Yli 60 prosenttia rahtareista on ylipainoisia, kertoo tutkimus. Ammattikuntana se on kolmanneksi läskein.
Millainen riski tämä on liikenteessä? Rahtareilla on valtava vastuu. Ei lentokapteeni pääse koneen puikkoihin, jos terveys reistaa, mutta yli 60 prosentilla rahtareista on itse aiheutettu sairaus.
Läskit rekkakuskit
8
1881
Vastaukset
- Kallonkutistaja
Ylipainoisuus sinällään ei ole sairaus. Ylipainon määrästä sitten riippuu riski oireilla muita lihavuuden aiheuttamia oireita, kuten esim diabetes ja uniapnea. Ja noilla mainituilla voikin jo sitten olla riskejä lisäävä vaikutus liikenteessä.
On se homma muuttunut sen verran kevyeksi, ettei siinä enää paljon ole sitä "käsityötä". Lastaus ja purku käy kevyidenkin tavaroiden osalta lähes aina konevoimalla. Siihen kun lisätään epäsäännöllinen ja "epämääräinen" ruokavalio, niin ihmekös tuo. Tosin samaa kehitystä on lähes joka alalla tai oikeastaan koko kansaa koskien. - täysperä kuski
tämmöstä väittää?
En usko kyllä tota sitten millään.- kattoon
vaikka kadulla,kyllä porukka on ylipainosta.!
Ei kaikki ole varmaan rekkakuskeja.
- 107kg/202cm lihasta.
Kaikesta sitä maksetaankin turhuuden markkinoilla.
90% muidenkin alojen ammattilaisista on ylipaino-ongelmaisia ja ilman painavampaa lihasmassaa.
Ei ole sattunut tilaston tekijät kohdalle, eikä he käykkään ulkoilmassa seuraamassa jakelupuolta ollenkaan, jossa liikutaan päivässä kuorman kera lastaus-ja purkupaikoilla 8-15km/pvä, kantamalla/roclalla siirreltyjä kiloja 4-22tkg.
Ohjaamoon ja kuormatilaan nousuja/laskuja 30-70kpl/pvä riippuen kappaletavaran laadusta jne.
On joukossa joitakin keskivartalopainoisia, mutta vain 20-30% porukasta.
Tervetuloa kokeilemaan, niin ja ajot päälle.100kg/180cm ja päivittäin joudun kantamaan yli 70kg kaapelikeloja, jotka hommia nopeuttaakseni teen kaksi kelaa kerrallaan. vähän on kertynyt tota ajolihasta, (vatsaa) entisissä taksihommissa, eikä tunnu lähtevän pois, mutta lihasmassa on kokoajan kasvussa.
- jrm
Minulle sanoi kerran yksi tukevassa kunnossa oleva rekkakuski näin: koukisti käsivarttaan, tämä vaatii harjoitusta ja taputti vatsaa , tämä vaatii rahaa. Joten Herra kuningas älä kadehdi tai soimaa jos joku on erilainen vartaloltaan kun ehkä sinä olet. Itse taidat olla kuin mutkalle jäätynyt vesikelkan vetonaru.Lisäksi olen varma että myös muista ammattiryhmistä löytyy ihmisiä jotka eivät täytä muotilehtien kaikkia vaatimuksia. Osoitat vain muillekin lukijoille oman vaatimattoman älynlahjasi, itsehän sen jo tiedätkin. Jos kirjoitusharrastuksesi täällä jatkuu niin kysy joltain neuvoa kuinka kirjoitellaan näille sivuille asiasta eikä tuollaisia provoja.
- Rattimatti
Ytimekäs kommentti!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo666194Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583073- 312223
- 131837
- 201808
Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto191793Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus131542- 181529
- 501514
- 91473