Läskit rekkakuskit

Kuningas.

Yli 60 prosenttia rahtareista on ylipainoisia, kertoo tutkimus. Ammattikuntana se on kolmanneksi läskein.

Millainen riski tämä on liikenteessä? Rahtareilla on valtava vastuu. Ei lentokapteeni pääse koneen puikkoihin, jos terveys reistaa, mutta yli 60 prosentilla rahtareista on itse aiheutettu sairaus.

8

1892

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kallonkutistaja

Ylipainoisuus sinällään ei ole sairaus. Ylipainon määrästä sitten riippuu riski oireilla muita lihavuuden aiheuttamia oireita, kuten esim diabetes ja uniapnea. Ja noilla mainituilla voikin jo sitten olla riskejä lisäävä vaikutus liikenteessä.

On se homma muuttunut sen verran kevyeksi, ettei siinä enää paljon ole sitä "käsityötä". Lastaus ja purku käy kevyidenkin tavaroiden osalta lähes aina konevoimalla. Siihen kun lisätään epäsäännöllinen ja "epämääräinen" ruokavalio, niin ihmekös tuo. Tosin samaa kehitystä on lähes joka alalla tai oikeastaan koko kansaa koskien.

• täysperä kuski

tämmöstä väittää?
      En usko kyllä tota sitten millään.

• kattoon

vaikka kadulla,kyllä porukka on ylipainosta.!
        Ei kaikki ole varmaan rekkakuskeja.

• 107kg/202cm lihasta.

Kaikesta sitä maksetaankin turhuuden markkinoilla.
      90% muidenkin alojen ammattilaisista on ylipaino-ongelmaisia ja ilman painavampaa lihasmassaa.
      Ei ole sattunut tilaston tekijät kohdalle, eikä he käykkään ulkoilmassa seuraamassa jakelupuolta ollenkaan, jossa liikutaan päivässä kuorman kera lastaus-ja purkupaikoilla 8-15km/pvä, kantamalla/roclalla siirreltyjä kiloja 4-22tkg.
      Ohjaamoon ja kuormatilaan nousuja/laskuja 30-70kpl/pvä riippuen kappaletavaran laadusta jne.
      On joukossa joitakin keskivartalopainoisia, mutta vain 20-30% porukasta.
      Tervetuloa kokeilemaan, niin ja ajot päälle.

• 100kg/180cm ja päivittäin joudun kantamaan yli 70kg kaapelikeloja, jotka hommia nopeuttaakseni teen kaksi kelaa kerrallaan. vähän on kertynyt tota ajolihasta, (vatsaa) entisissä taksihommissa, eikä tunnu lähtevän pois, mutta lihasmassa on kokoajan kasvussa.

• jrm

Minulle sanoi kerran yksi tukevassa kunnossa oleva rekkakuski näin: koukisti käsivarttaan, tämä vaatii harjoitusta ja taputti vatsaa , tämä vaatii rahaa. Joten Herra kuningas älä kadehdi tai soimaa jos joku on erilainen vartaloltaan kun ehkä sinä olet. Itse taidat olla kuin mutkalle jäätynyt vesikelkan vetonaru.Lisäksi olen varma että myös muista ammattiryhmistä löytyy ihmisiä jotka eivät täytä muotilehtien kaikkia vaatimuksia. Osoitat vain muillekin lukijoille oman vaatimattoman älynlahjasi, itsehän sen jo tiedätkin. Jos kirjoitusharrastuksesi täällä jatkuu niin kysy joltain neuvoa kuinka kirjoitellaan näille sivuille asiasta eikä tuollaisia provoja.

• Rattimatti

Ytimekäs kommentti!

• Rattimatti kirjoitti:

Ytimekäs kommentti!

paino on voimaa,ylipaino on YLIVOIMAA.....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      36
      2649
    2. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      2353
    3. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2064
    4. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      39
      1935
    5. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      20
      1728
    6. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      37
      1242
    7. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      51
      1047
    8. Mitä sanoisit mulle?

Niin, mitä sanoisit mulle! Sille ainoalle, jota rakastat..
      Ikävä
      86
      1005
    9. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      24
      962
    10. Onneksi meidän välillä ei ole mitään negatiivista

Olen tosi iloinen siitä.
      Ikävä
      114
      914
    Aihe