Onko mahdollista saada 6-vuotias kissoja "vihaava" koira tottumaan kissaan? Löysin kissanpennun, mutta en sen omistajaa. Olen laittanut kauppojen ilmotustauluille ilmotuksia löytämästäni pennusta, mutta eipä ole kukaan soitellut perään.. Enkä haluaisi viedä kissaa mihinkään kissatarhaan/löytöeläinmestaan, ne ovat niin kamalia paikkoja. Nyt pidän koiraa ja kissaa eri huoneissa ja muutaman kerran päivässä olen yrittänyt tutustuttaa niitä toisiinsa. Eli pidän kissaa sylissä ja koira pyörii ympärillä. Tuntuu että koira suhtautuu kissaan niin kuin se olisi lelu, päästin koiran haisteluetäisyydelle, niin se otti kissan pään suuhunsa! Ei siis purrut, mutta kissan pää oli ihan kuolassa..
En siis tiedä miten pitäisi järkevästi edetä eli olisiko jollain neuvoja/kokemuksia vastaavasta?
Koiran totuttaminen kissaan!
7
1123
Vastaukset
- hunajaa
Veljelläni on kaksi kissaa ja hänen tyttöystävällään koira. He muuttivat yhteen ja niin joutuivat tietysti lemmikit samaan asuntoon :)
Hyvin on mennyt, mitä nyt jokus kissa läpsäyttäny koiraa kuonolle ku koira menee kissojen perässä aika usein (leikkimielessä).
Mutta koira ei ole tehnyt kissoille mitään pahaa ikinä.
Jokus olen jopa nähnyt, kun olen siellä käynyt, että jompi kumpi kissoista on jahdannut koiraa takaa :D
En sitte tiiä, et riippuuko koiran rodusta, mut mitä tossa kerroit et koirasi nuuskii kissaa ja haluaa selvästi tutustua paremmin, ni kyl uskon et se onnistuis :) - Pollero
Jos koiralle on opetettu pienestä pitäen,että kissa on jonkinasteinen saalis tai usutettu muuten vain kissojen "kimppuun" tai härnätty:"katso kissa,ota kiinni" tms.niin totuttaminen saattaa olla aikasta vaikeaa.Mutta jos koirasi ei vain ole tottunut kissoihin,mutta ei myöskään selvästi vihaa kissoja,on koira ja kissa mahdollista totuttaa toisiinsa.Totuttaminen vaatii aikaa ja kärsivallisyyttä,neutraalilla maaperällä(siis ei koiran ruokakupin tai makuupaikan läheisyydessä) ja pitkää pinnaa.Älä pidä kissaa sylissä,vaan anna olla lattialla,samoin kuin koiran,mutta ole niin lähellä,että pystyt estämään mahdolliset vaaratilanteet eläinten välillä.Varaudu alussa ainakin kuukauden totutusaikaan...
Itselläni kolme koiraa ja neljä kissaa ja kaikki elävät sulassa sovussa,jopa saksanpaimenkoirani =)- Kissulainen
Koiraa ei ole ikinä usutettu kissojen kimppuun, mutta lenkillä kun törmää kissaan, niin koira jotenkin sekoaa.. eli haukkuu ja tärisee, pelkää ehkä? Nyt tärinä kissan läheisyydessä on loppunut, eli sen verran kuitenkin edistystä! Pelkään vain että koira käy kissan kimppuun.. kissa tosin on aika välinpitämätön, vähän sähisee jos koira yrittää tulla liian lähelle (siis kun kissa on sylissäni).
Ja nyt kun olen päästänyt koiran haistelemaan kissan "huoneeseen", siis kun kissa ei ole siellä, niin koira menee hiekkalaatikolle ja syö kissankakkaa!!! eli yäk ja miksiköhän, onko muilla tällasesta kokemuksia? - msda
Kissulainen kirjoitti:
Koiraa ei ole ikinä usutettu kissojen kimppuun, mutta lenkillä kun törmää kissaan, niin koira jotenkin sekoaa.. eli haukkuu ja tärisee, pelkää ehkä? Nyt tärinä kissan läheisyydessä on loppunut, eli sen verran kuitenkin edistystä! Pelkään vain että koira käy kissan kimppuun.. kissa tosin on aika välinpitämätön, vähän sähisee jos koira yrittää tulla liian lähelle (siis kun kissa on sylissäni).
Ja nyt kun olen päästänyt koiran haistelemaan kissan "huoneeseen", siis kun kissa ei ole siellä, niin koira menee hiekkalaatikolle ja syö kissankakkaa!!! eli yäk ja miksiköhän, onko muilla tällasesta kokemuksia?meidän koirilla kissankakka oli suunnatonta herkkua..söivät jopa omaansa jos sattuivat löytämään..
- alicefix
Kissulainen kirjoitti:
Ja nyt kun olen päästänyt koiran haistelemaan kissan "huoneeseen", siis kun kissa ei ole siellä, niin koira menee hiekkalaatikolle ja syö kissankakkaa!!! eli yäk ja miksiköhän, onko muilla tällasesta kokemuksia?Minä muutin muutama vuosi sitten isäni luokse kissani kanssa, ja isälläni oli koira. Koira lähinnä vain oli kiinnostunut kissasta, kissa taas hirveän vihainen koiralle. Meni ehkä n. kuukausi tai alle, että ne pystyivät olemaan sovussa. Jos koira tuli liian lähelle haistelemaan ja liian pitkäksi aikaa, kissa sähähti sille ja koira lähti pois.
Myös jos koiran lelun heitti liian lähelle kissaa, koira ei uskaltanut mennä lelua hakemaan :D Meillä kissasta tuli pomo talossa.
Koira myös söi hiekkalaatikosta ulostetta kun erehtyi vessaan pääsemään. - kisulit
alicefix kirjoitti:
Minä muutin muutama vuosi sitten isäni luokse kissani kanssa, ja isälläni oli koira. Koira lähinnä vain oli kiinnostunut kissasta, kissa taas hirveän vihainen koiralle. Meni ehkä n. kuukausi tai alle, että ne pystyivät olemaan sovussa. Jos koira tuli liian lähelle haistelemaan ja liian pitkäksi aikaa, kissa sähähti sille ja koira lähti pois.
Myös jos koiran lelun heitti liian lähelle kissaa, koira ei uskaltanut mennä lelua hakemaan :D Meillä kissasta tuli pomo talossa.
Koira myös söi hiekkalaatikosta ulostetta kun erehtyi vessaan pääsemään.Ensinnäkin toi kakan syöminen kuulostaa tosi tutulle,näin kävi myös meillä.Koira oli jo tottunut meidän vanhaan kisuun,kun se muutti vanhuuttaan kissojen taivaaseen.No ei mennyt kauan aikaa kun halusin uuden kisun tai hankin kerralla sit kaks.Koira on vuoden vanha ja ulkona kyllä kans vähä äree muille kisuille,mutta omat kisut on sen parhaita kamuja.Toinen pentu varsinkin pitää sitä täysin äitinään(merkki tietysti liian varhaisesta vierotuksesta).Mutta pääasia lienee se,että ne sai hyvän kodin.Koira suhtautuu niihin tosi upeesti,vaikka välillä täytyy mennä "pelastaan" koira pulasta,kun kissa roikkuu tissillä tai imee korvaa....etenkin yöllä,meteli on melkoinen kun kehrää tosi lujaa ja "lussuttaa".Onnea totuttelulle,kyllä se ajan kanssa.
- päivi
21
ostin kiinteistön Pöytyältä, koska Turussa asuessani rauhallinen , missä asuin muuttui Helsinginkaduksi, moottoritien alkupääksi. Koska minulla oli 3 kissaa en voinut ajatella asumista siellä enää. siilejä, joita myös ruokin , sain korjata autontappamina kadulta. niimpä evakoin kissani pöytyälle, rauhalliseen kiinteistöön vielä silloin - kunnes naapuristoon tuli uusiksi asukkaiksi pariskunta, joilla on 2 koiraa.toinen on nähdäkseni kiltti, mutta toinen ei siedä kissoja. he joutuivat luopumaan omista kissoistaan tämän aggressiivisen koiran takia. tämän vuoden kesäkuussa, 13.6.13 em. koira tappoi kauniin, hyvinhoidetun kissan (näin kissaa usein, kulki pihani halki vielä 20 min. aiemmin) naapurin naapuri toi autollaan kuolleen kissan pihalleni olettaen, että kissa on minun, mutta eipä ollut - kunnia hänelle siitä, että vaivautui niin.
Mutta 12.11.13 samainen koira raateli kauniin (rok. yht. eläinlääkäri sanoi "kaunis, kaunis kissa, kauniit silmät, kaunis ruumiinrakenne, rauhallinen")
leikattu, rokotettu, hyvinhoidettu, hyvin ravittu lisäravinteineen, nukkui yöt sisällä, ensin lampaantaljalla, aamulla muutti kainalooni kanaseksini. oli kovin juttuisa, mutta niin sitten kävi hänelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760