Herkullinen iMac

naminaminami

Kuola valuu kun katselen 24 tuuman uutta iMaccia. Onke kellään kokemusta noin isosta näytöstä? Onko se liian iso?

30

4387

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1stMacFinn

      Siis mikä on LIIAN iso näyttö? Ei ole vielä tullut vastaan.

    • jo tullut monta Hopeiseen omenaan.

      Tuttu valokuvaaja totesi valtavasta 30 tuuman näytöstään, että äkkiähän siihen tottui. Eivät ole iMacin ostajatkaan valitelleet tottumisen vaikeutta!

      • Ruutupalli

        Mistä ihmeestä sinä oletat että iMacin ostajat eivät ole valitelleey tottumisen vaikeutta...ai niin, sehän onkin vanha markinoija/kaupparatsu Repe. Uskomatonta että kaveri jaksaa mainostaa laitteitaan vielä 3 vuoden kuluttuakin! Piti käydä tarkastamassa...


      • Ruutupalli kirjoitti:

        Mistä ihmeestä sinä oletat että iMacin ostajat eivät ole valitelleey tottumisen vaikeutta...ai niin, sehän onkin vanha markinoija/kaupparatsu Repe. Uskomatonta että kaveri jaksaa mainostaa laitteitaan vielä 3 vuoden kuluttuakin! Piti käydä tarkastamassa...

        nämä mainiot Mac-foorumit. Niillä ei ole valiteltu. Kaikki valitukset kertyvät kyllä niihin, mihinkäs muuallekaan. Onko sulla, salaperäisellä Ruutupallilla josta en löydä mitään tietoa mistään, jotain kontakteja jotka eivät ole tottuneet isoon ruutuun?


    • naminaminami

      Ajattelin että kun pään etäisyys näytöstä pysyy kuitenkin samana, voisi iso näyttö tuntua häiritsevältä.

      • katselin

        uutta 24 tuumaista ja näytti ihan "hauskalta", mutta näyttö on todellakin surkea, reunat tummuu ja toisto on todella epätasaista..!!


      • AppleTietäjä
        katselin kirjoitti:

        uutta 24 tuumaista ja näytti ihan "hauskalta", mutta näyttö on todellakin surkea, reunat tummuu ja toisto on todella epätasaista..!!

        Varmaankin joku testikäytössä kaltoin kohdeltu maanantaikappale. Minun iMacissa ei ole mitään tuollaisia ongelmia, vaan näyttö on erittäin laadukas.


      • tarviis tietoa
        AppleTietäjä kirjoitti:

        Varmaankin joku testikäytössä kaltoin kohdeltu maanantaikappale. Minun iMacissa ei ole mitään tuollaisia ongelmia, vaan näyttö on erittäin laadukas.

        Onko niin, että 24 tuumainen näyttö iMacissa on huonompi kuin esim 20 tuumainen?


      • AppleTietäjä
        tarviis tietoa kirjoitti:

        Onko niin, että 24 tuumainen näyttö iMacissa on huonompi kuin esim 20 tuumainen?

        Voit käydä itse katsomassa jälleenmyyjän luona, jos et usko.


      • jason-blue
        katselin kirjoitti:

        uutta 24 tuumaista ja näytti ihan "hauskalta", mutta näyttö on todellakin surkea, reunat tummuu ja toisto on todella epätasaista..!!

        Itte kattelin Tampereen Varimportissa ja näyttö vaikutti erittäin laadukkaalta. Olihan 30"CD HD paljon paremman näkönen, mutta toisessa on kone ja toisessa ei, laitteiden paksuus kuitenkin melkein sama.


      • katselin..
        AppleTietäjä kirjoitti:

        Varmaankin joku testikäytössä kaltoin kohdeltu maanantaikappale. Minun iMacissa ei ole mitään tuollaisia ongelmia, vaan näyttö on erittäin laadukas.

        Kyllä se oli ihan iskemätön juuri paketista otettu, otti heti silmään reunojen tummuus tasaisilla taustoilla.

        Muillakin on ollut näköjään samoja havointoja:
        http://www.hopeinenomena.net/viewtopic.php?t=81106&postdays=0&postorder=asc&start=350

        Ehkä koneena voi olla hyväkin, mutta pelkkä laadukas 24" näyttö jo maksaa tuon paketin verran. Itsellä on 20" Viewsonicin näyttö ja toisto on tasainen reunasta reunaan..


    • ostoaikeissa

      Onko iMac hiljainen vai pitääkö kovaa ääntä? Kuumeneeko paljon, kun kaikki on niin pieneen tilaan saatu mahtumaan.

      • tunnu

      • höpinää?
        tunnu kirjoitti:

        olevan, erittäin moni valittaa ties mitä sirinää kuuluvan, häntimistä ja muuta ihme vikaa, sitten on tietenkin ne fanaatikot joiden kirkasvalolamppu on itse Herran hyvyys..=)

        http://www.rakuten.ne.jp/gold/delifa/health/machine/brightlight/images/main_01.jpg

        Mitä ihmettä sä höpiset kirkasvalolampuista ja herranvalosta?

        Ei kuulu mitään ihmeellistä sirinää tästä Intel iMacista, eikä häntimistä eikä muutakaan vikaa ole. Tosi hyvä kone on vaikka counterstrike-teinit muuta väittäisi.


      • Käy kattoo
        höpinää? kirjoitti:

        Mitä ihmettä sä höpiset kirkasvalolampuista ja herranvalosta?

        Ei kuulu mitään ihmeellistä sirinää tästä Intel iMacista, eikä häntimistä eikä muutakaan vikaa ole. Tosi hyvä kone on vaikka counterstrike-teinit muuta väittäisi.

        tuolla Hopeisessaomenassa mitä Imac-palstalla kirjoitetaan, on se kumma kun itse tutkin laitetta niin heti huomasin sen olevan aika pilipalivehje, mutta fanaatikot väittää vastaan vaikka useita puoltavia vastauksia..

        Kirkasvalolampultahan tuo Imac näyttää, yhtä koomisen näköinen..


      • Käy kattoo kirjoitti:

        tuolla Hopeisessaomenassa mitä Imac-palstalla kirjoitetaan, on se kumma kun itse tutkin laitetta niin heti huomasin sen olevan aika pilipalivehje, mutta fanaatikot väittää vastaan vaikka useita puoltavia vastauksia..

        Kirkasvalolampultahan tuo Imac näyttää, yhtä koomisen näköinen..

        Missäs "Käy kattoo" on sitä iMacia oikein tutkinut? Ja mitä? Että oikein ulkonäköä?!

        Minäkin suosittelen nyt ja aina Hopeisen omenan lukemista, jotta ei tarvitse niin paljon perustaa näistä kertakäyttönikkien salaperäisistä tutkimisista...


      • Käy kattoo kirjoitti:

        tuolla Hopeisessaomenassa mitä Imac-palstalla kirjoitetaan, on se kumma kun itse tutkin laitetta niin heti huomasin sen olevan aika pilipalivehje, mutta fanaatikot väittää vastaan vaikka useita puoltavia vastauksia..

        Kirkasvalolampultahan tuo Imac näyttää, yhtä koomisen näköinen..

        Mulla on muuten itselläkin ollut ihan oikea Intel-iMac, eikä siinä voinut havaita pienintäkään vikaa kovallakaan yrittämisellä. On tietysti selvää, että Apple toimittaa fanaatikoille parempia koneita, joten kannattaa ilmoittautua fanaatikoksi kun tilaa!

        On se vaan muuten ikävää että iMacissa on kirkkaampi näyttö kuin sun Puuceessäs, pahoittelen...;)


      • niin..
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Mulla on muuten itselläkin ollut ihan oikea Intel-iMac, eikä siinä voinut havaita pienintäkään vikaa kovallakaan yrittämisellä. On tietysti selvää, että Apple toimittaa fanaatikoille parempia koneita, joten kannattaa ilmoittautua fanaatikoksi kun tilaa!

        On se vaan muuten ikävää että iMacissa on kirkkaampi näyttö kuin sun Puuceessäs, pahoittelen...;)

        Mitä hiton väliä nickillä on, ei minun keskustelua haittaa tai edistä se että tiedän sinun olevan mies ja Repe niminen, oikeastaan se kylläkin haittaa koska aina sinä olet se ensimmäin trollipoliisi tällä palstalla jos joku vastalauseen heittää ilmoille..

        24" oli testissä ja näyttö oli aika surkea verratessa nykyiseen näyttöön nähden, Vp2030B n. 600euroa.

        Ikävää tosiaan että sinun näyttösi loistaa kirkkauttaan, mulla se on calibroitu näyttämään oikein, ei tarvitse siristellä, mutta siristelyyn sä varmaan sitten olet tottunut jo äänien keskellä. Juuh ja ei sitä häntimistä kaikki hitaat huomaakkaan, hitaammat ei edes huomaan miten levykelkka sylkee levyjä...=)

        Ps. en ole laite riippuvainen merkin tai mallin mukaan, ostan sen mikä toimii oikein..


      • niin.. kirjoitti:

        Mitä hiton väliä nickillä on, ei minun keskustelua haittaa tai edistä se että tiedän sinun olevan mies ja Repe niminen, oikeastaan se kylläkin haittaa koska aina sinä olet se ensimmäin trollipoliisi tällä palstalla jos joku vastalauseen heittää ilmoille..

        24" oli testissä ja näyttö oli aika surkea verratessa nykyiseen näyttöön nähden, Vp2030B n. 600euroa.

        Ikävää tosiaan että sinun näyttösi loistaa kirkkauttaan, mulla se on calibroitu näyttämään oikein, ei tarvitse siristellä, mutta siristelyyn sä varmaan sitten olet tottunut jo äänien keskellä. Juuh ja ei sitä häntimistä kaikki hitaat huomaakkaan, hitaammat ei edes huomaan miten levykelkka sylkee levyjä...=)

        Ps. en ole laite riippuvainen merkin tai mallin mukaan, ostan sen mikä toimii oikein..

        Jos kerta nikeillä ei ole väliä, niin kuka sä nyt sitten olet? Oletko kirjoittanut tähän ketjuun aiemmin ja millä nikeillä? Olisi kohteliasta tietää tämmönen, kun sinä tiedät minusta ihan tarkkaan mitä olen sanonut mutta minä en sinusta mitään.

        Ei liene suuri vaiva luetella käyttämänsä nimimerkit, jos pää kuitenkin siviilissä toimii yhtenä persoonana.

        Mulla oli sen iMacin näyttö niin ikään kalibroitu sopivaksi, miksei olisi ollut? Applella oli kalibrointiasiat kunnossa jo silloin 10 vuotta sitten kun Windowsia ei saanut millään näyttämään kunnolla kalibroitua kuvaa. Jos nyt saa, sepä onkin hienoa edistystä.

        >24" oli testissä ja näyttö oli aika surkea verratessa nykyiseen näyttöön nähden, Vp2030B n. 600euroa.

        Missä helevetin testissä? Linkki?

        >Ps. en ole laite riippuvainen merkin tai mallin mukaan, ostan sen mikä toimii oikein..

        Tämäkin on mukava kuulla, kun kumminkin vaikutat Windows-fanaatikolta.


      • millä nimellä
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Jos kerta nikeillä ei ole väliä, niin kuka sä nyt sitten olet? Oletko kirjoittanut tähän ketjuun aiemmin ja millä nikeillä? Olisi kohteliasta tietää tämmönen, kun sinä tiedät minusta ihan tarkkaan mitä olen sanonut mutta minä en sinusta mitään.

        Ei liene suuri vaiva luetella käyttämänsä nimimerkit, jos pää kuitenkin siviilissä toimii yhtenä persoonana.

        Mulla oli sen iMacin näyttö niin ikään kalibroitu sopivaksi, miksei olisi ollut? Applella oli kalibrointiasiat kunnossa jo silloin 10 vuotta sitten kun Windowsia ei saanut millään näyttämään kunnolla kalibroitua kuvaa. Jos nyt saa, sepä onkin hienoa edistystä.

        >24" oli testissä ja näyttö oli aika surkea verratessa nykyiseen näyttöön nähden, Vp2030B n. 600euroa.

        Missä helevetin testissä? Linkki?

        >Ps. en ole laite riippuvainen merkin tai mallin mukaan, ostan sen mikä toimii oikein..

        Tämäkin on mukava kuulla, kun kumminkin vaikutat Windows-fanaatikolta.

        Eli olen tasan kaksi kertaa kirjoittanut tähän topickkiin ja ne on "katselin" nimellä..

        Muualle Mac-palstalla en ole sitten kirjoittanutkaan kun ei ole tarve, eli ei sinun minusta tarvitse mitään arkkivihollista yrittää tehdä, kyllä sä voit sen Mac:s kanssa jatkaa ihan rauhassa..

        Linkitätkö sinä kaikki kokeilemasi laitteet testitulosten kanssa nettiin? Mulla ei ole tapana ja ei se testaus muuta tarvitse kuin tasaisen kuvan koko näytölle, jollei siitä selviä niin en minä sellaiseen näyttöön rahojani laita.

        Hah, tuosta calibroinnista en edes viitsi keskustella sun kanssa.."10 vuotta sitten"..hah...=)


      • kovin uskottavaa
        millä nimellä kirjoitti:

        Eli olen tasan kaksi kertaa kirjoittanut tähän topickkiin ja ne on "katselin" nimellä..

        Muualle Mac-palstalla en ole sitten kirjoittanutkaan kun ei ole tarve, eli ei sinun minusta tarvitse mitään arkkivihollista yrittää tehdä, kyllä sä voit sen Mac:s kanssa jatkaa ihan rauhassa..

        Linkitätkö sinä kaikki kokeilemasi laitteet testitulosten kanssa nettiin? Mulla ei ole tapana ja ei se testaus muuta tarvitse kuin tasaisen kuvan koko näytölle, jollei siitä selviä niin en minä sellaiseen näyttöön rahojani laita.

        Hah, tuosta calibroinnista en edes viitsi keskustella sun kanssa.."10 vuotta sitten"..hah...=)

        Jos heität kommentteja ilman mitään testituloksia, niin väitteilläsi ei ole mitään uskottavuutta.

        Olet siis nähnyt tasan yhden iMacin? Ja vedät muutaman Mac-foorumilla olleen ongelmatapauksen perusteella sen johtopäätöksen että kaikki iMacit surisevat? Tuo on kai sitä kuuluisaa putkiajattelua. Ota pääsi pois sieltä pöntöstä ja katso peiliin. On aika säälittävää leimata kaikki vastakkaisen mielipiteen ilmaisevat fanaatikoiksi. Kuulostat itse niin fanaattiselta kuin joku voi vain kuulostaa.


      • höpinää
        Käy kattoo kirjoitti:

        tuolla Hopeisessaomenassa mitä Imac-palstalla kirjoitetaan, on se kumma kun itse tutkin laitetta niin heti huomasin sen olevan aika pilipalivehje, mutta fanaatikot väittää vastaan vaikka useita puoltavia vastauksia..

        Kirkasvalolampultahan tuo Imac näyttää, yhtä koomisen näköinen..

        > Käy kattoo tuolla Hopeisessaomenassa mitä Imac-palstalla kirjoitetaan

        Tietenkin foorumeilla kysyvät apua ne, joilla on eniten ongelmia. Todella tyhmää vetää tuosta mitään yleistyksiä. Oma kone on ollut loistava käytössä. Näytössä ei ole mitään vikaa eikä kone sirise. Tietenkin iMacin hinnalla saa paremman erillisen näytön, mutta hintalaatusuhteeltaan iMac on todella hyvä.

        Jos haluaa kalliimman tai erilaisen kokoonpanon niin sitten kannattaa ostaa sellainen eikä valittaa iMacin sopimattomuudesta. MacPro ja sellainen näyttö kuin haluaa, niin eipä ole valittamista vaativammassakaan käytössä.

        > mutta fanaatikot väittää vastaan vaikka useita puoltavia vastauksia..

        Katso peiliin fanaatikko. Täällä ja hopeisessaomenassa on useita OIKEITA iMacin omistajia, joilla on kunnolliset toimivat iMacit. Kaikkien koneiden joukossa on maanantaikappaleita, mutta ne ovat harvinaisuus ja kaikkien oikeiden tutkimusten mukaan Macit ovat PC-koneita keskimäärin luotettavampia. Siinä ei sinun kaltaistesi fanaatikkojen yksittäiset mielipiteet paljoa paina.

        > Kirkasvalolampultahan tuo Imac näyttää, yhtä koomisen näköinen..

        Onpa säälittäviä kommentteja. Kuulostat vain trollilta. Jokainen voi arvioida iMacin ulkoasua itse, eikä heidän tarvitse välittää sinun sinun "järkevistä" kommenteistasi.


      • on pullollaan
        höpinää kirjoitti:

        > Käy kattoo tuolla Hopeisessaomenassa mitä Imac-palstalla kirjoitetaan

        Tietenkin foorumeilla kysyvät apua ne, joilla on eniten ongelmia. Todella tyhmää vetää tuosta mitään yleistyksiä. Oma kone on ollut loistava käytössä. Näytössä ei ole mitään vikaa eikä kone sirise. Tietenkin iMacin hinnalla saa paremman erillisen näytön, mutta hintalaatusuhteeltaan iMac on todella hyvä.

        Jos haluaa kalliimman tai erilaisen kokoonpanon niin sitten kannattaa ostaa sellainen eikä valittaa iMacin sopimattomuudesta. MacPro ja sellainen näyttö kuin haluaa, niin eipä ole valittamista vaativammassakaan käytössä.

        > mutta fanaatikot väittää vastaan vaikka useita puoltavia vastauksia..

        Katso peiliin fanaatikko. Täällä ja hopeisessaomenassa on useita OIKEITA iMacin omistajia, joilla on kunnolliset toimivat iMacit. Kaikkien koneiden joukossa on maanantaikappaleita, mutta ne ovat harvinaisuus ja kaikkien oikeiden tutkimusten mukaan Macit ovat PC-koneita keskimäärin luotettavampia. Siinä ei sinun kaltaistesi fanaatikkojen yksittäiset mielipiteet paljoa paina.

        > Kirkasvalolampultahan tuo Imac näyttää, yhtä koomisen näköinen..

        Onpa säälittäviä kommentteja. Kuulostat vain trollilta. Jokainen voi arvioida iMacin ulkoasua itse, eikä heidän tarvitse välittää sinun sinun "järkevistä" kommenteistasi.

        viestejä jossa valitetaan eri näytön äänistä, myös kirkkautta on valitettu aika laajasti. Miksi ihmeessä laitetaan 40% enemmän kirkkautta näyttöön kuin 20" näytössä, kuitenkin tuo ylisuuri kirkkaus on kirous kaikissa lcd-näytöissä, kirkkautta täytyy pudottaa huomattavasti alemmas että päästään lähellekään miellyttävää tai calibroitavaa tulosta. Kirkkautta vähentämällä taas moni valittaa näytön alkavan surista?

        Kuolleita pikseleitäkin on liian moni valittanut, yleisin aihe on ollut näytön epätasainen toisto, ei tuon hintaluokan vehkeessä saisi olla tuollaisia vikoja.

        Tottakai luen mitä eri palstoilla on kerrottu tuotteista, olin itse ostamassa kyseistä konetta ja en voinut kuin todeta että samoja vikoja löytyi. Itse kone onkin varmaan luotettavampi, mutta tuo näyttö pilaa kokonaisuuden.

        Tulihan se sieltä, eli vikojakin löytyy ja maanantaikappaleita, joillekin tuon tunnustaminen Macin kohdalta vain tuntuu niin vaikealta.


    • PC still my lover?

      Eli, onko hiljainen vai ei? En taida ostaakkaan koko konetta, eihän tuota kukaan muukaan tunnu omistavan.

      • 1stMacFinn

        Ainakin ne muutamat, joita olen nähnyt ovat olleet hiljaisia. Omaa mulla ei ole tosin.

        Ja pikainen selailu Hopeisessa omenassa ei tuottanut väitteitä äänekkyydestä.

        Osta pois.


      • Jortsu

        "En taida ostaakkaan koko konetta, eihän tuota kukaan muukaan tunnu omistavan."

        Tuolla perusteellako sinä koneita ostat? Saahan sitä tietenkin ostaakin, mutta ihmettelin vain.

        Mutta vakavasti, täällä Suomi24:n Mac-palstalla on todella vähän kirjoittelijoita ja vielä vähemmän oikeita Mac-käyttäjiä. Kannattaakin suunnistaa oikealle Mac-palstalle:
        http://www.hopeinenomena.net
        ja kysyä siellä asiaa. Saat varmasti enemmän vastauksia.


      • PC is your machine

        Joku saattaa omistaa imacinkin, mutta harva kuitenkin. PC hakkaa minusta macit mennen tullen ominaisuuksillaan joka suhteessa. Toivottavasti luet tämän pian, sillä mac sheriffi poistaa tämän viestin, kuten kaikki maccia arvostelevat viestit. Raukkamaista, eikö totta.


      • valehdella
        PC is your machine kirjoitti:

        Joku saattaa omistaa imacinkin, mutta harva kuitenkin. PC hakkaa minusta macit mennen tullen ominaisuuksillaan joka suhteessa. Toivottavasti luet tämän pian, sillä mac sheriffi poistaa tämän viestin, kuten kaikki maccia arvostelevat viestit. Raukkamaista, eikö totta.

        > PC hakkaa minusta macit mennen tullen ominaisuuksillaan joka suhteessa.

        Älä valehtele. Tuollaista roskaa jotkut pc käyttäjät jauhaa vuodesta toiseen, vaikka pc koneet eivät ole yhtään parempia, puhumattakaan käyttöjärjestelmistä mitä niihin saa. Jokaiselle Mac ei sovi, kuten ei jokaiselle sovi Linux tai Windowskaan, mutta ihmetyttää tuollainen suoranainen valehteleminen.

        Mac OS X tarjoaa käyttöjärjestelmänä etuja Windowsiin tai Linuxiin ja esim. MacBook on hintalaatusuhteeltaan todella hyvä kokonaisuus. Ikävää, että täällä käy niin paljon kateellisia pc käyttäjiä roskapostittamassa valheitaan.

        > Raukkamaista, eikö totta.

        Olet kyllä todella raukkamainen levittäessäsi tuollaista roskaa.


      • PC is his choice
        valehdella kirjoitti:

        > PC hakkaa minusta macit mennen tullen ominaisuuksillaan joka suhteessa.

        Älä valehtele. Tuollaista roskaa jotkut pc käyttäjät jauhaa vuodesta toiseen, vaikka pc koneet eivät ole yhtään parempia, puhumattakaan käyttöjärjestelmistä mitä niihin saa. Jokaiselle Mac ei sovi, kuten ei jokaiselle sovi Linux tai Windowskaan, mutta ihmetyttää tuollainen suoranainen valehteleminen.

        Mac OS X tarjoaa käyttöjärjestelmänä etuja Windowsiin tai Linuxiin ja esim. MacBook on hintalaatusuhteeltaan todella hyvä kokonaisuus. Ikävää, että täällä käy niin paljon kateellisia pc käyttäjiä roskapostittamassa valheitaan.

        > Raukkamaista, eikö totta.

        Olet kyllä todella raukkamainen levittäessäsi tuollaista roskaa.

        En mollaa maccareitä, kerroin vain näkemykseni kyseisistä tuotteista.


      • viitsi jatkaa
        PC is his choice kirjoitti:

        En mollaa maccareitä, kerroin vain näkemykseni kyseisistä tuotteista.

        Näkemys kyseisistä tuotteista oli puhdasta fleimiä. Kyllä sellainen viesti, jossa haukutaan koneet lyttyyn haukkuu myös Maccareitä. Miten kukaan muuten voisi olla muka niin tyhmä kuin me Maccarit, että ostaisi koneita, jotka ovat pctä joka suhteessa huonompia.

        Todellisuudessa Maceissa on paljon etuja ja osa järkevistä ihmisistä on valinnut näiden etujen takia itselleen Macin. Turha väittää että pct ovat kaikin tavoin parempia, jos ei tälle väitteelle ole mitään pohjaa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      180
      1593
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      59
      1105
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      54
      886
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      791
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      130
      780
    6. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      748
    7. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      38
      711
    8. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      689
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      654
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      619
    Aihe