rotan lopettaminen

rottalainen

Olen köyhä opiskelija ja kysyisin teiltä että miten voisi rotan lopettaa kivuttomasti niin ettei tarvitse käyttää lääkärillä kun se maksaa tääläpäin 40 euroa, tarkoitan siis sellaista siistä kivutonta ei mitään rotanmyrkkyjä tai loukkuja vaan oisko jollakin joku muu hyvä konsti.

Se pitäsi lopettaa kun sillä on syöpä ja se on jo vanha.

25

6197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • blackrat

      Minun mielestäni aina riittää rahaa rakkaan lemmikin elämään, sekä myöskin kuolemaan. Mutta jos tilanne on todellakin niin että et voi uhrata tuota 40 euroa lopetukseen niin muistelisin eläinsuojelulakien hyväksyvän seuraavat "kotikonstit":

      *Jollain kaasuntapaisella lopettaminen. Siis eläin hengittää tätä myrkyllistä kaasua, niin kauan että kuolee(en muista kaasun nimeä). Mutta luultavasti ne aineetkin maksavat jonkin verran..
      *Kova isku kivellä/jollain kovalla esineellä päähän. Eläimen on kuoltava nopeasti ja yhdellä iskulla, muuten tämä menee eläinrääkkäykseksi. Sitäpaitsi pahalta varmasti tuntuu tehdä itse tämä.
      *Ampuminen päähän. Ellei asetta lähipiirissä, voi unohtaa koko jutun.

      Minä kyllä suosittelisin eläinlääkärille viemistä, ei se 40 euroa niin kamalalta tunnu, kun ystävä saa kerran hyvän kuoleman. Odota vielä asiantuntevampia vastauksia ennen kun toteutat mitään näistä. Nämä lopetustavat ovat sellaisia asioita mitä muistelen kuulleeni jyrsijäharrastuspiireistä.

    • ...

      olin eläinklinikalla töissä. sinne soitti mieshenkilö ja kysyi koiran lopetuksen hintaa. kerroin hinnan ja tähän mies röhähti että ilmasiks hän sen itse saa hengiltä.

      kyllä tuli paha mieli. jos on ottanut lemmikin niin on siitä velvollinen huolehtimaan, myös kuoleman suhteen. piikille vieminen on niin paljon mukavampi tapa kuin päähän lyöminen tai ampuminen=(

    • NiinaMK

      Eläintä ei saa lopettaa kukaan muu kuin ihminen jolla on koulutus/tarvittava tietotaito lopettamisen suorittamiseen.
      Eli ihan ehdottomasti et rupea itse rotaltasi henkeä nirhaamaan vaan viet sen eläinlääkäriin lopetettavaksi makso mitä makso.
      Eläin on suonut sulle monia hyviä hetkiä kanssaan ja sinä olet sille sen velkaa, että se saa asian mukaisen ja kivuttoman kuoleman.
      miettippäs nyt ihan järjellä hetken aikaa.

      • Ai jahas

        Jos oot ottanu rotan ni kyllä sun pitää viedä se eläinlääkärille lopetettevaks jos muuta konstia ei ole. Itse sitä ei kannata tappaa. Ajattele miltä rotasta tuntuu kun ostat sen ja sitten vielä tappaisit itse... Olisit nyt järkevä!! Ja jos se 40 € on liikaa voisit kierrellä eläinlääkäreillä kysymässä hintoja ja halvenpia ainakin löytyy.


      • rottalainen
        Ai jahas kirjoitti:

        Jos oot ottanu rotan ni kyllä sun pitää viedä se eläinlääkärille lopetettevaks jos muuta konstia ei ole. Itse sitä ei kannata tappaa. Ajattele miltä rotasta tuntuu kun ostat sen ja sitten vielä tappaisit itse... Olisit nyt järkevä!! Ja jos se 40 € on liikaa voisit kierrellä eläinlääkäreillä kysymässä hintoja ja halvenpia ainakin löytyy.

        mitä rupeet oikein soittaan suutasi kun ihan asiallisesti kysyin asiasta. Sehän tässä huoli onkin kun en ostanut sitä vaan sain lahjaksi kun olen niin yksinäinen.

        veisin sen kyllä lääkärille mutta kun olis muitakin maksuja sähkö. vesi ja syönyt olen hernekeittoa kuukauden.

        Kyllä tässä on koitettu järkeillä, eikä sinun tarvi vielä sitten tulla siihen syyllistään että olisin seko. Jos olisiin seko olisin tappanut sen ajat sitten enkä tässä kyselisi.

        Ajattelin lähinnä jotain unipillereitä tai jotain mitä saa apteekista.

        suoraan sanoen minua nyt vituuttaa tääkin touhu niinkuin ei olisi muita murheita tulinkin kysyttyä neuvoa. AI JAAHAS. saakeli


      • rottalainen

        ja tiedän kyllä että olen sille hyvän kuoleman velkaa mutta niinkuin keroin että olen köyhä ja muitakin laskuja rästissä, niin olisi voinut olla jollakin joku hellempi vaihtoehto.


      • Jenni
        rottalainen kirjoitti:

        mitä rupeet oikein soittaan suutasi kun ihan asiallisesti kysyin asiasta. Sehän tässä huoli onkin kun en ostanut sitä vaan sain lahjaksi kun olen niin yksinäinen.

        veisin sen kyllä lääkärille mutta kun olis muitakin maksuja sähkö. vesi ja syönyt olen hernekeittoa kuukauden.

        Kyllä tässä on koitettu järkeillä, eikä sinun tarvi vielä sitten tulla siihen syyllistään että olisin seko. Jos olisiin seko olisin tappanut sen ajat sitten enkä tässä kyselisi.

        Ajattelin lähinnä jotain unipillereitä tai jotain mitä saa apteekista.

        suoraan sanoen minua nyt vituuttaa tääkin touhu niinkuin ei olisi muita murheita tulinkin kysyttyä neuvoa. AI JAAHAS. saakeli

        Elävän eläimen hyvinvointi on tärkeämpi kuin mikään lasku. Itselläni on ollut kerran vuokra rästissä pitkään rotan leikkauksen vuoksi ja muita laskuja myöhässä muiden yllättävien ell-kulujen takia. Eipä olisi tullut mieleenkään jättää eläintä hoitamatta, vaikka köyhä opiskelija minäkin olen.

        Kyllä tärkeään asiaan rahat aina jostain taiotaan. Ei sinulla sattuisi olemaan ketään, keltä lainata tuon verran?

        Seuraavan kerran, kun mieleen tulee eläimen hankkiminen, niin kannattaa miettiä, onko sen hoitamiseen resursseja...


      • rottalainen
        Jenni kirjoitti:

        Elävän eläimen hyvinvointi on tärkeämpi kuin mikään lasku. Itselläni on ollut kerran vuokra rästissä pitkään rotan leikkauksen vuoksi ja muita laskuja myöhässä muiden yllättävien ell-kulujen takia. Eipä olisi tullut mieleenkään jättää eläintä hoitamatta, vaikka köyhä opiskelija minäkin olen.

        Kyllä tärkeään asiaan rahat aina jostain taiotaan. Ei sinulla sattuisi olemaan ketään, keltä lainata tuon verran?

        Seuraavan kerran, kun mieleen tulee eläimen hankkiminen, niin kannattaa miettiä, onko sen hoitamiseen resursseja...

        kyllä sitä kuule on mietitty jo monen 1000 euron edestä tässä vaan nyt rupee jo kärsivällisyyskin horjumaan kun on noita syyllistäjiä, keneltäkään ei tule minkäänlaista myötätunnon rippeitä,minä se vain olen syyllinen kun olen rotan ottanut, minä se vain olen syyllinen kun en hoida sitä, sain sen lahjaksi ja lahjaa ei paluteta.

        EIKÄ SITÄ OLE JÄTETTY HOITAMATTA SE VAAN KUOLEE KIVULIAASTI JOS SITÄ EI LOPETETA, SE ON KÄYTETTY LÄÄKÄRISSÄ MUTTA EI SILLE ENÄÄN MITÄÄN VOI. Onko tuo nyt niin vaikeeta ymmärtää.


    • Leena

      Kun olet eläimen hankkinut, velvollisuutesi on hoitaa se koko elämänsä ajan ja lopettaminen eläinlääkärillä on osa oikeaa hoitoa. Laki vaatii hankkimaan sairaalle eläimelle hoitoa ja jos se pitää lopettaa niin se on tehtävä, vaikka se maksaisi kuinka paljon.

      Kysele lähiseudun eläinlääkäreiltä hintoja (jos vaihtoehtoja on). Ehkä löydät jonkun, jka lopettaa rottasi halvempaan hintaan.

      Rottia lopetetaan hiilidioksidilla ja muutamilla kasvattajilla on hiilidioksidikammio. Se on mielestäni kivuttomin tapa rotan lopetukseen.

      Eläintä ei saa lopettaa lyömällä kivellä päähän, vain alle 3 pv:n ikäisen poikasen saa lopettaa lyömällä sitä voimakkaasti päähän niin, että se kuolee välittömästi.

      Kokeile jos joku metsästäjä suostuisi lopettamaan rottasi. Päähän ampuminen on sallittua eikä rotta ehdi kärsiä.

      Itse et luonnollisestikaan lopeta rottaasi, et osaa tehdä sitä niin, ettei rottapolo joudu kärsimään.

      Ikävää, ettei eläimen hoitoon kaikilla ole rahaa. En itse ole vielä opiskelija, mutta rottieni hoitoon tulee ainakin itselläni olemaan rahaa, vaikka sitten sillä seurauksella että joudun syömään kaurapuuroa muutaman kuukauden.

    • harza

      Luin noi sinun ja muiden kirjoitukset ja ihan sinua sääliksi kävi, muut vai yrittää saada sinutkin kärsimään eivät varmaan tiedä että olet kärsinyt jo aivan tarpeeksi....
      Sinulla on pahaolo niin omasta kuin lemmikkisi puolesta, mutta eihän noi muut sitä voi ymmärtää tuijottavat vain omaa napaansa ja haluavat olla ilkeitä niin kuin kaikki muutkin täällä netissä... täällä ei saa mihinkää normaalia vastausta vaan aina keljuillaan.

      Jos olet samalla paikkakunnalla tai lähistöllä kuin minä niin voin tulla hävittämään rottasi ja voin viedä sen mennessäni. Jätä postiosoite niin käyn hoitaan homman tai laitan jonku hoitamaan.

    • Minä

      Minä luin nuo kaikki viestit, ja olen sitä mieltä että kukaan ei ole ollut sinulle ilkeä, vaan yksinkertaisesti vain yrittänyt saada sinut ymmärtämään. Se voi kuulostaa hyvinkin ilkeältä, mutta kun aihe on mikä on...

      Ja minusta se on ihan sama oliko rotta lahja vai ei. Jos eläimen ottaa, se pitää hoitaa asianmukaisesti. Jos saa lahjaksi eläimen, jota ei voi hoitaa, on eläimellekin paras, että se palautetaan. Mikä ihme periaate tuo on, että lahjaa ei palauteta?? On kuitenkin kysymys elävästä olennosta!

      Rottasi (samoin kuin mikä tahansa muukin eläin) ansaitsee hyvän kuoleman. Sen ei todellakaan pitäisi olla rahasta kiinni.

      • -minä-

        Onko tuo nyt järkevää vielä lähteä haukkumaan toisia. Vaikka olisitkin köyhä kyllä sinun ystäväsi ymmärtäisivät sinua jos lainaisit niiltä rahaa, tai palauta se keneltä sait ja sano että se on kuoleman partaalla ja tarvitsisit rahaa tai että he lainaisivat sen rahan... Eihän sinun olisi ollut pakko ottaa sitä rottaa.


        Luin kaikkien tekstit ja sille AI JAHAS nimiselle kävit aika kuumana ilman mitään syytä, kuuntelisit mitä on sanottavana jos olet tänne viestin jättänyt...


    • Eläinrakas

      KUN OLET HANKKINUT ITSELLESI ROTAN NIIN SEN LOPETTAMINEN KANNATTAA HOITAA ELÄINLÄÄKÄRISSÄ... VAIKKA OLET KUINKA KÖYHÄ TAHANSA OLISI SINUN PITÄNYT MIETTIÄ ENNEN KUIN OTAT SEN... MULLA ON MARSU SE ON KOHTA 2.6V SEN ELÄIN LÄÄKÄRISSÄ KÄYTTÖ ON MAKSANUT SATOJA EUROJA... RAKASTAN MARSUANI NIIN PALJON ETTÄ SILLE TEHTIIN LEIKKAUS SE MAKSOI 224E MUTTA MARSUNI SELVISI OLISIN VOINUT MAKSAA SIITÄ ENEMMÄNKIN.... ELI JOS HALUAT SEN LOPETTAA MENET ELÄIN LÄÄKÄRIIN!!!! EN TIEDÄ MINKÄ IKÄINEN OLET MUTTA MÄ OON 12 MAKSOIN ITTE ELÄIN LÄÄKÄRIN SAIN SEN 10W JA MULLAKIN ON NÄKÖJÄÄ ENEMMÄN VASTUUNTUNTOA KU SULLA!!!! MUISTAKAA KAIKKI ETTÄ ELÄIMEN OTTOON TARVITAAN PALJON VASTUUTA.... MIETTIKÄÄ TARKASTI KAIKKI RAHA PULMAT ENNEN KUIN OTATTE SEN.... ELÄIMEN PITÄÄ SAADA HYVÄ ELÄMÄ JA PERHE KOSKA SE EI ITSE SITÄ SAA VALITA MIHIN SE JOUTUU....!!!!!!!!!!!!!!

      • jiddis

        RAKASTAN MARSUANI NIIN PALJON ETTÄ SILLE TEHTIIN LEIKKAUS SE MAKSOI 224E MUTTA MARSUNI SELVISI OLISIN VOINUT MAKSAA SIITÄ ENEMMÄNKIN....

        --------EIKÖ LÄÄKÄRI SUOSTUNUT OTTAMAAN ENEMPÄÄ, OMPAS TYHMÄ LÄÄKÄRI


      • MITÄ KUMMAA
        jiddis kirjoitti:

        RAKASTAN MARSUANI NIIN PALJON ETTÄ SILLE TEHTIIN LEIKKAUS SE MAKSOI 224E MUTTA MARSUNI SELVISI OLISIN VOINUT MAKSAA SIITÄ ENEMMÄNKIN....

        --------EIKÖ LÄÄKÄRI SUOSTUNUT OTTAMAAN ENEMPÄÄ, OMPAS TYHMÄ LÄÄKÄRI

        NIIN OLIS!!!! EHKÄ SE LÄÄKÄRI OLI TYHMÄ MUT OSAS SE AINAKI SEN MITÄ PITIKI!!!!


    • nimetön

      mulla ois yx keino jos ite pystyt:pistä se rotta muovipussiin (sellaseen joka on aika vahva eikä siitä näy läpi) sulje se pussi ja heitä se pussi kiviseinään nii kovaa ku lähtee!! se kuolee,mut sitähän sä tarttet...

    • Mira

      no meillä lopetettiin sillä että me pistettiin rotta pussiin ja pakoputkeen ja auto käyntiin niin se ei kitunut yhtään vaan.....

    • <3 rotta

      Samassa tilanteessa ollaan. Toinen kaveri sairas, toinen olis vielä virkeä, muttei tule yksin pärjäämään, joten molempien olis lähdettävä... täällä maksaa kahden rotan piikitys 100e.. Sydän itkee verta, kun toinen joutuu kitumaan Rahoja kerätessä ja toinen lähtemään turhaan... Voimia, ei kannata välittää sellaisten kommenteista, jotka eivät ymmärrä.

    • :((

      Mulle tuli paha mieli kun luin tätä keskustelua :( :(

    • Rotta,,,

      Naurettavaa! Mun mielestä lopetus pitää tehdä VAIN asiansa osaavalla eläinlääkärällä, vaikka maksaisi mitä. Kamalia keinoja täällä vain on, ja rotta saattaa kärsiä niissä. Eläin lääkärille mars

      • Sedä

        Hyvän kasvattajan luona tai kotona hiilidioksidi-lopetus on kyllä vielä nopeampi ja stressittömämpi juttu :) Eikä tosiaan maksa niin paljon,oma kasvattajani auttaa omat kasvattinsa peräti ilmaiseksi pois.


      • Typpeä
        Sedä kirjoitti:

        Hyvän kasvattajan luona tai kotona hiilidioksidi-lopetus on kyllä vielä nopeampi ja stressittömämpi juttu :) Eikä tosiaan maksa niin paljon,oma kasvattajani auttaa omat kasvattinsa peräti ilmaiseksi pois.

        Typpi tai argon taitaa olla nisäkkäille parempi.


      • akka vaan
        Typpeä kirjoitti:

        Typpi tai argon taitaa olla nisäkkäille parempi.

        mitään puhumatta ja kenellekään kertomatta, vasaralla päähän, ja appelsiininkuorien keralla biojätteisiin. Sillä selvä, niin hiiri, rotta kuin kissanpennutkin!


    • Nayita77

      puutarhasakset(todella terävät) ei tarvitse kiviä,vasaroita tai mitään muuta

    • Joku989

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3963
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2328
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2046
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      94
      1713
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1252
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe