Lännen T214

omaan käyttöön

Onko kokemuksia Lännen T214 telakaivurista? Kone tulisi omaan käyttöön eikä urakointiin. Mitä kannattaa huomioida konetta ostaessa?

Kaupan olevissa koneissa vaikuttaa olevan usein aika leveät telat 110 -120. Mitenkä on varaosien saatavuus/hinta tähän konemalliin?

10

9431

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • länkkäri kaivuri

      siinä tosi hyvä kone urakointiin ja omaan käyttöön ..lännen koneissa on paineistettu öljy säiliö hydrauliikalle ..ei kannata säikähtää jos säiliötä on hitsattu .ne on joka koneesta revenny .jos ostat .katso säiliö että vuotaako mistään .toimiiko ylävaunun käännön jarru monesti otetaan jarru pakan putket irti kun hidas muuten kääntymään ja puomiston tappien väljyys ja ventiili pöydän kunto että vuotaako paljon vai vähän ja sähköjen kunto myös hyvä katsoa.moottorin kuntoa kannattaa selvittää paljonko tunteja takana on .koe kaiva ja rasita konetta näät toimiiko miten vara osia löytyy helposti ja kohtuu hintaan. telat on tuossa mallissa aina ollu 110-120 tai 160 senttiset taivutetut laput .laita viestiä takasi päin tänne.jos vielä jotain ilmenee...yhteys tiedot saat jos haluat !.kysellä enempi koneesta ?.itelläni 2 tommosta .ja yks palanu ,eli tietoa löytyy kyllä .mikä vuosi malli on ??????

      • sivusta seurannut

        Näin koneista kiinnostuneena heräsi kysymys kun puhuit paineistetusta hydrauliöljysäiliöstä ja kun en ole koskaan kuullut kyseisestä systeemistä niin heräsi muutama kysymys.

        Eli onko tuo paineistettu öljysäiliö jotenkin eksoottinen keksintö ja onko siinä jotakin etuja/hyötyä tälläiseen yleisempään "itse imevään" hydraulijärjestelmään??


      • länkkäri kaivuri
        sivusta seurannut kirjoitti:

        Näin koneista kiinnostuneena heräsi kysymys kun puhuit paineistetusta hydrauliöljysäiliöstä ja kun en ole koskaan kuullut kyseisestä systeemistä niin heräsi muutama kysymys.

        Eli onko tuo paineistettu öljysäiliö jotenkin eksoottinen keksintö ja onko siinä jotakin etuja/hyötyä tälläiseen yleisempään "itse imevään" hydraulijärjestelmään??

        no ei siinä eksoottista ole muutako se että länkkärin pumput on huonoja imemään niin paine takaa sen että kone toimii moitteetomasti jos otat paine putken säiliöstä irti etpä pysty kaivamaan järjestelmä ei pelaa ja joka kerta kun säiliö repeää niin öljyä menee maastoon 100-200 litraa ja öljy ei ole halpaa ite tein säiliön 8millin seinämä vahvuudella saihan siinä pari iltaa tehä sitä mutta kannatti kyllä maksanu jo itsensä takasi 6kertaa korjasin toisen koneen säiliön ennen kuin uskoin että ei kestä .niin .itse imevään hydrauli järjestelmään siitä ei ole apua siinä paine painaa pumpuille ilmaa ja pumput palasina.länkkärin öljy tankki pumppuja alempana oliko muuta kysyttävää


      • nykyään
        sivusta seurannut kirjoitti:

        Näin koneista kiinnostuneena heräsi kysymys kun puhuit paineistetusta hydrauliöljysäiliöstä ja kun en ole koskaan kuullut kyseisestä systeemistä niin heräsi muutama kysymys.

        Eli onko tuo paineistettu öljysäiliö jotenkin eksoottinen keksintö ja onko siinä jotakin etuja/hyötyä tälläiseen yleisempään "itse imevään" hydraulijärjestelmään??

        monissa merkeissä esim hitashi, paine vain synnytetään ilman paineilmaa, länkkäreissä on ollut ongelmia sen venttiilin toimivuudessa joka säätää hydraulisäiliön paineeksi 0.3 bar jonka se säiliö kyllä kestää


      • länkkäri kaivuri....
        nykyään kirjoitti:

        monissa merkeissä esim hitashi, paine vain synnytetään ilman paineilmaa, länkkäreissä on ollut ongelmia sen venttiilin toimivuudessa joka säätää hydraulisäiliön paineeksi 0.3 bar jonka se säiliö kyllä kestää

        kyllä juuri näin .mutta paine ei ole noin pieni paine 1-1.72 ettäpä semmosta mutta tämä palsta ei ole väittelyä varten joten ollaan vain asiassa mukana


      • Catmies
        länkkäri kaivuri kirjoitti:

        no ei siinä eksoottista ole muutako se että länkkärin pumput on huonoja imemään niin paine takaa sen että kone toimii moitteetomasti jos otat paine putken säiliöstä irti etpä pysty kaivamaan järjestelmä ei pelaa ja joka kerta kun säiliö repeää niin öljyä menee maastoon 100-200 litraa ja öljy ei ole halpaa ite tein säiliön 8millin seinämä vahvuudella saihan siinä pari iltaa tehä sitä mutta kannatti kyllä maksanu jo itsensä takasi 6kertaa korjasin toisen koneen säiliön ennen kuin uskoin että ei kestä .niin .itse imevään hydrauli järjestelmään siitä ei ole apua siinä paine painaa pumpuille ilmaa ja pumput palasina.länkkärin öljy tankki pumppuja alempana oliko muuta kysyttävää

        Ihmetyttää aina miten nämä länkkärimiehet jaksaa tussaroida koneittensa kanssa ja vielä kehua niitä. No kai se vaan on yritettävä ajatella että harrastuksensa kullakin.


      • omaan käyttöön

        Kiitokset tiedoista. Itsellä on Valtran yhdistelmä omassa käytössä ja olen harkinnu sen myyntiä ja tilalle telakonetta. Yksi mahdollinen malliehdokas olisi joku 80 -luvun loppupuolen T214. Kiirettä ei asian kanssa ole ja olen ajan kanssa tutkaillut eri merkkejä.

        Mikähän siinä mahtaa olla kokonaisleveys, kun telat on jo 110-120 cm? Kuinka hyvin siinä mallissa on kääntökehä kestäny?


      • länkkäri kaivuri
        omaan käyttöön kirjoitti:

        Kiitokset tiedoista. Itsellä on Valtran yhdistelmä omassa käytössä ja olen harkinnu sen myyntiä ja tilalle telakonetta. Yksi mahdollinen malliehdokas olisi joku 80 -luvun loppupuolen T214. Kiirettä ei asian kanssa ole ja olen ajan kanssa tutkaillut eri merkkejä.

        Mikähän siinä mahtaa olla kokonaisleveys, kun telat on jo 110-120 cm? Kuinka hyvin siinä mallissa on kääntökehä kestäny?

        kääntö kehä kestää kyllä ei ole ollu ongelmaa .kehän kans..... koneen leveys alkuperäsenä oli jotakin 4metrin luokkaa ...mulla on kaikki ala vaunut levennetty .kaksi on telojen ulko reunasta mitattuna 5.50metriä palanu kone oli 6.10 kun ostin sen vaunun levennykset on tehty itse ...ja sen takia kun suolla kaivetaan jatkuvasti.. ja metsä järvien rantoja ruopataan ................


      • T214
        omaan käyttöön kirjoitti:

        Kiitokset tiedoista. Itsellä on Valtran yhdistelmä omassa käytössä ja olen harkinnu sen myyntiä ja tilalle telakonetta. Yksi mahdollinen malliehdokas olisi joku 80 -luvun loppupuolen T214. Kiirettä ei asian kanssa ole ja olen ajan kanssa tutkaillut eri merkkejä.

        Mikähän siinä mahtaa olla kokonaisleveys, kun telat on jo 110-120 cm? Kuinka hyvin siinä mallissa on kääntökehä kestäny?

        muitakin vaihtoehtoja ihan tarkemmalla seulalla. Ei nuo länkkärin pyörä- ja tela-alustaiset ole olleet mitään järin suosittuja. Kaivurikuormaajissa ovat pärjänneet paremmin.


    • Anonyymi

      mulla 80 lapot saa ainakin sylintrien tiivisteitä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2962
    2. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      68
      2837
    3. Muutama syy

      Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1822
    4. Tykkään susta

      Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1679
    5. Onko kaivatullasi

      Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

      Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      26
      1602
    7. Estitkö sä minut

      Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1600
    8. Tiedätkö tykkääkö

      Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1297
    9. Millainen meno

      Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1273
    10. Onko meillä

      Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1269
    Aihe