Aamun uutisissa: "Tutkimusten mukaan aiempi synnytyspiikki maaliskuulta(alkupamaus juhannuksena) on nyt siirtynyt loppukesään..Ihmiset haluavat suunnitella synnytyksen kesälomien ja työelämän vaatimusten mukaan ..."
Tahtoo sanoa,että? Lapsi tehdään harkitusti ja suunnitellusti ja nyt jo syntymäkuukaudella on merkitystä.Se suunnitellaan etukäteen.
Lasten tekeminen...
31
2778
Vastaukset
"Lapsi tehdään harkitusti ja suunnitellusti ja nyt jo syntymäkuukaudella on merkitystä.Se suunnitellaan etukäteen."
- Eikös se ole vain hyvä asia(?). Mielestäni kenenkään ei tulisi lisääntyä hetken mielijohteesta.- f.n.k
Toivottuna syntynyt lapsi on aina hyvä asia..:)
Jotkut väittävät vain liian suunnitelmallisuuden johtavan joskus myös liiaksi tuotteistamiseen.Lapsesta tulee tuote.Ilmoitetaan mm.jenkkilässä esikouluun ja kouluun jne.joissain tapauksissa jo ennen syntymää.Ja mitä jos tuote ei toimi suunnitelmien mukaan? Iso kysymys.. - beo
f.n.k kirjoitti:
Jotkut väittävät vain liian suunnitelmallisuuden johtavan joskus myös liiaksi tuotteistamiseen.Lapsesta tulee tuote.Ilmoitetaan mm.jenkkilässä esikouluun ja kouluun jne.joissain tapauksissa jo ennen syntymää.Ja mitä jos tuote ei toimi suunnitelmien mukaan? Iso kysymys..olis pitänyt ilmoittaa esim englantilaiseen kouluun jota harkittiin. Mut se jäi.
Aikoinaan olis pitänyt laittaa syntymätön lapsi jonottamaan vauvauintiinkin :) f.n.k kirjoitti:
Jotkut väittävät vain liian suunnitelmallisuuden johtavan joskus myös liiaksi tuotteistamiseen.Lapsesta tulee tuote.Ilmoitetaan mm.jenkkilässä esikouluun ja kouluun jne.joissain tapauksissa jo ennen syntymää.Ja mitä jos tuote ei toimi suunnitelmien mukaan? Iso kysymys.."Jotkut väittävät vain liian suunnitelmallisuuden johtavan joskus myös liiaksi tuotteistamiseen."
- Ehkä noin, mutta mikä on liiallista suunnitelmallisuutta? Syntymävuoden ja/tai vuodenajan valinta ei mielestäni mene vielä liiallisuuksiin....
"Lapsesta tulee tuote.Ilmoitetaan mm.jenkkilässä esikouluun ja kouluun jne.joissain tapauksissa jo ennen syntymää"
- Jenkit on jenkkejä. Osaltaa tuollaiseen vaikuttaa varmasti jonkin verran sikäläinen koulujärjestelmä jne.
VAROITUS seuraavassa tekstissä käsitellään vakavaa asiaa humoristisesti ja kevyt mielisesti.
"Ja mitä jos tuote ei toimi suunnitelmien mukaan?"
Reklamaation voi esittää itselleen peilin edessä. Mitä jos tuotetta ei saa olenkaan tilauksista ja suunnitelmista huolimatta? Mihin lähetään asiakaspalaute? (Vielä isompi kysymys)- f.n.k
Richartti kirjoitti:
"Jotkut väittävät vain liian suunnitelmallisuuden johtavan joskus myös liiaksi tuotteistamiseen."
- Ehkä noin, mutta mikä on liiallista suunnitelmallisuutta? Syntymävuoden ja/tai vuodenajan valinta ei mielestäni mene vielä liiallisuuksiin....
"Lapsesta tulee tuote.Ilmoitetaan mm.jenkkilässä esikouluun ja kouluun jne.joissain tapauksissa jo ennen syntymää"
- Jenkit on jenkkejä. Osaltaa tuollaiseen vaikuttaa varmasti jonkin verran sikäläinen koulujärjestelmä jne.
VAROITUS seuraavassa tekstissä käsitellään vakavaa asiaa humoristisesti ja kevyt mielisesti.
"Ja mitä jos tuote ei toimi suunnitelmien mukaan?"
Reklamaation voi esittää itselleen peilin edessä. Mitä jos tuotetta ei saa olenkaan tilauksista ja suunnitelmista huolimatta? Mihin lähetään asiakaspalaute? (Vielä isompi kysymys)Keskustelun lähtökohta lienee kuitenkin tuotteen oletettu syntyminen:)
Suunnitelmataloutta ..syntymäkuukauden lisäksi ..on nykyaikana käsittääkseni myös kohtuullisen nuorten pariskuntien hedelmällisyyshoitoihin turvautuminen,kun lasten halutut syntymävuodet halutaan saadaa suunniteltuihin raameihin..
Alkuperäiseen uutiseen..Itselleni pelottavinta siinä oli tuo lasten suunnitellun syntymän sovittaminen "työelämän tarpeista lähtöisin..".
Suunnitellaanko lasten tulevaisuus myös työelämän tarpeista lähtöisin? Iso Herra Kapitalisti esittää julkilausuman,että oletettu yhdessä olo lasten ja vanhempien välillä per viikko tulisi sovittaa annettuihin raameihin "alemmat toimihenkilöt 4h/vkko,ylemmät toimihenkilöt 4.5h/vkko jne,jotta työn tuottavuus pystytään takaamaan"...jne.Edellä olevaa "tulevaisuuden visiot"-väittämääni tukee jo jossain "EU:n osavaltioissa" oleva käytäntö siitä,että työnantajat palkkaavat lastenhoitajia yrityksiin hoitamaan työntekijöiden sairaita lapsia.Se on edullisempaa,kuin että kovapalkkaiset ydintyötekijät tms,hoitaisivat itse lapsensa... f.n.k kirjoitti:
Keskustelun lähtökohta lienee kuitenkin tuotteen oletettu syntyminen:)
Suunnitelmataloutta ..syntymäkuukauden lisäksi ..on nykyaikana käsittääkseni myös kohtuullisen nuorten pariskuntien hedelmällisyyshoitoihin turvautuminen,kun lasten halutut syntymävuodet halutaan saadaa suunniteltuihin raameihin..
Alkuperäiseen uutiseen..Itselleni pelottavinta siinä oli tuo lasten suunnitellun syntymän sovittaminen "työelämän tarpeista lähtöisin..".
Suunnitellaanko lasten tulevaisuus myös työelämän tarpeista lähtöisin? Iso Herra Kapitalisti esittää julkilausuman,että oletettu yhdessä olo lasten ja vanhempien välillä per viikko tulisi sovittaa annettuihin raameihin "alemmat toimihenkilöt 4h/vkko,ylemmät toimihenkilöt 4.5h/vkko jne,jotta työn tuottavuus pystytään takaamaan"...jne.Edellä olevaa "tulevaisuuden visiot"-väittämääni tukee jo jossain "EU:n osavaltioissa" oleva käytäntö siitä,että työnantajat palkkaavat lastenhoitajia yrityksiin hoitamaan työntekijöiden sairaita lapsia.Se on edullisempaa,kuin että kovapalkkaiset ydintyötekijät tms,hoitaisivat itse lapsensa...TT:
Valitseva markkina- ja työtilanne huomioon ottaen, olen tullut siihen tulokseen, että perheenlisäkselle otollisin aika olisi heinäkuu 2007.
TJ: Jaa-a, taasko sitä ollaan kerjäämässä jotain sosiaalivapaita... Kuka he*"#%, sun työt tekee sun perhevapaiden aikana? Mikä kiire sulla on lisääntymään. Niistä lapsista ei kuule ole muuta kuin kuluja.
TT:
Osa-aikainen isyysloma sijoittusi projektin X päättymisen projekti Y alkamisen väliselle ajan jaksolle mikäli yrityksellä ei ole minun työpanokselleni muuta käyttö ko. ajan jaksolle. Isyyslomalla luonnollisesti olisin tavoitettavissa puhelimitse 24/7. Mahdollinen perheenlisäys ei tulisi vaikuttamaan työpanokseeni merkittävissä määrin suuntaan tai toiseen.
TJ: Ei onnistu, palataan asiaa 2013...
- beo
jos haluaa suunnitella kuukauden jolloin lapsi syntyy. Ajattelen tilannetta jos haluaa lapsen syntyvän toukokuussa, eikä sitten tärppää niin pitää sitten odottaa seuraavaa kertaa. Ellei sitten yritä seuraavaa, kesäkuuta tai jos ei tärppää niin jos kuitenkin tyytyis elokuun vauvaan.
Olen ymmärtänyt että ei se tärppääminen ihan itsestään selvää ole. Eikös ole niin että jos pari ei ole vuoden yrittämisen jälkeen onnistunut, niin silloinkaan vielä ei välttämättä aloiteta tutkimuksia vaan kehotetaan yrittämään vielä.
On varmaan niitäkin naisia joille raskaaksi tulo on sama kuin "naps" ja samantien onnistuu. Onhan tuo loppukesälle vauvan syntymän suunnittelu outo juttu; kun itse olen synnyttänyt loppukesällä niin ei kauheen mukava kesä ollut helteisessä heinä- ja elokuussa. Ja niin, ei suunniteltu kuukautta :DTuskin on kovin yleistä, että syntymäkuukauden voi ihan vapaasti valita ainakaan luontaisilla menetelmillä.
Tai sitten haluan vain uskotella itselleni, että olen mä melkoinen sonni...hehhh- beo
Richartti kirjoitti:
Tuskin on kovin yleistä, että syntymäkuukauden voi ihan vapaasti valita ainakaan luontaisilla menetelmillä.
Tai sitten haluan vain uskotella itselleni, että olen mä melkoinen sonni...hehhhkun se on kanssa tosta naisenpuolesta kiinni ;)
beo kirjoitti:
kun se on kanssa tosta naisenpuolesta kiinni ;)
...mä olen mahtisonni, se sonni, se sonni...
EIIII!!!! nyt tuo typerä biisi alkoi soimaan päässä. Päivä pilalla.- beo
Richartti kirjoitti:
Tuskin on kovin yleistä, että syntymäkuukauden voi ihan vapaasti valita ainakaan luontaisilla menetelmillä.
Tai sitten haluan vain uskotella itselleni, että olen mä melkoinen sonni...hehhhettä kerrankin vois sanoo että "sitä saa mitä tilaa" ei nyt tässä kohtaa kolahda :D
- beo
Richartti kirjoitti:
...mä olen mahtisonni, se sonni, se sonni...
EIIII!!!! nyt tuo typerä biisi alkoi soimaan päässä. Päivä pilalla.kun meet kotiin niin teet vaimon onnelli-seksi.
beo kirjoitti:
että kerrankin vois sanoo että "sitä saa mitä tilaa" ei nyt tässä kohtaa kolahda :D
"Tavaran toimittajan vastaus"
Valitettavasti tilaamanne tuotteen valmistuksessa on havaittu vakavia ongelmia ja toimitusajat ovat venyneet.
Emme valitettavast pysty vahvistamaan toimitusaikaa. Tilalle pystyisimme tarjoamaan 1-3 vuotta vanhoja ulkomaan tuontimalleja.
Osassa käytettyistä tuotteista saattaa esiintyä aikaisemman omistajan huolimattomuudesta johtuvia lieviä toimintahäiriöitä.
- asdasda
että ydinperhe on kelvoton instituutio lasten kasvatukseen. Nyt tekniikka sallisi lasten tuottamisen tehtaassa liukuhihnalla, ydinperhe mäkättävine akkoineen ja pettävine ukkoineen saa jäädä historiaan. Samalla loppuvat idioottien typerät huoltajuuskiistat. Ydinperheestä luopuminen mahdollistaa myös vammaisten ja muiden ongelma-ainesten abortoinnin "kohtuunsa" jo tuotantolinjalla.
- Kolli_Kellinen
Natsi-Saksassa synnytettiin terveitä arjalaisia lapsia Führerille. Nyky-Suomessa lapsia synnytetään kapitalismin Moolokille.
- menee miten menee....
Onhan siitä jo pitkään tehty tutkimuksia ja kyselyitä, että naiset lykkäävät perheen perustamista yhä vanhemmiksi työuran takia. Ja sitten tuleekin niitä vaikeuksia hedelmöittyä.
Syntymäkuukautta on kyllä vaikea todellakin luontaisilla menetelmillä valita, itsellä kesti n. 8 kk tulla raskaaksi, eikä ollut yrityksen puutteesta kiinni...Lapsi on se tekijä, joka järjestelee kyllä huolella suunnitellut ura- ym. suunnitelmat uusiksi...: D - mahdottomuus
On vain aika tilastollinen mahdottomuus tekaista se lapsi jollekkin tietylle kuukaudelle. Huvittavia kerrassaan tällaiset pikkutarkat suunnitelmat.
Se on vähän niin, että lapsi tulee silloin, kun on sen aika tulla. Ei välttämättä juuri silloin, kun vaan itse niin päätetään....onnistumisprosentti tähän mennessä 100% 2/2.
Saas nähdä miten kolmannen kanssa käy. Tilaus on ainakin mennyt perille ajallaan ja toimitus on alustavasti vahvistettu toivotulle kuukaudelle.
Saa nähdä miten toimitusaika pitää paikkansa...- f.n.k
Richartti kirjoitti:
...onnistumisprosentti tähän mennessä 100% 2/2.
Saas nähdä miten kolmannen kanssa käy. Tilaus on ainakin mennyt perille ajallaan ja toimitus on alustavasti vahvistettu toivotulle kuukaudelle.
Saa nähdä miten toimitusaika pitää paikkansa...Olen kuullut tapauksista,joissa hyvistä etukäteissunnitelmista huolimatta,tilaus on tehty ikäänkuin vahingossa ja se on mennyt vielä väärään osoitteeseen..;)
- tilaustasi?
Richartti kirjoitti:
...onnistumisprosentti tähän mennessä 100% 2/2.
Saa nähdä miten toimitusaika pitää paikkansa......kun sait sen noin helpolla = halvalla?
Mitenkään silti vähättelemättä. Kaikella on tarkoituksensa. tilaustasi? kirjoitti:
...kun sait sen noin helpolla = halvalla?
Mitenkään silti vähättelemättä. Kaikella on tarkoituksensa...kaikilta jotka saavat lapsia alle vuoden yrittämisellä pitäisi ottaa lapset huostaan ja luovuttaa lapsettomien vanhempien sijaiskoteihin ;)
Uskoisin, että kalliit hedelmöityshoidot saaneen äidin (ja isin) "arvostus" lastaan kohtaan tasoittuu samalle tasolle kuin muissakin perheissä aika pian (vuodessa - parissa).
En tosin tiedä aiheesta mitään, kuten et ehkä sinäkään tiedä minkä verran minä arvostan lapsiani.
Arvostatko lastasi vain kalliiden hoitojen takia??? Tuon ensimmäisen lauseesi voisi tulkita niinkin.
- beo
epiduraalipuudutuksesta.
Sen käyttö on kymmenessä vuodessa kaksinkertaistunut. Olisko ollut niin että jokatoinen nainen saa / hänelle annetaan epiduraali.
Jos puudutus annetaan liian aikaisin tai liian myöhään niin se vaikeuttaa synnytytstä. Se taas on vaaraksi lapselle.
Myös keisarinleikkausten määrä on lisääntynyt; koska pelätään synnytystä. Leikkaus on suuri ja aina vaarallinen.
Heittäkää vaan tomskuja, melooneja ja koiran kakkaa *puheutuu sadetakkiin*
Mutta pitäiskö kaikki saada "helpolla" ja "vaivatta".
Nyt mä intoudun lisää !
Entäs imetys ? Ei imetetetä kun rinnat menee "piloille".
Voi aikoja voi tapoja - oon muumio jo ;)synnytyspelkoisten kanssasisariesi ei pitäsi saada lapsia lainkaan? Vai haluatko vain karsinoida naisia "oikeisiin ja luonnonmukaisiin" tai "huonoihin ja luonnottomiin"?
Lohduttaisiko sinua sellainen tieto, että vielä on olemassa sellaisiakin synnytyssairaaloita, jossa leikkaus tehdään vain äärimmäisissä tapauksissa ja silloinkin yleensä yritetään ponnistaa ensin muutama tunti. Ko. sairaalassa myös epiduraalin saanti on ns. viimeinen vaihtoehto ennen leikkausta.(Tälläisi juttuja olen siis kuullut tuttavilta)
Kumpaankaan ei ole tarvinnut meillä turvautua onneksi..
"ei imetetä kun rinnat menee "piloille"..."
- Tuo oli minulle ihan uutta, kuulostaa aika typerältä, pinnalliselta ja lapselliselta...- beo
Ratikkakuski kirjoitti:
synnytyspelkoisten kanssasisariesi ei pitäsi saada lapsia lainkaan? Vai haluatko vain karsinoida naisia "oikeisiin ja luonnonmukaisiin" tai "huonoihin ja luonnottomiin"?
ihan lyhyesti en.
Ratikkakuski kirjoitti:
synnytyspelkoisten kanssasisariesi ei pitäsi saada lapsia lainkaan? Vai haluatko vain karsinoida naisia "oikeisiin ja luonnonmukaisiin" tai "huonoihin ja luonnottomiin"?
..ehkä hieman asiaakin.
Itsekin uskoisin (kuten ilmeisesti Beo:kin), että hieman kevyin perusteluin (jossakin ja joskus) noita lasta ja äiti vaarantavia "menetelmiä" käytettään.
En siitä mieltä, että synnytyksen pitäisi tarkoituksella olla erittäin kivulias toimenpide.
Oikeasti joillakin vanhakantaisilla kätilöillä ja lääkäreillä on tuollainen mielipide. Väittävät sen vahvistavan äidin ja lapsen välistä suhdetta- beo
Ratikkakuski kirjoitti:
En halua jakaa äitejä mihinkään.
" synnytyspelkoisten kanssasisariesi ei pitäsi saada lapsia lainkaan? Vai haluatko vain karsinoida naisia "oikeisiin ja luonnonmukaisiin" tai "huonoihin ja luonnottomiin"?
Vastaan: Ei, en tarkoita että ko äitien pitäisi jäädä lapsettomiksi. Ei, tässä ei ole karsinoinnista kysymys. Aika raju veto oikeet kontra luonnottamat. Asiassa on nää kaksi puolta - äidit ja syntyvät lapset :)
Se mistä puhuin on mm. keisarinleikkauksessa, maidon eritys ei ala samalla tavalla kuin alatiesynnytyksessä. Alatiessä prolaktiini alkaa erittyä ja maidon eritys päivässä kahdessa. Kun taas keisarinleikkauksessa: sen jälkeen on kipee, maidon eritys viivästyy ... vauva ei opi heti rinnoille ja siirrytään vastikkeeseen. Äidinmaito on kuitenkin (muistaakseni ennen) suositeltava öbaut puolisenvuotta. Se antaa lapselle vastustuskyvyn. On tutkittu juttu.
Hitsi kun en muista lääkärin nimeä joka tästä k-leikkauksen riskistä äidin terveydelle puhui. Harmittaa laittaa tähän että "joku" lääkäri tästä haloon nosti, ei ne äidit joille ei ole leikkausta tehty.
Imettäminen on muuten toisille äideille vastenmielistä. Toisille se on kauhistus koska rinnat eivät palaudu entiselleen. On lapsellista ja pinnallista, mutta laittavathan naiset myös implantit jotta olisivat omissa ja muitten silmissä viehättäviä.
Jos kivunlievitys vaarantaa lapsen terveyden niin kumpi on tärkeämpi, se että synnyttäjä pääsee "helpolla" vai se että lapselle aiheutuu terveydellinen riski ?
Näitä pyörittelin mielessäni, en hyökkää kenenkään kimppun. - beo
Richartti kirjoitti:
..ehkä hieman asiaakin.
Itsekin uskoisin (kuten ilmeisesti Beo:kin), että hieman kevyin perusteluin (jossakin ja joskus) noita lasta ja äiti vaarantavia "menetelmiä" käytettään.
En siitä mieltä, että synnytyksen pitäisi tarkoituksella olla erittäin kivulias toimenpide.
Oikeasti joillakin vanhakantaisilla kätilöillä ja lääkäreillä on tuollainen mielipide. Väittävät sen vahvistavan äidin ja lapsen välistä suhdettano huh huh.
Että kivulias synnytys vahvistaa lapse ja äidin suhdetta. Toi mene samaan kategoriaan kuin anopin mieli: anna lapsen huutaa, se vahvistaa keuhkoja ?
- helpotusta kätilöille
Se on hankalaa kätilöille, kun lapsi syntyy sunnuntaita vasten aikaisin aamuyöstä.
Arkipäivinä työaikaan siitetty lapsi syntyisi sitten arkena työaikaan. Helpompi kaikille. Yhteiskunnan varojakin säästyisi kun työt keskittyisivät "normi" työaikaan.
:DDDDDDDDDD - Hard Talk
Enpä tiedä mitä huolenaihetta siinä on ,että ihmiset suunnittelevat synnytyksen ajankohtaa. Eiköhan sitä aina ole jonkun verran mietitty, toiset enemmän toiset vähemmän. Ei noita tutkimuksia ja tilastoja kannata kovin vakavasti ottaa. Aika usein tutkimukset ovat itseään toteuttavia eli "sellaisia tuloksia saadaan sadaan mitä tutkitaan..."
En ole "ammattilainen" asiassa, mutta voisin kuvitella että siinä on omat hyvätkin puolet että lapsi syntyy alkukesästä.
Se että on paljon ongelmallisia (pätkä-)työsuhteita, missä ihmiset eivät voi suunnitella omaa vapaa-aikaa muutamaa päivää pitemmälle ajalle vaikea asia ja hieman olennaisempi asia työelämän ja vapaaajan yhteensovittamiselle. Ja se ei mene parempaan suuntaan ennenkuin luodaan vaihtoehto pätkätöille siten että vakinaisten työsuhteiden somimiskynnystä alennetaan.
Jos joku politiikko tai puolue haluaisi jotain konkreettista tehdä lapsiperheiden eteen niin ensin pitäisi varmistaa että se yksittäiselle työnantajalle olisi taloudellisesti ihan sama palkkaako miehiä vai naisia töihin. Tämän taloudellisen ristiriidan voisi jättää huomioimatta vasta sitten kun joku näyttää että yrityksiä ei johdeta ensisijaisesti taloudellisin perustein. Kyse ei ole mistään miesten tai naisten kohtelusta vaan tosiasioiden tunnustamisesta.
On täysin perseestä, että tästä yhteiskuntavastuusta jaaritellaan maailman tappiin asti ja sellaiset ihmiset kysyvät yhteiskuntavastuuta yrityksiltä, jotka uskovat että yhteiskuntavastuun kyselyt vaikuttaa yhdenkään yrityksen taloudellsesta toiminnasta vastaavan päätöksentekoon.
Näin miehenä ajattelen että tällainen paskanjauhaminen yhteiskuntavastuusta ei kyllä mitenkään auta naisten asemaan työelämässä vaan päinvastoin ohjaa keskustelua suuntaan mikä ei vaikuta mihinkään. ainakin mun kaveri piirissä tällaista on havaittavissa. Miettivät milloin on järkevintä synnyttää lapsia. Mutta siinä pitää ottaa huomioon paljon muitakin seikkoja. TAidetaan mennä kohden suunnitelma taloutta silläkin puolella elämää.
Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 515932
- 515404
- 533768
- 143715
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise1013552- 313156
- 592904
- 592786
- 572456
- 451893