Yli 60 prosenttia rahtareista on ylipainoisia, kertoo tutkimus. Ammattikuntana se on kolmanneksi läskein.
Millainen riski tämä on liikenteessä? Rahtareilla on valtava vastuu. Ei lentokapteeni pääse koneen puikkoihin, jos terveys reistaa, mutta yli 60 prosentilla rahtareista on itse aiheutettu sairaus.
Läskit rekkakuskit
8
1918
Vastaukset
- Kallonkutistaja
Ylipainoisuus sinällään ei ole sairaus. Ylipainon määrästä sitten riippuu riski oireilla muita lihavuuden aiheuttamia oireita, kuten esim diabetes ja uniapnea. Ja noilla mainituilla voikin jo sitten olla riskejä lisäävä vaikutus liikenteessä.
On se homma muuttunut sen verran kevyeksi, ettei siinä enää paljon ole sitä "käsityötä". Lastaus ja purku käy kevyidenkin tavaroiden osalta lähes aina konevoimalla. Siihen kun lisätään epäsäännöllinen ja "epämääräinen" ruokavalio, niin ihmekös tuo. Tosin samaa kehitystä on lähes joka alalla tai oikeastaan koko kansaa koskien. - täysperä kuski
tämmöstä väittää?
En usko kyllä tota sitten millään.- kattoon
vaikka kadulla,kyllä porukka on ylipainosta.!
Ei kaikki ole varmaan rekkakuskeja.
- 107kg/202cm lihasta.
Kaikesta sitä maksetaankin turhuuden markkinoilla.
90% muidenkin alojen ammattilaisista on ylipaino-ongelmaisia ja ilman painavampaa lihasmassaa.
Ei ole sattunut tilaston tekijät kohdalle, eikä he käykkään ulkoilmassa seuraamassa jakelupuolta ollenkaan, jossa liikutaan päivässä kuorman kera lastaus-ja purkupaikoilla 8-15km/pvä, kantamalla/roclalla siirreltyjä kiloja 4-22tkg.
Ohjaamoon ja kuormatilaan nousuja/laskuja 30-70kpl/pvä riippuen kappaletavaran laadusta jne.
On joukossa joitakin keskivartalopainoisia, mutta vain 20-30% porukasta.
Tervetuloa kokeilemaan, niin ja ajot päälle.100kg/180cm ja päivittäin joudun kantamaan yli 70kg kaapelikeloja, jotka hommia nopeuttaakseni teen kaksi kelaa kerrallaan. vähän on kertynyt tota ajolihasta, (vatsaa) entisissä taksihommissa, eikä tunnu lähtevän pois, mutta lihasmassa on kokoajan kasvussa.
- jrm
Minulle sanoi kerran yksi tukevassa kunnossa oleva rekkakuski näin: koukisti käsivarttaan, tämä vaatii harjoitusta ja taputti vatsaa , tämä vaatii rahaa. Joten Herra kuningas älä kadehdi tai soimaa jos joku on erilainen vartaloltaan kun ehkä sinä olet. Itse taidat olla kuin mutkalle jäätynyt vesikelkan vetonaru.Lisäksi olen varma että myös muista ammattiryhmistä löytyy ihmisiä jotka eivät täytä muotilehtien kaikkia vaatimuksia. Osoitat vain muillekin lukijoille oman vaatimattoman älynlahjasi, itsehän sen jo tiedätkin. Jos kirjoitusharrastuksesi täällä jatkuu niin kysy joltain neuvoa kuinka kirjoitellaan näille sivuille asiasta eikä tuollaisia provoja.
- Rattimatti
Ytimekäs kommentti!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201091- 136979
- 96812
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten305782Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54626Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48589- 75514