Porta pro?

Juracaa

Morjensta :)

Pitäisi iPodiin ostaa hyvät kuulokkeet, jossa äänenlaatu suorastaan loistaa :) Olen kuullut kehuja noista porta pro:ista. Mites on... Onko ne todellakin hyvät kuulokkeet?? Hyvä homma, et tämmönen foorumi tänne avattiin :)

15

8317

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hp_guru

      Minähän olen sen ehdottanut Suomi24:ään ja kappas nyt voimme kirjoitella kuulokkeet-palstaan!

      • SAmpo.

        Kyllä siinä on ollut monia muitakin ehdottamassa
        kuin sinä. Yksi ääni on kuin kärpäsen paska valtameressä eli merkityksetön, mutta tokihan sinä olet ollut yksi heistä joiden aikaan saannosta tämä palsta on.


    • SAmpo.

      Kyllä Koss on laatua kun puhutaan kuulokkeista.
      Koss on kuulokkeiden Ferrari taikka Rols Royce.

      • Juracaa

        Taidampa ostaa tästä sitten nuo kuulokkeet, kun saan myytyä air soft-aseeni. KOhta kilahtaa kassaan 180e! Jes!

        Kiitos jelpistä :D


      • kiirehdi
        Juracaa kirjoitti:

        Taidampa ostaa tästä sitten nuo kuulokkeet, kun saan myytyä air soft-aseeni. KOhta kilahtaa kassaan 180e! Jes!

        Kiitos jelpistä :D

        Käy ihmeessä kuuntelemassa. Mieti myös millaisessa ympäristössä musiikkia kuuntelet. Suljetut mallit vaimentavat hieman ulkopuolisia ääniä ja avoimilla/puoli avoimilla on usein hieman parempi äänenlaatu. Itse hankin Sennheiserin PX200:set (suljetut). Suljetut siksi, koska kuljen paljon julkisilla. Suljetut eivät päästä juurikaan ääntä läpi ja näin en häiritse muita eikä muut minua. Avoimista kuulokkeista on kehuttu myös Sennheiserin PX100 mallia. Ja jos "kuppikokoa" aletaan kasvattamaan niin valinnanvara senkun kasvaa. Summarum, Kossit ovat varmasti hyvä valinta.


      • PX 100
        kiirehdi kirjoitti:

        Käy ihmeessä kuuntelemassa. Mieti myös millaisessa ympäristössä musiikkia kuuntelet. Suljetut mallit vaimentavat hieman ulkopuolisia ääniä ja avoimilla/puoli avoimilla on usein hieman parempi äänenlaatu. Itse hankin Sennheiserin PX200:set (suljetut). Suljetut siksi, koska kuljen paljon julkisilla. Suljetut eivät päästä juurikaan ääntä läpi ja näin en häiritse muita eikä muut minua. Avoimista kuulokkeista on kehuttu myös Sennheiserin PX100 mallia. Ja jos "kuppikokoa" aletaan kasvattamaan niin valinnanvara senkun kasvaa. Summarum, Kossit ovat varmasti hyvä valinta.

        Nyt puhutaan tietysti henkilökohtaisista mieltymyksistä, mutta itse kuuntelin kevyitä kuullokkeita hakiessani kossin porta pron, sennheiserin px 100 ja px 200.

        Itse miellyin selvästi PX 100. Porta pro ei miellyttänyt korostetun alapään ansiosta, PX 200 ei ollut aivan niin hyvä kuin PX 100, jota voin suositella täysin varauksetta. Löytäminen voi olla ongelma, itse olen Stokkalla niitä vielä nähnyt hintaan 49:-.

        Kuuntele ihmeessä ne ensin, jos vain on mahdollista.


      • PX-100
        PX 100 kirjoitti:

        Nyt puhutaan tietysti henkilökohtaisista mieltymyksistä, mutta itse kuuntelin kevyitä kuullokkeita hakiessani kossin porta pron, sennheiserin px 100 ja px 200.

        Itse miellyin selvästi PX 100. Porta pro ei miellyttänyt korostetun alapään ansiosta, PX 200 ei ollut aivan niin hyvä kuin PX 100, jota voin suositella täysin varauksetta. Löytäminen voi olla ongelma, itse olen Stokkalla niitä vielä nähnyt hintaan 49:-.

        Kuuntele ihmeessä ne ensin, jos vain on mahdollista.

        myynnissä. Hinta alkaen 35€.


      • Juracaa
        PX-100 kirjoitti:

        myynnissä. Hinta alkaen 35€.

        Tietenkin kuuntelen ekaksi :) Muistin tänään, että yhel kaveril olis porta pro:T, ja vois mennä kokeilee... :)


      • löl
        Juracaa kirjoitti:

        Taidampa ostaa tästä sitten nuo kuulokkeet, kun saan myytyä air soft-aseeni. KOhta kilahtaa kassaan 180e! Jes!

        Kiitos jelpistä :D

        Toimiiko kossit lumiassa?


    • kosaa

      porta pro on laatua, ei tarvi miettiä enää, soi kunnolla ja istuu hyvin. Itse tilasin www.cyberphoto.fi

    • jahka

      Itselläni on nuo Porta proot ollut ja hintaansa nähden ne olivat aika surkeat, ku volume nousi pikkuisenkaan normaali tasoa ylemmäs alkoi rätinä. Onneksi kuulokkeissa oli takuu joka korvasi minulle uudet, mutta toisetkaan eivät toimineet, suosittelen ettet osta

      • Juracaa

        Katsotaan... Katsotaan...

        Milläs laitteella kuuntelit?? koneelta, mp3.soittimelta vai stereoista??


    • suorastaan loistavat

      Kossin Porta Pro on vieläkin erinomainen kevytkuuloke hintaansa nähden.(esitelty yli 20v sitten)
      Sopii erityisesti kannettaviin soittimiin, tietokoneeseen(jossa esim. integ. äänikortti tai parempikin) Yleisesti ottaen tarjoaa hyvän äänenlaadun, vaikka kuulokeliitäntä ei olisikaan liitettävässä laitteessa kuin välttävä. Eli on turha ostaa kunnon hifikuulokkeita mihinkään kannettavaan laitteeseen, sillä menevät osittain "hukkaan" niin.
      Porta pro:t voi myös taittaa kasaan, jolloin ne vievät vain vähän tilaa.
      Itselläni on vuonna 2003 ostetut ja vieläkin ovat kuin uudet, eli suosittelen.

    • joopajoo

      Kyllä se Porta pro hommansa ajaa... sen kaksi viikkoa minkä toimii. Tiedä sitten osuiko mulle vaan aivan helvatan huono yksilö mutta kuitenkin. Kaks viikkoa ja kosketushäiriöt pukkaa päälle. Varsin kallista kertakäyttökamaa kun omistan maksoin neljäkymppiä.

      • Luuripää

        Mulla on näitä ollut useammat ehkä 10 vuoden ajan eikä yhdetkään ole hajonneet. Olen vaan joutunut lahjoittamaan omia pois kun kokeilijat ovat mieltyneet niihin ja halunneet samanlaiset. Onneksi aina välillä on hyviä tarjouksia jotta saa uusia varalle, nyt esim. Gigantissa myydään parillakympillä.

        Äänenlaadultaan vastaavia ei muutamalla kympillå kertakaikkiaan löydy. Bassopäässä on hienoinen korostus mutta ääni on puhdas ja tasapainoinen noin muuten. Tuntuu kestävän säröytymättä kaikki järkevät äänenpainetasot ja lisäksi impedanssi on 60 ohmia. Tämä edesauttaa useissa mp3-soittimissa matalan pään toistoa toisin kuin tavalliset 16 tai 32 ohmin kuulokkeet - kyseessä on soittimen ns. antoimpedanssin vaikutus. Äänenpaine SPL on 101 dB/mW, joten herkkyyden puolesta mölyn pitäisi riittää! Melko avoimet kuulokkeethan nämä on joten ympäristön melu kyllä vuotaa korviin Kossien läpi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      313
      3727
    2. 208
      3029
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      72
      2584
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      242
      2034
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1465
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1381
    7. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      174
      1374
    8. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1347
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1328
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1277
    Aihe