Kumpi hana on parempi?

Kiklu

Saman näköisiä ovat ja hintakin on sama.

MORA TEMP ESS High Standard
VAI
MORA CERA High Line

14

7842

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ruotsalaista

aivan samaa tavaraa ja tasoa.

• se sitten

tarkoittaa? Ne on ruotsalaisia eli hyviä vai huonoja mielestäsi?

• hanamerkki

Tuskin niissä on teknisesti mitään eroa. Jos haluat varmistua, soita Moran maahantuojalle.

Valitse vain oman maun mukaan. Itselläni on ollut Moran hana (High Lux) liki 15 vuotta ja olen ollut tosi tyytyväinen. Ei ole koskaan tarvinnut huoltaa. - Hanan kesto ja huoltotarve saattaavat tosin olla riippvaisia veden kalkkipitoisuudesta, joka vaihtelee paikkakunnittain.

• ilmeisesti aika

tuntematon merkki täällä Suomessa. Itse törmäsin siihen vasta äskettäin Bauhausissa hanoja etsiessäni. FM Mattsson, joka myös tekee hanoja on kai samaa konsernia. Mora näyttäisi olevan Ruotsin ostetuimpia hanamerkkejä.

Itse olen vakavasti kallistumassa Moran puoleen, varsinkin kun putkimiehemme kritisoi Oraksen laatua. Ja tuo veden laatu tosiaankin vaikuttaa paljon hanan kestävyyteen.

• laatua
        ilmeisesti aika kirjoitti:

tuntematon merkki täällä Suomessa. Itse törmäsin siihen vasta äskettäin Bauhausissa hanoja etsiessäni. FM Mattsson, joka myös tekee hanoja on kai samaa konsernia. Mora näyttäisi olevan Ruotsin ostetuimpia hanamerkkejä.

Itse olen vakavasti kallistumassa Moran puoleen, varsinkin kun putkimiehemme kritisoi Oraksen laatua. Ja tuo veden laatu tosiaankin vaikuttaa paljon hanan kestävyyteen.

Erittäin toimivia ja kestäviä hanoja. Moralla on pitkät perinteet hanojen valmistuksessa. Ja huolto pelaa, 70-luvulla valmistettuun hanaan löytyy varaosat hyllystä. Kaikki osat on sitäpaitsi suomalaista outokummun toimittamaa messinkiä eikä mitään kuttaperkkaa niinkuin esim. oraksella.

• mamma_2005

minun vanhemmillani on veskissä moran hana ja suoraan sanottuna se on ihan perseestä. ollaan kaikki tultu siihen tulokseen. siitä ei tule kuin kylmää vettä ja kuumaa vettä sitten pitkän odotuksen jälkeen. hana on uusi ja aina ollut sellainen.

• vika ole jos

teillä lämminvesi tulee jostain kovinkin kaukaa toiselta puolen taloa. Kestäähän se jonkin aikaa lämmetä. Jos taas tarkoitat että vika on sekoittajassa ja vika oli jo uutena, olisi varmaan kannattanut reklamoida asiasta heti tuoreeltaan.

• ei hanassa

Turhaa syyttää hanaa putkistojen suunnitteluvirheistä kuten mamma_2005 tekee. Ei se kuuma vesi odota siinä sekoittajan takana johdossa kuumana vaan kuumavesivaraajassa. Jos hanan ja varaajan väli on pitkä ja edellisestä käyttökerrasta on aikaa, vesi on jäähtynyt putkessa ja kestää ennenkuin jäähtynyt vesi on juossut pois kuuman tieltä. Hanan vaihto ei muuta tilannetta. Fysiikan lakeja nääs.

• yksi xxx
        ei hanassa kirjoitti:

Turhaa syyttää hanaa putkistojen suunnitteluvirheistä kuten mamma_2005 tekee. Ei se kuuma vesi odota siinä sekoittajan takana johdossa kuumana vaan kuumavesivaraajassa. Jos hanan ja varaajan väli on pitkä ja edellisestä käyttökerrasta on aikaa, vesi on jäähtynyt putkessa ja kestää ennenkuin jäähtynyt vesi on juossut pois kuuman tieltä. Hanan vaihto ei muuta tilannetta. Fysiikan lakeja nääs.

Mora TEMP ja ehkä joissain muissakin Moran hanoissa on kuuman veden säästötoiminto, eli kun hanan vipu on suoraan eteenpäin, tulee vain kylmää vettä, ja kuumaa tulee vasta, kun vipu käännetään kuuman puolelle.

• Onneksi vaihdettiin Orakset

Olen täysin samaa mieltä Moran hanoista, ovat todella surkeita. Meillä uudehko asunto ja kaikki hanat Moraa. Koskaan ei tule sopivan lämpöistä vettä. Siirrä milli suuntaan tai toiseen, lämpö muuttuu kylmästä tuliseksi, eikä lämpö pysy tasaisena koskaan.

Mutta nyt vaihdettiin uudet Orakset ja kaikki on toisin. Kyllä pelaa hanat ja lämpö on tasainen!!! Älkää koskaan ostako Moran sekoittajia!!!

• ekoj

Meillä oli Orakset ja tuli mutavelliä hanasta. Nyt Moran hanat joka paikassa ja tulee raakaöljyä kun valitsee kuuman ja kun valitsee kylmän niin tulee sulaa kultaa. Lyijy muotteja ja tynnyreitä pitänyt tässä ostaa. Laitoin vähäksi aikaa hanankylmälle ja vaihdoin sen sitten erääseen vesilaitokseen, että sain sitä vettä.

• rfgthyjtuy

Oras pesee Moran kirkkaasti. Luotettavaa ja laatua. Mökillä Moran jäykkä ruma hana, kodissamme Orastaa Oras.

• ......

Itse tykkäsin Morasta, meillä oli pitkään Mora Temp ESS High Lux - hanan kaltainen hana, mutta koska taloyhtiö kustantaa hanojen korjaamisen ja vaihdon niin päädyttin vaihtamaan Oraksen keittiöhanaan, jossa on käsienpesuhana erikseen. Moran kromaus oli paljon parempi kuin sitä edeltäneen Oraksen hanan. Silloin, lähes 20 vuotta sitten, oli korkea hana harvinaista herkkua, nyt niitä on tullut Oraksellekin.

• kaale kustii

Kaksi suihkusetti ja kaksi tavallista vesihanaa olivat Mora merkkisiä, uudessa talossa oli vuoden. Kaikki piti vaihtaa Orakseen. Morat oli surkeita, eka hajos viikon jälkeen, suihkupuolella toinen alkoi toimimaan vajaasti 1kk: päästä. Suihkukahva liikkui tangossa asiallisesti puoli vuotta, sitten sekin meni jumiin. että semmosta. Nyt kaikki Oras merkkiä, ja toiminut hyvin jo vuoden.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      189
      8603
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4738
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4238
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      59
      3792
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3216
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2980
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2676
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2491
    9. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      41
      2218
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2203
    Aihe