Miten on, täytyykö minun maksaa kaikki elämiseen liittyvät kulut yksin, kun miehen pojat "tulevat vierailulle" rikkinäisissä vaatteissa ja "ilman kaikkea".Äiti on nyt työtön, ja uusi mies maksaa elämisen.
Sovimme aikoinaan miehen luokseni muuttaessa, että hän maksaa vastikkeen sekä 1/2 ruoasta että muista kuluista. Itse maksan lainani, ja hän omansa.Nyt nämä pojat (16-17v) ovat luonamme miltei joka viikko, joten se tietää ruokamenoissakin suurta kasvua. Nämähän syövät kuin hevoset tuon ikäiset...
EX-rva tietää miten höveli mies on poikiensa suhteen ja pojat tietävät sen myös.Mies maksaa elarit sovitusti... Pojat tulevat tänne tosiaankin risaisissa vaatteissa jotta mies heltyisi ja ostaisi näille uudet vaatteet!Ja kaikkea muutakin aina pitää saada, mutta en halua, että minä joudun maksumieheksi koska mies on niin höveli...
Nyt alkaa miehellä olla näitä vippejä vähän joka suuntaan ja kiukuttelee mulle, ettei rahat riitä. Se taas tietää minulle enentyvää menojen lisäämistä ja mulla on omatkin (opiskelijat) lapset kuitenkin vielä vähän avitettavana.
Eivät nämä pojat kuitenkaan enää varmaankaa kauan tänne tule, mutta kun alkaa rahatilanne olla aika tukala, enkä uskalla miehelle sanoa, että vähemmänkin voisi näille pojille ostaa.......
Lisättäköön, että asumme asunnossani emmekä ole naimisissa, emmekä varmaan menekkään.
Jatkuva rahapula
22
2015
Vastaukset
- ei kaikkein
parasta, Siis kumman lapset ovat, ja oletko sinä etä-äiti- vai isä?
- ap kirjoitus
Olen etäisän avosiippa.Sorry epäselvä kirjoitus, olen niin tuohtunut...lievästi sanottuna!
- aina uusissa
suhteissa. Onneksi ei sulla kestä enää kauan.
Sittenhän saatte elää uutta auvoista nuoruuttanne. - Ihmettelevä lähiäiti
Siis tulevat lähes viikoittain risaisissa vaatteissa? Mihin he ne rahat käyttävät, jos ei koskaan uusia näy?
Onko käynyt mielessä, ettei siippasi ex välttämättä tiedä koko jutusta mitään. Josko pojat ovat huomanneet tuo hyväksi keinoksi rahastaa isäänsä.
No, minä en ainakaan antaisi lähes viikottain rahaa uusiin vaatteisiin, enkä anna edes näille omilleni. Jos annan rahaa esim. farkkuihin, seuraavan kerran rahaa farkkuihin saa x ajan päästä.
Meinaatko tosiaan, että miehesi on noin höppänä hööli?- Ihmettelevä lähiäiti
Tarkoitan siis, että josko nuo pojat käyttävät rahat muuhun kuin vaatteisiin.... Jos ei kerta uusia koskaan näy.
- ......
En tiedä, onko tuossa tapauksessa kyse siitä. Mutta kyllä tuon ikäisilläkin jo on taju rahan päälle ja sillä, mitä sillä saa. Itsekin muistan ollessani tuon ikäinen, että kyllä jotkut kaveripiiristäkin, joiden vanhemmat asuivat erillään, osasivat saada rahaa vanhemmilta, jotka eivät ole ajantasalla siitä mitä lapsi saa toisessa päässä.
Muttamutta, mitäs nälälle voisi tehdä? Eihän siinä auta mikään muu kuin antaa ruokaa, jos toinen vanhempi on työtön eikä varoissa niin sitten sitä ruokaa on vain annettava toisessakin päässä. Nälkä ei ole kiva tunne. Kun rahaa ei ole, niin sitä ei ole. Oli se sitten kiva juttu tai ei. - kolikkoinenko
...... kirjoitti:
En tiedä, onko tuossa tapauksessa kyse siitä. Mutta kyllä tuon ikäisilläkin jo on taju rahan päälle ja sillä, mitä sillä saa. Itsekin muistan ollessani tuon ikäinen, että kyllä jotkut kaveripiiristäkin, joiden vanhemmat asuivat erillään, osasivat saada rahaa vanhemmilta, jotka eivät ole ajantasalla siitä mitä lapsi saa toisessa päässä.
Muttamutta, mitäs nälälle voisi tehdä? Eihän siinä auta mikään muu kuin antaa ruokaa, jos toinen vanhempi on työtön eikä varoissa niin sitten sitä ruokaa on vain annettava toisessakin päässä. Nälkä ei ole kiva tunne. Kun rahaa ei ole, niin sitä ei ole. Oli se sitten kiva juttu tai ei.mutta miksi tämän uuden avokin pitää se ruoka maksaa?
Aina kannattaa miettiä kaksi kertaa ennenkuin ottaa kierrätysukon/akan. - näin se vain on
No, ei nyt sentään joka viikko risoissa vaatteissa tule, mutta kun kysyt missäs sun on se uus paitas esim, on vastaus että kotona. Se on joka kerta näin.
Uskonkin ,että pojat vedättävät mennen tullen isäänsä?Kerrankin kun olimme risteilylle lähdössä sanoimme että vaatteet on sitten oltava siistit, niin arvatkaa olivatko? Vaatekaupan kautta täytyi lähteä.
Samanlailla, kun on joulukuu ja pakkasia, tulee toinen pojista tuulipuvun takilla varustettuna meille ja risat lenkkarit jalassa.
Kyllä rvaex tietää...Pojat ovat itse sanoneet että äiti sanoi, että sä voisit ostaa,maksaa......
Se ruoka on tärkeää, mutta sitä kuluu paljon kun tämän ikäiset syövät. Mies sitä ei oikein tahdo tajuta.Jos ei ruokaa laita sitten syödään pullat pakkasesta nälkäänsä....
Mies vain on niin hyvänlainen ja ex:sä tietää sen. Mutta taidan olla minäkin kun tällaiseen vapaaehtoisesti olen suostunut, käenpoikia elättämään? :/ - .....
kolikkoinenko kirjoitti:
mutta miksi tämän uuden avokin pitää se ruoka maksaa?
Aina kannattaa miettiä kaksi kertaa ennenkuin ottaa kierrätysukon/akan.Kenellä on rahaa. Valitettavaa, mutta noinhan sen on vähän pakostakin mentävä :/
- uusi paita aina
näin se vain on kirjoitti:
No, ei nyt sentään joka viikko risoissa vaatteissa tule, mutta kun kysyt missäs sun on se uus paitas esim, on vastaus että kotona. Se on joka kerta näin.
Uskonkin ,että pojat vedättävät mennen tullen isäänsä?Kerrankin kun olimme risteilylle lähdössä sanoimme että vaatteet on sitten oltava siistit, niin arvatkaa olivatko? Vaatekaupan kautta täytyi lähteä.
Samanlailla, kun on joulukuu ja pakkasia, tulee toinen pojista tuulipuvun takilla varustettuna meille ja risat lenkkarit jalassa.
Kyllä rvaex tietää...Pojat ovat itse sanoneet että äiti sanoi, että sä voisit ostaa,maksaa......
Se ruoka on tärkeää, mutta sitä kuluu paljon kun tämän ikäiset syövät. Mies sitä ei oikein tahdo tajuta.Jos ei ruokaa laita sitten syödään pullat pakkasesta nälkäänsä....
Mies vain on niin hyvänlainen ja ex:sä tietää sen. Mutta taidan olla minäkin kun tällaiseen vapaaehtoisesti olen suostunut, käenpoikia elättämään? :/kadoksissa... Jooó! Miks isän luokse pitää tulla uusissa vaatteissa???? Haiskahtaa provolta!
- tässä..
uusi paita aina kirjoitti:
kadoksissa... Jooó! Miks isän luokse pitää tulla uusissa vaatteissa???? Haiskahtaa provolta!
ole kyse "uusista" vaatteista, vaan EHJISTÄ.
Ehjä ja rikkinäinen vaate on kyllä jo kaksi eri asiaa.
En itsekään kehtaisi kuljetella nuoriani tai lapsiani rikkinäisissä vaatteissa.
- LimppuLeena
Kun nälkäiset pojat tulee, tehkää edullisia ruokia itse; makaroonilaatikkoa, makkarasoppaa, hernekeittoa,tonnikalapastaa, perunalaatikkoa itse kun tekee isot satsit säästää selvää rahaa. Lisaksi ruisleipää maitoa, porkkanaraastetta omenoita. Ravitsevaa ja halpaa.
Ei mitään pitsoja tahi hamppareita. Käske miehesi ilmoittaa kersoille ettei muuta sapuskaa ole tarjolla.- valia-
rahoista,ukko ei maksa!
- Liepuska
valia- kirjoitti:
rahoista,ukko ei maksa!
Se on ihan oma valinta jos maksaa ukon puolesta. Turha parkua. Rahaa ei tipu ninn sitä ei tipu. Jämäkkyyttä peliin.
- Ettämitä
Liepuska kirjoitti:
Se on ihan oma valinta jos maksaa ukon puolesta. Turha parkua. Rahaa ei tipu ninn sitä ei tipu. Jämäkkyyttä peliin.
Suuret Syyllistäjät ne tuntuvat pääsevän näissä foorumeissa hyvin esille. On helppo olla laivan kapteenina kun meri on tyyni. En jakaisi jämäkkyyttä-neuvojani köykäisesti tietämättä todellisia taustatekijöitä ja ihmissuhteiden kaikkia kiemuroita kuitenkaan.
- suku heillä
Liepuska kirjoitti:
Joo, niin on oma valinta. Mutta kun mies muutti luokseni niin sovittiin pelisäännöt, mutta nyt niistä joustetaan! Ja joustetaan niin, mikä on hänen jälkikasvulleen hyödyksi.Ole oikeassa, että jämäkkyyttä pelii, mutta kuka sen tekee?
Ilmeisesti minun se tarvitsee tehdä, ja sanoa hänen jälkikasvulleen STOP, et nyt loppu rahan nyhtäminen. Miehellä täytyy olla rahaa myös omaan elämiseensä eikä vain ja ainoastaan jälkikasvulle.
Mies itse ei raski edes kalsareita ostaa ellen minä ostaisi. Se vain on niin hyvänahkainen. Se ei osaa sanoa EI omille lapsilleen eikä sukulaisilleen. Kyläänkin pyytävät jos on jotain "talkoita", mutta kun meillä olisi jotain tekemistä ei porukkaa saa sieltä puolelta ketään kokoon. On se kumma! - Liepuska
suku heillä kirjoitti:
Joo, niin on oma valinta. Mutta kun mies muutti luokseni niin sovittiin pelisäännöt, mutta nyt niistä joustetaan! Ja joustetaan niin, mikä on hänen jälkikasvulleen hyödyksi.Ole oikeassa, että jämäkkyyttä pelii, mutta kuka sen tekee?
Ilmeisesti minun se tarvitsee tehdä, ja sanoa hänen jälkikasvulleen STOP, et nyt loppu rahan nyhtäminen. Miehellä täytyy olla rahaa myös omaan elämiseensä eikä vain ja ainoastaan jälkikasvulle.
Mies itse ei raski edes kalsareita ostaa ellen minä ostaisi. Se vain on niin hyvänahkainen. Se ei osaa sanoa EI omille lapsilleen eikä sukulaisilleen. Kyläänkin pyytävät jos on jotain "talkoita", mutta kun meillä olisi jotain tekemistä ei porukkaa saa sieltä puolelta ketään kokoon. On se kumma!suku syö elävältä. Nyt on palaverin paikka. Miehesi on kiltti sinun kustannuksellasi. Siitä kannattaa keskustella.
- väärää puuta
tosi huonolla menestyksellä. Kaiketi koko juttu täys provo, super sellainen! Tosiaan hohhoijaa....Zz zzzz...!
- isot pojat
voisi tienata taskurahansa itse? rahapula jos krooninen niin pojilla, isukilla että entisellä emännällä, niin miksei sitten melkein aikuiset miehet voi velvoittaa hankkimaan tienestiä? ei se ole äitipuolen asia muuttua rahaksi. pelkästään. ainahan auttaa voi, mutta kyllä isohkot lapset voi ottaa vastuuta jo itsestään! tai sitten tyytyköön vähäisempään kulutukseen. helkkari, kohta vaativat autot maksamaan ja muuta "pientä"...
- kirjoittaja
Jo viime vuonna sanoin joulun aikaan, että katsokaas nyt pojat itsellenne kesätyöpaikkaa.Arvatkaa katsoivatko?
No ei todella. Oltiin äidin ja äidin miehen kustanteella Lapissa viikolla 9 ja kesätyöpaikat olivat jo kuulemma tuolloin menneet.
Omalle pojalleni vi...livat, kun hän pääsi elektroniikkatehtaaseen töihin...Poika tienasi aikaste hyvin kesällä ja näitäkös harmitti.
Kait ne nyt tänä vuonna onkeensa ottavat....toivottavasti? Tuntuvat vaan sellaisilta kavereilta, että odottavat käsi ojossa mitä vanhemmilla olisi vielä annettavaa....
Kyllä ne vaatia osaavat,ja sitä kyllä olen vähän ihmetellytkin, kun noita omiakin on peräti 4 ollut, eikä yksikään ole tuossa iässä jotain vaatinut. Ehkä näille on liikaa annettu???
- Saara
Teinit ovat kuule tosi turhamaisia ja herkkiä - ei muuta kuin laivalle vaan niisä ryysyissään, ette ole huomaavinanne asiaa, niin oli takuulla viimeinen kerta!! Siperia opettaa
- vastaa
Kiitos "kannustavasta" viestistä.:)) Sitä minäkin miehelle tuolloin sanoin, mutta hän ei kehdannut antaa näiden tulla ryysyissä ja repaleissa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857525- 975434
- 2624683
- 484592
- 643312
- 502738
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222388- 532384
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292352- 412214