Wicca..

miskias

Varmasti typerä kysymys mutta saako wiccat tappaa itikoita? esim.hyttyset ovat varsin ärsyttäviä kesäisin.. saako niitä läiskiä muuten vaan vai astuuko Reden lausahdus tässä kuviin?

8

895

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nightlord

      Se miten yksittäinen wicca Redeä noudattaa, riippuu hänen omista näkemyksistään. Jotkut yrittävät noudattaa sitä 100 % kirjaimellisesti, joillekin se taas on ohjenuora ja muistutus siitä, että tekojen seurauksia pitäisi harkita etukäteen. Näkemyksiä on varmasti niin monta kuin harjoittajaakin.

      Se, voiko kukaan elää täysin vahingoittamatta mitään teoillaan tai sanoillaan, on taas kiistanalainen asia. Hyvin vaikeaa, ellei mahdotonta.

      Itselleni rede on enemmänkin tavoite kuin suoranainen kiveen kirjoitettu määräys. Punnitsemalla tekojeni seuraukset pyrin niin, että vahingoitan mahdollisimman harvaa. Hyttysten listimisestä en saa tunnontuskia.

    • hare

      Itse pyrin tekemään hyttysten kanssa sopimuksen että ne eivät pistä minua ja minä en tapa niitä. Ja muuten tuo yönherra valaisikin hyvästi asiaa:)

    • 15 v. ja wicca

      Olen yleensä liian hidas/turta/väsynyt/hellämielinen tappaakseni itikoita, mutta niin kuin muissakin uskonnoissa, myös wiccassa on erilaisia ihmisiä. Yhtä hyvin voisi kysyä kaikilta kristityiltä, saavatko he tappaa hyttysiä. Riparilla järjestettiin kyllä hyttystentappokilpailu, mikä oli ehkä vähän ikävää - pienimpiäkään luontokappaleita ei mielestäni saisi tappaa huvin vuoksi.

    • plus kauniit

      Riippuu hyttysen ulkomuodosta, jos se inisee ja on muutenkin vastenmielinen tapan sen nopealla lätkäisyllä, mutta hyvin kaunis, meikattu ja sopivan hoikka hyttynen saa empatiani ja annan sen puraista hieman välipalaa itsestäni, sillä parempi on antaa kuin ottaa.

    • luminara

      No ainakin itse olen aina mäiskimyt itikoita kuoliaaksi kesäisin sen minkä oon ehtiny, ne on todella ärsyttäviä. Jos tulee jotain seuraumuksia niin sitten otan ja kärsin ne nöyrästi...

    • ... ja juu

      Kysymyksiä sarjassamme "saako wicca sitä ja saako wicca tätä".
      Redeä ei voi mitenkään noudattaa täysin sataprosenttisesti, sehänon enemmänkin ohje kuin ehdoton määräys tai laki.
      Näkemykseni mukaan saan puolustautua siis sellaisia itikoita ja muitakin otuksia vastaan jotka satuttavat, käyvät jollakin muulla lailla kimppuuni tai ovat muuten terveydelleni haitaksi, muitten annan kyllä olla rauhassa.
      Eli otan myös matokuurin jos saan matoja,
      ja pesen pääni täishampoolla jos saan täitä,
      vaikka mitenkä Jumalattaren luomia nekin olisivat.
      Rajansa kaikella!

    • niin ne eivät ole lakeja, vaan ohjeita. Ei aina pysty elämään niin ettei vanhingoita toista.. mitä oma järki sanoo, niin toimi niin.. ;)

    • widow

      Itse olen niin allerginen esim. ampiaisenpistoille, että se on sairaalareissu.
      Joten him or me :p.

      Äh, en lähtisi noin pitkälle. En ole edes vegaani. Ja länsimainen ihminen tahtomattaan tekee jatkuvasti pahaa maapallolle ja kehitysmaille.

      Realismia kehiin.
      Jos takertuu liian pieniin yksityiskohtiin, muuttuu neuroottiseksi eikä näe kokonaisuuksia.

      Tosin, olen sitä mieltä, että ihmiset, jotka repivät huvikseen esim. hämähäkiltä jalkoja tekevät väärin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1109
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe