten siitä mitä muut (yleensä sellaiset joilla ei Opelia ole ollut)ovat opeleista kertoneet.
Mutta koe ajon perusteella kyllä jäi niin hyvä maku jotta. Ja tuo 1.8 140hv kone riittää varmaan viemään tuota autoa mainiosti, vai miten on pitemmänpäälle riittääkö teho ja käykö kone äänekkääksi 100:sen vauhdissa, ainakaan en pannut merkille että kone olisi huutanut, päinvastoin se tuntui todella hiljaiselta.
Mutta miten on. Niin ja mitens oli kun jos oikein muistan, ovissa oli vain yksinkertaiset tiivisteet, päästääkö suhinoita myöhemmin.
Onko tellä vakionopeuden säädintä autoissanne, toimiiko ja onko kannattava varuste, samoin kuin roiskeläpät eteen ja taakse ja millä vakio renkailla (siis kesä) auto tuli, ilmeisesti ainakin turanzat on ilkeän äänekkäät kun continentalit olis hiljaisemmat. - juuso
lapatossut kirjoitti:
että auto on osoittautunut hyväksi valinnaksi. Minulla on kieltämättä hieman ennakkoluuloja Opelia kohtaan joka johtuu ehkä eniten siitä mitä muut (yleensä sellaiset joilla ei Opelia ole ollut)ovat opeleista kertoneet.
Mutta koe ajon perusteella kyllä jäi niin hyvä maku jotta. Ja tuo 1.8 140hv kone riittää varmaan viemään tuota autoa mainiosti, vai miten on pitemmänpäälle riittääkö teho ja käykö kone äänekkääksi 100:sen vauhdissa, ainakaan en pannut merkille että kone olisi huutanut, päinvastoin se tuntui todella hiljaiselta.
Mutta miten on. Niin ja mitens oli kun jos oikein muistan, ovissa oli vain yksinkertaiset tiivisteet, päästääkö suhinoita myöhemmin.
Onko tellä vakionopeuden säädintä autoissanne, toimiiko ja onko kannattava varuste, samoin kuin roiskeläpät eteen ja taakse ja millä vakio renkailla (siis kesä) auto tuli, ilmeisesti ainakin turanzat on ilkeän äänekkäät kun continentalit olis hiljaisemmat.itse ostin 3vko:a sitten ainakaan ei vielä mitään valittamista ajettavuus mainio, miinuksena turanzan
renkaat aikamoinen meteli "vanhalla" tiellä uudella
pinnalla hiljainen. - lapatossut
juuso kirjoitti:
itse ostin 3vko:a sitten ainakaan ei vielä mitään valittamista ajettavuus mainio, miinuksena turanzan
renkaat aikamoinen meteli "vanhalla" tiellä uudella
pinnalla hiljainen.Vakio renkaat vaihtelevat, joskus on Bridgestonet ja joskus continentalit jotka on ainakin hiljaisemmat.
Opeleiden laatu on ilmeisesti parantunut huomattavasti edellismalleihin verrattuna, ainakaan valituksia ei liiemmälti ole kuulunut, tietysti joitain yksittäistapauksia joita on joka merkillä.
Myös ruosteen esto näyttäis olevan hyvällä mallilla, ihan kärkipään suojaus joten tulevaisuus näyttäis siltäkin osin kunnossa.
Tuntuis että uusi Zafira on onnistunut kokonaisuus joka suhteessa. - ajella
lapatossut kirjoitti:
Vakio renkaat vaihtelevat, joskus on Bridgestonet ja joskus continentalit jotka on ainakin hiljaisemmat.
Opeleiden laatu on ilmeisesti parantunut huomattavasti edellismalleihin verrattuna, ainakaan valituksia ei liiemmälti ole kuulunut, tietysti joitain yksittäistapauksia joita on joka merkillä.
Myös ruosteen esto näyttäis olevan hyvällä mallilla, ihan kärkipään suojaus joten tulevaisuus näyttäis siltäkin osin kunnossa.
Tuntuis että uusi Zafira on onnistunut kokonaisuus joka suhteessa.Unohdin mainita koneen, eli mulla on 1.8 Enjoy. Siinä tuli Turanzat, eli hiljaisempiakin renkaita testien mukaan olisi. Auto on ajossa suhinoiden puolesta hiljaisempi kuin edellinen malli. Samoin Alpen:n boxia ei enää kuule,vanhassa se piti aikamoista mekkalaa.
Vakionopeussäädin on ihan ehdoton. Matka joutuu leppoisasti, kun ei tarvitse kyttäillä ylinopeuksia. Ajo-ominaisuudet ja hiljaisuus nostaa helposti yli sakkorajan. Elektronin ilmastointi toimii itsestään, eli ei tarvitse ruuvailla säätimiä. Nyt aamuisin on tullut käytettyä huurteenpoistonappia. Samoin ilmastoinnin kompuran sammutin talveksi pois.
Lapsille ostin Opel tarvikkeena 12V pistorasian takapenkin ilmansuuttimien vieressä olevaan sokkolaippaan. Jossakin varustepaketissa se olisi muuten mukana, mutta saa sen irrallaankin muutamalla eurolla. Puhelimen ja mp3 soittimen laturit hoituu sitä kautta. - lapatossut
ajella kirjoitti:
Unohdin mainita koneen, eli mulla on 1.8 Enjoy. Siinä tuli Turanzat, eli hiljaisempiakin renkaita testien mukaan olisi. Auto on ajossa suhinoiden puolesta hiljaisempi kuin edellinen malli. Samoin Alpen:n boxia ei enää kuule,vanhassa se piti aikamoista mekkalaa.
Vakionopeussäädin on ihan ehdoton. Matka joutuu leppoisasti, kun ei tarvitse kyttäillä ylinopeuksia. Ajo-ominaisuudet ja hiljaisuus nostaa helposti yli sakkorajan. Elektronin ilmastointi toimii itsestään, eli ei tarvitse ruuvailla säätimiä. Nyt aamuisin on tullut käytettyä huurteenpoistonappia. Samoin ilmastoinnin kompuran sammutin talveksi pois.
Lapsille ostin Opel tarvikkeena 12V pistorasian takapenkin ilmansuuttimien vieressä olevaan sokkolaippaan. Jossakin varustepaketissa se olisi muuten mukana, mutta saa sen irrallaankin muutamalla eurolla. Puhelimen ja mp3 soittimen laturit hoituu sitä kautta.Zafirassa lämmitys kanavat myös kaikkein takimmaiselle penkeille.
- zafirabee
lapatossut kirjoitti:
että auto on osoittautunut hyväksi valinnaksi. Minulla on kieltämättä hieman ennakkoluuloja Opelia kohtaan joka johtuu ehkä eniten siitä mitä muut (yleensä sellaiset joilla ei Opelia ole ollut)ovat opeleista kertoneet.
Mutta koe ajon perusteella kyllä jäi niin hyvä maku jotta. Ja tuo 1.8 140hv kone riittää varmaan viemään tuota autoa mainiosti, vai miten on pitemmänpäälle riittääkö teho ja käykö kone äänekkääksi 100:sen vauhdissa, ainakaan en pannut merkille että kone olisi huutanut, päinvastoin se tuntui todella hiljaiselta.
Mutta miten on. Niin ja mitens oli kun jos oikein muistan, ovissa oli vain yksinkertaiset tiivisteet, päästääkö suhinoita myöhemmin.
Onko tellä vakionopeuden säädintä autoissanne, toimiiko ja onko kannattava varuste, samoin kuin roiskeläpät eteen ja taakse ja millä vakio renkailla (siis kesä) auto tuli, ilmeisesti ainakin turanzat on ilkeän äänekkäät kun continentalit olis hiljaisemmat.Vakkari on aivan ehdoton, sitä luuli aivan turhaksi kun ei ole sellaista koskaan ollut. Kannattaa ehdottomasti hankkia, autoliikkeen myyntihinta asennettuna (viiksi vaihtotyö) taisi olla hieman yli 100 eur alv. (ei mene autoveroa kuten tehdasvarustelistalta tilatessa).
- zafirabee
lapatossut kirjoitti:
että auto on osoittautunut hyväksi valinnaksi. Minulla on kieltämättä hieman ennakkoluuloja Opelia kohtaan joka johtuu ehkä eniten siitä mitä muut (yleensä sellaiset joilla ei Opelia ole ollut)ovat opeleista kertoneet.
Mutta koe ajon perusteella kyllä jäi niin hyvä maku jotta. Ja tuo 1.8 140hv kone riittää varmaan viemään tuota autoa mainiosti, vai miten on pitemmänpäälle riittääkö teho ja käykö kone äänekkääksi 100:sen vauhdissa, ainakaan en pannut merkille että kone olisi huutanut, päinvastoin se tuntui todella hiljaiselta.
Mutta miten on. Niin ja mitens oli kun jos oikein muistan, ovissa oli vain yksinkertaiset tiivisteet, päästääkö suhinoita myöhemmin.
Onko tellä vakionopeuden säädintä autoissanne, toimiiko ja onko kannattava varuste, samoin kuin roiskeläpät eteen ja taakse ja millä vakio renkailla (siis kesä) auto tuli, ilmeisesti ainakin turanzat on ilkeän äänekkäät kun continentalit olis hiljaisemmat.Lisävarusteita mietittäväksi, jos kauppoja harkitset:
- vakkari (reilut 100 eur, joku voi neuvotella kaupanpäällisiksikin...)
- ajotietokone (perusmallin saa kaupanpäälle - myyjä ohjelmoi käyttöön, mutta kannattaa muistuttaa kirjallisesti listaan)
- urheilupenkki ainakin kuskille (jos enjoy)
- flexorganiser kiskopaketti (jälkitoimituksena moninkertainen hinta, kun ostaa kiskot verkot jne. erikseen)
- nyt kai kannattaa miettiä niitä kääntyviä bi-xenon valoja (naurettavan halpa tarjoushinta ja vakiohalogeenit paljon huonommat kuin vanhassa mallissa)
- kuraläpät eteen ja taakse (hinta vain muutaman kympin asennus eli kannattaa heittää lopuksi kaupanpäällisvaatimukseksi)
- ehkä takatilan kaukalomatto (hankala kyllä jos käyttää takaistuimia jatkuvasti, ei mahdu autoon kunnolla jos on takaistuimille tarvetta muualla kuin kotipihassa)
Sitten jos cosmo mietityttää, niin sen kai saa ilman lasikattoa tonnin alennuksella. toisaalta lasikatto kummasti helpottaa käytettynä myyntiä erityisesti naisihmisiä kun on mukana autokauppaa tekemässä, joku näin väitti autoliikkeessä. Auringonpaistetta vähentävä tuulilasi voi olla jollekin hyödyllinen. Oikeastaan se tummeneva takapeilikin on ihan hyvä juttu ihan oikeasti ja kätevä, muttei siitä ehkä maksaisi erikseen mitään....
Cosmon todellinen etu on ne kunnon etupenkit nahkareunuksilla. Urheilupenkit keskikyynärnojalla on aivan eri luokkaa kuin enjoy vakiot ilman mitään sivuttaistukea. Eron huomaa vasta kun ajelee mutkaista tietä koeajolla molemmilla malleilla. Jokseenkin cosmo penkkeihin joutuu kans lisähinnasta ottamaan 6-suuntaiset säädöt (ei ole vakiona cosmo penkeissä) jos tarvitsee. Jos haluaa kunnon penkit, kannattaakin ehkä valita jo cosmo eikä lisävarusteena kankaisia urheilupenkkejä enjoyhyn.
Toinen ehdoton juttu cosmossa on katossa koko auton mitalta olevat erikokoiset lokerot. Niissä on tilaa paljooooon enemmän kuin enjoyssä esim. säilytystilaa lasten tavaroille, leluille, kirjoille, mp3 soittimille jne. (ja pysyvät piilossa katseilta parkkipaikalla). - renkaat
juuso kirjoitti:
itse ostin 3vko:a sitten ainakaan ei vielä mitään valittamista ajettavuus mainio, miinuksena turanzan
renkaat aikamoinen meteli "vanhalla" tiellä uudella
pinnalla hiljainen.Meillä tuli autoon continental premium contact. Kai se "kakkonen" ja v.06 mallia. Sen vesiliirto kai on heikentynyt testien mukaan, mutta mukavuus parantunut. On erittäin hiljainen, kuten auto muutenkin. Mielestäni kuitenkin moottori "huutaa hiljaa" (eli juuri ja juuri erottaa moottorin äänen), eli hieman enemmän kuin 2.2 litranen moottoritiellä. Johtunee kovista kierroksista, lähes 4000 motarilla sallitulla nopeudella.
Tuulilasin mittauksissa Zafira samalla moottorilla oli hiljaisempi kuin Vectra ja ero taisi olla 1 desipeli eli 10 kertaa hiljaisempi kuin Vectra. Muutenkin Zafira arvosteltiin mukavavuudeltaan paremmaksi kuin Vectra. Ero Astraan oli 2 desibeliä ja se on jo merkittävä ero. - viisas valinta
zafirabee kirjoitti:
Lisävarusteita mietittäväksi, jos kauppoja harkitset:
- vakkari (reilut 100 eur, joku voi neuvotella kaupanpäällisiksikin...)
- ajotietokone (perusmallin saa kaupanpäälle - myyjä ohjelmoi käyttöön, mutta kannattaa muistuttaa kirjallisesti listaan)
- urheilupenkki ainakin kuskille (jos enjoy)
- flexorganiser kiskopaketti (jälkitoimituksena moninkertainen hinta, kun ostaa kiskot verkot jne. erikseen)
- nyt kai kannattaa miettiä niitä kääntyviä bi-xenon valoja (naurettavan halpa tarjoushinta ja vakiohalogeenit paljon huonommat kuin vanhassa mallissa)
- kuraläpät eteen ja taakse (hinta vain muutaman kympin asennus eli kannattaa heittää lopuksi kaupanpäällisvaatimukseksi)
- ehkä takatilan kaukalomatto (hankala kyllä jos käyttää takaistuimia jatkuvasti, ei mahdu autoon kunnolla jos on takaistuimille tarvetta muualla kuin kotipihassa)
Sitten jos cosmo mietityttää, niin sen kai saa ilman lasikattoa tonnin alennuksella. toisaalta lasikatto kummasti helpottaa käytettynä myyntiä erityisesti naisihmisiä kun on mukana autokauppaa tekemässä, joku näin väitti autoliikkeessä. Auringonpaistetta vähentävä tuulilasi voi olla jollekin hyödyllinen. Oikeastaan se tummeneva takapeilikin on ihan hyvä juttu ihan oikeasti ja kätevä, muttei siitä ehkä maksaisi erikseen mitään....
Cosmon todellinen etu on ne kunnon etupenkit nahkareunuksilla. Urheilupenkit keskikyynärnojalla on aivan eri luokkaa kuin enjoy vakiot ilman mitään sivuttaistukea. Eron huomaa vasta kun ajelee mutkaista tietä koeajolla molemmilla malleilla. Jokseenkin cosmo penkkeihin joutuu kans lisähinnasta ottamaan 6-suuntaiset säädöt (ei ole vakiona cosmo penkeissä) jos tarvitsee. Jos haluaa kunnon penkit, kannattaakin ehkä valita jo cosmo eikä lisävarusteena kankaisia urheilupenkkejä enjoyhyn.
Toinen ehdoton juttu cosmossa on katossa koko auton mitalta olevat erikokoiset lokerot. Niissä on tilaa paljooooon enemmän kuin enjoyssä esim. säilytystilaa lasten tavaroille, leluille, kirjoille, mp3 soittimille jne. (ja pysyvät piilossa katseilta parkkipaikalla).Listaan lisään (puoli)automaattisen ilmastoinnin. Maksaa jotain parisataa euroa. Se on muuten kuin elekrtoninen (täysautomaatti), mutta ei ole automaattista ilmanjakoa esim. kylmää oikealle ja kuumaa vasemmalle tai taakse (lämpötilasäätö ja puhallusnopeus säätö on kyllä automaattinen eli käsin ei tarvi koskea). Kyllä anoppi saa viihtyä takapenkillä samassa lämmössä kuin kuskikin. Lisäksi puoliautomaatissa ei tule graafista näyttöä, helpompi säätää vaan yhdestä lämpötilanapista eikä mitään tietokonenappeja tai ruutua painellen. Puoliautomaatissa tulee myös huurteen/ kosteudenpoistonappi, yhdellä napilla ohitetaan kaikki normaaliasetukset ja siirrytään täyspuhallukseen ilmastointikompuralla, täyslämmöllä ja automaattisilla ikkunasuuntauksilla. Manuaalissa ei varmaan tätä ominaisuutta ole.
- Petel
renkaat kirjoitti:
Meillä tuli autoon continental premium contact. Kai se "kakkonen" ja v.06 mallia. Sen vesiliirto kai on heikentynyt testien mukaan, mutta mukavuus parantunut. On erittäin hiljainen, kuten auto muutenkin. Mielestäni kuitenkin moottori "huutaa hiljaa" (eli juuri ja juuri erottaa moottorin äänen), eli hieman enemmän kuin 2.2 litranen moottoritiellä. Johtunee kovista kierroksista, lähes 4000 motarilla sallitulla nopeudella.
Tuulilasin mittauksissa Zafira samalla moottorilla oli hiljaisempi kuin Vectra ja ero taisi olla 1 desipeli eli 10 kertaa hiljaisempi kuin Vectra. Muutenkin Zafira arvosteltiin mukavavuudeltaan paremmaksi kuin Vectra. Ero Astraan oli 2 desibeliä ja se on jo merkittävä ero.Kannattaa opiskella uudelleen nuo desibelijutut. Muuten ihan hyvä raportti.
- lapatossut
viisas valinta kirjoitti:
Listaan lisään (puoli)automaattisen ilmastoinnin. Maksaa jotain parisataa euroa. Se on muuten kuin elekrtoninen (täysautomaatti), mutta ei ole automaattista ilmanjakoa esim. kylmää oikealle ja kuumaa vasemmalle tai taakse (lämpötilasäätö ja puhallusnopeus säätö on kyllä automaattinen eli käsin ei tarvi koskea). Kyllä anoppi saa viihtyä takapenkillä samassa lämmössä kuin kuskikin. Lisäksi puoliautomaatissa ei tule graafista näyttöä, helpompi säätää vaan yhdestä lämpötilanapista eikä mitään tietokonenappeja tai ruutua painellen. Puoliautomaatissa tulee myös huurteen/ kosteudenpoistonappi, yhdellä napilla ohitetaan kaikki normaaliasetukset ja siirrytään täyspuhallukseen ilmastointikompuralla, täyslämmöllä ja automaattisilla ikkunasuuntauksilla. Manuaalissa ei varmaan tätä ominaisuutta ole.
Siis eikö manuali ilmastointilaitteella olevaan enjoy malliin kuulu tuota huurteen poisto nappulaa? ja millainen tuo perusmallin lämmityslaite/ilmastointilaite on noin toiminnoiltaan. Kenellä on tällainen kertokoon.
Ja sitten, viitsisikö joku mitata keskipenkin kohdalta kuinka leveä auto on hartiakorkeudelta ovesta oveen. - lapatossut
renkaat kirjoitti:
Meillä tuli autoon continental premium contact. Kai se "kakkonen" ja v.06 mallia. Sen vesiliirto kai on heikentynyt testien mukaan, mutta mukavuus parantunut. On erittäin hiljainen, kuten auto muutenkin. Mielestäni kuitenkin moottori "huutaa hiljaa" (eli juuri ja juuri erottaa moottorin äänen), eli hieman enemmän kuin 2.2 litranen moottoritiellä. Johtunee kovista kierroksista, lähes 4000 motarilla sallitulla nopeudella.
Tuulilasin mittauksissa Zafira samalla moottorilla oli hiljaisempi kuin Vectra ja ero taisi olla 1 desipeli eli 10 kertaa hiljaisempi kuin Vectra. Muutenkin Zafira arvosteltiin mukavavuudeltaan paremmaksi kuin Vectra. Ero Astraan oli 2 desibeliä ja se on jo merkittävä ero.tuliko nuo continentalit auton mukana ensiasennusrenkaina vai vaihdoitko ne
- tietoa
lapatossut kirjoitti:
Siis eikö manuali ilmastointilaitteella olevaan enjoy malliin kuulu tuota huurteen poisto nappulaa? ja millainen tuo perusmallin lämmityslaite/ilmastointilaite on noin toiminnoiltaan. Kenellä on tällainen kertokoon.
Ja sitten, viitsisikö joku mitata keskipenkin kohdalta kuinka leveä auto on hartiakorkeudelta ovesta oveen.Keskipenkin hartiaseudun mitta on pyöreästi 1400 mm ovesta oveen.
Täältä löytyy Zafiraan teknisiä tietoja ja muuta sälää miltei joka lähtöön ja tarpeeseen…
http://www.opel.fi/content_data/GME/019/FI/fi/GBPFI/pdf/0QX_Tech.pdf - nental
renkaat kirjoitti:
Meillä tuli autoon continental premium contact. Kai se "kakkonen" ja v.06 mallia. Sen vesiliirto kai on heikentynyt testien mukaan, mutta mukavuus parantunut. On erittäin hiljainen, kuten auto muutenkin. Mielestäni kuitenkin moottori "huutaa hiljaa" (eli juuri ja juuri erottaa moottorin äänen), eli hieman enemmän kuin 2.2 litranen moottoritiellä. Johtunee kovista kierroksista, lähes 4000 motarilla sallitulla nopeudella.
Tuulilasin mittauksissa Zafira samalla moottorilla oli hiljaisempi kuin Vectra ja ero taisi olla 1 desipeli eli 10 kertaa hiljaisempi kuin Vectra. Muutenkin Zafira arvosteltiin mukavavuudeltaan paremmaksi kuin Vectra. Ero Astraan oli 2 desibeliä ja se on jo merkittävä ero.Ensiasennusrenkaina Continental Premium Contact 205/55 R 16 91H. Hiljaiset renkaat uudehkoilla asfalteilla, mutta ehtoopuolen tienpinnoilla alkaa ujeltaa jonkin verran 110 km:n vauhdista ylöspäin.
Nyt ajettu 15000 km näillä kesätossuilla ja sadekelillä ei toistaiseksi kulutuspinnan puolesta ongelmia. Erittäin vakaat ajettavat säällä kuin säällä…mutta vakaahan on autokin. Suosittelen käymistä ajoradalla testaamassa Zafin ajo-ominaisuuksia keilojen kanssa. - varpaille
lapatossut kirjoitti:
Zafirassa lämmitys kanavat myös kaikkein takimmaiselle penkeille.
Takimmaisten penkkien jalkatilasta löytyy ilmasuuttimet ”keskikonsolin” molemmin puolin.
Talviajossa pitkällä matkalla on kiva potkaista kengät pois jalasta myös takapenkeillä palelluttamatta varpaita.
Zafira-00 versiossa lämmin ilma tuli taakse keskipenkkiläisten jalkatilan suuttimien kautta, jos puhallus oli täysillä alas jalkatilaan. Jos keskipenkin alla oli tavaraa jäi ilmavirta tulematta kolmannen penkkirivin istujien jaloille.
Uudessa versiossa lämpö (tai viileys) tasaantuu koko auton tilaan useampien jalkatilasuuttimien avulla. - lapatossut
tietoa kirjoitti:
Keskipenkin hartiaseudun mitta on pyöreästi 1400 mm ovesta oveen.
Täältä löytyy Zafiraan teknisiä tietoja ja muuta sälää miltei joka lähtöön ja tarpeeseen…
http://www.opel.fi/content_data/GME/019/FI/fi/GBPFI/pdf/0QX_Tech.pdfEli takapenkki on uskomattomat 8cm leveämpi kuin nykyisessä keskiluokan farkussani.
Kyllä hyvää kuuluu uudesta Zafirasta ja tosiaan hyvä jälkimaku jäi minullekkin koe ajon jälkeen, nyt vain maku paranee kun olen tiedustellut ja kuullut että omistajat ovat olleet autoon poikkeuksellisen tyytyväisiä. Eli auto pannaan tilaukseen heti!!! - lapatossut
nental kirjoitti:
Ensiasennusrenkaina Continental Premium Contact 205/55 R 16 91H. Hiljaiset renkaat uudehkoilla asfalteilla, mutta ehtoopuolen tienpinnoilla alkaa ujeltaa jonkin verran 110 km:n vauhdista ylöspäin.
Nyt ajettu 15000 km näillä kesätossuilla ja sadekelillä ei toistaiseksi kulutuspinnan puolesta ongelmia. Erittäin vakaat ajettavat säällä kuin säällä…mutta vakaahan on autokin. Suosittelen käymistä ajoradalla testaamassa Zafin ajo-ominaisuuksia keilojen kanssa.Teit kaupat autostasi,onko varustelutaso enjoy ja auto 1.8, ilmeisesti nyt tulevien autojen esiasennurenkaat ovat continentalit ja bt:n turanzat ovat aiemmat ensiasennusrenkaat. Hyvä niin, nuo olivat huomattavasti äänekkäämmät.
- lapatossut
varpaille kirjoitti:
Takimmaisten penkkien jalkatilasta löytyy ilmasuuttimet ”keskikonsolin” molemmin puolin.
Talviajossa pitkällä matkalla on kiva potkaista kengät pois jalasta myös takapenkeillä palelluttamatta varpaita.
Zafira-00 versiossa lämmin ilma tuli taakse keskipenkkiläisten jalkatilan suuttimien kautta, jos puhallus oli täysillä alas jalkatilaan. Jos keskipenkin alla oli tavaraa jäi ilmavirta tulematta kolmannen penkkirivin istujien jaloille.
Uudessa versiossa lämpö (tai viileys) tasaantuu koko auton tilaan useampien jalkatilasuuttimien avulla.ei tullut tusustuttua autoon niin perusteellisesti eikä esitteissäkään mainita autosta juuri mitään noista ominaisuuksista. Kiitos tiedosta.
- nental
lapatossut kirjoitti:
Teit kaupat autostasi,onko varustelutaso enjoy ja auto 1.8, ilmeisesti nyt tulevien autojen esiasennurenkaat ovat continentalit ja bt:n turanzat ovat aiemmat ensiasennusrenkaat. Hyvä niin, nuo olivat huomattavasti äänekkäämmät.
Kärry on Enjoy Business Line 1.8 M5 ja käyttöönotto 1/2006.
Ensiasennusrenkaat voivat ilmeisesti vaihdella myyjittäin, mutta mikään ei estä pyytämästä myyjää vaihtamaan haluamaasi rengassarjaa alle, kunhan hinnat pysyvät kutakuinkin samoissa summissa. - eli säätää pitää
lapatossut kirjoitti:
Siis eikö manuali ilmastointilaitteella olevaan enjoy malliin kuulu tuota huurteen poisto nappulaa? ja millainen tuo perusmallin lämmityslaite/ilmastointilaite on noin toiminnoiltaan. Kenellä on tällainen kertokoon.
Ja sitten, viitsisikö joku mitata keskipenkin kohdalta kuinka leveä auto on hartiakorkeudelta ovesta oveen.Eikö perusmalli ole käsikäyttöinen. Eli on/off kompressori. Lämpötilaa pitää säätää lämpötilasäätimellä käsin sen mukaan tuntuuko kuumalta vai kylmältä (termostaattia ei ole) ja puhallusnopeutta säädettävä käsin myös.
Puoliautomaatissa ei tarvi säätää lämpötilaa eikä puhallusnopeutta ja kompressorin voi pitää koko ajan päällä (säädin valitsee käykö se vai ei). Vain ilman suuntaus pitää valita käsin, pois lukien se huurteenpoisto joka menee yhdellä napilla. - lapatossut
eli säätää pitää kirjoitti:
Eikö perusmalli ole käsikäyttöinen. Eli on/off kompressori. Lämpötilaa pitää säätää lämpötilasäätimellä käsin sen mukaan tuntuuko kuumalta vai kylmältä (termostaattia ei ole) ja puhallusnopeutta säädettävä käsin myös.
Puoliautomaatissa ei tarvi säätää lämpötilaa eikä puhallusnopeutta ja kompressorin voi pitää koko ajan päällä (säädin valitsee käykö se vai ei). Vain ilman suuntaus pitää valita käsin, pois lukien se huurteenpoisto joka menee yhdellä napilla.Minulla on se käsitys ilmastoinnista että
Puoliautomaatti: sisältää sisätilan termostaatin joka ohjaa pelkästään puhallin nopeutta eli mitä lämpimämmät sisätilat puhallin puhaltaa sitä voimakkaammin saavuttaakseen valitun lämpötilan, kompressori on aina päällä jos ilmastointi on yleensäkin valittuna eli sitä tuo automatiikka ei sen kummemmin ohjaile.
Täysi automaatti: Muuten periaatteessa sama kuin puoli automaattikin mutta se sisältää myös automaattisen puhallinsuuntauksen jota puoli automaattisessa ei ole, lisäksi siinä on tarkempi lämpötilan taso johtuen ilmeisesti useammasta termostaatista sisätiloissa joiden perusteella puhallus suunta tarkasti määrittyy.
Manuaali: perustuu pelkästään itsevalittuihin lämpötilan säätihin joita ei mikään automatiikka ohjaile eikä se sisällä siis ohjaamon termostaatteja.
Monet puhuvat manuaalisen ilmastoinnin puolesta ja syy on se että automaattinen ilmastointi suomen olosuhteissa ei huomioi erinlaisia olosuhteita mitkä koto Suomen ilmasto sisältää, suurinpana on ilman kosteus.
Automaattinen ilmastointi ei reagoi kosteuteen vaan pelkästään lämpimään ilmaan jolloin vaikka ohjaamo olisikin sopivan viileä pitäisi puhallus nopeus olla isompi, auomaatti kumminki pienentää puhallustehoa kun lämpötila on sopiva, tästä johtuu se että ikkunat pyrkii huurtumaan jne.
Lisäksi automaatti saattaa säätää ilman suunnan virheellisesti jalkatilaan vaikka puhallus pitäisi olla ikkunoille.
TM:ssä oli kerran auto jossa oli 3 eri automaattista aluetta ilmastoinnille ja mikään niistä ei pelannut ongelmitta ja kyseessä oli huippu kallis auto.
Puoli automaatti on varmaan vaihtoehdoista ehkä paras noin toiminnaltaa ja huomioiden sen lisä hinnan mutta luulenpa että manuaalillakin oärjää todella hyvin.
Eli kun ilmastointi on kytkettynä pyörii kompura aina oli kyseessä mikä systeemi tahansa, sitä tuo automatiikka ei katko, ero on vain noissa mainitsemissani asioissa.
Korjatkaa jos olen väärässä, sellaiset joilla on asiantuntemusta. - Radiomann
lapatossut kirjoitti:
että auto on osoittautunut hyväksi valinnaksi. Minulla on kieltämättä hieman ennakkoluuloja Opelia kohtaan joka johtuu ehkä eniten siitä mitä muut (yleensä sellaiset joilla ei Opelia ole ollut)ovat opeleista kertoneet.
Mutta koe ajon perusteella kyllä jäi niin hyvä maku jotta. Ja tuo 1.8 140hv kone riittää varmaan viemään tuota autoa mainiosti, vai miten on pitemmänpäälle riittääkö teho ja käykö kone äänekkääksi 100:sen vauhdissa, ainakaan en pannut merkille että kone olisi huutanut, päinvastoin se tuntui todella hiljaiselta.
Mutta miten on. Niin ja mitens oli kun jos oikein muistan, ovissa oli vain yksinkertaiset tiivisteet, päästääkö suhinoita myöhemmin.
Onko tellä vakionopeuden säädintä autoissanne, toimiiko ja onko kannattava varuste, samoin kuin roiskeläpät eteen ja taakse ja millä vakio renkailla (siis kesä) auto tuli, ilmeisesti ainakin turanzat on ilkeän äänekkäät kun continentalit olis hiljaisemmat.Kyllä siinä on kaksinkertaiset tiivisteet eivätkä ovet suhise missään nopeudessa. Moottorin murina kyllä kuuluu sisään, mutta ei voimakkaana eikä moottori mitenkään huuda sallituilla nopeuksilla. Ei ainakaan 1,8 kone. Mulla oli Continentalit alla.
- Radiomann
eli säätää pitää kirjoitti:
Eikö perusmalli ole käsikäyttöinen. Eli on/off kompressori. Lämpötilaa pitää säätää lämpötilasäätimellä käsin sen mukaan tuntuuko kuumalta vai kylmältä (termostaattia ei ole) ja puhallusnopeutta säädettävä käsin myös.
Puoliautomaatissa ei tarvi säätää lämpötilaa eikä puhallusnopeutta ja kompressorin voi pitää koko ajan päällä (säädin valitsee käykö se vai ei). Vain ilman suuntaus pitää valita käsin, pois lukien se huurteenpoisto joka menee yhdellä napilla.Eiköhän kaikissa ilmastoinneissa kompura käy koko ajan ilmastoinnin ollessa päällä, kompuran tehoa kun on erittäin vaikea säätää. Automaatissa jäähdytettyyn ilmaan lisätään termostaattiohjatusti lämmintä ilmaa, käsikäyttöisessä tuo pitää tehdä itse. Puhallusohjelmat ovat sitten extraa automaatissa. Minulle on käsikäyttöinen riittänyt hyvin, helppo tuo lämpö on itsekin säätää ja on vaan etu että puhallukset saa sinne minne haluaa.
- lapatossut
Minkaslaisia kilkeitä ja hienouksia auto muuten sisältää?? voisko joku luetella, huonosti on tietoa yleensä missään esitteessä.
Eli luetelkaa kaikki ominaisuudet, onko esim valaistu hansikas lokero, valaistut meikkipeilit jne, taittuva virta avain astrassa ainakin jne,saattovalot jne- varustelista
Kannattanee tarkistaa varustelista ajantasaisesta vm.2007 versiosta. Olisiko menossa vm.2007.1 tms jos syyskuusta on vaihtunut uusi vuosimalli. Tuntuu siltä, että lisäävät ja (yleensä kyllä) poistavat pikkuasioita vähän väliä. Kyllä siinä kai esim. saattovalot on, mutta joku taisi väittää (oliko Astrasta) että softapäivityksessä ominaisuus hävisi. On kyllä vaikea hahmottaa mitä esim. cosmossa on ja mitä enjoystä puuttuu, kun myyjätkin tuntuvat olevan ihan pihalla listoja verratessaan. Ainakin meikäläisen jälleenmyyjä soitteli yhteensä ainakin 5 kertaa maahantuojalle ja väitti esim. loppuun asti ettei cosmoa saa peltikatolla, vaikka jonkun toisen liikkeen listassa sille oli alennushinta ja tilauskoodi olemassa.
- Zafi 1.8
Enjoyssa kaikki perusversio Essentian varusteet sekä tyylin ja yksilöllisyyden lisämausteet.(Katso varusteluettelo)
Tässä lisäksi ekstratietoa;
Automaattiset varoitusvilkut ja kaikkien ovien keskuslukituksen automaattinen hätäavaus kolaritilanteessa.
Mukautuvat jarruvalot; ABS-paniikkijarrutuksessa kaikki jarruvalot vilkkuvat varoittavasti takana tulijoita. Hätäjarrutustehostin ja kaarrejarrutuksen valvonta; ottaa jarruista kaiken tehon käyttöön ja säätelee pyörien jarrutusta rengaskohtaisesti.
ESP - ajovakautusjärjestelmä, luistonesto TC Plus; vaivatonta menoa sohjossa ja mudassa.
Saattovalot edessä ja takana (lähi-, parkki-, peruutusvalot palavat 30 sek. ajan valokytkimestä valittuna kotipihassa)
Pysäköintivalo (tienvarsipysäköintiä varten valitun puolen parkit palavat takana ja edessä; vasen/oikea tienpiennarpuoli)
Sisääntulovalaistus; sisävalot ja mittari-, sekä käyttökytkinvalot palavat hetken keskuslukkojen avauksen jälkeen.
Sisävalot voimistuvat/himmenevät aktivoituessa (oven avaus/sulkeminen)
Lätäkkövalo (rekisterikilven valo palaa auton lukituksen/avaamisen jälkeen hetken)
Jäähdytettävä käsinelokero valolla (ilmastoinnin ollessa kytkettynä eväät, limut ja suklaat(!) hellettä paossa.)
Tuulilasipyyhkimet merkkiäänellä ja säädettävällä pyyhintävälillä (voit ohjelmoida itse 2-15sek. välillä)
Takalasin pyyhin kytkeytyy automaattisesti päälle peruutettaessa, jos etulasin pyyhkimet päällä.
Keskuslukituspainike keskikonsolissa autoon sisääntunkeutujien estämiseksi. (paniikkilukitus kaikkiin oviin ja takaluukkuun)
Turvavyön ja ovien muistutus merkkiäänellä.
Sisälukuvalot kaikilla penkkiriveillä, (3 edessä, 2 2 takana) akun tyhjentymisen estolla.
Meikkipeilivalot, myös kuskin puolella. (naisautoilijat huom!!)
Sähköikkunoiden turva-automatiikka; ikkunat avautuvat litistymisen estämiseksi. (lapsiperheet)
Ikkunoiden kuivaus- ja sulatustoiminto napin painalluksella.
Renkaan paikkaussarja ja 12V:n virranotto tavaratilassa (ilmakompressori ja paikka-ainepullo). Erillistä painavaa varapyörää ei raahata ”turhaa” mukana kymmeniätuhansia kilometrejä (polttoainesäästö). Kompuralla hoituvat myös pyörän- ja moponrenkaat, lasten ilmapatjat, pallot, jne. Vararenkaalle on varattu kuitenkin paikka auton takaosan pohjasta. HUOM! Tunkki ja pultinavain ei kuulu enää vakiovarustukseen, joten ne täytyy hankkia erikseen, jotta normaalit rengasvaihdot sesonkiaikaan onnistuvat.
Tarjoilupöydät mukitelineineen, sekä kyynärnoja pullotelineillä keskirivillä.
Ja tietysti taittuva avain kauko-ohjaimessa; yksi avain vähempi nipussa tökkimässä reiteen.
Tässä muutamia hienouksia mainitakseni… - lapatossut
Zafi 1.8 kirjoitti:
Enjoyssa kaikki perusversio Essentian varusteet sekä tyylin ja yksilöllisyyden lisämausteet.(Katso varusteluettelo)
Tässä lisäksi ekstratietoa;
Automaattiset varoitusvilkut ja kaikkien ovien keskuslukituksen automaattinen hätäavaus kolaritilanteessa.
Mukautuvat jarruvalot; ABS-paniikkijarrutuksessa kaikki jarruvalot vilkkuvat varoittavasti takana tulijoita. Hätäjarrutustehostin ja kaarrejarrutuksen valvonta; ottaa jarruista kaiken tehon käyttöön ja säätelee pyörien jarrutusta rengaskohtaisesti.
ESP - ajovakautusjärjestelmä, luistonesto TC Plus; vaivatonta menoa sohjossa ja mudassa.
Saattovalot edessä ja takana (lähi-, parkki-, peruutusvalot palavat 30 sek. ajan valokytkimestä valittuna kotipihassa)
Pysäköintivalo (tienvarsipysäköintiä varten valitun puolen parkit palavat takana ja edessä; vasen/oikea tienpiennarpuoli)
Sisääntulovalaistus; sisävalot ja mittari-, sekä käyttökytkinvalot palavat hetken keskuslukkojen avauksen jälkeen.
Sisävalot voimistuvat/himmenevät aktivoituessa (oven avaus/sulkeminen)
Lätäkkövalo (rekisterikilven valo palaa auton lukituksen/avaamisen jälkeen hetken)
Jäähdytettävä käsinelokero valolla (ilmastoinnin ollessa kytkettynä eväät, limut ja suklaat(!) hellettä paossa.)
Tuulilasipyyhkimet merkkiäänellä ja säädettävällä pyyhintävälillä (voit ohjelmoida itse 2-15sek. välillä)
Takalasin pyyhin kytkeytyy automaattisesti päälle peruutettaessa, jos etulasin pyyhkimet päällä.
Keskuslukituspainike keskikonsolissa autoon sisääntunkeutujien estämiseksi. (paniikkilukitus kaikkiin oviin ja takaluukkuun)
Turvavyön ja ovien muistutus merkkiäänellä.
Sisälukuvalot kaikilla penkkiriveillä, (3 edessä, 2 2 takana) akun tyhjentymisen estolla.
Meikkipeilivalot, myös kuskin puolella. (naisautoilijat huom!!)
Sähköikkunoiden turva-automatiikka; ikkunat avautuvat litistymisen estämiseksi. (lapsiperheet)
Ikkunoiden kuivaus- ja sulatustoiminto napin painalluksella.
Renkaan paikkaussarja ja 12V:n virranotto tavaratilassa (ilmakompressori ja paikka-ainepullo). Erillistä painavaa varapyörää ei raahata ”turhaa” mukana kymmeniätuhansia kilometrejä (polttoainesäästö). Kompuralla hoituvat myös pyörän- ja moponrenkaat, lasten ilmapatjat, pallot, jne. Vararenkaalle on varattu kuitenkin paikka auton takaosan pohjasta. HUOM! Tunkki ja pultinavain ei kuulu enää vakiovarustukseen, joten ne täytyy hankkia erikseen, jotta normaalit rengasvaihdot sesonkiaikaan onnistuvat.
Tarjoilupöydät mukitelineineen, sekä kyynärnoja pullotelineillä keskirivillä.
Ja tietysti taittuva avain kauko-ohjaimessa; yksi avain vähempi nipussa tökkimässä reiteen.
Tässä muutamia hienouksia mainitakseni…tiedoista, hienouksia tuntuis olevan aivan kiitettävästi.
Kuikahan on sisältääköhän nuo xsenon valotkin tuon saatto toiminnon, nimittäin tuolle saattovalotoiminnolle olis mulla käyttöä, tietääkö joku? - pultti
lapatossut kirjoitti:
tiedoista, hienouksia tuntuis olevan aivan kiitettävästi.
Kuikahan on sisältääköhän nuo xsenon valotkin tuon saatto toiminnon, nimittäin tuolle saattovalotoiminnolle olis mulla käyttöä, tietääkö joku?Zafira-B 2007, saattovalot toimii myös bi-xenoneilla.
- huonot puolet
Nyt kun on vuolaasti kehuttu, niin kertokaa vielä mitä on pielessä. Näitä raportoitu:
- kytkimen ravistus kylmänä (tyyppivika tai ominaisuus uusissa Opeleissa)
- takanivelien kitinä korin vääntyessä hitaasti ajaessa (syy epäselvä)
- koeajoautoissa katkenneita takapenkkien aukaisukahvoja (vai onko vain ensimmäisissä)
- joitain sähkövikoja (ratin ohjausmoduli naksui joissain, ratin kaukosäädinapit?)
- graafinen ajotietokone ei pysy suomen kielellä 10 minuuttia pidempään takuuhuollosta
Oliko muuta ei-niin-loistavaa kehuttavaa uudesta Zafirasta?- sieltä
Ilon pilaaja, taitaa jotakuta närästää tää tyytyväisyys Zafiraan kun pitää alkaa tekeen tikusta asiaa. Jos noilla vioilla selviää niin autohan on vallan mainio, tuskimpa nuo kaikki kumminkaan samassa autossa on ja semmoistahan ei ole vielä tehty jossa ei jotain pikku vikaa olisi, vai käyppä scenic osastolla vilkaisemassa niin tiedät missä mennään, jos se nyt kilpailia zafiralle edes enää onkaan.
- Radiomann
1,8-litrainen ei kyllä kaupunkiajossa ole mukavimmillaan, liikkeellelähdössä on joskus aivan olematon vääntö ja kierroksia tulee sen takia pidettyä startissa yli tarpeen. Kaiken huipuksi tuntuu että joskus tuota väännön puutetta on, joskus ei. Maantiellä kone on mainio, ja kelpaa kaupungissakin muuten paitsi liikkeellelähdössä.
Ei ole mitenkään nopein lämpiämään, G-Astra oli huomattavasti nopeampi. Lämpöä kyllä riittää. Lohkolämmitin on onneton, tuntienkaan hehkutus ei moottoria lämmitä.
Tuulilasi on pirun iso raapia jäästä.
Katto on korkealla pestessä ja tosi korkealla kun pitää lastata boksiin tavaroita.
Takaluukun aukaisu kuraa käden ja sulkeminenkaan ei ole mitenkään tyylikkäästi järjestetty.
Eipä oikeastaan muuta tule mieleen, hyviä puolia sitten olisi enemmänkin. - joopa joo
Radiomann kirjoitti:
1,8-litrainen ei kyllä kaupunkiajossa ole mukavimmillaan, liikkeellelähdössä on joskus aivan olematon vääntö ja kierroksia tulee sen takia pidettyä startissa yli tarpeen. Kaiken huipuksi tuntuu että joskus tuota väännön puutetta on, joskus ei. Maantiellä kone on mainio, ja kelpaa kaupungissakin muuten paitsi liikkeellelähdössä.
Ei ole mitenkään nopein lämpiämään, G-Astra oli huomattavasti nopeampi. Lämpöä kyllä riittää. Lohkolämmitin on onneton, tuntienkaan hehkutus ei moottoria lämmitä.
Tuulilasi on pirun iso raapia jäästä.
Katto on korkealla pestessä ja tosi korkealla kun pitää lastata boksiin tavaroita.
Takaluukun aukaisu kuraa käden ja sulkeminenkaan ei ole mitenkään tyylikkäästi järjestetty.
Eipä oikeastaan muuta tule mieleen, hyviä puolia sitten olisi enemmänkin.aukeaa itsestään kun tiessä kuoppia.Vastaus oli huollossa; saa säädettyä tai mekanismi pitää vaihtaa. Ajotietokone softattu 2X eikä pysy suomenkielisenä??? Öljynvaihto tehtiin 15 000 km:n jälkeen, öljyvalo oli jo 2 kertaa ruvennut palamaan ajon aikana. Autolla on nyt ajettu 20 000 km. Kytkin oli aluksi todella outo liikkelle lähtiessä. Nyt sitä ei edes huomaa...Autossa on kyllä hyviä puolia paljon, enpä sitä olisi muuten ostanut. meillä 6 henkinen perhe matkustaa sillä todella mukavasti. Renkaiden vaihto oli hankalaa kun ei tunkkia enään mukana.:)
- biltemasta
joopa joo kirjoitti:
aukeaa itsestään kun tiessä kuoppia.Vastaus oli huollossa; saa säädettyä tai mekanismi pitää vaihtaa. Ajotietokone softattu 2X eikä pysy suomenkielisenä??? Öljynvaihto tehtiin 15 000 km:n jälkeen, öljyvalo oli jo 2 kertaa ruvennut palamaan ajon aikana. Autolla on nyt ajettu 20 000 km. Kytkin oli aluksi todella outo liikkelle lähtiessä. Nyt sitä ei edes huomaa...Autossa on kyllä hyviä puolia paljon, enpä sitä olisi muuten ostanut. meillä 6 henkinen perhe matkustaa sillä todella mukavasti. Renkaiden vaihto oli hankalaa kun ei tunkkia enään mukana.:)
Sinänsä huvittavaa, että Biltemasta saa tupakansytytinpistokkeeseen sähköllä toimivan hyvälaatuisen tunkin samalla hinnalla kuin merkkiliikkeestä manuaalisen Zafiran tunkin. Se maksaa merkkiliikkeessä vajaat 70 euroa. Hallitunkkeja saa kympillä, mutta niissä ei välttämättä ole tunkinvaihtokohtaan sopivaa uraa. Toisaalta tunkin hinnan säästää takaisin vuodessa (pari renkaanvaihtoa) ja mukavampi omassa tallissa vaihtaa tarpeen tullen kun jonottaa vaihtoliikkeeseen.
- lapatossut
Zafirani, saas nähdä vastaako auto odotuksiani. Täytyypä pistää tänne hiukan tuntemuksia kun on tullut ajeltua sillä hiukan.
- lapatossutelija
Katsastuksen hylkäysprosentit olivat 2006 vamistetuilla autoilla vuonna 2011 seuraavat: Touran 9.86%, Zafira 11.22%, Grandis 11.40%, S-Max 14.12%, Mazda 5 16.89% ja Voyager 22.8%....jne.
- limutissuttelija
Oliko Scenic listassa?
- Mistä prosentit otit
Trafin sivulta:
Henkilöautojen mallikohtaisia katsastuksen vikatilastoja 2011 käyttöönottovuosittain
Tilastoissa on mukana automallit, joita on esitetty katsastukseen
vähintään 100 kpl.
Henkilöautojen katsastus - viat - Käyttöönottovuosi 2006
Zafira 10,12%, Touran 12,03%, Grandis 12,14%, Mazda 5 15,62%,
S-Max 15,83%, Voyager 21,88%
http://www.trafi.fi/palvelut/tilastot/tieliikenne/katsastus
- lapatossuttelija
Oho, olin kyllä ottavinani samasta paikasta.Nuohan näyttävät Zafiran kannalta vieläkin paremmalta :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.2214440Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k223379Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E2621945Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,61623Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast381227Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1611189Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin96905- 63755
- 30747
- 176740