Lännen T214

omaan käyttöön

Onko kokemuksia Lännen T214 telakaivurista? Kone tulisi omaan käyttöön eikä urakointiin. Mitä kannattaa huomioida konetta ostaessa?

Kaupan olevissa koneissa vaikuttaa olevan usein aika leveät telat 110 -120. Mitenkä on varaosien saatavuus/hinta tähän konemalliin?

10

9357

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • länkkäri kaivuri

siinä tosi hyvä kone urakointiin ja omaan käyttöön ..lännen koneissa on paineistettu öljy säiliö hydrauliikalle ..ei kannata säikähtää jos säiliötä on hitsattu .ne on joka koneesta revenny .jos ostat .katso säiliö että vuotaako mistään .toimiiko ylävaunun käännön jarru monesti otetaan jarru pakan putket irti kun hidas muuten kääntymään ja puomiston tappien väljyys ja ventiili pöydän kunto että vuotaako paljon vai vähän ja sähköjen kunto myös hyvä katsoa.moottorin kuntoa kannattaa selvittää paljonko tunteja takana on .koe kaiva ja rasita konetta näät toimiiko miten vara osia löytyy helposti ja kohtuu hintaan. telat on tuossa mallissa aina ollu 110-120 tai 160 senttiset taivutetut laput .laita viestiä takasi päin tänne.jos vielä jotain ilmenee...yhteys tiedot saat jos haluat !.kysellä enempi koneesta ?.itelläni 2 tommosta .ja yks palanu ,eli tietoa löytyy kyllä .mikä vuosi malli on ??????

• sivusta seurannut

Näin koneista kiinnostuneena heräsi kysymys kun puhuit paineistetusta hydrauliöljysäiliöstä ja kun en ole koskaan kuullut kyseisestä systeemistä niin heräsi muutama kysymys.

Eli onko tuo paineistettu öljysäiliö jotenkin eksoottinen keksintö ja onko siinä jotakin etuja/hyötyä tälläiseen yleisempään "itse imevään" hydraulijärjestelmään??

• länkkäri kaivuri
        sivusta seurannut kirjoitti:

Näin koneista kiinnostuneena heräsi kysymys kun puhuit paineistetusta hydrauliöljysäiliöstä ja kun en ole koskaan kuullut kyseisestä systeemistä niin heräsi muutama kysymys.

Eli onko tuo paineistettu öljysäiliö jotenkin eksoottinen keksintö ja onko siinä jotakin etuja/hyötyä tälläiseen yleisempään "itse imevään" hydraulijärjestelmään??

no ei siinä eksoottista ole muutako se että länkkärin pumput on huonoja imemään niin paine takaa sen että kone toimii moitteetomasti jos otat paine putken säiliöstä irti etpä pysty kaivamaan järjestelmä ei pelaa ja joka kerta kun säiliö repeää niin öljyä menee maastoon 100-200 litraa ja öljy ei ole halpaa ite tein säiliön 8millin seinämä vahvuudella saihan siinä pari iltaa tehä sitä mutta kannatti kyllä maksanu jo itsensä takasi 6kertaa korjasin toisen koneen säiliön ennen kuin uskoin että ei kestä .niin .itse imevään hydrauli järjestelmään siitä ei ole apua siinä paine painaa pumpuille ilmaa ja pumput palasina.länkkärin öljy tankki pumppuja alempana oliko muuta kysyttävää

• nykyään
        sivusta seurannut kirjoitti:

monissa merkeissä esim hitashi, paine vain synnytetään ilman paineilmaa, länkkäreissä on ollut ongelmia sen venttiilin toimivuudessa joka säätää hydraulisäiliön paineeksi 0.3 bar jonka se säiliö kyllä kestää

• länkkäri kaivuri....
        nykyään kirjoitti:

monissa merkeissä esim hitashi, paine vain synnytetään ilman paineilmaa, länkkäreissä on ollut ongelmia sen venttiilin toimivuudessa joka säätää hydraulisäiliön paineeksi 0.3 bar jonka se säiliö kyllä kestää

kyllä juuri näin .mutta paine ei ole noin pieni paine 1-1.72 ettäpä semmosta mutta tämä palsta ei ole väittelyä varten joten ollaan vain asiassa mukana

• Catmies
        länkkäri kaivuri kirjoitti:

no ei siinä eksoottista ole muutako se että länkkärin pumput on huonoja imemään niin paine takaa sen että kone toimii moitteetomasti jos otat paine putken säiliöstä irti etpä pysty kaivamaan järjestelmä ei pelaa ja joka kerta kun säiliö repeää niin öljyä menee maastoon 100-200 litraa ja öljy ei ole halpaa ite tein säiliön 8millin seinämä vahvuudella saihan siinä pari iltaa tehä sitä mutta kannatti kyllä maksanu jo itsensä takasi 6kertaa korjasin toisen koneen säiliön ennen kuin uskoin että ei kestä .niin .itse imevään hydrauli järjestelmään siitä ei ole apua siinä paine painaa pumpuille ilmaa ja pumput palasina.länkkärin öljy tankki pumppuja alempana oliko muuta kysyttävää

Ihmetyttää aina miten nämä länkkärimiehet jaksaa tussaroida koneittensa kanssa ja vielä kehua niitä. No kai se vaan on yritettävä ajatella että harrastuksensa kullakin.

• omaan käyttöön

Kiitokset tiedoista. Itsellä on Valtran yhdistelmä omassa käytössä ja olen harkinnu sen myyntiä ja tilalle telakonetta. Yksi mahdollinen malliehdokas olisi joku 80 -luvun loppupuolen T214. Kiirettä ei asian kanssa ole ja olen ajan kanssa tutkaillut eri merkkejä.

Mikähän siinä mahtaa olla kokonaisleveys, kun telat on jo 110-120 cm? Kuinka hyvin siinä mallissa on kääntökehä kestäny?

• länkkäri kaivuri
        omaan käyttöön kirjoitti:

Kiitokset tiedoista. Itsellä on Valtran yhdistelmä omassa käytössä ja olen harkinnu sen myyntiä ja tilalle telakonetta. Yksi mahdollinen malliehdokas olisi joku 80 -luvun loppupuolen T214. Kiirettä ei asian kanssa ole ja olen ajan kanssa tutkaillut eri merkkejä.

Mikähän siinä mahtaa olla kokonaisleveys, kun telat on jo 110-120 cm? Kuinka hyvin siinä mallissa on kääntökehä kestäny?

kääntö kehä kestää kyllä ei ole ollu ongelmaa .kehän kans..... koneen leveys alkuperäsenä oli jotakin 4metrin luokkaa ...mulla on kaikki ala vaunut levennetty .kaksi on telojen ulko reunasta mitattuna 5.50metriä palanu kone oli 6.10 kun ostin sen vaunun levennykset on tehty itse ...ja sen takia kun suolla kaivetaan jatkuvasti.. ja metsä järvien rantoja ruopataan ................

• T214
        omaan käyttöön kirjoitti:

muitakin vaihtoehtoja ihan tarkemmalla seulalla. Ei nuo länkkärin pyörä- ja tela-alustaiset ole olleet mitään järin suosittuja. Kaivurikuormaajissa ovat pärjänneet paremmin.

• Anonyymi

mulla 80 lapot saa ainakin sylintrien tiivisteitä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jäätävä epävarmuus

Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko
      Ikävä
      82
      1625
    2. Ainakin hän on elossa

ehdin jo huolestua.
      Ikävä
      40
      1269
    3. En malta odottaa mies että tulet minuun

Sykkivänä ja intohimon palossa ujutat hitaasti upean rakkauden miekkasi minuun, ja antaudutaan kiihkeään rakasteluun. Hu
      Ikävä
      87
      966
    4. Siltojen varjoissa

Siltojen varjoissa Yksinäinen susi kulkee, hiljaisuudessa sanoja punnitsee. Sydän auki, paljas liekki rinnassa, siltoja
      Ikävä
      201
      926
    5. Mitä hellittelynimiä

Sinulla on kaivatustasi?
      Ikävä
      61
      853
    6. Mitä meille oikein

Tapahtuu vai tapahtuuko mitään?
      Ikävä
      53
      845
    7. Pitsaa selliiä

Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon
      Kuhmo
      20
      830
    8. Vanhemmalle naiselle

Ihastuin sinuun kauan sitten. Luonteeseen, ulkonäköön ja iloisuuteen. Olen haaveillut sinusta sen jälkeen monet kerrat.
      Ikävä
      60
      805
    9. Olet vain kiltimpi

Ja rauhallisempi ja rakastavampi. Se vetoaa
      Ikävä
      37
      779
    10. Tiedätkö et olet

Ärsyttävän hyvännäköinen.
      Ikävä
      33